Goedemorgen!
Citaat:
VHU: nu al in paniek om een duif
Geintje hoor, ze schrikt niet meer vreselijk van duiven. Maar toen Naaltje bij mij was gingen we een ieniemienie stukje het bos in en toen vloog er een duif weg. Rizanta sprong opzij en ik zat zo halverwege haar hals
Naaltje mag NU de kamer in waar ze de kaart mag bestuderen voor de orientatierit
Heb net een rit van 20 km uitgezet op de kaart, kaart uitgeprint, broodjes & drinken ingepakt voor onderweg dus wij zijn er ook klaar voor.
@Tine manlief meent het natuurlijk goed en een jong paard uitbrengen op wedstrijd... ik zou er niet meer aan beginnen. De kans dat je eraf dondert of wat dan ook (zijsprongen, andere paarden die rare dingen doen) is gewoon best wel groot. Plus dat je conditie gewoon perfect moet zijn want hoe braaf ze ook zijn, ze worden soms minimaal 2x zo groot en sterk voor de eerste paar keer op een wedstrijd. Laat dat mooi je instructrice doen. Als hij dan wat doorgereden is begin jij gewoon lekker ontspannen met een paard dat niet meer zo groen is. Probeer het maar wat los te laten, ik weet als geen ander hoe moeilijk dat is, maar het is mij met Rizanta ook een beetje gelukt
Ik laat Peter Rizanta gewoon mennen als ik niet kan (qua tijd maar ook als ik niet zo goed in mijn vel zit) en het longeren laat ik aan Riette over. Zo heb ik een goed hanteerbaar paard waar ik zonder angst en beven en na die tijd zonder spierpijn of compleet uitgeput mee verder kan, prima toch? Ik wilde vroeger ook alles zelf doen, nu zijn we gewoon een team om het paard heen. Daardoor lukt mij wel steeds meer zo veel meer zelfs dat ik weer aan wedstrijden onder het zadel denk, nou dat had ik een paar maanden geleden echt nooit gedacht.