[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:36

Hihihi; ik krjg het best voor elkaar om liesje d'r voor te zetten, hahaha; hoebels zijn nog even niet zo fijn.
Zo'n gepimpte rollator lijkt me wel wat :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:36

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:49

Kijk, dan snijdt het mes aan 3 kanten: Ava er even uit, hondties uitgelaten én komen weer thuis :P .

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:30

Hahaha; die is echt gaaf. Mooi langs de rivier, hier achterom.
Zo na het eten neemt manlief mij even mee uit met de honden.
Ben net ff met dochter langs de wei gegaan; staat het gespuis allemaal binnen. Wel de honden weer eens zelf gevoerd.

vanmiddag kwam de postbode hondenvoer brengen; zei al tegen hem, dat ik vorige week mijn hoop op hem gevestigd had :o :')

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:35

Gem schreef:
Volgende keer zetten we Liesje gewoon voor de rolstoel . Kan Ava zelf haar honden ophalen :D .
En als ze nog iets verder in haar revalidatie is, krijgt ze deze :):) .

COOLLLLLLLLLLLLLLL

haha, zo zou je bijna wensen dat je aan de rollator mag, hihi

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:41

Hahaha; ben ook blij als ik zo ver ben, dat ik met een rollator aan de slag mag, hihigu.

hoe is het met bici, je spikkelvriend en de stichting?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:39

met spikkel gaat t goed,
doordeweeks veel hobbelen en in t weekend zoiezo zondags karren met de zondags morgen menners uit prinsenbeek.
zijn leuke rondjes steeds zo rond de 25km.
(de groene kikkerkar)

AfbeeldingAfbeelding

spikkel heeft tegenwoordig knielappen,
hij letten weer us niet op, schrok toen van een opvliegende duif, trok zoals altijd zn voorbenen in
en met de wet van de zwaartekracht lande hij erop zn knieen, de pannekoek.
je raad t , 2 kapotte kleuterknietjes, grmbllll
dus nu knielappen, als die t dan weer doet, gaat ie in elk geval niet gelijk stuk, haha

(goed kijken,haha)

Afbeelding

het inzetten voor WSPA en Brooke heeft weer iets leuks erbij,
1 van de fanatieke vrijwilligers van Het Trail Team knoopt paracord braislets :)

opbrengst voor goede doel natuurlijk :)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

met mijzelf gaat ook goed, ben eind feb begonnen met zo min mogelijk suiker eten, en ben intussen 10kg kwijt :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:30

Wat knap van je! Wat leuk zo'n zondagse rit. Kniebeschermers voor spikkel en wat een leuke armbandjes!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:01

Ava leuke foto en lekker weer thuis.
Biancacoo trek je niks aan van boze mevrouw je houdt er rekening mee meer kun je niet doen.
Vhu lekker bezig met mindfulness en mooie foto s van de paardjes
Tine s zoon heeft goed gereden.
Verder las ik nog dat baudhy gemend heeft tegen advies van dokter in, maar knapte er wel van op.
Heb nog meer gelezen maar ben het weer een beetje kwijt.
Hier is zoonlief ver opgeknapt qua oortje, maar blijkt allergisch te zijn voor peniciline net als mama en waarschijnlijk voor melkeiwit, nu moet ik op dieet.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:53

@sonjim: gelukkig weer stuk beter met de kleine man; allergieën zojn natuurlijk vervelend :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 07:07

:D tijd niet gezien...........de groene kikkerkar. Stippel ziet er goed uit.

Hier een kort nachtje achter de rug
pfffff daar loop je dan midden in de nacht in de regen buiten, in je ochtendjas op je klompen, om je paard te stappen.
Vannacht hoorden wij een luid kabaal in de stal. Snel ochtendjas en klompen aan en naar stal rennen. Onze oude Image had zich vastgerold in de hoek van de stal, ze lag op haar rug en was wild om haar heen aan het slaan.
Toen ze ons zag, werd ze rustig. Zo mooi om te zien hoe ze vol vertrouwen ons touwen aan haar benen liet bevestigen. Terwijl het normaal zo'n paniekeling is.
Ik moet wel zeggen dat een schaap op zijn rug gemakkelijker over de rug te rollen is dan een paard van 500 kg. Dan ben ik blij met 2 sterke mannen in huis. Het lukte ons om Image over de rug te draaien.
Toen ze overeind stond, bleek ze niet beschadigd, ijzers zaten er nog onder, wel een beetje dizzy en stijf. Dus ik naar buiten om met haar te stappen. De haflinger meegenomen, zodat Image rustig zou blijven. grrrrrrrrr natuurlijk ging de haflinger rondjes rennen en bokken; altijd tijd om feest te vieren.
Vanochtend heeft ze weer praatjes, maar ze is wel stijf. Verder geen dikke benen, ze mist alleen een hap manen. Gelukkig maar.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:32

Dat is schrikken Janouk. Hebben wij ook wel eens gehad met een groot paard, ellendig om die los te krijgen.

Manon allergien zijn vervelend, maar de kans erop was voor ons manneke ook wel erg groot. Omdat wij beiden belast zijn met allergieen is de kans al 75 % en daarnaast schijnt een keizersnee de kans ook te vergroten. Nu ik geen melk meer drink merken we dat hij ook weer meer drinkt en dat was wel nodig aangezien hij steeds minder bijkwam en een beetje minder mocht wel (1 kilo per 4 weken moet hij niet te lang doen) maar ineens minder dan de helft bijkomen is niet de bedoeling.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:02

:(:) sonjim allergieën zijn zo lastig te achterhalen. Ik hoop dat het uitsluiten van melk in je dieet grote verbetering brengt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:29

Goedemorgen,

Sonjim..allergieën zijn zo lastig om uit te vinden waarvan...succes en sterkte, ik hoop dat jullie in 1x treffen dat het zo opgelost is !! fijn dat de oorontsteking beter is !
Janouk..arme image.....heeeel vervelend, ik hoop dat haar stijfheid snel over is..en ze het niet weer doet....Vamor die deed het op zijn oude dag ook.....toen hij jonger was nooit...het was altijd een heel gesjor om hem weer overeind te krijgen...bijzonder dat ze je meteen zo vertrouwen als ze je horen....herkenbaar...fijn dat image niets lijkt te mankeren !!
Bicci..geweldige rit foto's ! en die bracelet's zijn fantastisch !!!
En sonjim, maakte een mooie samenvatting..

ik heb gisteren toch maar wat nieuwe optie's bekeken om te starten bij het bos ivm het trainen met de hondjes...ik zit nu erg dichtbij een wandelroute...nu heb ik als het goed is een andere ingang en pad gevonden...waar ik hopelijk niet in de weg loop...haha..
vanmorgen ben ik niet gaan trainen..met de warme temperatuur in het vooruitzicht van het weekeind..en mijn lijf werkte vanmorgen niet zo best mee...dus..rustig dagje maar....de hondjes zijn het er niet zo mee eens...

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:03

:wave:

Ik zie hier een hele gave offroad rollator voorbij komen hihihi.
Heel veel beterschap Ava.

Bicci ook weer eens hier. Leuke foto's van de spikkel en de rit met de kikkerkar. Spikkel heeft nu knielappen, hopelijk helpt het. Die armbanden zijn leuk! En wat super dat je 10 kg kwijt bent!

Biancacoo, niks van die mevrouw aantrekken hoor! Het bos is van iedereen en meer dan rekening met elkaar houden kun je niet doen.

VHU, fijn dat je wat hebt aan de cursus mindfullness.

Tine, je zoon heeft goed gereden. Netjes van hem hoor!

Baudyh stiekem lekker gemend.

Sonjim, wat vervelend dat je zoontje allergisch is. En ooronsteking is niet fijn, zeker bij die kleintjes niet. Daar moet ik ook goed op letten aangezien ik zelf al met 6 maanden buisjes kreeg maar tot nu toe lijkt Bram daar gelukkig geen last van te hebben.

Janouk, wat schrikken van Image. Gelukkig is het goed afgelopen.

Biancacoo, niet wezen trainen en een andere ingang naar het bos gevonden.

Hier niet zoveel nieuws te vertellen. Alles gaat zijn gangetje. Zijn gisteren naar Bataviastad geweest. Dat was niet echt voor herhaling vatbaar. Zijn alleen maar dure merken en niet echt geweldig veel korting.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:29

:oo Wow Janouk dat is schrikken van Image, gelukkig nog alles heel :(:)
Ava heeft schanzen gekregen voor de rolstoel.
Bicci :wave: nog steeds helemaal rose minded en gave armbanden <3
Claud naar Bataviastad geweest maar was niet voor herhaling vatbaar.
Sonjim a lastig allergieën :(:)
Biancacoo hoe gaat het met Dakota? Jij hebt net zo veel recht als ieder ander in het bos hoor :j Veulste goed voor je medemens ;)

Verder niet zoveel nieuws eigenlijk n: nog steeds te druk, te moe :O en ook nog is pl**ris weer als ik mijn Pown wil trainen! Morgen een lekker dagje vrijgenomen om is een beetje bij te trekken van alle drukte.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:45

Pfff, Janouk; wat een schrik; zeker ook nog eens bij zo'n ouder paard :(:) :(:) .

Claud dacht even lekker te kunnen shoppen :(:) ; pffff; jij hebt het volgens mij ook wel heel druk; ik duim voor stralend weer, zodat je lekker kunt mennen.

Hier ko van een hele ochtend zh en daarna fysio.
Wel een heel leuke therapeut met humor; een Nederlander :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:48

Hi, beetje gaar hier %) misschien ook opkomend griepje ik weet het niet.
Wat goed van je Bicci -10kg *\o/* sneu voor zoontje Sonjim die allergie.... en met Claud alles OK? en met Bubbles?
Ik zie allerlei rolstoeltoepassingen :)) moet je nog van die pijnstillers slikken Avaluna? Vond dat met mijn operaties destijds een ramp (zat toen aan de tramadol, word je ook heel beroerd van). Vond fysio trouwens ook een ramp :o
Arme Image... lief dat ze zich zo goed liet helpen.

Hero'tje is nog wat onwennig in zijn stalletje, hij kijkt me zoooooo hoopvol aan als ik aan kom rijden :(:) maar volgens mij vindt hij het wel gezellig. Hij ziet nu van alles de hele dag, is toch anders dan met die dames op een paddockje.
Wat een nattigheid is het nu zeg, niets aan.
Maar goed, ze geven mooi weer op van het weekend dus daar rekenen we dan maar op.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 00:53

Mijn laatste stukje was trouwens voor dingetje; duim voor goed weer voor je.

@vhu: ik zit echt onder de pijnstillers :o ; zal nog wel ff duren.

Vandaag op controle geweest; wat een regelrechte ramp was, omdat ik verkeerd zat en men daar pas heel laat achter kwam en er ook nog eens systeemuitval was :\ .

En naar de fysio; altijd erg belangrijk dat dit goed klikt en ik denk wel dat dit goed gaat lukken. Is toch een intensief traject dat je samen gaat volgen. Volgende week gaat dochter mee, want die moet mij helpen.
Man had flink wat humor; dat gaat hij nog nodig hebben, de komende tijd :=

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 07:54

Avaluna leuke fysio dat scheelt bij dit soort trajecten zeker. Dochter gaat je helpen leuk.
Claud druk bij jullie hoe is het met Bram.
Hero moet wennen aan zijn stalletje, doe rustig aan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 08:56

@Janouk: hoe gaat het met Image? Is ze al wat minder stijf?

Hier eindelijk weer eens echt op kantoor; is nog ff wennen, terwijl ik helemaal niet zo lang weg geweest ben. Vandaag krijgt dochter herfstvakantie *\o/* *\o/* .
Vindt het eerlijk gezegd best wel ff een moeilijk moment als hier iedereen 's ochtends de deur uit gaat :o ; wel lekker dat mijn meisje volgende week lekker thuis is.

Fijn weekend allemaal; weer schijnt goed te worden!
*hoopt dat het vanmiddag ook goed is bij Dingetje; hier is het nu iig wel droog*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:06

Goedemorgen
Ava: logisch dat je het moeilijk hebt als de rest de deur uit gaat. Fijn dat je dochter vakantie heeft, heb je in ieder geval wat aanspraak.
Janouk: hoe gaat het met Image?
VHU: hero verhuisd.

Verder weet ik het even niet meer.

Zoonlief is gisteren op springwedstrijd geweest, BB. Hij heeft super goed gereden. Helaas blijft Amerigo een draakje. Met Sam was hij weer stikzenuwachtig, maar dat ging op hoge sprongen na wel heel erg gecontroleerd. Zo trots <3

Verder gaat het met mijzelf nog steeds bagger. Zo moe.
Maar goed, we gaan zo toch maar boodschappen halen en huishouden doen.

Fijne dag allemaal

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:30

ava legaal stoned, kan ook zo zn voordelen hebben, hihi
vhu met hoopvolle hero..hopelijk went hij snel.
dingetje geniet van vrij dagje.
biancacoo, heb je nu beter rondje ondekt?

ik zometeen hobbelen , dan rondje door ettenleur, armbandje verkocht voor goede doel, ff afgeven :)
scheelt verzendkosten en gelijk leuk hobbeldoel :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:11

@Bicci: persoonlijke levering <3 .

@Tine: fijn! Hoop dat je snel weer een beetje op knapt.

Avaluna valt weer in haar oude patroon; beetje bokken tijdens kantoorwerk; is een goed teken, toch :') ?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:14

avaluna schreef:
@Janouk: hoe gaat het met Image? Is ze al wat minder stijf?

*

Ietsje stijver dan gisteren, maar dat is wel logisch met spierpijn/beurse plekken. Maar ze loopt regelmatig. Gelukkig maar want ze moet vandaag naar de hoefsmid en dan moet ze lang op de trailer staan.
Als het niet had gegaan, had ik het afgebeld, maar nieuwe schoenen op tijd is voor haar heel belangrijk. Dus gaat ze zo retourtje Brabant maken in haar sleurhut.

Bicci; grappig; armbandje aan huis afleveren met de kikkerwagen.

Misschien moet ik dat ook straks doen met het Boek van Janouk. Janouk zelf het boek laten rondbrengen :D