[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:22

ooh ingrif ik ken jou wel ik heb lamyra gereden bij Westerman!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:17

Wat leuk dat je daar gaat groomen, dacht dat wij daar ook contact over gehad hadden, maar ik woon helaas te ver weg.

Morgen ga ik naar de efteling :).. De bobslee vind ik met deze tijd helemaal passend, was helemaal vergeten dat die er was tot dat mn collega het vannochtend vertelde :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:26

Laura: mijn tuig zit gewoon in een boodschappen krat :+ nog minder ruimte :P
Denk dat je tuig er wel inpast hoor :)

Hoop voor je dat de bobslee het doet, is de attractie met de meeste stilstaan uren geloof ik :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:10

ja dat is een ding wat zeker waar is, maar hij is wel leuk, hopelijk doet hij het inderdaad.

Ik vind het zo zonde dat mijn tuig in een doos ligt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:13

@Ingrid: veel plezier in de sauna! Leuk een paardenverzorgservice!

@Lrivaldo: alvast veel plezier in de Efteling.

Wij zijn vorige week naar EuroDisney geweest en konden zo overal doorlopen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:20

avaluna schreef:
@Ingrid: veel plezier in de sauna! Leuk een paardenverzorgservice!

@Lrivaldo: alvast veel plezier in de Efteling.

Wij zijn vorige week naar EuroDisney geweest en konden zo overal doorlopen!

Lekker is dat he?
Ben laatst naar de Efteling geweest en we hadden binnen 1,5 uur alle grote attracties gedaan :D Meesten 3 of 4 keer ingeweest :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:51

Avaluna: Bedankt :D Hopelijk valt het bij ons ook wel mee, maar een beetje drukte is toch wel gezellig :)

Neem denk ik wel een tasje mee met wat drinken en crossantjes en knabbels. Dat scheelt weer wat centjes :).. natuurlijk wel een patatje of zoiets halen :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:03

Heel veel atracties zijn helaas bij het vriezen gesloten. Nu hopen dat het morgen niet vriest, bel misschien zo wel even om het na te vragen of de bobbaan dan ook gesloten is.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:12

@Lrivaldo: dat is jammer als er veel dicht is. Wij zijn vorig jaar geweest, maar toen meer voor de kleintjes, dus toen maakte het niet zoveel uit. In ED was bijna alles open, ondanks het weer.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:14

Wij zijn in september geweest op een dag dat ze lichte regen hadden voorspeld/t :) heeeeerlijk rustig en alles wat open :D

ED blijft idd gewoon open tenzij er groot onderhoud is.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:16

Zo nog even snel voordat ik naar de sauna ga, m'n eerste vraag :-)

waarom worden er bij het mennen alleen stangen gebruikt als bit en waarom niet 'gewone' bitten zoals we ze bij het rijden kennen ?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:17

Volgens mij gebruikt men veelal een scherpere inwerking/scherper bit, omdat je doordat je er een stuk verder vanaf zit, minder te vertellen hebt dan onder het zadel/deze hulpen dus beter/fijner gegeven kunnen worden.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:54

per paard/pony verschillend wat je gebruikt. Ferro rijdt ik nu op een dubbelgebroken bustrens dus het kan wel. Maar het meest gebruikt is de liverpool.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:01

Afbeelding

Vond nog wat tussen mijn foto's

Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:13

Welkom Ingrid. Leuk dat je gaat groomen. Veel plezier
Veel plezier in de efteling laura
Heb momenteel mijn tuig ook in een boodschappenkrat, maar wil dit nog wel anders hebben
Leuke foto's maisie.

Veale krijgt zijn enting vandaag dus die heeft een dagje vrij.

De eerste nacht met de pup is goed gegaan, moest er om half 3 uit en om 6 uur maa ris niet anders

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:21

Poei, heb het de laatste tijd erg druk om hier steeds bij te posten :o

Tuig van Ginger heb ik hier over een schaagje hangen, en als het mee moet in de karwei tas :') Er komt nog een hele mooi tuigen tas, speciaal voor mini's. Maar dat duurt nog wel eventjes :P

Las trouwens van de week in een BIT (laatste of die van daarvoor), een artikel van Riny Rutjes. Hij ment met lagere leidsel ogen. Iemand gelezen en een mening daarover?

Hij had ook een artikel over de "Bitbuddy', maar die vind ik grootste onzin....

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:56

Leuke foto's :D

Tallechie: Danku :D

Voor mij is een schaag niet handig, komt het op de grond en een besneeuwde zadelkamer wil ik mijn tuig al helemaal niet hebben.
In een kratje? hoe krijg je het daar in joh dat is toch veel te klein? :Y)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:05

Ik heb de luxe dat ik het binnen op oud tapijt heb staan O:) We zijn de boerderij aan het verbouwen (lees: duurt al zo'n 6 jaar :') ), en het voorhuis is nog niet verbouwd en daar ligt al het tuig mooi droog en warm :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:19

Bij ons hebben we een grote ruimte boven de kantine, prima alleen het dak is niet in orde :(

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:41

hihi die foto's :P
was echt een dag om snel te vergeten :|
wat zijn de pony's daar dik zeg bah!
dressuur rijden is gewoon niet echt weggelegt voor willem :o

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:46

Sh*t
Vanmorgen wilde ik lekker gaan mennen. Heb in de buurt een veldje gevonden waar we kunnen trainen, omdat mn bak al weken 1 grote ijsbaan bedekt met sneeuw is.
Kom aan op stal, paard klaargezet, gepoetst, opgetuigd, en ik ga mn kar van zn plek halen. Kom daar aan, staat mn rechterwiel een beetje vreemd... Hmm, apart. Nog maar eens kijken, even eraan gewiebeld, stukje vooruit getrokken en heel mn wiel zwabbert als een dronkenman. Daar kon ik niet mee rijden. Natuurlijk niemand op stal die weet hoe het gekomen is, maar ik weet zéker dat ik de kar zo woensdag niet teruggezet heb, want ik kijk mn spullen ALTIJD na, na een rit. ;(
Paard maar half afgetuigd en gaan werken aan de lange lijnen op het betegelde stuk voor de stal zodat hij in elk geval even iets kon werken, maar ik baalde als een stekker. Na het werk Sunny op de wei gezet en maar eens goed naar het wiel gekeken. Ik dacht dat het alleen een afstandsring was die kapot was, maar helaas. Ik haalde mn as eruit en er kwam een hele berg troep mee naar buiten. Met wiel en al naar de fietsenmaker, en die wist me te vertellen dat mn kogellager kapot was.
Kon gelukkig wel weer gemaakt worden, maar hij moest het bestellen want dat maatje had hij uiteraard niet op voorraad liggen (zal je altijd zien natuurlijk) en nu kan ik op zn vroegst pas woensdag weer rijden :(

Bij deze een oproepje aan jullie allemaal: Willen jullie alsjeblieft die slopende kabouters en elfjes lekker bij je houden, en niet op mijn karretje loslaten... Alvast bedankt! :+

Groetjes, lacuna

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:05

Ahh jij hebt mijn kaboutertje gevonden!!! was em al kwijt ;) Maar das goed vervelend Lacuna!! Zul je ook altijd zien dat als je dan de tijd hebt om even lekker te gaan rijden dan is er iets mis. Maar is dit gewoon slijtage of weet je of er iets anders mee is gebeurd??

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:12

Slijtage kan natuurlijk altijd, of wellicht was mijn wiel een maandagochtendmodelletje, maar ik heb hem woensdag voor het laatst gebruikt, netjes afgespoten, alles nagekeken en onder zn zeiltje weggezet. En toen was er niets mis mee. Dus je zou toch zeggen dat er tussen woensdag en vanmorgen iets mee gebeurd zou zijn waardoor dat wiel kapot gegaan is.
En laat ik dan zeggen, natuurlijk is het vervelend, maar een ongelukje kan altijd gebeuren, maar ZEG het me dan gewoon. Ik heb nog nooit iemand opgegeten of zelfs maar gebeten; en zo heel ernstig blaffen doe ik ook niet eens, dus daar hoef je het echt niet voor te laten denk ik dan. Maar ja, niemand weet van iets, dus het zal dan toch jouw kaboutertje wel geweest zijn. Spreek jij hem straks als hij thuiskomt even flink aan? ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:14

Ingrid komt als het meezit ook af en toe mijn pony's verzorgen... :Y)
Vandaag weer niets gedaan...alleen van alles opgeruimd, altijd zo'n zooi als het gaat dooien }>
Ik men Simba trouwens niet meer met zijn liverpoolstang, gewoon watertrensje gekocht en dat werkt ook prima. Hij reageerde wel heel heftig vond ik op het stangetje, of ik ben te hard met mijn handen, maar deze combi is beter denk ik.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:34

@ vanhuisuit lekker makkelijk haha, ineens allemaa mensen hier uit de buurt :)
ik men met het tweespan met een liverpool met tongboog, en met mijn 3jarige men ik met een liverpool zonder tongboog, wel in de bril gereden, anders vind ik het voor haar wel scherp, maar als ik haar train doe k dat altijd met het menhoofdstel met oogkleppen, geen zin om constant bitjes te wisselen, en ze schuimt lekker op het bitje dus dat zit wel goed,,,

vandaag heb ik weer lekker met haar getraind! wat deed ze het super, stilstaan ging nu alsof ze nooit anders had gedaan, zelf uit draf kan ze al netjes vierkant halthouden :D ben helemaal trots, vind het leuk om te zien dat ze zo super snel vooruitgaat, elke keer als ik met haar bezig ben gaat het steeds een stukje beter