[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:32

Jeetje Bauxyh, wat sneu. Sterkte.

Ik las mee maar heb weinig te melden. Ben druk met pup, huis. Dit weekend Sav ook verhuisd.
Pup met haar grote vriend
Afbeelding

Toekomstige woonkamer met lampen. Dinsdag komt de vloerverwarming.

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:04

Mooi plafond, belker.

Baudyh wat sneu. :(:)
Wel heel leuk dat Mr Brown naar ons toe komt. Dat is inderdaad heel dichtbij. De IJweg loopt parallel aan onze weg, maar dan 5km verderop.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:35

Wat ontzettend triest Baudyh en wat vreselijk dat een DA dan niet naar jullie toe wil komen |(

Jeetje Belker ben ik nu :o? met deze vraag maar is dat een echt hert? Wat een prachtige kamer wordt dat!

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:40

Ja dat is een edelhert, in de achtertuin van de buren verderop. De achtertuin is een paar hectare bos, weiland en stal en voerplekken.

Het plafond zat er al in. We hebben nu de lampen en stopcontacten aangesloten. Verder de schouw geegaliseerd zodat die betegeld kan gaan worden nadat de zand cementvloer er in zit.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 06:36

Belker, fantastische woonkamer !!
Wat is je pup al gegroeid, haha, wat een enorm edelhert is dat . Hoe gaat het met de honden samen ? Ook goed hoop ik.
Mr.Brown naar t westen, spannend.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:36

Wat een beest zeg :oo volgens mij is dat wel een hele grote?

Hier vandaag Fred en Cathey bij paardentandarts. Ze kunnen nu allebei weer *D doen in de camera :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:54

Vanmorgen naar school geweest om afspraken te maken en vast het lokaal voor te bereiden. Komende week zal ik maandag en dinsdag starten om de groep op te laten starten met hun "vaste"leerkracht. Mijn duopartner zal voorlopig nog niet voor de klas komen (burnout). Voor haar in de plaats komt een invalkracht uit de pluspool (die gaan voor gewone invallers zoals ik). Dus als ik het goed heb begrepen, zal ik vanaf de 2e schoolweek gewoon mijn eigen dagen (donderdag en vrijdag) werken.

Verder zit ik nog met een dilemma. Vrijdagmorgen hebben we teamoverleg met aansluitend een uitje van een collega omdat ze al 40 jaar in dienst is. Nu is dat natuurlijk een super manier om vast kennis te maken met collega's. Echter.... het is een fietstocht in combinatie met een kanotocht. Buiten het feit dat mijn schouders (al sinds de 2e week van de vakantie) erg veel pijn doen, kan ik dat met mijn lichaam echt niet aan. Ja op eigen tempo misschien, maar zeker niet in groepsverband, want dan moet je de rest zien bij te benen. Maar niemand weet dat ik chronisch ziek ben, en dat wil ik eigenlijk ook zo houden. Lastig.....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:35

Thank you flying haflingerair
Anton was in het bos zo druk. Stuiter, stuiter, bok.onder het zadel. Janouk springt opzij om hem te ontwijken. Ze struikelt en boem, ze llgt op haar knieen en ik vlieg er voorover af.
Echt heel lang geleden,dat ik zand gehapt heb. Lekker blauw nu.
Janouk is okay gelukkig.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:09

Tine ik zou het toch even melden bij de directrice en tegen de rest misschien zeggen dat je een belangrijke afspraak hebt..

Janouk heeft auw.. lang het maar bij blauwe plekken blijft en het peerd niks heeft is alleen het ego gedeukt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 05:32

Tine, je zou kunnen zeggen dat je last van jouw lijf hebt, zonder dat je vermeldt dat het chronisch is. Overbelaste schouder. En dat jet het spirtieve deel overslaat en weer aansluit bij de borrel er na.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 07:58

Goedemorgen..

dubbel Tine idd.... meegaan is wel erg leuk, maar moet wel kunnen, wellicht kun je idd bij de borrel aansluiten.

Janouk.. :wow: :roll: wow.... stoute paarden.... hoop dat t meevalt met je lijf vandaag.. :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:07

Over je chronisch ziek zijn hoef je niets te zeggen. Als je het nu pas hebt gehoord kun je zeggen dat je idd aansluit als ze weer terug komen. Gewoon zo van: jeetje wat jammer zeg had ik dat maar eerder geweten :-) wanneer zijn jullie weer terug? Dan kom ik dan direct! (als je zegt had ik dat maar eerder geweten hoef je niet eens te zeggen dat je andere afspraken hebt, die je niet hebt, lieg je niet eens, je kunt gewoon zeggen, dat gaat me thuis niet lukken, wat ook zo is, maar de reden of je niet aan te geven :-) je kunt toch ook zeggen, als je redenen wilt geven dat je aan het opruimen bent ivm de vloeren die omhoog moeten, dat klinkt in ieder geval al erg veel werk en laten we wel zijn: dat is het ook).

Ai dat is een rottige val Janouk, sterkte met de spierpijn :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:45

Wat een fantastisch weer hier in NL vandaag.... al in de tuin gewerkt.. en nu ff koffie..
Weer gefietst gisteren..kan weer rondjes doen van ca.15 km _/-\o_ Nog een paar weekjes..dan weer met de honden trainen *\%/* :# dan is t zwemmen met ze weer voorbij..maar mooi om ze op conditie te houden.
Zoon is nog vrij deze week..gezellig..hij heeft weer zo goed geholpen.. :j <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 12:08

Wow Bianca, wat goed!!!! En het is heerlijk weer inderdaa.
VHU: ik wist het al eerder, weet alleen nog niet tot hoe laat alles duurt. Heb al wel laten weten dat ik eigenlijk andere dingen heb (zoonlief is vanaf 13 uur thuis van de spelweek ;-) ) maar dat ik wel graag meewil. Als zoonlief geregeld krijgt, dat hij ergens kan spelen wil ik wel mee gaan/ of afspreken op de pauzeplek, dan kan ik inderdaad eerst nog in huis aan de slag... Alhoewel het meeste in het weekend moet, want veel te zwaar en met zere schouders echt niet te doen.
Ik denk dat ik voor de optie van Janouk ga.

Vanmorgen heerlijk relaxt ritje met Rembrand gemaakt. Ik wilde eigenlijk naar het bos, maar ja, dan sta ik klem en kan niet meer naar huis, dus rondje Balloerveld gedaan. De hei staat nu prachtig in bloei.
Afbeelding

Afbeelding

Moet nu eigenlijk nog huishouden doen en lessen voorbereiden, maar ik ga na de lunch eerst even naar bed.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 12:50

Tine blijf eerlijk, ik heb te vaak met smoesjes afgedaan en ook dat hoeft niet in je voordeel te werken!
( gaat snel terug onder de mee lees steen)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:13

Toegeven dat het sportieve gedeelte je teveel is..en graag aanhaakt voor borrel.... niet iedereen zal zo sportief zijn..als de bedenker .. er zullen vast meer mensen zijn die er tegen op zien en het ook niet doen. Dan komt t vast in orde.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:25

kwita schreef:
Tine blijf eerlijk, ik heb te vaak met smoesjes afgedaan en ook dat hoeft niet in je voordeel te werken!
( gaat snel terug onder de mee lees steen)

Ik blijf ook eerlijk.Heb last van mijn lichaam!!! Of het nu mijn schouders zijn of de rest ;-). Maar ik wil niet dat men weet dat ik chronisch ziek ben.Ben veel te bang dat ik dan geen werk meer krijg.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 06:14

Nou, de verwarming staat hier op 30 graden. Nu maar hopen dat hij niet te vroeg aangezet is....

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:36

Tine, ik sap je helemaal. Heb zelf te vaak dingen bedacht en daardoor koste het me echt bijna mijn werk, toen de aap uit de mouw kwam werd er gevraagd waarom ik het niet gewoon gezegd had....(juist dat wat ik niet wilde gebeurde bijna ) En toen de kogel door de kerk was was het een enorme opluchting! Er kwam wederzijds begrip en respect voor terug. En ik hoefde mezelf niet onnodig te kwellen en mijn masker kon af ,Het voelde als een warme deken om mij heen als het weer eens een slechte dag was!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:55

Daar heb ik slechte ervaringen mee. Pff schiet hier niet op. Gaten zijn wel gemarkeerd maar ze geven geen garantie.
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:21

Zenuwslopend Tine dat gedoe in je huis en dan met zoiets, staat of valt letterlijk je hele huis mee sterkte de komende tijd :(:)

Ik ben zwaar burn out gegaan een aantal jaar terug en heb gezondheids issues. Ik vertel niets (meer) uit mezelf doordat ik er slechte ervaringen mee heb. En al helemaal niet in een tijdelijke opdracht. Zelfs online informatie waaronder bokt maar ook Facebook is tegen me gebruikt, helaas zo zit de wereld in elkaar. Misschien is het niet zo als je een vast contract hebt leuk team en zorgzaam management of zoiets maar ik heb (totaal) andere ervaringen.

Het regent hier echt pijpestelen. Helaas staat Cathey zonder deken want gisteravond was het 30 graden en stikbenauwd, kun je zo'n dier toch geen deken opleggen. Dus straks maar heen en flink in de Betadine zetten en hopen dat de rainrot niet weer gaat opspelen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:40

Inderdaad zenuwslopend. Er is nog steeds geen gat geboord, heb er slecht gevoel over. Maar ja, er zijn geen alternatieven. Ja, hele huis slopen en opnieuw gaan bouwen.....
Ben blij dat zoonlief zo naar de spelweek gaat, heeft hij er geen last van. Ik ga maar paar keer wandelen met de honden, die zitten nu op gesloten in een paardenstal. En dan maar proberen mijn lessen voor te bereiden (alhoewel ik nog steeds niet weet welke dagen ik nu echt moet gaan werken. Ja de maandag komende week, maar verder weet ik het nog niet.)

Heb al wel leuke handvaardigheidles uitgewerkt, verjaardagskalenders maken. Fleurt de klas ook gelijk van op. En ik heb alle namen op hartjes geprint en gelamineerd, die komen op de deur te hangen.

Zal even fotos erbij zetten, dan wordt het duidelijker haha Ideeen heerlijk gejat van internet. Is toch wel ideaal. Vroeger moest je het allemaal zelf bedenken en ik ben totaal niet creatief, dus dat was nogal lastig
Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:04

Wat gaat dat er ontzettend gezellig en welkom uitzien Tine <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:13

Het boren is begonnen. Nu maar hopen dat alle leidingen van de vloerverwarming worden gemist...
Afbeelding

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:10

Nou, dat installatiebedrijf dat er vanmorgen was om de leidingen te traceren, komt hier ook niet meer over de vloer, tenminste niet voor de nieuwe badkamers tzt. Wat een prutsers. Van de 17 gaten waren er 5 gewoon vol op de leidingen van de vloerverwarming. Oftewel, ik zit nu zonder verwarming. Al die plaatsen moeten verder opengebroken worden om te repareren. Nog meer stress!!!!! En wie gaat dat betalen. Zij zijn aangenomen omdat ze dit werk aankonden. Nou niet dus. Normaal gesproken gaat er wel eens 1 gat mis, maar niet 5. -O- |( |( |( |( |(