[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:41

Yes, eindelijk weer warm water. Wat een luxe is dat dus eigenlijk!!!!

Marga fijn dat Pep alweer wat beter gaat en lekker les gehad.
VHU wat fijn dat er nu duidelijk verbetering te zien is bij Cathey!!!!

Zo, mijn lessen zijn voorbereid, nu even wandelen met de honden, uitgebreid onder de douche en slapen. Nog 2 drukke dagen te gaan.

Slaap lekker allemaal

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:11

Hoe is het nu opgelost Tine?

Werk ze.

Succes Janouk met meneer Anton. Drukke agenda.

Klinkt niet fijn zo een diepe hoefzweer. Jammer van je SWM.

Gem hoe doet je dame het nu? Heeft ze vakantie?

Biancacoo weer aan het trainen met je honden?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:21

Citaat:
Hoe is het nu opgelost Tine?

Geen idee, ze waren alweer weg toen zoonlief thuis kwam en hebben geen briefje ofzo achter gelaten. Denk dat het iets simpels was (wat ze dus eerder niet goed hebben gedaan ;-) ) Maandag komen ze om alle schade aan de vloerverwarming te repareren, dus hopelijk kan dan ook de verwarming aan als het nodig is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 07:27

Net op tijd voor de koude avonden Tine *\o/* wat een gedoe.
Hoe staat het bij jullie met de verbouwing Belker?
En Herr Anton heeft een druk programma :list: :)F

Ja het is zeker een hele stap voorwaarts dat ze op deze (normale manier) te bekappen is incl benen dus gewoon normaal op z'n hoefsmids optillen en op het bokje afvijlen etc. Was nog niet eerder gelukt, dit was 1e keer weer na de laatste osteopaat behandeling. En reden dat een paard dat niet kan is oa aanwijzing voor kissing spines, waar ik dus zo bang voor ben / nu iets minder. Osteopaat heeft trouwens steeds gezegd dat zij niet denkt dat ze kissing spines heeft. Maar goed als ze zoveel signalen geeft die wel die richting op gaan word je er vanzelf wel bang voor dat het wel zo zou zijn. Maar zoals ze er gisteren bij stond heeft ze op dit moment totaal geen last (meer) van haar rug.

Hoe het belast is ed geen idee natuurlijk maar dit is alweer een winstpunt :D

Daarbij zijn er overigens massa's paarden met meer of minder KS die nergens last van hebben dus tja... maar goed.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:51

Afgelopen weekeind idd kunnen trainen, was heerlijk fris hier met 8 graden en zondag zelfs 5 graden, kadotje van natuur <3 ..nu deze dagen is het toch wat te warm, dus weer pauze voor ze..
Mag kouder worden dus..verveling alom hier..haha..

Tine fijn dat dekens terug zijn.
Vhu, braaaf paard, KS is niet niks..hoop dat ze dat niet heeft..
Meneer Anton moet aan de slag..haha..supergaaf !
Pep gelukkig iets beter..
Belker nog in de verbouwing..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:13

Belker schreef:
Gem hoe doet je dame het nu? Heeft ze vakantie?

Heyyy!

Madam is een beetje aan het freewheelen nu. Wel met een serieuze insteek hoor, dus in opdracht "gecontroleerd" freewheelen. Concreet houdt dat in dat ze nu bij de beleerder (haar logeeradres) veel door het bos gaan, weinig tot geen bakwerk, en veel oefenen op stilstaan, wachten, relaxed-modus. En verder de fatsoensnormen aanscherpen, zoals "Je hebt het maar te pikken dat er een waterslang over je heen gaat. Je wordt hoe dan ook afgespoeld".

Ik ben verder niet heel actief hier op het forum, zit niet zo lekker in mijn vel (letterlijk) dus ben blij dat ik voor het logeeradres gekozen heb. Even de reset-knop bij mezelf zien te vinden.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:48

Biacacoo wacht op koelere dagen (komen er aan).

En Gem zoekt reset-knop. Pas op je zelf. Madam wil vast lauw water dan vinden ze het niet erg ( hier tenminste).

Zo nu Pep met z'n pootje in een bakje zetten en even een beetje knuffelen poetsen (dan blijft hij braaf staan).

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:36

Scheelt dat hij braaf blijft staan. Niks zo erg als 1 die moet weken en een wateremmer drama maakt.

Gewoon de tijd voor jezelf nemen Gem. Paard en Bokt komen wel weer.
Heel herkenbaar ook .

Helaas van de temperaturen Biancacoo.

Tine, hoe gaat het?

Janouk wanneer is de hippiade?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:30

Tine is af :O Vandaag na hele dag werken ook nog vergadering. Nu aan het eten, zo nog uitmesten, lessen voorbereiden en dan hopelijk vroeg naar bed.
Heb bij de vergadering mijn zorgen geuit over de groep. Het is een flink zwakke groep, volgende week komt er een invaller voor mijn collega, maar die invaller is zwanger en zal regelmatig niet kunnen ivm ziekenhuisbezoek en ze kan maar tot de herfstvakantie. Daarna dus weer andere invaller. Dat komt de groep niet ten goede.
De groep was vandaag helemaal van slag. Ze moesten een letter schrijven in het oefenschrift, vonden dit moeilijk en raakten in paniek. Een jongen vertikte het om ook nog maar iets te doen, was niet aanspreekbaar. Dan heb je het over groep 3........
Volgende week heb ik info avond, maar ik geloof nooit dat die collega die ziek is daarbij gaat zijn. En ik weet natuurlijk ook niet genoeg om zo'n avond te doen. Er is wel een powerpoint, maar ik weet gewoon te weinig om daar een goed gesprek over te voeren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 07:33

Komt wel goed Tine je bent net nieuw, 1e week, het leven van een 6/7 jarige is niet eenvoudig :+

Wat een baggerweer :\ de wei is bij ons zo modderig dat de hooibakken vullen een soort ultimate work out geworden is }>

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:07

Tine...pfff...wat een druk al voor die kleintjes..komt vaat goed..alles nieuw zo in groep 3... bij zoon maakte we poppetjes van de letters..toen kon iedereen ineens wel.die letters maken..erg leuk.
Zoonlief heeft goede start van nieuw jaar groep 7 alweer.. met klas..leuke juf die ze in kring laat rekenen en tegelijk gymnastiek oefeningetjes..leuke insteek en het werkt !! Top...

Gem...herkenbaar...dikke knuffel :(:) hoop dat je snel weer lekkerder voelt...altijd lastig.... wat goed voor nova dat ze lekker aan het werk is..daar heb je straks veel profijt van!! Heerlijk.
Marga..braaf van Pep.

Verder ... knuffels indien nodig
Regen regen regen hier...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:16

Onze zoon zat op de Vrije School, daar gaat alles mbt rekenen, lezen, schrijven anders dan bij regulier. Veel tekenen en uitbeelden op allerlei manieren ook in dans / muziek e.d. Hij heeft lang achtergelopen tov kinderen die ander onderwijs hadden. We hebben ook regelmatig gedacht 'komt dat wel goed'. Nu HAVO 4 en Nederlands, Engels, Duits is zowel grammaticaal als lezen/vrij schrijven / spreken totaal geen probleem sterker nog hij is er erg goed in, rekenen is niet zijn ding maar dat ligt niet aan de basis, denk dat hij dat van zijn moeder heeft ge-erft :o er zijn vele wegen die naar Rome leiden :j en elk kind ontwikkelt zich op dit gebied toch net ff anders...
Wat een leuk idee Biancacoo bij jouw zoon en wat goed van zo'n juf dat ze dat echt probeert en inzet +:)+

Gem rustig aan meid, goed dat je het signaleert bij jezelf en let op jezelf. Miepje lekker aan het werk in de relaxmodus paard wordt daar vast niet slechter van :(:)

Inderdaad wanneer is de Hippiade eigenlijk?

Ik ga morgen vrijwilligen bij een endurance wedstrijd ... wordt echt geen fijn weer :\
Het is zo'n dag waarbij het hier ook niet opschiet :9k :P

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:24

hippiade mennen is zaterdag 16 september 2017

Mijn working equitation wedstrijd is morgen helaas afgemeld door het weer. Jammer. Maar heel misschien kan ik zondag mee doen, als het weer het toelaat.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:51

Janouk, wat jammer. Weet ook nog niet of onze wedstrijd morgen wel doorgaat. Het is erg nat buiten....
VHU: succes morgen, veel kleding mee
Bianca: ik probeer dat ook, maar ons lokaal is zo vol, dat er niet eens plaats is voor de kinderen om om de tafels en stoelen te lopen. Ik heb van de week blindemannetje gedaan, maar dat kon alleen om de instructietafel heen. Had ook een balletje mee voor bij de rekenles, maar met een gedeeltelijk laag plafond wordt hem dat ook niet. Zo jammer. Kan dus ook niet in een kring zitten ofzo. Niet leuk..
Gem: hopelijk knap je snel weer op. Gelukkig wordt Miepje goed bezig gehouden.

Nou, ik geloof dat ik de auto maar ga inpakken en dat zoonlief zo maar even in de binnenbak moet gaan rijden op zijn ponys. Bleh wat een weer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:53

Pff gevalletje hond in de pot... euh schaal. Patrick en ik waren even bezig om de paarden binnen te halen, omdat er iedere keer stortregens zijn en de wei blank staat. Tja, in de haast vergeten om de schaal met lasagne veilig te zetten. Manlief heeft dus pech. Moet hij maar de brokken van de honden stelen vanavond :Y) :Y) Patrick en ik hebben gelukkig ons buikje vol :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 06:22

Rustig hier ;-). Wij gaan zo op wedstrijd met beide dames. Met beide voor het eerst in hogere klasse. Van Sam verwacht ik nog niet veel, is eigenlijk nog net te vroeg, maar ze gaan meedoen aan een competitie en ik wil dat ze dan wel al een paar keer hebben geoefend in de Z1. Ook voor mezelf, man wat gaat alles snel achter elkaar....

Fijne dag allemaal

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 06:34

Gaat de wedstrijd wel door, tine? Er is zoveel water overal gevallen en nog.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 07:48

Volgens organisatie is bodem prima. We gaan het zien. Regenjassen en laarzen mee

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:14

En we zijn weer op de terugweg. De jury vond het veld te slecht. Dan maar even oefenen in de binnenbak.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:35

Tine.. Verstandig besluit van de jury.. Ik vrees hier een beetje voor de hippiade van volgende week als je foto's van de bodem ziet.. Ben ik heel benieuwd of ze dat wel goed krijgen in een week..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:59

En vandaag Horse Event afgelast, ga bijna hopen in het belang van de Hippiade volgende week, dat ze morgen ook afgelasten. (raar woord... maar "af-lassen" is wat anders :D )

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 11:28

Gem schreef:
En vandaag Horse Event afgelast, ga bijna hopen in het belang van de Hippiade volgende week, dat ze morgen ook afgelasten. (raar woord... maar "af-lassen" is wat anders :D )

Niet raar, ik was er gisteren maar toen was het al bijna niet te doen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 11:38

Ik bedoel dat afgelasten correct Nederlands is, maar zo'n raar woord is / lijkt omdat je meestal "aflassen - afgelast" zegt ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 11:41

Working equitation is morgen ook afgelast. Bak is veranderd in een meer. Zo jammer, dit zou de enige wedstrijd van Janouk en mij zijn dit jaar onder het zadel. Caracterbuilding. Het nk is helemaal in Exloo. Te ver. Dan volgend jaar maar weer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 11:56

Exloo is hier half uurtje vandaan. Kom je gewoon bij ons logeren