[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:22

@ eefielover mooi gedaan, ik heb ook dat trailertje maar ik het nieuwe model.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:43

@Naaltje, heel veel plezier en succes morgen +:)+
@Lanouska, ik word al moe van het lezen van je planning voor aankomende week :o maar je bent jong en je wilt wat....... :):) ;)

marlies405

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:21

Ook ik wil mij hier even melden :P .
Ik heb een haflinger van bijna 5 jaar, Kanjer. Ik rij hier voornamelijk dressuur mee. En lekker buiten. Ik heb hem nu een jaar.
Ook wil ik graag met hem gaan mennen, ook míjn man wil het mennen graag leren. Bij zijn vorige eigenaar heeft Kanjer al een paar keer met z'n moeder in het 2-span gelopen. Gister was de dag aangebroken om hem voor het eerst na lange tijd weer in te spannen.
Die nuchtere haf die was niet erg onder de indruk, zelf de kar heeft er al achter gehangen en hij deed het super. Alsof hij het al jaren doet :D Van de week gaan we het nog een keer proberen. Voorlopig blijven we lekker veilig in de bak met m'n vriendin die het mennen vaardig is op de bok :D

Afbeelding

Afbeelding

Foto's inclusief kar heb ik niet, maar die volgen snel :+

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:24

oeh sexy haf

jong ja (24) en ik wil wat ja en heb het zelf geplandt anders zou ik het ook niet doen en heb het ook reuze naar me zin in dit menteam anders was het ook weer een ander verhaal

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:31

@Marlies, welkom, wat een knappe haf hebben jullie...
@Lanouska, gewoon lekker ervan genieten... nu heb je de tijd en de ruimte :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:46

naaltje, veel plezier en succes morgen!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:49

@ naaltje succes morgen en we verwachten natuurlijk een uitgebreid verslag
@ ollie genieten doe ik ook zeer zekers en ik woon op mezelf kan dus lekker doen en laten wat ik wil zonder controle van iemand

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:59

Gelijk heb je Lanouska!
Zo ik heb de Alberthoeve / Wateren al gereserveerd voor of de mendurance van 27/8 of de endurance (jawel ja 8-) ) van 28/8. Moet nog even kijken hoe het er dan voorstaat en wat ik wil gaan doen. Lijkt me ook een hele leuke wedstrijd om ons endurance debuut weer te maken *\o/* want die gaat er komen, dat weet ik zeker :j

Morgen gaan we trainingsrit buiten maken. Groom en zoonlief mee op de wagen. Tenminste, zoonlief zei dat hij mee wilde. Ben benieuwd of hij morgen nog wil }:0

Rakker is een hele knappe haflinger, staat stoer zeg zo in tuig 8-)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:02

nou, misschien tot morgen VHU! :D je weet het, om half 10 is onze release he _O-

mooie haf :j groot smal dier of niet? :)

Ik heb m'n boterhammetjes gesmeerd, en die van Lacuna
Zo m'n kleren even op een stapeltje leggen, en een handdoek, en en :P
en dan m'n wekker zetten
m'n camera opladen
en euh, dan maar slapen ofzo ;)

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:06

Thanks voor de leuke reacties op de trailer!!

Hier veel niet koninginnedag feesters.. Ik vind dat een keer per jaar altijd wel leuk.. Bij ons in de binnenstad is altijd een tuinfeest van onze vrienden met verschillende bands enzo.. dus dat is altijd wel erg gezellig..

Marlies405 welkom! Leuke haf heb je by the way..

Lanouska, ik begrijp ook niet hoe je zo'n drukke planning volhoud! Maar wel gaaf natuurlijk;)

Rhine: ik ben bij de bouwer ervan geweest, die zei dat dit een van de eerste is geweest die hij gebouwd heeft. Nu is hij echt zo goed als nieuw! Dus ik ben er ook blij mee.

Naaltje succes morgen! Ik ben benieuwd naar de foto's/verslag.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:09

@Naaltje veel plezier!
Ik kom niet kijken bij de rit door het bos, dan zijn we zelf aan het mennen, wie weet komen we je nog tegen :D
We komen zeker kijken bij de hindernissen :j
Ik hoop dat je niet teveel verdwaald en dat je een leuke dag hebt, geniet ervan zou ik zeggen!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:11

bedoelde ook dat we elkaar misschien wel beide rijdend/mennend tegenkwamen :)
ik zal dan een duif nadoen, goed? :')

ik krijg publiek bij de hindernissen :\ :wow:
en ik durf al niet _O-

genieten ga ik zeker doen :j

marlies405

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:14

@ Naaltje, groot is hij zeker 1.55! Smal valt wel mee, ik denk dat dat wat vertekend op de foto. Vooral het laatste jaar is hij flink uitgezwaard. Bedankt het hartelijke welkom :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:28

@Naaltje, neeeee geen duif nadoen :+
Doe ik een ... woody woodpecker na }:0
Ik neem wel fototoestel mee op de wagen, mochten we je 'spotten' kunnen we het vastleggen :D

@Marlies, zo dat is een kanjer. Die haf van mij was ook zoiets, 1.56, was een soort tank met een muizenhartje :+

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:45

marlies: welkom,leuke haf heb je.
naaltje: veel plezier morgen,vergeet onderweg niet om je heen te kijken,anders mis je VHU. :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 06:21

nou!
:wave:
Ik ga m'n pony wakker maken!!

*is misselijk van de zenuwachtigheid :o *

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 09:00

Goedemorgen.

Allereerst Naaltje: heeeeeel veeeeel plezier vandaag. Gaat vast helemaal goed komen. Ik vind het erg gaaf dat je aan zoiets mee doet.
VHU: nu al in paniek om een duif :D . Jij ook een fijne rit. En wat een mooie toekomstplannen. Echt te gek voor je
Marlies: welkom. Knappe haf.
Eefielover: wat is dat veranderd en opgeknapt!! Knap gedaan.
Lanouska: lekker volle agenda. Heerlijk toch dat dat zo kan. Je leert er ontzettend veel en hebt plezier. Wat wil een mens nog meer.

Koninginnedag hebben wij ook niet echt gevierd. 's Morgens met zoon aan spelletjesochtend mee gedaan, wat erg leuk was maar veel te lang duurde voor die kleintjes (dag begon om 9 uur, de spelletjes begonnen om 9.30 en waren pas om 12 uur klaar. De uitslag kwam na 13 uur). Om 12 uur werd ik door mijn man afgelost, zodat ik naar de manege kon om daar achter de kas te zitten bij onze eerste grote outdoor (dressuur) wedstrijd. Dan gaat het toch wel weer kriebelen hoor. Zag veel bekenden. Maar goed, is denk ik niet reeel om nog in de ring te verschijnen ohz. Wedstrijd was rond 17.30 afgelopen. Daarna nog geholpen met alles afbreken en opruimen. Waren om 19 uur weer thuis. En dat met de hele dag zware hoofdpijn, zwaar verkouden. Voel me dus ellendig. Vandaag gaan we naar mijn ouders (om nog verjaardag en 45 jarig huwelijk te vieren). Eind reizen, dus hoop dat ik in de auto nog wat kan rusten (slapen lukt eigenlijk nooit). Zoon gaat dan ook een week logeren. (vind ik eigenlijk veel te lang, maar ja het is te ver weg om maar een paar dagen te laten logeren) Ben ik helemaal zielig alleen thuis. Want man komt maar 2 dagen in de week thuis, paarden en geiten staan ver weg in de zomerwei. Moet ik maar veel knuffelen met de honden, die zijn nog bij huis :D

Manlief heeft trouwens bedacht ( :( ) dat mijn instructrice Thabor gaat uitbrengen. En het leek mij nu juist zo leuk om op hem in de B te gaan beginnen. Dat red ik wel. Bovendien zit hij veel makkelijker dan Rembrand. Maar het is zijn paard en hij vindt dat ik het druk genoeg heb. Ben hier niet blij mee. |(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 09:40

Goedemorgen!
Citaat:
VHU: nu al in paniek om een duif
Geintje hoor, ze schrikt niet meer vreselijk van duiven. Maar toen Naaltje bij mij was gingen we een ieniemienie stukje het bos in en toen vloog er een duif weg. Rizanta sprong opzij en ik zat zo halverwege haar hals :+

Naaltje mag NU de kamer in waar ze de kaart mag bestuderen voor de orientatierit *\o/*
Heb net een rit van 20 km uitgezet op de kaart, kaart uitgeprint, broodjes & drinken ingepakt voor onderweg dus wij zijn er ook klaar voor.

@Tine manlief meent het natuurlijk goed en een jong paard uitbrengen op wedstrijd... ik zou er niet meer aan beginnen. De kans dat je eraf dondert of wat dan ook (zijsprongen, andere paarden die rare dingen doen) is gewoon best wel groot. Plus dat je conditie gewoon perfect moet zijn want hoe braaf ze ook zijn, ze worden soms minimaal 2x zo groot en sterk voor de eerste paar keer op een wedstrijd. Laat dat mooi je instructrice doen. Als hij dan wat doorgereden is begin jij gewoon lekker ontspannen met een paard dat niet meer zo groen is. Probeer het maar wat los te laten, ik weet als geen ander hoe moeilijk dat is, maar het is mij met Rizanta ook een beetje gelukt :+ :(:) Ik laat Peter Rizanta gewoon mennen als ik niet kan (qua tijd maar ook als ik niet zo goed in mijn vel zit) en het longeren laat ik aan Riette over. Zo heb ik een goed hanteerbaar paard waar ik zonder angst en beven en na die tijd zonder spierpijn of compleet uitgeput mee verder kan, prima toch? Ik wilde vroeger ook alles zelf doen, nu zijn we gewoon een team om het paard heen. Daardoor lukt mij wel steeds meer zo veel meer zelfs dat ik weer aan wedstrijden onder het zadel denk, nou dat had ik een paar maanden geleden echt nooit gedacht.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 10:13

Tine, kunnen jij en je instructrice niet allebei thabor op wedstrijd uitbrengen?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 13:57

goedemorgen

ik heb al weer ohz gereden vanochtend omdat de bak bij H.S op een open vlakte ligt waaide het er goed en dat is natuurlijk heel leuk als paard zijnde want dan kun je natuurlijk lekker overal van schrikken dus zo gingen we 2 x wat harder omdat het hek achter ons piepte en kraakt (als ie kon gillen had ie dat gedaan) maar voor de rest liep ie wel weer erg lekker en de muziek (die best ard stond) was niet eng meer

zo nu ga ik in het voren slapen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 14:45

VHU dan zit je op nog geen km van mijn ouders af. Ik heb het plan ook om misschien die mee te rijden, maar weet het nog niet zeker. Dan kan ik je meeten als je het leuk vind. Is een half uur rijden voor mij.

Naaltje succes al hoewel je al gestart bent.

Tine aan de ene kant fijn, aan de andere kant jammer. Maar je moet het lichamelijk en qua conditie natuurlijk wel aankunnen en het is een jong paard inderdaad.

Vanochtend visite gehad en nu voetbal kijken bij schoonouders.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:39

spam je binnenkort weer eens nieuwe daan foto's :D

wobbe heeft vandaag goed en hard gewerkt.
we hebben een uur gereden in de bak (inclusief in en uitstappen)
hebben ook nog 2 proefjes geoefend.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:43

Ik moet morgen trouwens even een Ventipulmin kuurtje ophalen bij de dierenarts.
Voor Rafiki.
mijn moeder was gisteren toevallig met staleigenaar op de praktijk om merries te laten scannen.
de dierenarts die Rafiki toen gezien heeft scande de merries.
dus mijn moeder vragen/vertellen dat Rafiki nog steeds snotterig is en dat als hij uit de wei komt er hele klonten snot gemengd met aarde aan zijn neus hangen.
de dierenarts vond het nu toch wel te lang duren, dus kan ik morgen even een ventipulmin kuurtje ophalen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:01

ventipulmin is wel goed spul hoor. Hopelijk knapt ie snel op !!!

Ben benieuwd naar Naaltje dr belevenissen vandaag.

Ik heb nog 2 span gereden na 1e keer na mijn op hol sla actie van afgelopen maandag.
Ze waren heel braaf en heb ook nog pionnen geoefend op de wei. Vond het toch eerst
wel een beetje spannend.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:01

(Zo wat een rust vandaag iedereen lekker bezig geweest?

Wij hebben Naaltje ontmoet met een super stoer Diddle, wat is dat toch een ongelovelijke leukerd
Afbeelding
En ook Lacuna die zo haar eigen manier van TREC erop na houdt _O- (links zoon Han, midden moeder Naaltje, rechts Lacuna)
Afbeelding

Daarvoor hebben we een hele fijne rit met Rizanta gedaan, paar keer beetje fout gereden (as usual :x ) maar al met al plm 17 km schat ik in in plm 1.5 uur. Flinke stukken gestapt want zoonlief was ook mee op de wagen dus wat rustiger aan gedaan op hobbelige stukken.. :=
Afbeelding
Ach en er zijn toch vervelender manieren om je zondag door te brengen, het was heerlijk :D
Afbeelding
Han neemt in perfecte stijl de boomstam van het TREC parcours, Naaltje zal daar straks vast nog veel meer over vertellen...
Afbeelding

:evaw: