[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:01

Poets is heel blij met alle complimentjes :o (en moet er natuurlijk ff van uitrusten, dus die ligt weer te snurken hier naast me <3 )

Tine, jumjum, spaghetti bolognese :P En wat goed dat je hierover contact had gezocht met KNHS en dat ze er in ieder geval eens over gaan nadenken!

Frensie: hihi, hilarisch die Gwin... bang voor slagtanden aan de regendruppels in de plas :+

SL; Lange vingers noemen we die hier (o, zie dat Frensie 't ook al had gezien) :+

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:10

@ Frensie en PrinejeH: inderdaad, het zijn lange vingers. Op de doos staat "Boudoir", vandaar dat ik het zo noemde :o (wist niet dat ze die lange vingers ook in Nederland kenden :D ). Die lange vingers zitten inderdaad als rand aan de buitenkant. Er zitten ook nog 4 laagjes madeirakoekjes onder (laagje madeirakoekjes, laagje chocomousse,...).

@ Frensie: haha gekke Gwin :D Romeo kan soms ook kijken van "what the hell gebeurt er hier??? :oo ", maar gelukkig blijft het bij erg kijken en de spiertjes opspannen. :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:17

@SL: mmm, dat ziet er al lekker uit!

@Frensie: hahaha, ik moet altijd zo lachen om de verhalen van Gwin de springspin :D <3

@Tine: wat goed dat je gereageerd hebt!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:33

@ Avaluna; ik lag ook echt helemaal in een deuk, hahaha. Gek beest. Ik zei al tegen vriendin die mee was; je kan wel zien dat ik nooit in de regen rijd ;)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:58

Avaluna, heerlijke foto's van je dochter die aan het mennen is!

PrinsjeH, mooie beugels zeg!! Flitsend haha en lieve poes!

Nanda, welkom!!

Aaaah lekkere taart Lotte!! Het is maar goed dat ik geen oven heb!

Frensie, paarden schrikken soms toch van de raarste dingen he :P

En tijdje terug had ik het er hier al over dat ik graag naar Schotland wou omdat mijn oma 80 werd. Ik ben al zeker meer dan 6 jaar niet in Schotland geweest en dus veel familie niet meer gezien. Nou is het toen niet gelukt met de verjaardag van mijn Oma aanwezig te zijn, maar nu met de zomervakantie wil ik er wel graag heen. Maarja dan heb ik hier 2 katten, een aquarium en 4 konijnen zitten...
Maar ik heb een lieve buurman die best een weekje de katten en nijnen wilt voeren :D *\o/* Alleen nog een probleempje met me aquarium, maar volgens mij bestaan er van die voerdingen die je in je bak kan doen, waar ze een week van kunnen eten :P (wilt er iemand hier nog een klein aquarium? :P)

Ik ben ook heel blij met mijn nieuwe "menbijrijdster". Ze kan ontzettend goed met Sil omgaan! Mennen heeft ze nog niet eerder gedaan, maar ze leert erg snel :)
Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:07

ziet er goed uit :D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:11

Jenkins: super van je buurman en geen interesse in aquarium :P Wat een leuke foto van Sil en je menbijrijdster :D

Ik heb net mn vinger verbrand aan longeerlijn omdat Mick ergens van schrok, auwie ...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:16

Egopost........missy loopt heel goed ! Dus ze gaat goed vooruit, typ op foon...dus,valt tegen,morgen weer pc /3

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:20

goed nieuws biancacoo :))
fijn!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:11

Ooooh wat een heerlijke taart S_L, volgens mij noemen ze het hier een tarte marie antoinette, kan dat? Oftewel een lange vinger taart. Mijn zus maakt die wel eens, heerlijk :9
PrinsjeH au dat zijn altijd vervelende plekken -O-
En Missy gaat beter *\o/*
En zoals Gwin reageert zo kan Bente dus ook regelmatig doen. Ook als er regen uit bomen naar beneden valt, dus als het al droog is en er vallen spetters op haar, kan ze als door een wesp gestoken op reageren. Zei jury van vorige keer proef ook nog 'ja, die dressuurpaarden die zien nooit wat anders dan de bak', ahum.... ik rij / men gemiddeld minstens 20 a 35 km per week buiten de bak :roll: :=
Rest ook bijgelezen even geen puf om overal op te reageren want behoorlijk uitgekakt na heel lange dag maar op nog twee regeldingen na (die ik vanuit huis kan doen) heb ik v a k a n t i e :D heerlijk!

Zo als ik terugkijk was dit wel een behoorlijk heftig studiejaar zeg ben blij dat het achter de rug is en ik alles enigszins fatsoenlijk heb afgewerkt :7

Morgen genieten van paardje en er komt iemand kijken bij mijn ponywagen. Ben benieuwd.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:28

laptop weer stuk.. Kak... Hij gaat weer niet meer aan..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:30

Avaluna: wat een geweldige foto van Connor *klein pupke* op zo'n grote koets <3 . Ik word hierdoor altijd zo aangestoken *wil ik óóóók, zo'n mennende zoon / dochter!*... denk alleen niet dat het wijs is om mijn zoon of dochter op de koets met Ster te zetten ^) . Net niet makkelijk genoeg -O- .

Jenkins een men-BR! Of dus eigenlijk een BM :D ! Ze heeft het goed naar haar zin!

Goed nieuws over Missy van Biancacoo!

Nada welkom! Voor mij blijf jij eeuwig de Nada van 1-april-Cuddles :D , sorry maar je hebt me toen van mijn stoel laten rollen van het lachen :') . En vooral toen de merrie later die dag ook een 1-april grap in petto had :P .

Vandaag begon de dag hier met ongelooflijke regenbuien, maar eenmaal op stal was het droog en is er geen spetter meer gevallen.
Geholpen met uitmesten (donderdag mestdag) aangezien er geen stagiaires meer rondlopen. 'sMiddags meegeweest met het tweespan van lesmees, en eind middag met Martina les gehad. Lesmees legt de lat bijna ongemerkt steeds een stukje hoger, en lijkt het net alsof ik weinig goed doe. Ben dan toch blij te horen aan het eind van de les dat hij vindt dat Ster momenteel wel heel goed loopt. (Tussendoor heb ik voor de eerste keer eens een galopje gedaan tussen de hekjes. Gewoon om eens te kijken hoe ze het doet :D ) De paarden moeten nu even hun beste beentje voor zetten, want volgende week zaterdag hebben we weer wedstrijd. De dag eindigde hier overigens met veel zon en heb ik er, behalve voor niks mijn regenjas, een zonverbrandde bovenlip van meegenomen #) .

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:32

aks _O- sorry....moest er gewoon om lachen :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:58

@Gem heerlijk toch zo'n kritische les mees! Jullie gaan als een speer, top toch. Galop doen we soms per ongeluk met Bente maar ik durf het nog niet mee te pakken als 'echt' training. Ze springt zo hoog dat vind ik (nog steeds) eng :=

Tine contact met KNHS, toen met de spoorbreedte -regels heb ik ook een paar keer contact gehad met de KNHS en dat was zeer constructief en plezierig. Zou mooi zijn als die verliespunten regeling eruit gaat. Slaat inderdaad eigenlijk nergens op.

Wat fijn Jenkins een bij-menner! Bij Alwyn was mijn groom Tamarar eigenlijk de bij-menner, zij kon uitstekend met hem overweg. Bente is (nog) geen bij-men-paardje (ik vind haar wel steeds makkelijker worden), Snuit al helemaal niet (en gaat dat ook niet worden vrees ik) :=

Bicci, Etten-Leur is mendurance en endurance. Wij gaan endurance doen, niet de mendurance. Ik heb er nog eens goed over nagedacht, mendurance maar denk toch dat het niet 'ons' ding is. Ik vind het passeren / laten passeren van andere wagens op soms smalle wegen gewoon eng (ben bang dat de wielen elkaar raken e.d.) en ik vind het gedoe op de p/a te stressvol om dan nog van een wedstrijd te genieten (en daar doe ik het wel voor). Dus denk toch dat dat voor ons uiteindelijk niets wordt eigenlijk....

Nou hier beetje bijgekomen dankzij wijntje en pizza wat zoon- en manlief hadden overgehouden :Y)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:03

@happytime; >;) Was weer niet grappig hoor :P Maar wel weer gefikst :):) laptop weer aan :D

@tine; super gedaan, fijn dat knhs zo positief erop reageert!

@gem; klinkt als superlessen zo hoor! :) top!

Hier vanavond lekker op stal gerommeld :) Eerst 3 kruiwagens sjit geruimd. En toen even wat vd geoefend in de bak. Haha! Hij heeft geleerd om te parkeren bij een pionnetje. Hij blijft nog niet staan etc, maar loopt er al heen en raakt 't aan met z'n neus :):)

En 10meter naar me toe komen, achterwaarts _O-

geinig monster :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:19

VHU: de galop heb ik even op eigen houtje geoefend, was geen opdracht. Ik moest in het "andere" half uur dat ik reed (dus het half uur dat Martina les had) veel werken aan schakelen, dus actief vertrekken en actief terugkomen, soms 2 x op 1 lange zijde, en als dat niet lukte, de hoek om doorschakelen. Ik bedacht me dat de galop ook een goede aanvulling zou kunnen zijn op het actief maken in overgangen, dus heb hem er op eigen initiatief bij gepakt. Dus arbeidsdraf, overgang naar de galop en een halve volte galopperen, dan terug naar arbeidsdraf en weer schakelen naar middendraf. Best een leuk uitprobeersel :D . In het bos doe ik de galop wel al vaker op een lang recht stuk. Ster is een tutje, dus ik hoef niet bang te zijn (lees: hoef er niet op te hopen ;) ) dat ze er een keer uitklapt :D .

Aks aan de VD :+ , en paard komt achterwaarts naar haar toe. Als Ster dat doet moet ik oppassen, denk ik :+ . Als ze dat bij haar paddockgenootje Bella doet, kan deze een klap verwachten }>.

Trouwens, weet iemand hier waarom er bij tweespannen in de dressuurproeven geen galop bij zit?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:28

Denk dat dat gewoon te lastig is om te doen. Netjes naast elkaar galopperen afgebogen in een 30x60 bak? Bij vierspannen inderdaad ook geen galop in de dressuur.

Mooi hoor als je al zo kunt oefenen op schakelen. Wij (+Bente) kunnen nu wel wat meer voorwaarts , wat terug, rustig meer, rustig terug. Maar nog niet echt 'stoer' schakelen van hup voorwaarts en hup terug. Met de pony's kan ik vooral erg goed voorwaarts maar dan weer wat minder goed en mooi terug :P Onder het zadel kan Bente het ontzettend goed, zowel in draf als in galop. Dus heb er alle vertrouwen in dat dat op termijn (wat voor termijn geen idee hahaha) voor de wagen ook vast wel goed komt (gewoon veel oefenen).

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 06:03

Goedemorgen!!! :wave:

Poehf, heb gisteren een hele drukke dienst gehad. En ben nu al om 05.30 uur opgestaan om op tijd op de post te zijn om een verpleegkundige binnen te laten. Ik moet hem zo naar de trein brengen want hij moet naar Schiphol om te vliegen en een patient in Griekenland ophalen. Verder 5 opdrachten binnen gekregen gisteravond. 2 Daarvan nog voor vandaag en het leek vrijwel onmogelijk om er nog personeel voor te vinden, maar na een hoop gepuzzel samen met mijn achterwacht is het toch gelukt. En dan vannacht nog 3 telefoontjes gehad, achja, houd je bezig zeg maar ;)

Vandaag weer menles!! Gwin en schakelen, zijn we nog lang niet aan toe, wordt ze knetterheet van.

Nada welkom!
Biancacoo fijn dat Missy goed loopt!!
Jenkins een bij-menner. Misschien een idee om haar een cap op te laten zetten aangezien ze geen menervaring heeft? (Ik ben een watje heb altijd cap op, lesmees niet, die zet pas een cap op als de koningin in de Gouden koets een cap op heeft, hihi).
Aks weiger-laptop.
Janouk hoe gaat het nu met HRB? Nog weer beter?

Fijne dag allemaal!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 07:23

Goedemorgen

Frensie: lekker aan het werken geweest vannacht
Bianca: wat een fijn nieuws over Missy
Jenkins: fijn om een bij-menner te hebben
Janouk en Maisie: hoe gaat het met jullie powns
Aks: een laptop die weigert -O- en een brave pown

Gisteravond met Amerigo naar menles geweest, hij was niet echt vooruit te krijgen. Omdat hij wat te dik wordt op het gras, had ik hem ander krachtvoer gegeven, maar dat moet ik maar weer terugdraaien, want hij heeft dat voer dus echt nodig. Hij liep eerste half uur wel fijn, daarna was de pap op.

Ik moet zo weer naar die fijne meneer, die van die leuke adviezen geeft (dieet wat ik volgens dietiste alleen maar onder strenge controle zou mogen hebben, hij mag helemaal geen dieetadviezen geven; dat ik maar minimaal 4 weken op vakantie moet; dat ik mijn boerderij en dieren maar moet verkopen en in rijtjeshuis moet gaan wonen). Ik ga hem vertellen dat ik ermee ga stoppen, maar vind dat wel heel eng om te doen. Maar kost me nu alleen maar tijd en frustratie. Daarna wil ik een buitenritje ohz maken met Rembrand, hoop wel dat het weer wat beter wordt. Bah, wat een regen....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 07:30

hmm, beide lijkt me niks VHU :)
kennisje van mij die heb steeds verhalen dat dr knollie weer lastig loopt na zo'n wedstrijd enzo...
maar wil wel komen aanmoedigen hor :))

verder beetje opruiming aan het houden, het bokkenbitje van 13,5 mag weer weg en heb leren zadeltassen die niet gebruik.
ligt nu maar in de kast, zonde.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 07:38

goedemorregen...alweer..
Tine, gewoon brutaal zijn en opkomen voor jezelf !!!! je kunt het !!
daarna even op buitenrit lekker je hoofd leegmaken met rembrand !!
vhu vakantie !! super !! *\o/*
jenkins bijmenner..super !!
zie nog een mooie kat voorbij komen...poets, haha knapperd.
Frensie drukke dienst gehad..fijn even naar peerd straks !
sorry als ik iemand vergeet...ben een zeef... :7

had een paddock gemaakt voor missy...gewoon met palen en lint....laat ik gisteren mijn arabierruin ernaast....wat denken jullie....die debiel draaft een rondje en doet net of hij de paddock niet ziet....en denderd daar gewoon dwars doorheen..palen en potjes kapot....lint door de midden...wat een eikel !! ^)
kan ik weer opnieuw beginnen....hij is zo van..hey...dat stond er vorige week niet, toen kon ik daar gewoon lopen, dus nu ook wel.....zooooo'n bord voor zijn kop...
maar goed, missy staat nu dus nog binnen....en ik heb morgen pas tijd om een nieuwe paddock te maken..BEDANKT VAMOR !

Verder lees ik over bijmenpaardjes..haha..ik gaf melody ook niet zo maar uit handen..de enige die daar mee gemend heeft was mijn instructeur..missy kan wel met iedereen die een beetje kan sturen...is zo'n braaf ding.. :=
Snuit..lijkt mij dan weer geweldig ,hahaha...zo'n beetje net zo iets als Melody was volgens mij, je moet echt wel wakker blijven om daarmee aan de slag te gaan..haha..

Aks..balen van je laptobbbb.....kost altijd weer zoveel.. :$ als je pech hebt..

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 07:40

Goedemorgen allemaal,

Ik sluit me even aan bij alle prachtige samenvattingen hoor, jullie gaan zo hard dat ik niet zo geod meer kan onthouden wie wat heeft.....kan een poging doen O:)

@ Jenkins een bijrijdster, geen interresse in een aquarium
@ Tine heeft groene vingers, maar doet het in de keuken ook erg goed :D
@ Frensie een vroege vogel en collegiaal
@ VHU flink in training met schakelen met Bente
@ Aks is lekker aan de VD en heeft een kak laptop!
@ Sander_Lotte heeft ook al zo'n lekker baksel gemaakt :9
@ PrinsjeH heeft een knappe poets
@ Nada welkom

Zo hier hou ik het ff bij, want verder weet ik het niet meer, van 3 pagina's :=

Gister heerlijk de Pown gelongeerd, alleen was hij het er nog niet zo mee eens, dat hij over zijn rug moest lopen en ik hem daar min of meer toe verplichten. Bokken en slaan, maar dat was ook alweer gauw bekeken, want hij krijgt zijn zin toch niet :+ Daarna zwart monster nog gereden, ging er goed, de dag daarvoor keihard de bak uitgevlogen, omdat er ineens een flinke donderklap was......gister was ze af en toe een beetje bang dat het weer ging gebeuren, maar er was geen vuiltje aan de lucht :D
Daarna heb ik nog even geoefend om op de vrachtwagen te krijgen :D ze staat al lekker met 4 benen op de klep is rond te kijken en lekker vreten :9 want daar doet ze alles voor. Binnenkort is kijken wat ze doet als ze erin staat........

Vandaag Pown weer longeren en alles klaarzetten voor de les voor morgenochtend. Dekenmeneer helpen, want die komt twee stapels dekens op halen om te wassen *\o/*

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 07:42

|o <-----Vamor :=

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 07:50

@Biancacoo: Geweldig nieuws van Missy *\o/*
@VHU: Inderdaad heel au-au -O- En… *\o/* Vakantie!!! Paardjestijd jeejjj :D
@Aks: kak-laptop, sjit-in-de-kruiwagens… een 'stront'-avondje :D
@Gem: die hoeveelheid zon is hier helaas niet geweest, alhoewel 't einde van de middag wel heel stuk vrolijker weer was
@Frensie: drukke dienst gehad en straks lekker menles, veel plezier!
@Tine: Amerigo mee naar menles geweest, maar die had niet veel haast :D En succes bij die meneer straks
@Bic: aan het opruimen :D

En allemaal fijne dag, het is hier maar regenachtig ^)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 07:52

aha, en ondertussen dat ik mijn samenvatting aan het maken was, kwamen Biancacoo en Dingetje al posten vanmorgen

Vamor is }:)
en Zwart Monster van Dingetje kan al met vier beentjes op de klep staan :D