[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:40

Jeetje wat heftig Tine, wat een stress. ;(

Hier was de vloerverwarming installateur gisteren de folie vergeten, of het ook zonder mocht :') Nee dus. Vandaag herkansing.

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:18

Janouk blauw maar heel, zal nu wel meer groen/geel zijn.

Tine mooie rit met Rembrand en nu druk,druk,druk en in de kou (sukkels). ik zou alleen aan haken bij de borrel.

Belker ik geef je gelijk, de boel moet goed gebeuren, dan heb je er jaren plezier van.

Hier eindelijk regen, was hard nodig want het was hier erg droog, zelfs de sloot stond droog hier, tot nu toe sinds gisteravond ongeveer 30 mm.
Gisterochtend nog mooi kunnen oefenen in een 40x80 baan voor de smw wat is dit toch groot voor shetten, het was wel nodig want anders was het mis gegaan met de slangevolte (de verdeling), en de volte 40 mtr. je moet echt grooooooot denken.
vandaag het hh werk maar weer, ramenlappen binnen enz.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:13

Ja echt weer voor he voor werken in huis :9k :)) wat een regen. Was nodig idd maar bij ons bij stal staan nu overal enorme plassen want er is zoveel gevallen in zo'n korte tijd. Gelukkig waren de plekken op Catheys rug rustig, nu regendeken op, zal het wel goedkomen.

Wat vreselijk Tine :oo wat een gezeur en vooral wie betaalt de schade en wanneer is het dan klaar _-:(

En het is wel erg maar ze eet nu echt heel snel haar slobber op veel sneller dan voor de tandarts was geweest :(:) en daarna ging er zelfs nog een emmer luzerne in, dat kreeg ze anders nooit weg (zat ze mee te miezeren, dacht dat ze het nooit lustte...) ze maakte haar maalbeweging dus niet af (onderkaak van links naar rechts voluit), is osteo achtergekomen, mij was het nooit opgevallen, misschien ook erg maar ik was ervan uitgegaan toen ik DA/paardentandarts erbij had gehad dat het goed was bekeken en ik heb daar nooit op gelet... / ze maalde wel wat maar blijkbaar kon ze veel meer... er zat een hele richel aan een kant van haar kiezen waardoor het malen daar ophield :\
Ze had ook een dikke plek vlak bij waar normaal het sperriempje langs gaat. Dat was vanochtend helemaal weg :oo
Vind dat toch wel heftig ... >;) vooral omdat je je eigen DA erbij hebt gehad (die dus volgens zeggen ook opgeleid is als paardentandarts...) die dan beweert dat het absoluut niet meer aan haar gebit kan liggen allemaal (zowel het eten, als het staken).

Fred stond helemaal achterin de wei (we hebben enorme weides) en het regende vreselijk dus ik heb naar hem gezwaaid en ben maar weer naar huis gegaan. Bij hem zaten net twee nieuwe kiezen <3 was grappig om te zien.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:34

Wat fijn dat ze nu veel beter eet. Wel raar dat je er nog een da bij hebt gehad en die dat niet heeft gemerkt.

Pff, Belker, alleen het stellen van die vraag al...

Nou, ik heb er een liter allesreiniger doorheen gejast en heul veul emmers warm water. Ik geloof dat de vloeren nu weer redelijk schoon zijn. De 5 gaten heb ik maar even met stukje karton en ducttape gedicht, anders valt er allemaal vuil in en kun je je bezeren (bijv stoelpoot erin). Zoonlief is nu bij spelweek, onder andere lampiontocht. Ik wilde hem lopend met de honden ophalen, maar het regent nogal, dus moet er nog maar eens goed over nadenken hahaha.

Eerst maar eens kopje thee, net de wei uitgemest. Manmanman, het lijkt wel of het hooi er 3-voudig weer uit komt.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:44

VHU inderdaad vreemd van jou da, maar wel prettig dat ze nu weer goed kan eten.

Hier zakt het water nog goed weg er blijven weinig plassen staan teller staat op ongeveer 40mm sinds gister. Heb nog redelijk droog mest kunnen ruimen door het water was de kruiwagen wel een stuk zwaarder.
De mannen lopen al vroeg te mekkeren(hinniken) om eten zeker als ze mij zien, zal wel door de temperatuur omslag en regen zijn. Geef ze vannacht maar een extra plakje hooi.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:02

Vind het gewoon erg ergerlijk deed expres bij mijn DA omdat ik zoiets had die heeft er dan verstand van maar nee dus. En ik heb steeds gedacht dat er iets in die mond gewoon niet goed was grmbl }:) .

Tine wat een ongelovelijk gedoe bij jou :(:) en Belker wat een idiote vraag zeg wat een sukkels lopen er toch op deze wereld >;)

40 mm regen :oo

Hier houden de nare berichten in de (schoon- en eigen) familie maar niet op... ben er helemaal naar van.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 30-08-17 21:23, in het totaal 2 keer bewerkt

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:12

Tine,wow wat een ellende met die gaten.
Vhu heeft een etende merrie.
Wat een regen vandaag,echt onwijs veel,buienradar zei dat het droog zou worden vanmiddag??? Heb maar enkel en dubbelspantuig gepoest.tijd dat die eeraags gebruikt gaan worden

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 06:56

Tine....wat een gedoe met die vloeren..
En Belker met vloerverwarming..pff...
Wij hebben geen vloerverwarming... lijkt me fantastisch maar die luxe...is voor ons nog ver weg..haha.
Ht dubbelspantuig :# coooool hoe doet je jonge paardje het ?
Vhu... :(:) heel veel sterkte.. snap goed dat het je met nare berichten erg raakt,... machteloos allemaal.. dikke knuffels vanaf hier..

Hier gisterenmiddag zon.. en tuin iets verder gedaan.. strookje is klaar voor nieuwe beplanting..
Ik zit te denken aan lavendel..heide..en wat margrieten ofzo er tussendoor... en heb nog 2 kleine limelight hortensia's .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:44

Bianca is lekker bezig geweest in de tuin. En die ideeen zou ik zeker uitvoeren, klinkt heel mooi
Ht inderdaad veel regen, alhoewel ik niet mag klagen, want aan jullie kant van het land is veel meer gevallen. Nu ook weer regen. Bleh.
VHU: kan me goed voorstellen dat je vertrouwen in DA zo wel kwijtraakt.En sterkte mbt je familie!
Marga: hier zien de paarden me soms voor wandelende voermachine haha, behalve als ik ze wil vangen

Nou, wordt weer drukke dag hier. Zo eerst even naar school van zoonlief (is dependance) om spullen op te halen die in mijn groep te kort zijn ( zo raar dat dat voor de vakantie al niet gecontroleerd is, maar goed), dan schoonmaken bij die oude mevrouw en dan maar weer naar mijn klaslokaal om verder te gaan met inrichten, kopieren van werkbladen enz enz. Oftewel, we gaan ons niet vervelen vandaag

En dan hoop ik ook nog van aannemer te horen hoe nu verder met de verwarming.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:50

Heerlijk Biancacoo in de tuin! Is het een zonnig stuk? Vlinderstruik misschien ook nog idee? Is ook zo'n makkelijke plant en trekt veel bijen, hommels en vlinders.

Je bent er maar druk mee Tine :list:

Gisteren kregen we de 3e keer te horen in 3 maanden tijd dat een familielid terminaal kanker heeft. Een van die drie is inmiddels overleden, tijdens onze vakantie. Een persoon is op leeftijd, de andere twee van onze leeftijd, waarvan een persoon dus al overleden. Echt vreselijk. En daarbij nog een mislukte zelfdoding van een zeer jong persoon.

Vanochtend maar even flink eind gewandeld met de honden in de regen...

Zo gesprek bij een organisatie voor een project opdracht. Hoop dat het doorgaat, kan ik dan Catheys foto's bij de DA en verblijf bij de trainer mee financieren :$ :7

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:41

Biancacoo Hier in mijn eigen huis geen vloerverwarming maar in het vakantiehuis wel, je moet uitkijken dat je de vloer niet te warm maakt dan krijg je dikke benen en de tegels gaan los zitten. Je moet het zien als bij verwarming en we hebben er nog radiatoren naast.

VHU nare berichten lijken altijd in groepjes te komen, sterkte ermee. :(:)
Wij roepen altijd hoezo ouder worden en later AOW, zien zo veel mensen om ons heen die het niet halen.
Toi toi toi met gesprek.

Tine heeft het inderdaad weer druk druk een hele was lijst :list:
Fout van de aannemer maar zie ze dat maar aan het verstand te peuteren.

HT tuig gepoetst daar krijg je zachte handjes van.

Het is nu droog hier, ga vanmiddag weer een rondje met de mannen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:51

Vhu..pffff heftig allemaal..... :(:)
heb 3 vlinderstruiken neergezet idd.. nu de smalle strook nog..12 meter lang..en maar 60 cm breed langs t huis..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:45

:(:) vhu

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 18:57

Jeeeeeeee net gebeld door district. Er is een afmelder.
We mogen alsnog naar de Hippiade l dressuur *\o/*

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 06:33

Dikke knuffel voor iedereen die er een nodig heeft!

Hier beetje druk hou daar niet van bah maar gaat goed komen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 07:38

VHU sterkte!!!
Janouk wat leuk. Spannend nu nog even flink trainen.

Kom ik vanmorgen in de keuken, heeft een van de gaten gelekt. Grrr, never ending story...... En ik MOET zo naar mijn werk. Maar vol gelegd met dweilen. Op de een of andere manier komt er dus soms water omhoog. Dacht het woensdag al te zien, maar toen bleef het in het gat. Heb nu een halve emmer opgedweild. -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 07:44

Nou het is gelukkig weer mooier weer dat scheelt ook alweer, van al die regen ben je gauw zat :7

Sterkte met de drukte Crazymel. En wat jammer dat mendurance Teteringen niet doorging zeg :\

Zag op fb dat Ips in Horst is hup Ips hup :)F

Gisteren erg goed gesprek gehad voor die opdracht... word maandag gebeld over het uiteindelijke contract. Heb offerte neergelegd en dan is het altijd zo spannend of het wordt geaccepteerd of wat ze er van vinden.

Gisteren Cathey en Fred gelongeerd. Cathey eindelijk weer eens met zadel en hoofdstel, ze deed alsof het gisteren was en geen bijna 5 maanden geleden <3 Fred terwijl de stalbaas vlak naast de bak bezig was met de motorzaag twee oude populieren in stukken te zagen. Hij gaf er niets om stoere bink =:)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 19:45

Janouk leuk dat je ook naar de Hippiade kan.

VHU fijn dat de paardjes het goed doen geeft een goed gevoel.
Dit word een spannend weekend voor jou met uitslag op maandag.

Tine heb je het verder nog een beetje droog gehouden?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 17:15

Hoop dat iedereen heeft genoten van het heerlijke weer :)

Vandaag met Cathey aan de lange lijnen en recht erachter ipv schuin achter bezig geweest. Gaf ze allemaal niets om. Ze vond het zo leek het wel leuk, beetje zo aan het werk weer :D Ze zag er in ieder geval na afloop erg tevreden uit (en ik ook :+ ).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 18:49

VHU heeft genoten van het mooie weer en van Cathey *\o/* en heeft ook nog kans op nieuwe opdracht.
Janouk mag onverwacht toch naar hippiade, super voor jullie!
Hier drukke dagen gehad.
Gisteren eerst vergadering, daarna overdracht van leerlingen en uitje van 1 van de collega's, omdat ze 40 jaar in onderwijs zat. Het begon met een fietstocht. Ik had de lunch achterin de bus en ben achter ze aan gereden. Bij een mooie plek gepicknickt, waarna zij doorgingen met fiets- en later kanotocht en ik naar huis ben gegaan. Daar eerst met zoonlief bezig gegaan, hij had zijn allereerste menles met Sam. Dat is toch wel heel anders dan Amerigo, maar voor een eerste keer echt niet verkeerd. Ze moeten nog wel een paar lessen hebben voor ze 14 oktober hun eerste wedstrijd hebben ;-). Daarna kwam de fysio voor Fabels, zoonliief en mijzelf. Fabels was namelijk wat tam bij het rijden donderdag. Fysio kon niets geks vinden, maar had het idee dat ze flink gegroeid was. Dat in combinatie met veel nieuwe indrukken bij de beleerder heeft haar wellicht toch flink vermoeid, dus nog een paar extra vrije dagen.

Vanmorgen had zoonlief weer crossles en vanmiddag moesten we naar de manege om te oefenen voor morgen (Onze vereniging/manege bestaat 70 jaar en dat vieren we oa met een open dag morgen, met diverse shows. Zoonlief doet mee met een (rijkleding)modeshow en een dressuurclinic). Daarna zijn we nog naar Ter Apel geweest, daar is een middeleeuws festival. We hadden de honden ook meegenomen en kwamen amper vooruit, want iedereen had vragen over de honden of wilde ze aaien :D .
Bij thuiskomst vast de meubels in kamer van zoonlief terug gezet en hopelijk krijgen we morgen weer wat spullen in de keuken terug. De gaten die gerepareerd worden zijn naast de zware meubels, dus dan kunnen die gelukkig weer terug. Ben het wel zat om in zo'n kale, holle ruimte te zitten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 19:38

Pff, wat een gedoe met de dekens. Had 1 regendeken met wat kleine reparaties en een onderdeken,waar ook 1 sluiting van gerepareerd moest worden. Onze zadelpasser doet ook wassen en repareren, dus dacht ik doe dat bij haar (ze kan ook winterdekens repareren, waarvan ik ook 1 had die moest). Maar ik had ook gezegd dat ik ze eind augustus echt terug moest hebben. In juli had ik hierover al contact. Ging allemaal erg moeizaam (nieuwe klanten lijken belangrijker, zadel aanpassen wacht ik ook al tijdje op, maar ja, ik weet geen andere in de buurt die ook nog goed is). Maar goed, nu heb ik de dekens dus nog steeds niet, maar smorgens wel bibberende ponys in de wei.
Nu blijkt ze nog niet terug te zijn van vakantie, want ze heeft voedselvergiftiging. Uiteraard heel erg vervelend, dat wens je niemand, maar ze had de boel natuurlijk al lang klaar moeten hebben. Tja, om nu een winterdeken op te doen is ook zo wat he?
NIET BLIJ!!!

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:56

VHU had een mooie fijne dag.

Tine wat heb jij je dagen vol zeg. En vervelend dat jou dekens nog niet terug zijn.

Zelf geef ik de pony's s'avonds wat extra hooi en stro voor de koudere nachten.

Hier vanochtend tijdens uitlaten van de hond door een regenbui ingehaald. Je hoorde hem aankomen in het bos zo weinig wind was er. Nog redelijk droog thuis gekomen door de bomen. Het leek wel een moesson bui. :D
De rest van de dag was het droog en we hebben het kegeltjes rijden geoefend met het span, ik ben aan het uitvogelen wat de beste opstelling is. Morgen staan ze weer andersom, kijken hoe dat gaat.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 21:10

Ze hebben hier onbeperkt hooi, maar heb 2 enorme koukleumen in de wei.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 21:22

Het is in het oosten natuurlijk kouder dan hier omringd door zeewater, voor vannacht is het verschil volgens het weerbericht een graad of 3 warmer hier.
De mannen staan nu zo dicht bij huis dat de automatische buitenlamp om de haverklap aangaat dus straks de stekker er maar even uit.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 22:04

Cathey heb ik vandaag de deken maar weer even afgedaan het was hier vanmiddag 24 graden... het blijft hier droog vanacht en het leek niet zo koud te worden (bij mij ligt de grens bij 10/12 graden 's nachts, dan gaat er een deken op) ... Ze is ook typetje koudkleum, ook geen wonder want er zit totaal geen haar op en ook niet echt een speklaag.

Maar wat een gedoe met de dekens Tine wat je zegt ellendig voor de reparateur maar je hebt ze toch op tijd gebracht ... -O-

Voor Fred ook maar even nieuwe regendeken gekocht en had 2e hands 100grs voor hem op de kop getikt is die ook voorzien :7
en nieuwe pessoa want oude ligt uit elkaar en ik weet bij god niet meer hoe ik die in elkaar moet krijgen :o? :o