[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:38

ja maar... je bent ook eng lacuna ;) :))
wel ontzettend balen zeg!! :(:)
hoe is 't met je pluizenbol verder? :) als het weer beter is kwam je een keertje hier het bos onveilig maken toch? :D

pfft.. hopelijk zondag goed weer en een goed humeur bij mij, dan wil ik even een ochtendritje maken :) de dooi zet hier best redelijk door namelijk :)
dinsdag gaan we waarschijnlijk onder het zadel een binnenbak in om even uit te kunnen razen.. oei :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:44

Ben net vol met mijn knieen op een stoeprand gevallen :\
AUWWWWW! nou ja, hoop dat het morgen beter gaat. Heb mijn rondje Amsterdam wel afgezegd.....

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:00

Oei klinkt niet fijn, gladheid zeker?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:05

Mensen het is hier aan het dooien :D :D.. kon met me scooter aardig goed op stal komen.

Wat leuk ingrid dat je zoveel kan helpen. Vandaag moest ik 3 pony's doen (de vriendjes van rivaldo) dus die heb ik samen in de bak los gezet en daarna met zn 3jen in de kraal laten rennen. Was net een circus voorstelling met zn 3jen.
Lekker een half uurtje goed laten rennen en stappen. Morgen gaat mijn moeder ze binnenzetten. Ze vind het best spannend maar ook eigelijk wel heel erg leuk :D

Lacuna: wat vervelend van je wagen, gelukkig niet tijdens het rijden gebeurd!

Evelli: oeh pas je op!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:07

@ evelli AU dat zal pijn gedaan hebben

@ laura.. heerlijke he kan je ze gewoon met zijn allen tegelijk doen, lekker makkelijk;)

leuk dat je moeder wat met je pony doet. die van mij zou het nooit doen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:13

YUp, ligt hier een laag van 4 cm aangereden sneeuw en dat is aan het dooien, dus ligt een laagje water op.
Blijkbaar wat verkeerd ingeschat oid en daar lig je dan op handen en knieeen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:18

Mijn moeder heeft zelfs ook een tijdje gereden en kon alles stap, draf en galop en mooie figuren rijden, maar is wel erg onzeker als het paard harder gaat. Toen mijn oude stal ging stoppen met lessen geven en dat daar runnen is mijn moeder gestopt, helaas past ze niet op rivaldo anders had dat gemogen, mijn zus dr paard is gewoon te temperamentvol voor haar. Misschien vind ze het wel leuk om in de toekomst mee te gaan op de wagen.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 13:01

Hihi wat leuk dat je moeder ook gereden heeft!! Mijne komt niet in de buurt van paarden. Mijn vader heeft ook een paar lesjes gehad vroeger. De eerste keer dat hij ging rijden kon hij amper met de auto terug naar huiskomen omdat hij zo'n spierpijn had!!! Mennen bind hij wel leuker alleen gaat niet elke keer mee. 1 keer in de zoveel tijd scheurt hij met paard en wagen over de rotondes en door de bossen heen ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 13:52

Hihi, mijn moeder heeft in een ver ver verleden 10 paardrijlessen gehad. Maar nadat ze er een keer af gestuitert was is ze gestopt.
Maar ze vind de kleintjes wel leuk. Lotje vind ze te groot :+

Toen Lotje net twee dagen bij me was ging mijn vader mee naar stal, moeder ging ook maar mee. We hadden Lotje even op de wei gezet. Moeder ging met Keet wandelen (die als gezelschap voor Lotje binnenstond) Ik ging de stal mesten en mijn vader ging wat rommelen bij Lot op de wei.

Ineens hoor ik mijn moeder schreeuwen: Sanneeeeeeee HEEEEELPPPPPP! Dus ik laat alles vallen en ren naar buiten.
En wat ik daar zag :)) Mijn moeder met Keetje aan het uiteinde van haar touw en Lotje vast aan haar halster.
Ik erheen gerend en gezegd dat ze Lotje maar moest loslaten, die liep naar mij toe, dus die heb ik gepakt.
Was die ondeugd ónder de draadjes doorgeglipt richting mijn moeder. En die had haar gegrepen.
Vond het heel dapper van haar :D Want het is niet niets, een shettenbaal en een uitdekluiten gewassen enter tegelijk vasthouden :D

Mijn vader vindt alleen Lotje leuk, die twee kleintjes vind ie maar nutteloos :+ Al heb ik hem al eens op stiekum kroelen betrapt :D

Afbeelding
Mams met Lotje :D

Afbeelding
Ikzelf met Lotje :D

Afbeelding
Mijn vader met Lotje :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:05

VanHuisUit schreef:
Ingrid komt als het meezit ook af en toe mijn pony's verzorgen... :Y)

ja we spreken volgende week even af :D

Evelli, hoe is het met je knieen ?

Maar niemand heeft echt antwoord op mijn bitten vraag begrijp ik ?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:16

IngridM schreef:
Zo nog even snel voordat ik naar de sauna ga, m'n eerste vraag :-)

waarom worden er bij het mennen alleen stangen gebruikt als bit en waarom niet 'gewone' bitten zoals we ze bij het rijden kennen ?

Omdat je bij het mennen 3 meter achter je paard zit ipv 30 cm. De communicatielijn is langer dus moet er een versterker aan het einde zitten om de boodschap duidelijk door te geven. Door het gebruik van een stang komt de boodschap bij hetzelfde gebruik net zo zacht door als een bit onder het zadel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:25

@Ingrid, er wordt heel wat over bitten geschreven en gezegd hoor, ook bij aangespannen. Even zoeken en je hebt ongelovelijk veel info bij elkaar (en bent soms nog niet wijzer maar dan heb je wel van alles te lezen ;) ).
Vandaag eindelijk weer eens de deur uit kunnen gaan met de pony's. Dus lekker gewandeld met Alwyn met het hoofdstelletje aan. Hij vond het maar wat spannend weer op de weg, net alsof hij helemaal vergeten was dat hij er al wel eens eerder was geweest. Dus liep heel voorzichtig en dat hoofd was net een radar :+ alle kanten op. Maar op de terugweg had meneer er weer als vanouds de sokken in, wat kan dat ding sjouwen zeg :)ddd
Wilde daarna Sim nog even inspannen maar het begon echt enorm te regenen. Was wel sneu, hij stond echt zo vrolijk half in de strengen en toen haalde ik hem er weer uit. Moest hem zo ongeveer naar de paddock slepen. Hij is dus morgen als eerste aan de beurt.
Freddy's beentjes staan er alweer een stuk beter op, zijn wat rigoreuzer bijgevijld en dat helpt dus zo op het oog goed. Hij heeft wel x benen maar het lijkt nu minder erg :+

Kon donderdag niet naar koetsiersbewijs avond ... was echt heel beroerd met ontzettende oorpijn |( gaat nu gelukkig wel weer beter. Heb wel trouw een proefexamen gedaan en als ik het in het echt ook zo doe slaag ik wel := (voor theorie dan he)

@Marianne, wat fijn dat die jongedame nu wel mooi stil stond. Grappig he, hoe ze dan stoer stil gaan staan zo van, kijk mij eens baas hoe goed ik dit wel doe :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:32

Dagje efteling was erg leuk :D.. de bobslee deed het en dat was erg gaaf, wat gaat dat hard zeg. Gelukkig toen we net weg gingen begon het pas te regenen :)

Mijn vader heeft vroeger ook gereden.

Mijn vriend is nu buiten en verteld me dood leuk, het is glad hier, het sneeuwt.. gggrrr
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 16-01-10 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:32

Sorry luitjes, maar ik ga even enorm lopen opscheppen. Ik ben zo ontzettend blij met pony en paard!!!!!!! Vandaag hadden we wedstrijd.

Onze pony, 16 jaar jong, pas een half jaartje voor de kar, had vandaag zijn allereerste menwedstrijd. Ik vond zelf dat het nog wel beter kon, maar jurys waren erg tevreden. 185 en 195 punten met daarbij een 2e en 1e plaats. Jullie zullen wel begrijpen dat ik hier wel even stil van werd. Nog maar zo kort bezig, een instructeur die steeds riep dat ik niet kan mennen, een instructeur die riep dat ik met meer druk moet rijden omdat zoals ik het doe de jury het niet wil zien. Maar lekker wel 8-en scoren op het onderdeel ontspanning en harmonie!!!! Ben zo vreselijk trots op hem. Ook voor het allereerst vaardigheidsparcour gereden. Er werd in 2 manches gereden. De eerste ging nog wat haperend, iedere hindernis werd terughoudend benaderd, en helaas een stuurfout van mij zodat ik een bal EN pilon meenam :o , maar hij raakte daarvan niet eens in paniek. Ik was wel binnen de tijd. Tweede manche ging foutloos en een stuk sneller. Hij ging aan het eind zelfs galopperen (had ik met hem nog niet gedaan met de kar!!) en was heel goed controleerbaar. Ben zo trots op hem, 3 winstpunten bij zijn allereerste wedstrijd. :D :D :D :D :D :D :D

Mijn paard was ik zelf wat minder tevreden over, ik vond het allemaal te slordig, stuurfoutjes noem maar op. Blijkt dat jurys het weer niet met me eens waren. 187 en 197 punten, met daarbij 2x 1e plaats. Blijkbaar leg ik de lat voor mezelf te hoog? Maar goed, teller staat nu op 20 en in training lekker bezig voor de M. In voorjaar gaan we over. Met paard geen vaardigheid gedaan (buiten het vervoersprobleem, heb 1 paards), vind hem te groot om vaardigheid binnen te doen.
Tjeetje, als ik dit zo volhou..... laatste 3 wedstrijden 1e prijs met deze kanjer.....

Sorry, jullie zullen me vast een overdreven wicht vinden die loopt te pochen, maar ben zo blij en trots met/op mijn beessies

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:37

Helemaal geen sorry, dat is toch hartstikke leuk om trots over te zijn! Gefeliciteerd!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:47

@TIne *\o/* *\o/* *\o/* voor jouw drie winstpunten! Super zeg, wat leuk voor de pony (en natuurlijk ook voor het paard). Maar omdat de pony al 16 was toen hij werd beleerd, zo zie je maar.
En jij was toch wel mooi goed bezig.... denk dat sommige instructeurs direct willen dat het dak eraf gaat omdat je zelf misschien meer ervaring hebt maar je pony is natuurlijk nog maar B, wat willen ze dan? Rust en ontspanning is wel de basis natuurlijk (lijkt me dan he, heb er geen verstand van hoe het zit bij dressuur met mennen maar onder de man is het het ook dus lijkt me bij mennen ook). Lekker zo doorgaan lijkt me. Spannend hoor met de vaardigheid en dan ook nog in galop ;)

Nou blijf maar lekker even op je wolk zitten!

@Rivaldo, o my god niet meer sneeuw |( ;) niet nu je net met je scooter naar stal kon :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:53

mijn vriend belt me net dat hij tollent op de provinciale weg reed, zat in een snodder en kwam heel rustig de weg op, en zo begon het.. gelukkig niets geraakt!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:09

Martine gefeliciteerd!!!
Had je vanmiddag al even gesproken over de punten, maar zelfs nog weer 1e. Super.

En mooi dat de vaardigheid ook goed ging. Eens moet de eerste keer zijn :-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:15

@Rivaldo, jeetje dat is schrikken! Zie op de buienradar dat het net langs Rotterdam is gegaan...hebben wij even geluk. Ik wil morgen zo graag even met de sulky op pad (zie Simba al klaar staan :+ hij tuigt zichzelf nog net niet op maar hij wil zo graag weer iets doen)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:20

Leuke foto's van Lotje gezien.
Heb wel bijgelezen maar weet niet zo veel meer. Beetje kort nachtje gehad.

Ik wil morgen ook even weer naar veale. En als er iemand in de buurt is wil ik ook even weer rijden..

In heerenveen sneeuwde/regende het nu ook heel hart. HOpelijk is de weg morgen wel redelijk te doen

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:37

Gefeliciteerd Tine10 ! Leuk dat het zo goed is gegaan!

Rivaldo, wat is een snodder ?

En Simba van 'van huis uit' staat morgen alvast ingespannen klaar' hahaha.

bedankt voor de antwoorden van de bitten ;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:18

@ tine super gefeliciteerd !!! Echt goed gedaan zeg ik vind t knap.

Ik mag hopen dat ik volgende week mijn proeven half zo goed rij als jou. Zou graag ook een puntje halen in de B maar weet niet of het er in zit nou ik zo weinig heb kunnen rijden. Vaardigheid heb ik er al 4 dus dat gaat goed.

Gelukkig houden ze deze zomer een dressuur competitie met 4 wedstrijden dus das al 8x starten + volgende week en in maart nou dan moet ik de b toch wel door komen hoop ik. Vind de L lekkerder rijden met meer draf. Mijn vriend moet nog 1 puntje dan mag hij M starten en hij rijdt ook M vaardigheid.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:25

Goeiemorgen! Ik ga zo even Mick voor de kar zetten met zijn nieuwe liverpool met tongboog! Laatst ook even mee gereden en hij loopt er echt helemaal super op! Echt de verbetering van de eeuw ;)

Gister had ik mijn eerste auto rij les, echt helemaal hip :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:43

goeimoggel mensen, ik meld me ook weer eens even, ben net wakker, gister een flink feestje gehad in Panama in amsterdam :)

@ jelle, dat vind ik ook een heel fijn bitje,
leuk he autorijden, ik ben ook aan het lessen en vind het echt helemaal het einde

@ tine dat moet jouw wel een heel trots gevoel hebben gegeven, leuk hoor!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:01

@Tine: super!

Verder heel leuke lotje-foto's.

@Jelle: die van mij doet haar tong wel eens over het bit, of ze bijt op haar tong }:0 , ik moet eigenlijk ook nog steeds wat dingetje uitproberen. Voor ohz (is de pony van mijn vijfjarige dochter) krijg ik nu dat hoofdstel van Rambo, ben beniewd, mijn dochter rijdt, uiteraard nog zonder teugels en af en toe eens bitloos, maar eens kijken aan de longe hoe het daarmee gaat mét bit.