[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:26

ff reactie op de foto's.

Gave foto's tine vooral die 1e vind ik erg leuk genomen.
Tallevie vaele staat er ook leuk op !!!

En reactie op de groom is al gegeven. Die moet idd niet op de treeplank staan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:29

Avaluna: dapper van Connor. En als moeder hou je toch altijd je hart vast he? ;)
Bianca: heeft een kuiken/koe iets/dinges in de wei, die geen bril van Hans Anders moet gaan gebruiken _O- Dat je man toch dacht het wel zou lukken..... Sommige mensen zijn iets te optimistisch :P Ben hier nog nooit knock out ge"slagen", maar Thabor heeft wel een heel harde kop. #)
Gem: gaat de heuvels in, althans dat hoopt ze.
Aks: waarom is het slecht als jij hem uit handen durft geven? Hopelijk werkt je lichaam vandaag een beetje mee

Nou, de meneer van het dieet was soort van verontwaardigd dat ik het dieet met een dietiste had besproken. Hij vond dat zij niet had mogen zeggen dat hij dat niet had mogen adviseren :? Tja, zij heeft er maar 4 jaar voor gestudeerd, dus hoe durft ze he? Hij heeft meerdere keren gevraagd wat er was gebeurd, omdat ik ineens zo anders reageerde. Dus geprobeerd uit te leggen dat ik het de voorgaande keren ook niet met hem eens was, maar dat ik het toch wilde proberen, in de hoop meer energie te krijgen en dus niet tegen hem in was gegaan. Hij kon niet geloven dat er verder niets was. Hij vond me ook een boze uitstraling hebben. Nou, ik was niet boos, wel een beetje zenuwachtig, maar niet boos. Wilde alleen niet meer met me laten sollen. Ik vond dat ik genoeg onzin naar mijn hoofd geslingerd had gekregen.

Net een buitenritje van 45 minuten gemaakt. Bodem was erg glad dus rustig aan gedaan. Nu lekker slapen, zoonlief is weer spelen bij een vriendje.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:33

Aks is niet slecht hoor! Als ik er bij ben geef ik Sil ook makkelijk uit handen. Vooral omdat ik het heerlijk vind om gewoon lekker naar hem te kijken en hoe hij reageert op een ander. Nogal moeilijk om zo te kijken als ik zelf bezig ben :P Maar als ik er niet bij ben dan vind ik het wel moeilijk, vooral omdat het bij mij om vaak jonge kinderen gaat.

Hoe lang is jullie menzweep? Ik heb er nu 4, waarvan de langste 170cm is, maar moet een langere hebben :+

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:41

Hm zit beetje op internet te speuren voor een zweep.. maar misschien heb ik verkeerd gemeten..
Deze maten worden ongeveer aangehouden:
MAAT: LENGTESTOK
Shetland pony 120 cm
Pony 140 cm
Kleine volbloed of warmbloed 160 cm
Warmbloed of trekpaard 180 cm
Grote warmbloed of trekpaard 200 / 220 cm

en als ik voor sil al 1 van bijna 200 nodig heb, wat voor 1 gebruiken jullie dan wel niet :P

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:27

das een goeiuh, ik zal het eens opmeten,haha
:+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:29

uhm,
van waar tot waar meet je dan eigenlijk?
van begin handvat tm uiteinde zwiep-deel?
of tot het zwiepdeel?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:40

Ik had vanaf begin handvat tot aan het touwtje, dus het touwtje niet meegerekend.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:45

ow oke, ik denk dat ik dan een langere en een kortere heb dan jij,
maar staan beide op stal, hoop er morgen aan te denken, dan meet ik ze op.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:03

Jenkins: voor Amerigo heb ik 1.70. Is maar een A pony, zou wel iets dichter op kar kunnen staan, maar ik vind dit een goede maat. Kan goed overal bij. Voor Rembrand heb ik er een van 2.20 en een van 2 meter (de laatste is de oude, die was te kort, gebruik ik nu in de marathon). Eigenlijk zou ik hem nog wel langer willen hebben, want moet voorover buigen om alles te kunnen raken, maar goed, langer is er niet.

Nog even over het uit handen geven van de leidsels. Heb hier ook niemand om ze aan te geven, maar ik zou ze wel durven geven. Bij Amerigo altijd met mij in bijzijn, is soms een flipkip. Maar goed, is dus nog nooit aan de orde geweest. O jawel, Tallechie heeft eens met Rembrand gestuurd op een buitenrit.

Zoonlief wordt straks thuisgebracht, luxe!! Hij is nu met dat vriendje, diens broer en vader naar de golfbaan. Zal hij wel prachtig vinden.

Nou, ik ga foto's voor jullie uitzoeken....

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:03

mijn zweep is langer dan ik, dus zou goed 180/190 kunnen zijn :) En voor mijn eigen wagen mag 'ie zelfs nog wat langer :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:40

O:)
ideaal schoonmaakmiddel ontdekt!
Had flinke kalkaanslag in de douchecabine.. (slecht inderdaad, had het beter moeten bijhouden.. maar als ik daar sta heb ik m'n bril niet op, dus dan zie ik dat niet :+ )
Had niet zo'n zin om me rot te schrobben.. Dus heb er velgenreiniger op gespoten :') ideaal! 't viel er gewoon vanaf! :P

en 't glazuur van de tegeltjes zit er nog op! ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:49

Heb foto's gevonden, maar kan ze ineens niet meer vergroten. Doe niets anders dan anders.... zucht.... Wordt vervolgd.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:17

Leidsels geven aan een ander... ik men alleen met instructeur. Hij heeft Gwin beleerd voor de wagen, maar neemt tijdens de les nu eigenlijk nooit de leidsels over. Ik zou Gwin ook echt niet zomaar uit handen geven, daar is ze wat te gecompliceerd voor.

Aks handig schoonmaakmiddel!!

Zoontje Tine nieuwe Tiger Woods.

Hier heerlijk 2 uurtjes liggen slapen vanmiddag, had ik echt even nodig!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:53

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:12

Janouk doet het niet meer, als iemand anders de leidsels overneemt. Vooral als ze denken dat ze kunnen mennen. Dan staat ze stil en kijkt achterom en beweegt niet meer. O:) Je heet Royal Badness natuurlijk
Vraag maar in Menkamp Ermelo :D :D

Maar als je niet kan mennen, dan is ze heel lief en braaf. Mijn nichtje van 10 rijdt haar zo weg. :j

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:43

Mick loopt keurig bij anderen mits ze de leidsels heel losjes hebben... pak een beetje druk en je krijgt druk paard terug :+ Ook na te vragen op menkamp :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:27

Grappig :j

Geen idee hoe Bente bij iemand anders ment, alleen ik men met haar en mijn instructeur. Snuitje net zo. Zijn beiden volgens mijn instructeur nogal 'apart' types met :list: (lijken op baasje }:0 ). Maar Bente is wel ontzettend braaf hoor, luistert heel goed naar stem en is heel gevoelig en makkelijk te sturen/mennen. Als je meer vraagt krijg je ook meer paard en vooral een paard dat heel hard voor je wil werken, tja dan moet je dus wel weten wat je doet..... Bij Snuitje is het wat afhankelijk van de stand van de maan en de sterren :+ of iemand anders er wat mee kan en ook of ik er zelf wat mee kan :+ Als je op een verkeerde manier ingrijpt of op een verkeerd moment juist niets doet heb je echt een probleem :=

Vandaag tussen de buien door lekker gereden met Bente, beetje gedressuurd in de bak, deed ze fijn.

Daarna kwam iemand kijken voor mijn ponywagentje, in principe is hij verkocht. Ze had twee mini's, echt zo leuk zo'n tweespannetje voor de wagen. Maar had alles nog niet goed kunnen stellen, want doordat ze er wat laat was hadden we daar geen tijd meer voor. Langboom zou nog wat korter moeten zodat pony's er wat dichter voor komen. En zo grappig een van die pony'tjes trok dus wel mooi in zijn eentje die hele wagen zo weg he (ook op het zand :oo ) want het spannetje liep nog niet helemaal synchroon. Heb er ook nog wat mee gestuurd, blijft toch vreselijk leuk die kleine pony's <3

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:57

schattig :)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 19:42

goedeavond

ik meld me ook weer even..
hele week druk geweest wel steeds braaf bijgelezen zag vele mooie foto's voorbij komen..

wij hebben woensdag in de oostermoer optocht mee gereden met een 2 span. mochten met de burgemeester rijden.. 2de helft van de optocht achter een fanfare aangelopen dat vonden de paarden helemaal niet erg..

ook van ons zijn er erg leuke foto's gemaakt in leek
waar is ons 4de paard ???
Afbeelding

Afbeelding

op de bult
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:45

hahaha....vhu...volgens mij weet ik wie jou ponywagen gekocht heeft..had ze ook kort geleden een hca sulky gekocht ??? vast !! dat was die van mij !! wat is de wereld weer klein...

frensie even bijgeslapen..
Lanouska...moooooie foto's weer !!!! ziet er keurig uit !
En succes morgen met je clubkampioenschappen !!! zet h'm op !!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

vanmiddag had zoontje laatste zwemles voor de vakantie, heeft na de vakantie weer verder zwemles, manlief en dus papa kwam speciaal kijken vond hij helemaal geweldig ! super om te zien..
hij duikt nu zonder problemen en vind het helemaal niet meer erg om koppie onder te gaan, trots ben ik daarop !! :j

haha..zie janouk al achterom kijken bij een meninstructeur van ermelo. >;) huh ?? wat mot je ???
ik ben dan wel blond :o? als haflinger dame zijnde....maar jij meneer de meninstructeur...snapt er geen biet van !!! -:) ik wil mijn baas terug !!!! ~~}>

Tine succes met de foto's !! lastig is dat altijd...fijn een buitenrit gemaakt, super !
Goed dat je doorgezet hebt tegen die dieetmeneer !! :))
Aks heeft goed schoonmaakmiddel gevonden.. :):)
ik had een heel lange zweep van mijn hand tot aan de schouder en een tot achter de schoft..die liggen hier nu braaf..tot ze vergaan zijn...want gebruiken zal ik ze nooit meer..

ben op......ga maar eens rusten...straks nog even de husky's laten lopen..de jonge reu word een echte sterke beer..zo gaaf om te zien..

Beer..frensie....hoe gaat het met jou beer ?? alles goed, nog puppykwaad uitgehaald ??

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 19:53

@ bianca dank je.. we (uzma, me zusje en ik) zullen het nodig hebben... ben vandaag in coevorden geweest om nog even met uzma te rijden en de spullen van leek nog schoon te maken... kar was smerig alsof we in de waterbak omgegaan waren zo smerig meer als een uur mee bezig geweest om die schoon te maken

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:32

Zet 'm op Lanous *\o/*
Klopt Biancocoo, ik heb je sulky dus ook gezien want die was ook mee. Is wel grappig want we kennen elkaar dus vanuit het endurance verleden.

*\o/* morgen ben ik de rijder van een Alfa *\o/* (bezitter is manlief hahaha)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:52

Ga je met Uzma rijden, niet met Arjan ?? lanouska...

Grappig vhu...is een gezellig mens hoor !! erg leuk dat ze nu een wagen heeft die ze wenste !!!!
ze heeft ook zo'n mooi endurance zadel te koop geloof ik...super !!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:32

De wereld is maar klein :j grappig he.

M'n man wordt gek als ik een wagen zou verkopen en dan weer een endurance zadel kopen _O-

Oja Jenkins, ik heb bij de pony's zweep maat 140 en 1.60 en bij peerd 1.80. Maar heb bij Rizanta heel lang gereden met die 1.60. Bij Bente rij ik met die 1.80 want heb nog steeds ontzag voor haar bevallige achterhand := Gebruik zweep eigenlijk nooit, hooguit bij buitenrit als begrenzing en in tweespan leg ik hem soms even tegen de eventueel wat achterblijvende pony aan, maar de pony's zijn zo snel beledigd, als ik dan iets doe met de zweep zijn ze echt }:)
Ik heb Fleck zwepen, zijn lekker licht en merk het echt als ik per ongeluk zweep van iemand anders op mijn wagen heb staan, heb ik direct last van mijn pols/hand.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:48

Hier ook idd 1.40 en 1.60 voor de pony's, een hele lichte en een ook lichte Fleck; ik begin nu langzaam steeds meer met de zweep te werken, was hier eerst ook geen aanrader voor de hittepetitten.