[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jouke_h

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:18

Dat is nou nog eens een echte ruiter. Eentje die niet kijkt waar die heen gaat ;) alles op gevoel. Ook echt heel lief hoe je ponie met hem omgaat. Zo heel voorzichtig.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:19

Ja dat verbaasde mij ook heel erg :) t kan een enorme bitch zijn :+
Maar met kinderen is ze (meestal) erg voorzichtig en lief.
Ze kan hooguit haar voeten op de tenen parkeren.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:11

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:35

wat een leuke fotos allemaal!! :D

ik ben óp dids gaan zitten :=
stukje de straat op en neer net als maandag met wandelen, stukje van 20 minuutjes.. :)
hebben lekker gedraafd, hij was helemaal blij..
kin op de borst, kop zwaaien en beentjes ook :)) en maar harder, harder, harder en harder :')
2 kereltjes die 'm bang wilden maken met fietsen achter hem nog even gevolgd.. die vonden 't niet leuk :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:58

Zo even heel wat anders: ik heb waarschijnlijk mijn afstudeerdatum: 9 april *\o/* moet ik alles wel begin maart afhebben B-)
Ben 3 jaar geleden weer gaan studeren aan de Open Universiteit en nu bijna Master Onderwijswetenschappen afgerond. Ik die nooit wilde studeren .... er is dus nog hoop ;) :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:07

Hahaha, mijn dochter zit ook regelmatig verkeerdom op haar pony, is alleen maar goed voor het vertrouwen.

@VHU: wat ontzettend knap! Ik heb te weinig dicipline, of eigenlijk is dat niet helemaal waar, maar ik heb nogal faalangst en zo'n zelfstudie is dan nog eens extra moeilijk.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:18

Hoe ik aan de pony's kom:
12 jaar geleden reed ik met mijn man op de dierenambulance. ij de vogelopvang stonden ook grotere dieren die werden opgevangen voor de dierenbescherming. Daar stond een sjiek uitziende kleine pony en ik kreeg te horen dat ik die kon kopen tegen onkosten. Ras niet bekent, het leek nergens op. Zijn naam werd Hero, hij is nu uitgegroeit tot een mooie hoge shetlander en is een wereldpony.

Nickey heb ik gekocht na het plaatsen van een advertensie waarin ik zocht naar een tweespanmaatje van minimaal 1,07 hoog. Ik kwam daar en moest hem zelf maar uit de stal halen. vervolgens trok hij het touw heerlijk door mijn handen heen met als gevolg een brandblaar. Even aan de longe en daar smeerde hij hem ook meteen (doet hij nog steeds regelmatig). Vervolgens beet hij met in de duim.
's avonds zat ik zielsgelukkig op mijn werk met een bont en blauwe hand omdat ik een pony had gevonden. Die was echt niet geschikt als kinderpony door het leven te gaan.

Ik ben aan twee studies begonnen: cursus Noors en intensive care verloskunde. Wordt een druk jaartje.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:23

@Avaluna....die faalangst is vreselijk, heb ik ook enorme last van (gehad). Ik dacht echt dat ik niet kon rekenen. Maar moest wel statistiek doen. Voor het 1e tentamen 3x gezakt, dacht dat het nooit goedkwam -O- . Net zoiets als mijn rijbewijs ook zo'n hopeloze zaak.... Als je verder komt met je studie moet je vooral werkstukken en verslagen maken, dat lag mij veel beter. De begeleiding bij de Open Universiteit is erg goed, je studeert dan wel op afstand maar mijn ervaring is heel positief. Doordat manlief zo vaak in het buitenland zit kon ik met een klein kind erbij niet naar een gewone universiteit, dan zit je vast aan colleges bijwonen etc. Dan is dit een heel goed alternatief. Stel dat je wel wilt gaan studeren, je kunt gewoon beginnen met een module. Zo ben ik ook begonnen. ALs je dan gewoon doorgaat komt het vanzelf af ... na ja vanzelf ~~}>

Doen ze bij kinderen in de les eigenlijk nog van die gymnastiek oefeningen die we vroeger allemaal moesten doen? Rondje om de wereld enzo?

@Napie...zo da's ook een druk jaar! Wat grappig hoe jij aan je pony's bent gekomen, moet je zien hoe goed ze het doen.
WIl je nog een keer naar Noorwegen?? Prachtig land!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:33

@VHU: het grootste probleem voor mij dan is dat je weinig contact met mede-studenten hebt, als iedereen zich inschrijft voor een tentamen dan wil dat ook wel halen, maar anders vind ik zelf dat ik er nog niet klaar voor ben en doe ik dus geen tentamens :o .
Teveel vrijheid, zeg maar. Heb wel ook deeltijd hbo gedaan, dan wil je toch met de groep mee, zeg maar.

Mijn dochter heeft (nog) geen les. Wss start ze in het voorjaar wel met voltige.
Ze hobbelt gewoon lekker op haar pony aan de longe of aan de hand buitenritjes en wat balkjes e.d.
Verder een beetje mennen, liefst tweespan :D en lekker spelen met haar prinsessenpony :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:42

De afgelopenb twee jaren heb ik heerlijk in Noorwegen vertoefd in de vakantie. Dit jaar gaat het niet lukken: te druk en geen geld.... volgend jaar willen we graag naar Noord noorwegen en ik hoop zelfs een uitstapje te kunnen maken naar spitsbergen.
Als we de taal voldoende spreken en het is mogelijk om daar iets van een bedrijfje cq camping te runnen dan zou ik er wel voor een langere periode heen willen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:47

@ napie zoo dat zijn drukke plannen
mijn 4jarige heb ik na een maandenlange zoektocht op internet gevonden, ik had niet veel eisen, vosbont, 1.05 en niet ouder dan 6 jaar, pff toen we daar kwamen wilde ik eigenlijk meteen weggaan, wat een lelijk en dik en klein mormel... we waren daar om 12 uur dus we werden eerst maar even voor de lunch uitgenodigt. aangezien we al 3 uur onderweg waren een fijne bijkomstigheid :). nou toen zijn we BiBi( nu miss moby) gaan bekijken, we werden al meteen vriendelijk begroet en ik zag wel meteen dat geweldige vertrouwelijk koppie van haar, toen naar de benen ed gekeken, en op ietwat lange hoeven en iets te veel spek was er opzich niets mis, lopen deed ze ook wel goed, toen maar mijn andere pony's erbij gehaalt, want die hadden we meegenomen om te kijken of het qua maat zou kloppen... nou toen we met onze pony's bij die pony kwamen wist ik dat ik er wilde hebben, ze verandere helemaal blaasde zich op en werd ineens heel atent, dus ze is meteen de vrachtwagen ingegaan om voor het eerst van haar leven een vrachtwagenrit te maken van 3 uur lang bij 30 graden, armee pony haha

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:22

Hoe ik aan Petra kom: zoekertjes site afgezocht naar een Welsh schimmel merrie. Had vroeger al vossen, bruinen, zwarten en bonten gehad. Dus wilde nu wel eens een schimmel.
Veel mensen gemaild, veel foto's gekeken. 1 pony gaan kijken en was meteen verkocht. Er had nog nooit iemand opgezeten (fokmerrie) en het broertje van de verkoper kroop er op mijn vraag op. Ze reageerde niet. Als beginnende menner zocht ik een rustige pony. Missie geslaagd.

Nu vind ik soms dat ze te rustig is :-)

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:56

Ik ben eigenlijk vrij snel aan mijn pony's gekomen.
Liep stage bij Pavo op het moment dat ik net een jaar was gestopt met paarden, vanwege school. Nou, daar kom je er dus niet onderuit. Al die verhalen, van ohz maar ook menners, ging het me zo weer kriebelen..! Ik vertelde iedereen daar dat ik weer op zoek ging om te mennen, liefst 1. Ik moest m namelijk helemaal zelf onderhouden. Nog geen week later had ik 2 shetjes! En een aanbod van een geweldige man om mij priveles te geven. Tja, met 2 mini's van 80cm vond ik dat een beetje zielig. Toch wilde ik meer, dus een jaar later, tijdens een andere stage, zwijmelde ik achter de pc weg bij een kruising. Bleef de hele dag maar naar die foto staren.. 's Avonds geweest en zondag hadden we haar thuis. Daar was het een erg angstig beessie, als je je haar achter je oren wilde doen stond ze al achterin de stal. De terugreis in de trailer was dan ook een ramp, maar inmiddels is het een geweldig eigenwijs beestje die zich bijna nergens meer wat van aantrekt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:40

@Napie het schijnt zo te zijn dat je met een verpleegkundige opleiding en ervaring uitstekend aan het werk kunt in Noorwegen :)*
Wij zijn ook al jaren Scandinavie fans. Heerlijk Noorwegen, Zweden, Finland. En we hebben (bijna) altijd mooi weer. Behalve vorig jaar dan }>

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:30

Zou ik hier ook mee mogen schrijven ?
Ik word groom bij het mennen en wil het als m'n 2e huis eindelijk eens verkocht gaat worden :( ook heel zelf graag leren.

geen idee of jullie echt over mennen hier schrijven of ook over andere dingen ?
ik kan er vast wel iets van leren ?

als ik toegelaten word volgt een "wie ik ben-beschrijving" :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:32

Vandaag weer lekker gemend met allebei. Nog even oefenen voor de wedstrijd van zaterdag. Beide liepen heel lekker, dus ben heel benieuwd of we dit kunnen vasthouden tot en met zaterdag. Met de pony ook nog even wat vaardigheid geoefend, toch wel handig als hij dat een keer heeft gedaan voor we het parcours in gaan. :+

Vanavond het tuig vast schoongemaakt en in het vet gezet. Morgen de rest voorbereiden, karren schoon, paarden schoon en vlechten. En dan zaterdag veel op en neer rijden. Eerst de pony, dan paard en dan als ik nog puf over heb nog een keer de pony voor de vaardigheid. Doordat de binnenweg nog steeds niet begaanbaar is ben ik het dubbele aan reistijd kwijt, anders was het heel goed te doen, nu dus veel tijd kwijt. Maar goed, je moet er wat voor over hebben. ;)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:33

wat mij betreft ben je toegelaten, wij praten natuurlijk veel over mennen en de pony's en paarden, maar kletsen ook gezellig over van alles en nog wat!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:33

Welkom Ingrid. Tuurlijk mag je hier mee doen. Er wordt voornamelijk over mennen gekletst, maar we dwalen ook wel eens af. Heel gezellig hier, soms wordt er zoveel geschreven dat het haast niet bij te houden is. :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:34

Wieneke zag ik per ongeluk staan op marktplaats, stond namelijk ergens tussen verzorgster gezocht of zo iets.

Ik was toen wel voorzichtig aan het kijken, maar wilde eerst Nando verkopen (die klikte niet met Jimmy). Ik zag haar foto, een beetje onduidelijke foto, maar ze had iets wat mij aantrok, alleen de dag erna ging ik op vakantie. dus een mail gestuurd naar de eigenaresse, en de hele vakantie die foto in mijn hoofd gehad, toen ik terug kwam had ik een mailtje, dat ze de merrie voor me vast zou houden tot ik was komen kijken. Dat heb ik dezelfde week gedaan en toen was ik 2 pony's rijker (Billy was toen 2 maanden en hoorde erbij). Een jaar later werd zijn volle zus geboren.

Sonja komt van de plaatselijke manege, ze stond daar gestald, wij zagen haar en waren verkocht. Toen we een week later hoorde dat we een pony mochten, vroegen we de manegeeigenaar of hij er een wist en bleek die mooie haf ook nog te koop te zijn. Ik had direct een klik en mijn zus twijfelde, mijn ouders hebben haar toen gekocht.

Bij jimmy had ik een gezochtadvertentie geplaatst. En kreeg ik als reactie ik heb een mini haf te koop, toen ik hem zag was ik verkocht.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:57

Zo wat gaan jullie snel zeg :)

Allemaal leuke verhalen langs zien komen van hoe jullie aan je pony's zijn gekomen, bij mij was het 6 mei dat me oma jarig was en we naar een museum waren, daar stond een hondenwagentje en dat fasineerde mij, toen zei mijn moeder opeens, vind je dat niet leuk een kleine appaloosa waar je mee kan mennen. Ja dat wil ik wel, mijn vader wist er nog niets vanaf en we gingen opzoek 9 mei kwamen we bij rivaldo :).. binnen 3 dagen stond hij er dus al :D Altijd lopen zeuren ik wil een eigen pony en dan mocht het nu dan ook echt, maar ik moest wel alles zelf betalen dus ging voor een kleine pony :)

Evelli: ik heb even gereageerd, wel mooi zo hoog op die poten, ben alleen bang dat hij te klein is.

Welkom Ingrid

Vandaag uurtje met rivaldo gewandeld en gerend met zijn hoefschoenen, had ze nu wat strakker gemaakt en ze bleven goed zitten :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:05

@b485: waar komt jouw Welsh eigenlijk vandaan O:)

@Ingrid: welkom!

@Tine: druk hoor met beiden op pad, gelukkig kun je niet al te ver weg rijden.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:13

Nou ik geloof dat ik welkom wordt geheten :D

Ik zal mezelf even kort voorstellen; ben Ingrid, 35 en woon bijna in Berkel en Rodenrijs ;) (zijn druk aan het klussen, nieuwbouwhuis)
Ik heb in het verleden eigen paarden gehad en bijrijdpaarden maar ben gestopt met rijden (niet geheel vrijwillig 8-) ) na een zwaar ongeluk met een paard nu bijna 7 jaar geleden alweer.
Ik heb een verzorgingsservice voor paarden en daarnaast ga ik binnenkort groomen bij fearofthefox hier op bokt! Ik hoop zelf ook wat te kunnen gaan mennen, dit heeft na het ongeluk mijn interesse gekregen. Helaas kan ik door het bezit van 2 huizen nog geen lessen gaan nemen maar staat zeker op de planning !

Ik hoop hier wat mee te kunnen pikken en wat vragen te kunnen stellen zodat ik er alvast het eea van kan leren ;)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:15

Welkom!!!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:18

Ik zou zeggen brand maar los met de vragen ;) Verveel me namelijk een beetje en voor huiswerk vind ik het te laat ;)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:21

marrianne, wij moeten elkaar wel eens gezien hebben op westerman ! ik kom daar veel en lamyra ken ik uiteraard :-)

tine10; wat een geweldige foto in je profiel van de liggende knollies :D

sorry jouke, heb nog geen vragen maar die komen vanzelf wel.

ga nu ook lekker m'n bedje in, morgen een zware dag in de sauna :D