[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:12

Naaltje: ik zie hem zo staan _/-\o_

VHU: lijkt me erg lastig zo'n paard die zo pietje precies is.

Tallechie: was inderdaad voor verenigingen. Heb gelukkig veel vragen kunnen stellen (niet allemaal, maar werd voor de rest vervelend :D ) Ze vonden een aantal vragen erg goed, en er wordt contact met me opgenomen door de degene die over het mennen gaat.

Nou, ik ga even bijkomen op de bank en dan naar bed. Morgen weer overvolle dag, met onder andere diplomazwemmen van zoonlief 8-)

IvysToeter

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 07:51

goedemorgen!

Je zoontje gaat vandaag vast goed z'n best doen tine :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 08:17

:z goedemorgen....zeg ik slaperig...
tine succes voor je zoontje.
vhu is pietje precies net als haar paard.
naaltje heeft een commandopaard...hihi...baas doe dit en doe dan dat, zie hem al staan !

Een van de puppen heeft wormen...bleh..ze vreet ook echt alles je bent altijd te laat met euh!!! zeggen. :(
dus de DA maar even bellen om te vragen hoe te ontwormen, vorige maand is ze al ontwormd.

Heb pijnvrij geslapen *\o/* heb een kussentje tussen mijn knie-en gelegd,(slaap op mijn zij) en voila...geen rugpijn gehad vannacht. *\o/*

lanouska lekker gegeten.

Drukke dag vandaag, zoon moet nog naar kno-arts en daarna snel zwemles.
dan net op tijd thuis voor het sinterklaasjournaal , want dat wil hij natuurlijk niet missen.haha..
Werkze voor iedereen of veel plezier allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 08:26

Ook goedemorgen... ook slaperig hier. Veel te korte nacht.

Zoon zal het wel halen, ze moeten eerst proefzwemmen (dat was vorige week). Pas als dat goed genoeg is mogen ze afzwemmen, dus dat zit wel goed.

Fijn dat je pijnvrij hebt geslapen bianca. Balen van de wormen, maar daar ontkom je eigenlijk niet aan met jonge honden.

Ik neem kindertijd/sesamstraat en nu dus sintjournaal altijd op. Missen we het nooit, hoe laat we ook thuis komen. Kan hij kijken op een moment dat het uitkomt.

Nou, ik ga de paarden binnenhalen, die mogen allemaal weer aan het werk.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 09-11-11 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 08:41

succes voor zoontje tine!!

Ik moet zo naar school. Een les en projectbespreking. Als ik dan terugben eens kijken wat er nog van m'n paard over is :))

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 08:52

VanHuisUit schreef:
Morgenmiddag lekker even paardrijden of mennen. Kun je als ze geent zijn in de borst (laat altijd in borst enten niet in hals) wel na een dag weer het tuig erop doen trouwens, weten jullie dat?

Dat hoef ik bij Sun niet te doen, die krijgt eerst 2 dagen een flinke zwelling, en de dagen erna blijft de plek gevoelig :(:)
Sun staat na het enten altijd een week stil (nja, 2 dagen rust met wat kroelen en wandelen, en de volgende dagen lekker wat grondwerk, longe, lange lijnen of dubbellonge ofzo)
Storm krijgt helemaal geen zwelling, en meteen na de enting kun je alweer aan die borst zitten, geen enkel probleem. Maar ook hij krijgt de eerste 48uur geen borsttuig om. Ben zelf ook geënt tegen tetanus, die is helemaal niet tof en die spier wordt best gevoelig; lijkt mij dat mijn paard dat ook voelt, dus hij mag lekker rustig aan doen, beetje grondwerk en spelen, en dan kunnen we het werk daarna wel weer oppakken.

groetjes, lacuna

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:05

Tine, succes voor je zoontje met zwemmen, gaat vast goedkomen zo te lezen !

Biancacoo heeft een pijnvrije nacht gehad, fijn voor je !

Hier helaas geen pijnvrije nacht, maar mag vanmiddag naar de orthopeed. Ben benieuwd wat hij nu weer voor me in petto heeft, tot nu toe niet blij geweest met zijn ideeen :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:24

Goedemorgen allemaal!

Biancacoo gelukkig een pijnvrije nacht en een pup met wormen, blegh!
Naaltje succes op school
Tine interessante avond gehad en nu met de paardjes aan de slag
IM niet pijnvrij geslapen maar straks naar orthopeed, succes!
Lacuna gaat juist niet mennen na de enting. Tja, ik heb zelf nooit last van een enting omdat ik mijn spier goed ontspan. Mijn paard vindt het enten totaal niet interessant en is ook gewoon ontspannen. Ik denk niet dat zij er last van heeft. Maar er zijn ook paarden die totaal flippen als ze de naald zien, die zullen wel spierpijn hebben.

Ik heb denk ik ergens een ontsteking in een kies ofzo. Het voelt alsof je een verdoving hebt gehad van de tandarts die weg begint te trekken. Dan weer in mijn onderkaak, dan weer bovenkaak en het trekt door naar mijn oor. Net wat thee gedronken en van de warmte werd de pijn erger. Toevallig voor a.s. vrijdag een controle afspraak staan, kijken of ik het tot dan vol kan houden of dat ik eerder moet gaan.

Ik ga zo weer in de les meerijden. Daarna naar huis en flink poetsen hier. Zaterdag zijn de schilders geweest en die hebben de deuren en plinten van te voren flink geschuurd. Dus alles zit onder het stof. Heb nog niet eerder tijd gemaakt om het schoon te maken, dus dat staat voor vandaag op de planning.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:22

**doet ook niks na enting**

ik neem simpelweg het risico niet....

het blijft iets dat ingespoten word...dus kan ten alle tyden verkeerd gaan....
gebeurd geloof ik zelden meer..maar ik vind een dagje tuttebellen met borstels en smeerseltjes etc etc ook niet bepaald ene straf...
zeker niet als daarmee ook nog eens alle evt risico ka wegnemen vor mn dier.

vrijdag issie aan de beurt....
boeit hem niks...blijft altyd ontspannen enzo..

zelf eeeeindelijk aan beterende hand...hehe
en maandag krijgt onze Joep (auto :+ ) zn nieuwe sensor.....auw....prijzig....majah...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:58

Auw... de kiespijn is niet meer uit te houden!!!!
Tandarts gebeld, kan pas 14.45 uur terecht... pffff....
het doet zo'n zeer....

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:07

*Heeeft de ideale men-laarzen maar ment nog niet* :)*

De mijne moeten pas in maart geent worden :).

VHU: Bente is dus een precies dametje :+...
- Je bent welkom om mijn fjorden monsters en haf monster te komen kijken hoor :D.
Kort samengevat:
Blond: Stront eigenwijs maar onzettend lief, zit geen kwaad in, wel kan ze koppig zijn :+...
Fiorano: Ontzettend lief, knuffelt super graag, denkt met je mee, heel leergierig, vind alles leuk, echte macho :+...
Aiden: Onzettend lief, echte knuffelkont, heel gevoelig, laat duidelijk merken wat wel en niet gewenst is :+...

Alle 3 geweldig, zit geen kwaad in en ze zijn super lief <3.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:08

Ik moet vanmiddag naar de dokter :=.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:42

Zat vanmorgen als michelinpop op de kar. Wat een kou zeg. Pony liep helaas niet echt fijn, maar goed, kan ook even een off-day hebben he? Daarna Thabor gelongeerd. Ging heel goed, zeker als je bedenkt dat de tractoren met karren vol bieten af en aan reden op 1,5 meter van onze bakrand. De eerste keer ging hij stil staan om te kijken, daarna liep hij netjes door. Na afloop het lopen en draven aan de hand geoefend voor de hengstenkeuring. van de draf snapt hij niets, hahah. Mowgli, onze Leo, vond het wel grappig en kwam helpen. Toen schoot Thabor ineens vooruit, daarna ging het goed. Alleen kan ik dat dus echt niet, dat rondrennen. Na een halve bak was ik al af.

Na de theepauze wilde ik R gaan rijden, maar besloten alles weer in de wei te zetten en mijn bed in te duiken. Ik hield het niet meer wakker namelijk. Toen ik weer wakker was, zag ik Amerigo die Thabor aan het uitdagen was voor spel (bijten in onderbenen), zo grappig.

Vanmiddag moet ik meneer van KNHS terugbellen nav infoavond gisteren. Ik had veel opmerkingen en die vonden ze erg nuttig, dus ik zou worden gebeld, en vanmorgen stond de meneer al op antwoordapparaat. Erg netjes.

Nu ga ik snel tosti eten en naar zwembad.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:11

@Lacuna, zoiets bedoelde ik dus, dat dat ook kan gebeuren.
@Frensie check even je pb, denk dat ik ooit net zoiets heb gehad... (kaakzenuw gefrustreerd)
Vwb Bente, op zich vind ik het niet lastig, ze geeft alles heel duidelijk aan. Nogal expressief type dus :j Alleen kan ik natuurlijk niet op 'alle' verzoeken ingaan :+ maar als ik haar blij maak met een bepaalde pad, hoofdstel altijd precies zo e.d. ach, dan doe ik dat gewoon. Ze kan ook enorm opgelucht reageren als het dan geregeld is. Echt met een diepe zucht en een swingend lijf :D

We gaan even tosti's maken :Y)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:28

Goedemiddag,

@Frensie :(:) ik weet wat het is.. gisteren is mijn wortelkanaalbehandeling 'af' gemaakt en heb nu zooooveeel pijn en een dikke wang...dat die roze pilletjes van 500mg mijn beste vriendjes zijn momenteel :7
@Tine, goed bezig geweest voor het mennen met al je vragen +:)+ en succes met het afzwemmen van zoonlief.
@IngridM, :(:) , succes bij de Orto...vanmiddag
@Biancoo, wat fijn dat je goed geslapen hebt... jechie wormen... en dat terwijl je vorige maand nog ontwormt hebt O:)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:29

Hmmm gefrustreerde kaakzenuwen... ik hoop dat het 'gewoon' een wortelontsteking is...

Ik neem haast nooit pijnstillers, maar ik wist net niet hoe ik het houden moest, dus heb 2 paracetamolletjes genomen. Die hebben gewerkt, nu begint het weer terug te komen. Over een uurtje mag ik...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:32

@Ollie :(:) ze bestaan ook in 800 mg vorm, die ibu's, kun je op recept krijgen. Die had ik toen met die gefrustreerde kaakzenuw. Maar zelfs die hielpen nauwelijks. Paracetamol werkte gewoon totaal niet ook al at ik heel doosje achter elkaar op. Het was een verschrikking.... Dus ik hoop Frensie dat het inderdaad niet dat is....

Gaat voor volgende ronde tosti's en daarna naar peerd/poown :evaw:

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:34

Hmmm... Iedereen Tosti's :9.

Tine: Het is zeker ineens koud.... :j. Knap paard :D.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:47

tosties, jammie. Eten wij vanavond. Haha.
Succes bij huisarts tass!
Ik ben bijna thuis. Gauw koekjesrecept zoeken, naar stal en een rondje wandelen. Ook nog n manier zoeken om hooi te voeren zonder rug te forceren... Moet er best eind mee lopen.. Denk dat ik de kliko maar pak... Hopen dat dat lukt

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:49

Thnx :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:52

iedereen die sterkte nodig heeft: STERKTE!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:29

Prinsje wat een gaaf paard, nu nog vlekken tekenen en inderdaad zoals Naaltje zegt wat extensions en je hebt bijna een tinker. Ik duim voor je.
Naaltje hopenlijk helpt de ostheo behandeling.
VHU een pietje precies als paard, lijkt me onhandig maar mijne accepteren soms echt te veel. Ik denk wel eens dat ik ze ook achter de kar kan spannen en toch vooruit zou komen, gekke knollen.
Iedereen met kiespijn, rugpijn en andere pijntjes, beterschap.
Lanouska en andere jarige proficiat.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:49

oef...kiespijn...
sterkte joh.....
is keirot...

zo....mijn werkdag zit erop....
:D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:11

Sterkte iedereen die kiespijn heeft...dat is zoooo frustrerend ! :(:)

ga zo naar zwemles met zoontje, het gaat steeds beter.

Puppen hebben een mooooi gat gegraven....zien er meteen niet uit, hele zwarte koppie's en dan natuurlijk geen camera bij me..hahaha..

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:11

Ik ben in het ziekenhuis :roll: