ging wel fijn rustig gepraat. Morgen zien we elkaar weer heb gisteren een atuot mee gekregen van hem, de lieverd ook als het uitgegaan was had ik die meegekregen van 'm. Dat vind ik echt super van 'm
Naaltje: dat is erg lief. En ik hoop dat het morgen weer een fijne dag voor je wordt. Hoe is het met je voet?
IT: fijn dat Wobbe weer beter gaat.
VHU: ik wil natuurlijk best wel een eerste prijs , zou wel heel gek zijn als dat niet zo was. Alleen had ik liever een goede dressuurproef neergezet. Maar goed, ik ga nu maar eerst weer een poosje trainen en dan in januari maar weer eens een wedstrijd proberen.
Heb eind van de middag nog hier in de bak gereden met Rembrand, maar bodem is denk ik toch wel zwaar, want kreeg aantal dingen niet voor elkaar. Dan toch van de week maar naar de binnenbak, want wil echt proefje nog even doornemen. Zitten best lastige dingen in, oa hals strekken in draf over diagonaal, waar we normaal midden- of uitgestrekte draf moeten doen. Dat moeten we echt even oefenen, anders krijg ik geen 9 zoals de laatste keer voor halsstrekken , maar gaan we er in een heel rap tempo vandoor.
m'n voet doet flink zeer.. maar heb ook heel de dag gewerkt natuurlijk het resultaat van mijn werk vandaag staan er 'n paar niet op de foto, waren demos
L_Rivaldo
Geplaatst: 30-10-10 20:56
Ik ga zo even bijlezen ben nu even niet in mijn hum.. ik ben namelijk bezig met een hele moeilijke beslissing te maken die jullie waarschijnlijk niet zien aankomen. Ik heb namelijk al een maand lang het gevoel dat ik graag 1 op 1 met rivaldo wil zijn. (alles uitleggen vind ik moeilijk via de computer) Ik ben erg gek op tum maar op de een of ander manier vind ik geen rust als ik bij de paarden ben en ga ik elke keer met geen plezier naar ze toe en van ze weg. Vandaag tijdens enkelspan ging het zo lekker met riv dat ik echt zo'n gevoel kreeg van het is goed zo hier moet je mee verder. Voor de mensen die het hele verhaal willen horen kunnen mij altijd pben maar ik vind het allemaal zo moeilijk
't is niet afgelopen we zitten nu gezellig te msn en, net als ''vroeger'' en we missen elkaar, en morgen gaan we gezellig met z'n 2en op pad met dids gaat goedkomen, moeten we alleen allebei even moeite voor doen
laura, he vervelend zeg... aandacht verdelen over 2 is ook niet altijd makkelijk... sterkte met het nemen van je beslissing...
tine10
Geplaatst: 30-10-10 21:45
Laura, ik vind het soms ook moeilijk de aandacht te verdelen. Ene keer voel ik meer band met pony, andere keer meer met paard. Is heel gek. Maar ik zou ze geen van beide willen missen. Maar goed, als jij je er beter bij zou voelen en je hebt het echt goed overwogen, dan moet je het doen. In ieder geval geen overhaaste beslissing nemen! Heel veel sterkte ermee
Ben nu alleen maar aan het huilen omdat ik de keus gewoon niet kan maken. Mijn vader vind dat ik het moet doen, mijn moeder ook deels maar toch zijn we erg gek op hem en niet te vergeten de paardjes op elkaar
De paardjes overleven het wel weer zonder elkaar. jij moet met ze werken en jij moet je geld erin willen stoppen. Als jij alleen met Rivaldo door wilt gaan moet je dat doen!
Qua geld is het niet en kost hij mij niet veel extra (enkel baaltjes vlas en als hij ziek is) maar ik merk echt dat het 2span mennen telkens met hulp mij toch niet de voldoening geeft. Oke tuurlijk heb ik ook leuke momenten gehad. Daarnaast wisselt mijn stemming steeds vaker en is het nu helemaal moeilijk in te schatten wat de goede keus is. bah!
Zat er ook aan te denken om hem in bruikleen of verkopen aan de kids die op hem rijden. Ik ga er even nog een nachtje over slapen want wil hem niet gelijk al op bokt zetten ofzo want het is zo'n lief dier!
kun je hem niet verhuren? en dan bij jou op stal laten? of op een stal dicht in de buurt? dat je wel eigenaar blijft maar iemand anders eigenlijk alles betaald?
Nouvel
Geplaatst: 30-10-10 22:05
kun je niet gewoon een tijdje stoppen met tweespan rijden en de kinderen er lekker mee laten rommelen?
Ik denk dat ik het weet.. Maar als ik dan zijn lieve koppie morgen zie zal het wel weer niet lukken. Ik wil morgen de ouders van de kids bellen (of van het weekend). Hun zoeken namelijk nog een pony voor als sinterklaas kado.. maar dit vind ik ook erg dubbel want dan zie je hem ook elke week met lesgeven. Maar hij en hun zijn erg gek op elkaar.
Nouvel
Geplaatst: 30-10-10 22:42
dat lijkt mij een hele mooie optie!
VanHuisUit
Geplaatst: 30-10-10 22:57
@Naaltje fijn dat jullie goed on speaking terms zijn...een relatie is soms net als met paarden, als je loslaat, komen ze soms zo weer naar je toe. Nou ik hoop dat jullie the good vibe door kunnen zetten.
@Rivaldo het kan best lastig zijn aandacht te verdelen over twee pony's. We hebben er dan drie, Alwyn is mijn oogappeltje, Freddy is van Han, een grappig dingetje maar kan niet zoveel met hem beetje kwetsbaar smal mannetje, en Snuit is de ervaren dondersteen waar ik nog heel veel van en mee kan leren en kilometers mee kan maken. Vind het wel een aardige afwisseling, Alwyn en Snuit. Maar als je je schuldig voelt ten opzichte van Rivaldo als je iets doet met Tum en omgekeerd, of als je het gevoel hebt ze beiden tekort te doen, dan is het niet fijn als je twee of meer pony's hebt. Dan past het nu even niet omdat je nu niet zo lekker in je vel zit dat het allemaal wat veel is. Misschien wat minder druk bij jezelf leggen dat je met tweespan aan de slag wilt, lekker met Riv aan de slag gaan en Tum maar even parkeren bij bijrijdertje. Hoe dan ook sterkte bij het nadenken. Tip: niet teveel nadenken maar gewoon de rust nemen zeker als het financieel niet zoveel uitmaakt allemaal, dan zou ik het maar even zo laten en Tum een verzorgstertje geven. Verkopen kan altijd nog... en je hebt zo lang gezocht naar een die paste bij Rivaldo...
Bij ons is het ook zo dat we drie pony's hebben omdat als ik met een aan de slag ga / op stap ga, de ander anders alleen staat en de hele boel bij elkaar gilt. Het kan zelfs zijn dat we er nog eentje bij nemen (veulentje, Welsh A'tje denk ik aan, schimmeltje, die later in span kan met Alwyn) zodat als we met tweespan gaan Freddy niet alleen staat. Qua ruimte kan het wel dus wie weet.
Wat jij zegt klopt ook.. ik ben een denker en maak mij vaak druk om veel dingen. Ik ga er nog even goed overnadenken, morgen gaan we tum miss nog even in enkelspan zetten kijken of dat lekkerder gaat (oke k weet dat tweespan mennen moeilijker is en dat ze op elkaar en op mij afgericht moeten worden dus ik ben er nog lang niet) maar ik vraag me af of ik wel tweespan wil mennen (kost meer tijd en werk en moet altijd met een groom)
Oke enkelspan hoor je dan ook niet alleen te doen, maar doe het toch .. bah ik hou niet van keuzes maken want dat kan ik nooit.....