[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:48

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:51

haha wat lijkt hij wit daar :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:13

Goedemorgen allemaal,

Heb braaf bij gelezen maar heb zombiehoofd, dus weinig onthouden. Sluit me in ieder geval aan bij de samenvattingen.

Wat een gave foto's van Dids en Naaltje. Jullie hebben duidelijk een super dag gehad. Wat leuk dat hij tussendoor nog tijd had om naar mieren te kijken _/-\o_ . Wel relaxed dus. hihi. Zal straks je topic even bekijken.

Ollie gefeliciteerd.

Vanmorgen les gehad met Amerigo. Ging weer iets beter (maar neit goed genoeg voor wedstrijd helaas).

Vwb starten Thabor: man vindt dat ik nu al te druk ben met de andere 2 en daarom heeft hij instructrice gevraagd. Hij wil zelf geen wedstrijden meer starten, maar voor de hengstenkeuring is het wel goed om hem ook uit te brengen. Enige nadeel: als instructrice hem start zal dat in de L zijn, en dan kan ik hem dus niet meer in de B starten (maar goed, dat mag ik sowieso toch al niet van manlief)
Ga vanavond wel met thabor naar de verenigingsles. Ben heel benieuwd hoe het gaat. Verwacht geen problemen, maar is toch wel een beetje spannend.

Morgen met Rembrand naar osteopaat. Ben erg benieuwd.

Nou, ik ga de winterwei helemaal opruimen en dan zorgen dat hij nog geinjecteerd wordt.

Tot later

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:33

Goeiemorgen allemaal,

Trailer van eefielover ziet er netjes uit
Zohra is geslaagd en dus een hele sociale hond
Nederland heeft koninginnedag gevierd.
Lanouska is druk met Uzma en wedstrijdorganisatie
Welkom Marlies
Tine gaat een eenzame week tegemoet
VHU, Naaltje en Lacuna hebben gemeet op de TREC
VHU heeft een sereuze rit gemaakt en Han is meegeweest. En gaat kijken naar een nieuwe wagen
Naaltje had een echte Diddle op de TREC
Jenkins heeft eerste menles
Ollie heeft een nieuwe baan
Tine wordt tegengehouden door haar man. Moet hem ergens wel gelijk geven. Jij bent lichamelijk niet helemaal in orde en dan nog zoveel zelf willen doen.

Ik heb gisteren Petra en Snuit in tweespan lange lijnen gehad (max 15min). En er zijn ook foto's gemaakt. Zal deze week eens een topicje maken. Hebben een paar keer in de knoop gehangen. Als Snuit aan de buitenkant liep ging het beter dan Petra aan de buitenkant. Pony's schelen 10cm in schofthoogte (Snuit 10 cm kleiner, maar veel vlotter dan Petra). Vinden jullie dit verschil te veel?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:00

die van mij schelen 4 cm en daarbij is ferro ook sneller. zou even kijken hoe ze zich aan elkaar aan
kunnen passen.

@ vhu veel plezier bij kar kijken.

@ naaltje geweldige foto van die mier. En gaaf dat het zo goed is gegaan. (beetje jammer van de verkeerde route) ga zo ff je topic kijken.

@ ollie gefeliciteerd met je nieuwe baan !!!!!

@ tine succes met opruimen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:24

@Tine zou echt niet in de B gaan starten hoor, dat gaat allemaal zo langzaam (met alle respect voor iedereen die B rijdt), de L is veel leuker en kun je tenminste een beetje rijden (en laten zien wat voor prachtig paard het is). Manlief denkt dus commercieel :7
Sterkte met de wei opruimen, ben zo blij dat ik dat even niet hoef te doen :o en heel heel veel sterkte & good luck bij de osteopaat morgen.

@B485 ligt er inderdaad aan of ze zich aan elkaar kunnen aanpassen. Snuit is behoorlijk vlot en houdt zijn koppie ook altijd aardig erop, denk dat hij wel een groter spanmaatje kan hebben. Maar het gaat er vooral om wat je er zelf van vindt natuurlijk :+
Wat bedoel je met de buitenkant? Want met tweespan lopen ze allebei aan een buitenkant?

:evaw:

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:28

Ik weet natuurlijk dat het vooral van het tempo afhangt, maar dat is iets wat je natuurlijk pas na een hele tijd echt zeker weet. Wat ik er zelf van vind, tja, als ik dat eens wist. Heb te weinig ervaring met tweespannen en zie toch meestal niet zo een grote verschillen. Maar ik maak zo snel mogelijk een foto topic.

Aan de buitenkant: ten opzicht van de hoefslag in de piste, of bij een wending.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:38

Nou, winterwei is netjes. Krijg alleen de knopen van het hooinet niet los, dus die kan ik nog niet weghalen. Moet straks nog even gaan slepen en het injecteren heb ik voor gebeld, maar hij kon nog niet zeggen wanneer. Maakt ook niet zo uit, ze komen pas in oktober weer op die wei.

B485: man heeft aan ene kant natuurlijk ook wel gelijk, maar ja, ik wil zo graag :D Geen ervaring met 2span hier, dus kan je niet helpen.
VHU: ik moet nog wel in de B starten hoor, als ik zou gaan starten. Ben pas M1, dus dan mag je niet een klasse overslaan. Mijn instructrice uiteraard wel. Maar goed, daar zit wsl ook een prijskaartje aan, dus ik denk dat we er nog maar eens over moeten denken.

Ga zo eerst even slapen en dan verder met de klussen. Heb al heel veel dingen bedacht die ik deze week zou kunnen doen. Ja, natuurlijk past dat helemaal niet in 1 week. Er blijft zoveel werk op een boerderij, zucht. En ik wil graag alles netjes hebben. Maar goed, nu eerst maar even slapen, dan gaan we rustig aan weer verder.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:49

Jeetje, ik ben blij dat er meer zijn die mijn probleem van controle willen hebben, kennen... haha :D

Super gave foto's van Naaltje. Dids is echt lief:) Lacuna, ik was vergeten dat jij er ook bij was..haha, had wel op de foto gezien, maar je niet in mn samenvatting vermeld:P Heb ook jij een leuke dag gehad?

B485: Lastig, maar dat is inderdaad echt iets wat je zelf moet beslissen. Als ik heel eerlijk ben, komt het hier over alsof je eerder naar niet houden neigt dan naar wel houden. Maar die keuze is dan ook geheel aan jou, het moet goed zijn en voelen. Ik ben wel heel benieuwd naar foto's van het spannetje!!

Tine: Werk op een boerderij houd nooit op denk ik, ze zeggen niet voor niets vanuit vroeger.. hier rust.. als er iemand is overleden.. eindelijk rust..:P W.b. thabor, tja lastig, als je graag zelf wilt en het ook echt kunt (;)) dan zou je het financieel gezien beter zelf kunnen doen ja. Maar goed.. dat mag je met je man lekker uitvechten.:P

Ollie gefeliciteerd met je nieuwe baan, wat voor een baan is het?

VHU: Veel plezier bij het bekijken van een nieuwe wagen.. ben benieuwd

Jenkins: veel plezier bij je eerste menles. Bij mij gingen er een hoop ogen open.. haha ben benieuwd wat jij er van vind en er uit kunt halen..

Fijne dag allemaal nog!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:54

Citaat:
VHU: ik moet nog wel in de B starten
OK ik dacht dat als je M was met wp dat je dan in de L mocht starten. Nou hopen voor jou dat dat prijskaartje tegenvalt en manlief je alsnog je gang laat gaan :+

@B485 bij mij liep Snuit als je achter het span loopt bij voorkeur links, Alwyn rechts. Snuit vond bochten rechtsom het lastigste, met tweespan kan hij dan grotere bocht maken naar rechts, met Alwyn er nog tussen. Linksom vond hij minder lastig dus vandaar Snuit op links. Had het eerst andersom, maar dit liep beter/makkelijker. Als je zelf het verschil te groot vindt, dan is dat zo, je kunt Snuit niet groter maken en Petra niet kleiner :7 Denk dat je echt op je eigen gevoel af moet gaan, jij moet ermee mennen en je er prettig bij voelen. Stalletje voor Snuit staat klaar hoor, hij kan er zo weer in :+

Nou nu moet ik echt gaan :evaw:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:08

Ik ga even mee met de samenvattingen. Heb het vandaag erg druk.

Mijn schoonvader heeft mij gevraagd om een klus te doen en dat moet zo snel mogelijk af, dus ik ga er straks aan beginnen in de hoop dat ik het vanavond af heb. Dan kan ik daarna mijn studie weer oppakken.

Vanochtend met Daan naar het consultatiebureau geweest. Hij is nu 3970 gram en 52 cm lang. Hij heeft een 10 + met een griffel gekregen :-)
HIj had mij er alleen onder geplast :-(

Mocht ik ooit het vertrouwen hebben om ohz een wedstrijd te rijden moet ik ook in de B beginnen. Heb nog nooit een wedstrijd ohz gereden :-)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:06

die daan.....natte mama :j
naaltje leuk verslag,knappe dids hoor, zie je wel dat je kan springen :j
vandaag alle paarden/ponys weer een prikje gekregen,meteen dunnere portemonee :(
wat een wind.nu waaid het zo hard,zie meteen de scheuren op de bodem van het kale stukje wei.
morgen de pomp maar aan en water geven,zolang ze daar boven de kraan niet open zetten ;)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:19

Jullie gaan te snel :=....

Hier mijn verslagje van mijn eerste les *\o/*

Nou ik heb dus menles gehad :D.

Ik kwam daar aan en het was echt een gave stal :)).

Dus ik mocht mee naar de kantine en heb ik kopje thee gekregen en heeft hij wat dingen uitgelegd over het mennen enzo :D. Nog wat zitten praten en wat ik allemaal met mijn paardje doe en gedaan heb. Waarom ik het mennen eens wilde proberen enz. :D.

Toen naar de stal, paardje poetsen en tuig aan doen. Voor de kar gezet en op pad gegaan. De straat uit en je stond in het bos, echt een kei groot bos :oo. Dus hij heeft eerst gereden en wat dingen verteld enzo en daarna mocht ik zelf rijden :=. Eerst leek het wel of ik zwaar dronken was _O-. Paard slingerde over heel het pad :(:). Daarna had ik het gevoel te pakken en ging ik gewoon recht :)). Ik heb stap, draf, middendraf, galop gedaan voor de kar :)). Nog een pad met allemaal bergjes, bergje op en af in draf :=. Paard vond het stik leuk, oortje erop en gas erop en daar gingen over de bergjes :=. Nog een recht stuk in galop geweest, lijkt veel harder te gaan dan dat je erop zit :=. Verder heeeel veeeel gekletst met hem over mennen en paarden en wat je het beste kan doen en hoe dingen in zijn werk gaan, hoe je paarden beleert voor de wagen enzo :D. Ik vond het super interessant en ik heb super veel geleerd :)). Het was heel apart je heb het gevoel dat je niks kan eigenlijk :=. Ik had het eerst stuk ook kramp in me rug van het gespannen zitten _O-. Na het rijden (1 uur - 1,5 uur) terug naar stal gegaan :). Daar heb ik het paard afgetuigd en werd hij afgespoeld en op stal gezet. Heb ik nog wat gedronken en informatie mee gekregen over tuigen en een kar om aan te schaven als ik er mee door wil gaan. Ook heb informatie gehad over het beleren voor als ik dat van plan ben :D

Ik vond het heel erg leuk en ben serieus aan het na denken of ik dit toch ook niet wil gaan doen :D. Het was een super leuke dag en die mensen waren super vriendelijk en legde alles super goed uit :D.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:22

Niks mis mee om in de B te beginnen hoor.

Naaltje, wat een lieve diddle foto :+:

Ik heb vandaag Ventipulmin opgehaald bij de dierenarts voor Rafiki.
nou moet hij 2x per dag 1 pompje.

en we hebben net onze teckel geschoren.
op aanraden van de fysiotherapeute, omdat hij het anders van de zomer wel zwaar zou krijgen met zijn über dikke vacht.
We lieten hem al niet meer plukken omdat hij daar een keer (of meer?) van de tafel is gesprongen en hij vond het plukken de laatste keren ook al niet zo leuk meer.
Dus nu zelf geschoren.
Beest ziet er heel maf uit nu :+ het is net een poedel: Koppie, pootjes, buikje en staart zijn nog flink behaard en de rest is kort.
heb hem geschoren met het grote paarden scheerapparaat, want de kleine tondeuse kwam niet door zijn dikke vacht heen :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:52

Ben ik weer.

Heb de wei gesleept en een zandstorm veroorzaakt :o . Ben nu een lijst aan het maken voor de osteopaat morgen. Die moet van alles weten. Ze is alleen vergeten me de lijst te mailen, gelukkig wist mijn instructrice wat ik zoal aan gegevens moet doorgeven.

IT: ik hoop dat je snel verschil merkt.
Tass: super dat het zo goed ging en je het zo leuk vond.
Tallechie: haha, leuk he jongetjes die bloot op de weegschaal moeten. Ik had er ook zoeen. Maakte ik een foto toen hij erop lag, zie je op de foto mooi het straaltje.
VHU: volgens mij niet, maar ik weet het ook niet zeker hoor.
Eefielover: ik ben ook zo'n controlfreak. :o Mijn instructrice kan natuurlijk veel beter rijden, maar ik vind Thabor erg leuk en hij zit veel comfortabeler dan Rembrand. Maar goed, stiekum idd maar hopen dat het erg veel kost hihihi.

Komende vrijdag ga ik trouwens met Thabor een buitenrit maken met iemand die ook een Groninger heeft. Ik zou met Rembrand gaan, maar dat gaat niet lukken dus gevraagd of ze er problemen mee had als ik Thabor zou meenemen. Dat heeft ze niet, dus vrijdag gaan we voor het eerst naar buiten.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:55

Ja nu ga ik nog een keertje lessen en nog een keer met Naalt mee en met nog een vriendin mee :D.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:39

Leuk vooruitzicht tine een buitenrit. Ik ga ook een osteo bij ferro laten komen ben benieuwd.

@ tass dus het is bevallen. Het is gewoon ook heel leuk het mennen.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:41

Ja, het is echt super leuk :D.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:43

hahaha een poedelteckel! :Y) Arm ding!
Tine heeft een zandstorm-wei. Hoop dat de osteopaat morgen een hoop verschil maakt :(:) Stiekem toch verliefd op Thabor... t was toch het paard voor je man :P ;)
IT knuffel voor Rafiki, hoop dat je kuurtje goed werkt; hoe lang moet je het geven?
Tass heeft het mennen te pakken ;)
Tallechie; daar heb je schone kleren voor he. Die Daan is me ook een mooie!
Ollie heeft een nieuwe baan
En verder nog een hoop meer, maar ik onthou helemaal niks op het moment, sorry..

Ja ik heb ook een leuke dag gehad gisteren op TREC. VHU gemeet en dik ingemaakt door haar zoontje Han. (Maar hij ging wel buiten het parcours én er zat een drafpas in zijn galop dus ergens klopt het niet hoor... :+ )
En verder lekker genoten van het weer, Naaltje gedwongen wat te eten en te drinken (en bokker Crazymel ook :o ) en mee parcours verkend voor de hindernissen, maar dat vonden de dames toch maar een eind lopen met mij haha! Ben zelf van het type ik wil alles lopen zoals ik het met mn paard ga doen, want dan weet ik welke lijnen ik ga rijden en hoe ik bepaalde hindernissen aan moet rijden en hoe de bodem is enzo. *maar de waterbak, daar ben ik toch maar niet doorheengewandeld hoor...*

Vandaag (eigenlijk al sinds gistermiddag) wel een hele nare hoofdpijn eraan overgehouden. En ik ben ook een halve panda! Maar Naaltje draagt gewoonlijk een bril dus bij haar valt het niet op... ik had een mega-zonnebril en ik loop nu echt voor banketstaaf!

Sun liep vandaag nog steeds niet goed. Wel al beter, maar nog niet goed dus ik ga morgen de DA bellen.
Storm had uitgerekend vandaag zn puberale pestbui en ik kon het écht niet handelen. Zat al helemaal niet lekker in mn vel, wilde gewoon ff een rondje ontspannen aan de lange lijnen buiten wandelen en meneer vond opeens ALLES eng. ARGH!! :( heb m uit handen gegeven aan mn vriendin die met Zoë meeliep voordat ik echt mn geduld verloor. bah, dat past helemaal niet bij me. Heb m later nog wel even terug overgenomen, en daarna zijn we samen achteraf in het weiland gaan zitten en heb ik m in tranen verteld dat het me vreselijk spijt |( en dat hij er ook niks aan kon doen :(:) en dat hij eigenlijk nog maar een babypaard is en dat ik niet van hem had mogen verwachten dat hij altijd alles al zo perfect kan. half uur met m zitten kroelen en geloof dat ie me wel vergeven heeft.
Ik ga vanavond maar vroeg naar bed.

Groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:51

aah lacuun sorry dat ik je ook nog 's lastig viel :(:)

@tass; klinkt heel erg leuk! :D
over het mennen met mij, heeeeeel graag nog een keer. Maar niet deze week.

Diddle zou sowieso een week op rust gaan ivm zijn pootje
en nou kwam ik op stal en blijkt dat hij over zijn hele lijf onder de bulten zit..
De bulten op zijn benen heeft hij zelf open geknaagd/geschuurd dus dat zijn bultjes waar wondvocht-achtige vloeistof uitkomt en korstjes vormt
De rest van zijn lijf heeft hij natuurlijk die deken op gehad (eczeemdeken) dus daar waren ze nog heel. Onderhuidse ronde bulten, hard, met een roze/rood rondje erop..
Toen ik eraan zat merkte ik dat hij het fijn vond, zo'n kriebellipje, en toen ik ging krabbelen gooide hij zich zowat tegen me aan van :9 en ging hij met zijn tanden over de muur (!!) schuren en kriebelen...
Hypocriet als ik ben nog een naald gehaald en die erin gestoken, maar er kwam niks uit (of ik stak niet diep genoeg := )

zucht.. paard afgesponsd met betadineshampoo oplossing en 'm zonder deken in de wei gezet, als hij dan wil kriebelen kan hij er in elk geval bij...

Tot zover mijn liefde voor m'n hobby... ik ga schaken denk ik ^)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:55

Geeft niks meid, hoop dat ik wel n beetje vriendelijk was voor je? :) Anders sorry :(:)

Schaken, ik doe met je mee. Maar dan wel alleen met dit schaakbord:
Afbeelding
Afbeelding
Vind die schaapjes erg leuk...

groetjes, lacuna

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:59

Lacuna sterkte met je hoofdpijn zeg, niet fijn en Storm vergeeft het je echt wel hoor :(:)
@Naaltje, oei, da's niet zo fijn al die bulten, staat er iets in de wei waar hij allergisch voor is, vreemde / veel muggen of zoiets :?
Tine pikt gewoon het paard van haar man in <<)
Tass helemaal blij na het mennen, pas op voordat je het weet ben je verslaafd :x
Maisie laat Ferro ook doorlichten door osteo, misschien ook goed ivm zijn zomereczeem/hoefbevangenheid?
@IT natuurlijk is er niets mis mee met starten in de B maar persoonlijk vind ik dat als je Z bent geweest (of M, maar dacht dat het ook bij M al mocht/kon), dat je dan eigenlijk niet meer in de B moet / zou moeten starten omdat de B voor de echte beginners is. Dus voor ruiters zonder (veel) wedstrijdervaring.
Teckel gekortwiekt :\

Enne... ik heb gewoon de wagen gekocht. Vond hem er goed uitzien, stevig, hij is netjes onderhouden en is eigenlijk precies wat ik zocht en nodig heb op dit moment en hij stond ook nog in de buurt. Alleen denk ik dat we het lamoen wat moeten aanpassen, want is geen uitschuifbaar lamoen en denk dat Rizanta iets meer ruimte nodig heeft, maar dat is kwestie van lassen/ander lamoen erbij kopen.
Dit is de advertentie van marktplaats
http://link.marktplaats.nl/445301132
Wilde eigenlijk een wagen met bokkussen in het midden, maar dan zit je toch ook in een andere prijscategorie. Kan er lekker op zitten op de wagen en hij rijdt heel licht. Zitten natuurlijk wat gebruiksplekken op maar kan er zonder me ervoor te schamen zo mee op pad.
Haal hem donderdag op +:)+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:02

gave wagen VHU!!!

over de plantjes.. Ik weet het niet. Misschien gisteren iets, al leek dat nogal alleen gras wat daar stond
Of door de cooling-gel voor zijn been
Of van teatree?...
ik weet het niet..
Vond hem wel érg zielig, hij raakte helemaal van de wereld toen ik kriebelde aan z'n bultjes.. :(:)
Heb hem lekker even tussen de 3 merries gelaten voor ik hem in zijn weitje zette, DeeDee de quarter heeft lekker even op zijn schoft gekriebeld, daar kan hij zelf niet bij natuurlijk :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:33

Cooling gel reageerde een van mijn vorige paarden heftig allergisch op (zelfs DA er toen bij gehad :o ). Maar als hij het ook elders op zijn lijf heeft lijkt het me niet van de cooling gel of je moet het ook op die andere plekken hebben gesmeerd? Tea tree onverdund kunnen ze ook allergisch op reageren, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

@Lacuna: wij hebben ook van die schaapjes, in een of ander maf schapenspel waarvan we de spelregels niet snappen, manlief had het ooit gekocht voor zoonlief omdat hij vond dat het er zo grappig uitzag :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:39

VHU heeft dus weer lekker geld uitgegeven hihi.

Ik snap ook wel wat je bedoeld w.b. dat starten.
maar voor een jong onervaren paard is het juist wel eens handig/prettig om in de B te starten.
ook al heeft de ruiter Z ervaring en mag die het jonge dier al in de L starten.
is voor het paard alleen maar fijner om ervaring op te doen tijdens een proef die makkelijker is.
tenminste dat is mijn mening.
jij zegt ook dat de B voor ruiters is met weinig/geen wedstrijd ervaring.
maar het gaat toch ook om het paard? en niet alleen om de ruiter?
al kun je het paard natuurlijk thuis al wel L of M startklaar hebben.