[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 08:55

Jeetje Laura wel een hele moeilijke beslissing. Wel goed over na denken voordat je het doet, en dan nog 20 keer, want het is wel een beslissing die je niet even terug kan draaien he. Als je het doet, ben je Tum waarschijnlijk ook echt KWIJT kwijt. Je ziet hem misschien wel, maar het is ook over dan....

Ik heb besloten om het wagentje toch niet te doen. Heb de laatste paar weken in eens enorme twijfel gekregen, en ik heb ooit ergens gelezen, als je niet kunt beslissen, beslis dan niet, en daar hou ik me sindsdien ook aan. Als ik nu twijfel, dan moet ik het gewoon niet doen. Het is toch 425 euro eventjes, en als ik straks die wagen het toch niet vind, ga ik zo een enorme spijt krijgen... Dus ik ga op zoek naar een 2wielertje, misschien een 2ehands cavalettie sulky'tje, ook vanwege de omstandigheden waarin ik zit met Tijger.

Komt er iemand toevallig in of woont iemand in de omgeving Den haag? Er is daar een kooi te koop voor een heeeeeel mooi prijsje die ik echt doooool graag wil... Maar die persoon kan hem niet naar het station brengen helaas (de kooi is anderhalve meter hoog dus moet ook echt met de auto naar de trein gebracht worden!)

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:09

Goedemorgen!

laura, ik ben benieuwd hoe het gaat als je tum in enkelspan doet.
misschien heb je dan wel weer zoveel zin erin :D
en misschien vind je het wel leuker om met allebei de mannen gewoon lekker enkelspan te rijden.

Millanka, wat voor pony heb je dan?
als je een kleintje hebt is een HCA sulky dan niks voor je? is eventjes een hoop geld, maar je hebt er zoveel plezier van!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:14

Daar zat ik inderdaad ook overna te denken ;) nu zit ik de foto's van de spelletjesdag te uploaden en kom ik ook tum foto's tegen .. dan smelt toch me hart.. maar ik kijk het gewoon nog even aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:31

Eventjes bijgelezen.

Laura, moeilijke keuze´s. Is anders geen optie om een van paardje even winter vakantie te geven en daarna opnieuw te kijken hoe gaat ?
Naaltje, fijn dat gesprek zo goed was gegaan.
Gisteren was erg mooi weer en hoorde dat op de wedstrijden ook erg goed ging :)

Gisteren heb met Tobbe buiten gereden samen met shet 2 span. Was erg leuk al vond wel dat Tobbe weinig energie had. Mischien iets warmer weer of doordat hij vanochtend kuil was gevoerd in plaats van hooi of hij had gewoon niet zo zin :+
Ook nog koetsier cursus gehad, en er zit lekker vooruitgang in. Vanmiddag ga nog even buitenritje maken samen met stal genoot en denk dat Tobbe daarna eventjes vrij geef tot het weekend.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:49

@Laura: ik heb Nick nu al 5 jaar, daarvoor 3 jaar Jimmy gehad maar met geen van beide zo'n band gekregen als dat ik met Hero heb. Maakt niet uit, Nick krijgt ook alles wat nodig is maar het zal nooit zo zijn als met Hero mijn eerste pony. Tweespannen kan je op de duur misschien ook wel alleen, ook al is het niet de manier. Uiteindelijk schiet je met een enkelspan toch tekort als je wedstrijden wil gaan rijden als samengesteld of mendurance. Dan zal je er wel weer twee willen hebben. Al is het alleen dat het niet eerlijk voor Rivaldo is om al het werk alleen te doen.
Maar goed, het is jouw beslissing en je moet goed bedenken waar je je goed bij kan voelen.

Ik had weer een fijne blonde stunt gisteren. Was op het kinderfeestje van vrienden van ons. Die hadden 8 kinderen voor een slaapfeestje en die gingen op spokentocht. Ik met lamp/stok/laken/ballon en hoge hakken het bos in om te spoken. Boven op een heuvel gaan staan toen het spul er aan kwam. Ik wou even het licht aanzetten en dan snel de bosjes in duiken alleen kwamen die kinderen iets sneller als dat ik in de planning had. Ik ren op mijn hoge hakken en zonder licht naar beneden en ren zo een vieze sloot in. Kinderen hadden de grootste lol natuurlijk.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:53

haha wat een stunt!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:56

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:58

IvysToeter schreef:
Goedemorgen!

laura, ik ben benieuwd hoe het gaat als je tum in enkelspan doet.
misschien heb je dan wel weer zoveel zin erin :D
en misschien vind je het wel leuker om met allebei de mannen gewoon lekker enkelspan te rijden.

Millanka, wat voor pony heb je dan?
als je een kleintje hebt is een HCA sulky dan niks voor je? is eventjes een hoop geld, maar je hebt er zoveel plezier van!

Het grootste punt is inderdaad dat het veel geld kost. Het is namelijk niet mijn eigen pony, en het gene waar ik zo bang voor ben is dat er straks iets gebeurt, bijv dat Tijger het niks vind, of dat de eigenaresse zegt nee toch maar niet, of wat dan ook, dan heb ik voor mij een ton van geld uitgegeven, voor echt helemaal niks. Ik kan hem wel verkopen dan, maar dan krijg je nooit het geld wat je ervoor wilt hebben... Tijger is +/- 87 centimeter. En vooral nu, het is altijd donker als ik daar kom, en kan ik ook niet buiten rijden of iets. Alleen in de bak. En dan kan ik wel zeggen, straks wel als het weer zomer is maar wat als er iets gebeurt dat ik de zomer met Tijger moet stoppen...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:02

ohh ik dacht dat tijger van jou zelf is.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:04

@ rivaldo ik zou het nog even aankijken. Gewoon met beide gaan enkelspannen doe ik ook en ik heb voor mn gevoel 2 blije pony's. Soms pak ik ferro iets meer en soms robijn. 2-span is voor mij meer zoiets van nou dan heb ik ze in een keer allebei gereden. Ik vind het ook heel moeilijk.

Ik heb gisteren een lange dag wedstrijd gehad. Moest eerst de vaardigheid rijden dat beviel de pony's wel en ik reed met allebei een foutloze ronde en een foutloze barrage. Er was nog 1 iemand foutloos maar buiten de tijd dus dat was voor mij een 1e en een 2e plek. Dressuur zullen we het maar niet over hebben. Robijn was braaf liep de 2e proef iets constanter zodat ik daar winst had. Dus robijn is nu L+1 en ik ga met ferro vaardigheid M starten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:05

@it; is toch heerlijk, tegen vriend in slaap vallen tijdens 'n film? O:)
lieve foto! :j

@napie; heeft niemand 't gefilmd? :oo

@laura; :(:)

@milanka; dat is inderdaad lastig.. ga je ervanuit dat het zomaar opeens zo kan zijn dat je moet stoppen dan? :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:05

haha napie al met al dus wel een geslaagd feest, arme jij :P

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken voor menendurance is enkelspan ook niet fijn. Ik ga gewoon even een stapje terug nemen en rustig aan doen. Idd de band die ik met riv heb krijg ik nooit met tum

Moeilijk manon :(

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:06

naaltje, ik lag op de ene bank en vriend & huisgenoot zaten op de andere bank.

willen jullie nog meer filmpjes zien?
heb ook nog filmpjes van een pony die ik toen huurde aan de lange lijnen.
en oude wobbe lange lijnen filmpjes, longeerfilmpjes etc.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:09

ja da's niet zoals 't leuk is idd :))

@laura; kan je maar 1 raad geven, en dat is dat weg echt weg is.. dus dat je er wel zeker van moet zijn :) als je het in die tussentijd je kunt veroorloven zou ik niet overhaast wat besluiten :)

*gaat broodjes smeren*

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:10

Gefeliciteerd maisie, dus ik ben gelukkig niet de enigste.. echt waar ik vind ze allebei super lief maar natuurlijk is rivaldo mijn oogappeltje (die heb ik al 3,5 jaar en veel mee meegemaakt) Ik denk dat ik inderdaad ga enkelspannen en als dit goed gaat mag tum mis ook wel mee in december (eerst zijn entingen even in orde maken)

Het punt is: Ik wil alles perfect doen en loop mezelf dan nog wel is voorbij. De meeste die komen later en gaan nog eerder weg, waar gaat het bij mij fout? Oke ik heb er 2 maar ben niet de enigste. Kreeg ook de tip om duidelijke tijden aan met mezelf af te spreken van 7 tot 10 ofzo
Zo langzamerhand woon ik daar een beetje hihi

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:11

Door wat dingen die gebeurt zijn hou ik het nu wel in mijn achterhoofd, en ik weeg al mijn beslissingen daarmee af. Een paar maanden terug had ik er niet eens aan gedacht, maar met alles zo heb zoiets van tja, het kan zo over zijn, en dan zit ik met een kar zonder pony. En als ik zou moeten stoppen met Tijger ben ik waarschijnlijk er behoorlijk kapot van, en dan stop ik er denk ik ook even mee, met de paarden dan...

Even rustig aan doen inderdaad Laura :) Niet te overhaaste beslissingen maken, vooral niet met zulke grote. Je weet nooit hoe het straks staat, misschien gaat het dan ook weer heel anders voor jullie drieën en heb je er goed aan gedaan om het even uit te stellen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:15

manon als je nou is dichtbij woonde had ik hier wel een menpony voor je staan hihi :D Dan is dat probleem ook opgelost :P

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:17

Als ik m'n rijbewijs heb en een auto beschikbaar dan zou het probleem ook opgelost zijn :D Misschien dat dat nog is komt :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:22

:)

Sorry mensen dat ik mij zo uitgelaten heb :P

Gisteren met rivaldo heerlijk wezen dressuren, ook wat marathontraining meegenomen door gebruik te maken van een groepje bomen. Hij liep echt zo fijn <3

Ook was hij gisteren effies aan het werk voor een stalgenootje. Zij heeft een dochter van 7 die qua doen en laten 1 jaar is. Dus daar hadden we een brave pony voor nodig ze genoot er zo van. Praten doet ze niet, snachts veel Epelemtie en veel zorgen. Maar toen ze op rivaldo zat werd ze zo rustig en ontspannen op het schapenvachtje. Als je ging stilstaan en je vroeg aan haar of ze wilde stappen deed ze met 2 handen een kleine tikje op de schouders en dat betekend stappen :D Was vroeger vrijwilliger bij een gehandicapten manege en vind zulke dingen toch altijd leuk om te doen, dus afgesproken dat ze rivaldo vaker mag pakken als haar dochter is (natuurlijk op afspraak)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:23

laura, daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:24

@laura; ik kan me daar gewoon goed over voelen :) naar stal gaan en in 5 minuten weer weg zijn zegmaar..
dids staat immers met zijn vriendinnen in de wei, wat kan ik hem meer geven dan dat hij paard mag zijn :)
tum en riv staan ook in de wei met maatjes of niet? :)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:26

Milanka kunnen je ouders niet mee de kooi ophalen?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:30

Ja het helpt mij inderdaad ook erg. Nu komt het er ook nog bij dat ik sommige dingen wat anders ervaar als andere mensen, maar daar hoop ik snel duidelijkheid over te krijgen :)

Nee helaas niet meer ze staan overdag op een paddock met een vriendje erbij. Prima de ruimte en kan ook een dag niet komen dan. Voorheen deed ik dit met riv wel is vaker maar nu nooit meer zowat.. mis toch is doen :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:33

dat kan ook weleens helpen inderdaad
gewoon 'ns niet gaan
(nou klink ik vast heel slecht enzo, boeiend :+ )
maar afentoe eens een dagje niet gaan vind ik best wel fijn :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:36

pony's zijn ontspannend.
maar af en toe een dagje rust voor jezelf is ook wel eens goed hoor.
even op een andere manier ontspannen.