[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:14

Ja dingetje heeft het maar druk met de wedstrijden. Zeker als ik dan ook nog allemaal ideeen spam :Y)
Gaaf hoor instructie week ik hoop ooit ook nog een keer te gaan. Miss volgend jaar dat ik dan alle
pony's mee kan nemen dat remko er met 1 van mij rijd?

Hier regent het geloof ik al de hele ochtend bah. Gelukkig moet ik dan gewoon werken tot 5
uur.

Smick veel plezier met het uitpakken en inrichten van al het baby spul. Van borstvoeding heb ik geen
verstand alleen wel dat het bij mijn zusje 1 grote ellende was.

Mooie veulen foto gezien en leuke kranten berichten.

Aks met dids mondfoto's volgens mij ziet het er bij die van mij ook zo uit ?

Gisteren naar les geweest met mijn plank allias ferro. Het ging wel aardig hij was erg braaf en af en
toe was er stelling. Volgende week weer eens dressuurproeven proberen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:23

Hier drama vanacht / vanochtend bij ons op stal.... er is dus een paard overleden aan koliek... vond het zo erg voor degene van wie het paard is. Gewoon op stal gezet gisteravond, paard werd niet goed vanacht, kon zelfs niet meer naar de kliniek. Leek toen weer goed te gaan maar vanochtend haalt ze paard uit stal en begint het weer, is ze afgemaakt.
Wat erg dan als je het dier uiteindelijk zo ziet liggen zeg |(

Ollie dus met graasmasker de wei op, ze vond het iets minder erg dan gisteren lijkt het. Maar dat ding blijft er voorlopig dus echt wel omheen...

Nu weer verder met werk, wat van geen meter lukt.

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:24

ow bah,
das rot nieuws..

sterkte!!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:29

och VHU :(:)
sterkte..

Moet je thuis werken?
:(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:42

Nee zit op school.
Had het zo met baasje te doen, ze had het paard al heel lang.
Ben steeds zo bang dat Ollie zoiets overkomt, moet ik niet denken natuurlijk maar doordat ze zo gevoelig reageert op dat gras.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:48

Vhu...tjeee...wat een vreselijk naar nieuws...dat is wel heel zielig zeg...sterkte voor de eigenaar....
en vhu jij ook :(:) :(:)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:49

OW VHU ik las bij Viv op haar facebook dat er een stalgenootje met paard koliek had. En jij had na 10 uur niks meer hier gepost. Ik was echt bezorgd of het om Ollie ging...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:33

ach jee vhu dat is niet leuk. sterkte!

Zal jullie Icoon nog ff laten zien
Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:46

@frensie
Bij HRB Janouk zie ik weinig verbetering of verslechtering. Ze is nu braaf 2 x een uurtje in haar kleine paddockje en 1/2 uurtje stappen, en voor de rest op stal. Op het zachte stapt ze redelijk, maar op het harde is het nog niet fijn.
Ik kan gewoon niet mijn vinger erop leggen wat er nu aan de hand is. Wist ik het maar, dan kon ik meer gericht behandelen en ook meer gericht bewegen/ontzien. Nu voor alle zekerheid maar de meeste zorg/rust. Terwijl ze zo graag de wei op wil.
En zij kan zo sieeeeeeeeeeelugggggggg kijken. Haar linkervoet/kogel is nog steeds warm.

Wij zouden morgen trouwerij rijden met Janouk. Die heb ik helaas moeten afbellen en dat vind ik zo sneu. Maar nu het weer zo nat is, had ik toch moeten afbellen, want wij hebben een open koets. Gelukkig dat we dat hadden afgesproken en er sowieso een auto achter de hand is. Maar ik had het zo graag gedaan voor het bruidspaar.

@vhu :(:)
Laatst bijgewerkt door janouk op 16-05-13 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:51

Jeetje VHU, wat een schrik weer. Kan me voorstellen dat alle ellende rondom Rizanta weer heftig terugkomt. Heel veel sterkte, ook voor de eigenaren

Janouk: vervelend dat het zo onduidelijk blijft.
Baudy: wat een knapperd <3

Hier nog steeds droog, ben zo blij voor zoonlief (en de rest van groep 1/4)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:57

@Smikkel: lijkt me vreselijk zo benauwd, ik word nu al gek van alles :o . Wat leuk alle spulletjes, ik ben benieuwd.
Idd echt niet gaan klungelen, maar meteen een lactatiedeskundige inschakelen.

@Janouk: :(:)

@VHU: dat is vreselijk :(:) .

@Baudyh: wat een heerlijke foto's en wat een leuk zo'n artikel <3 *\o/* .

@Biancao: hoort er helaas allemaal bij, die fases :(:) , maar komt goed :j .

Hier niet veel te melden, blijf balen van het verplicht niet sporten/rijden/etc. -O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:57

Nou, Dids heeft niks met zijn tandjes en zijn bit. Arme dier is gewoon niet zo goed in salto's maken :(:)
Hij heeft z'n hals wat zeergedaan :(:)

Verder was het heel gezellig. En de volgende keer spreken we niks af. Want het is echt pestweer :P
*zeg weerman, lacuna is naar huis, de zon mag weer schijnen! >;) *

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:22

Akshay schreef:
*zeg weerman, lacuna is naar huis, de zon mag weer schijnen! >;) *

:')

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:25

Dids geen salto's meer maken!!
Avaluna ik heb denk ik wat gemist, ben je geopereerd? Mag je daarom niet rijden/sporten?
Janouk nog weinig van te zeggen dus... heel vervelend, vooral omdat je niet weet waar het vandaan komt, behalve dan de warme kogel.
Baudyh wat een heerlijk snoetje!!

Pfff zitles gekregen van Bieb.
's Winters staan de paarden daar in paddocks in de buitenbak en als we rijden gebruiken we een deel van de bak zodat niet alle paarden naar binnen hoeven. Sinds deze week staan ze in de wei, dus de hele bak was vrij, maar dat is doooooodeng volgens de paarden, want alle palen en lijnen zijn weg en de bak is dus echt grooooot.
Maarja, opgestegen, rondje achterin gestapt waar we altijd rijden, nog een rondje, en opeens schrikt meneer ergens van (er was niets...) en begint te rennen. Ik probeer hem tegen te houden, maar door de regen waren mijn teugels glad en hij trekt de teugels uit mijn handen, waarna hij alle ruimte heeft om zijn hoofd tussen zijn benen te doen en zijn rug bol te maken en eens even lekker te bokken... Flinke schreeuw gegeven en hoofd weer omhoog getrokken... pffff... Daarna nog wel gedraafd en gegaloppeerd, maar zat geen ontspanning in. Toen het nóg harder ging regenen maar gestopt. Morgen weer een poging, dan eerst flink longeren voor ik erop ga.

Nu heerlijk met warme joggingbroek op de bank, boekje erbij. Makkelijk eten voor vandaag dus weinig kookwerk ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:38

Frensie, goed dat je bent blijven zitten..maffe paarden soms !!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:22

bah wat een takkeweer...
net thuis en gegeten, zo naar stal...

frensie goed blijven zitten!

zag gave foto's voorbij komen!

nog geen duidelijkheid met janouk...
is het te onduidelijk om buigproeven etc te doen?
soms kun je dan wel meer helder krijgen, ook met kleine harde volte enzo...
sterkte!

jeetje vhu en dan precies bij jou op stal, wat naar zeg...
vreselijk...
sterkte voor jou en voor je stalgenootje...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:02

VHU: gaat het een beetje?
Frensie: goed blijven zitten. Gekke paarden haha
Aks: Dids is geen circuspaard. Maar goed, je weet waar het door komt.

Ga nu naar les, ben denk ik doorweekt voor ik menkar van trailer af heb.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:49

@Ips ik had de post van Viv niet gelezen op facebook over het paardje op stal anders had ik je even berichtje gestuurd maar ik ben vanochtend heel vroeg naar stal gegaan en toen direct naar het werk.
Vanochtend vroeg collega me hoe het ging, ik was zo labiel, begon direct te janken ...
Het gaat nu wel weer, ben enorm geschrokken van mijn eigen reactie, ik vond het zo zielig voor het paard en het baasje.

Ollie snapt het graasmasker nu gelukkig en is denk ik niet meer enorm gefrustreerd want ze kon gewoon nog wat eten, ik had het gat wel wat groter gemaakt. Ze vloog nog wel flink op het hooi aan dus ze had nog wel honger. Toen ze zonder masker van de wei kwam ging ze direct in hoekje staan (boeren en kramperig staan doen).

Op het werk is het een gekkenhuis, heb afspraak met groom voor morgen af moeten zeggen. Maar had er ook geen zin in ben even wat van slag. Dan is het niet handig om met een nog groen paard te gaan mennen.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:35

@ Smickey jeetje zeg, een verbod om bij je paard te zijn, wat akelig dat je zo'n last hebt van je longen! Phoe eej :(
@ Maisie ja goede ideeën heb je, ben er erg blij mee, veel positieve reacties van iedereen!
@ VHU wat een vreselijke gebeurtenis voor je stalgenootje, vorig jaar het paard van me schoonzusje waar of ik op ree ook verloren aan koliek, heb gelijk kippenvel van zulke berichten |(

Ben vandaag goed bezig, al mijn tweede bericht op bokt :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:09

vhu wat heftig allemaal, zeker ook voor jou met de herinneringen... :(:)

smickey, niet naar je paardje mogen...
da's mooi heel erg balen zeg... :(:)

poe wat een weer, alles weer blank op stal, natte bak, natte paddocks...
fijn poepscheppen met een tennisarm... :+

Ze stonden gelukkig al wel lekker binnen op te drogen en een stalgenootje had mijn stalletjes al gedaan! <3
Fifi droge jas aangetrokken en Ferro even gepoetst, beide poging gedaan om stukje te lopen maar ze waren ontzettend iebelig door het weer, dus het weer een heel klein stukje... :D

Fifi nog een extra wortel gegeven, want ze is ook nog jarig vandaag, ze vond het een stomme verjaardag, want ze had een zonnetje gevraagd en niet gekregen... :(:) :D

jarig jobje... <3
Afbeelding

Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:11

knappe fief!
en inderdaad eersteklas pisweer...

Al stikte dat Dids dan weer niks := Die ging heel blij ere-rondjes rennen na zijn vastzittende-lichaamsdelen-behandeling _O- :))

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:18

@ dingetje fijn dat er positief op gereageerd word!!

@ VHU even schrikken zeg. Vind het ook vreselijk als ze plat in de wei liggen. Ferro doet dat
en dan ook gewoon niet reageren op roepen. Dan durf ik er ook niet naar toe 8)7

@ nouvel gefeliciteerd met de jarige !!!

Nou het was wel treurig robijn stond toen ik hem op stal zette gewoon te bibberen onder zn
regendeken.

Heb nu voor het weekend het hondje van mijn zusje om op te passen. Is een beetje
een aansteller.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:21

Ollie stond te bibberen op de wei :(:) is net als Fief mooi weer peerd, Fief *\o/* gefeliciteerd!

Baudy wat een lieve foto! Lijkt toch pienter ding!
Frensie .... oeps.... wat een dondersteen die Bieb. Jij kunt goed zitten :j
Aks ... wat fijn dat Diddle weer wat los is gewerkt en wat superfijn dat jouw vriendin dat kon doen +:)+
Dingetje druk met organisatie :list:
Janouk nog niet veel plus of min ... balen zeg.
Smick met bv gedachten, bij mij was het in dat jaar een paar keer ook erg drama en totaal geen ondersteuning vanuit consultatie, gelukkig veel deskundigheid bij mams, zus en mijn beste vriendin dus we hebben ons er doorheen geslagen (en tot nu toe zeer gezonde zoon zonder allergieen) en het is zo handig, altijd voeding bij de hand }:0
Tine wat een geklooi met de maaier _-:(

Nou ga me nog door een scriptie heenworstelen :O

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:22

ja maar 10 graden hier, en vanaf half 11 non stop regen...
Fifi vanavond de 100 grams rambo opgedaan, dat kan nog best even met dit weer, lekker droog en warm...

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:26

*\%/* lang zal fifi leven, lang zal fifi leven in de gloria in de gloriaaaaa in de gloriaaaaaaa hieperdepiep hoera *\o/*