[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:10

@Prinsje: hier idd al de tweede vakantieweek. De bak is echt super :j *\o/* . We hebben de grond natuurlijk al die tijd in de gaten gehouden en op dit stuk reed ik ook toen er nog geen bak was, hij is dan ook echt super te rijden én te mennen _/-\o_ .
Weilanden zijn hier ook top, trouwens.

baudyh

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:19

Hier is nu de zon maar gisteren was er echt een mega bui,met regen,hagel, alles stond blank.Net toen ik met db in de trailer weg moest.ggrr. Nog net een droog stukkie straat gevonden om hem in te laden.
Hij vond de seawalker helemaal prima.Thuis krijg ik hem nog niet door een eniminie plas en daar loopt hij zo het water in.Hij strompelde er weer uit. ha ha.Hij was moe.Wat een impact het heeft op een paard kwartiertje stappen door het water.

@VHU nee mijn kar is niet te zwaar,weegt ongeveer 200 kg.Het is bij db heel raar.Gewoon stap een de hand of aan de longeerlijn zie je niks.Voor de kar op de straat zie je lichtelijk iets maar op het zand of gras loopt hij echt verschrikkelijk.Heel erg onkant.Doordat hij rechts verder naar voren zet als links.Nou zei ko mij gisteren(de man van de seawalker) dat het wel leek op verkleving van littekenweefsel die dan een zenuw zijn werk niet laat doen.Dat komt door de castratie.Daar ben ik nog eens over aan het door brainstormen maar dat zou het best eens kunnen zijn.
Maar nu eerst even elke wek in de seawalker om zijn achterhand sterker te krijgen,kijken of dat helpt.

We zijn vorig jaar met diantha ook naar de seawalker geweest omdat ze toen echt nog een puppy paard was.Maar naar de keuring moest om ster te worden.In die paar keer dat ze in de seawalker is geweest werd ze echt steeds mooier en uiteindelijk ook ster.Daar doe je het voor hé.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:24

Ik had eigenlijk willen vrijwilligen in etten-leur maar ja toen gingen ze in ene van datum veranderen.Nu kan ik niet.Ik ga lekker met de hippo's en de paarden een weekendje naar duitsland.Net over de grens hoor.

En om zelf mee te doen met de mendurance vind ik het echt te ver.Misschien volgend jaar wel met de nieuwe trailer.Nu moet ik nog met 2 auto's en dan 220 km om naar wedstrijd te gaan......Nee 200 is de max.Je moet ergens een grens stellen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:41

@Baudy: wat gaaf zo'n Seawalker :j .

Hier wat plaatjes van Connors eerste lesje:
Met mennen heeft ze ineens pianohandjes :D
Afbeelding

Ze luisterde braaf naar mama dat ze van de bakrand weg moest blijven :')
Afbeelding

Eerste volte om de lesgeefmevrouw:
Afbeelding
Afbeelding

*de bak had hier eigenlijk gesleept moeten zijn, maar wegens tijdgebrek niet gelukt, maar was zo ook goed te doen*
*volgende keer zetten we haar op de andere wagen, daar is de bokstoel flink naar voren te verstellen :') *

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:47

wat schattig zo'n klein prulleke op zo'n grote wagen, en ondanks niet gesleept, ziet jullie bak er top uit zeg! Kan me voorstellen dat je daar superblij mee bent!

Mijn stijgbeugels zijn binnen :):)
Afbeelding

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:55

Hallo! Ik wil me hier graag melden als dat mag :D

Ik ben sinds kort bezig om mijn mini shetlanders van 9 te beleren voor de sulky.
Eerst heel lang grondwerk gedaan zodat ze goed reageren op wijken voor druk, stemcommando's enz.
Nu druk bezig met lange lijnen werk en laten wennen aan het tuig.

Ik heb zelf niet heel veel ervaring met het mennen, wel wat buiten gemend met mijn ander shetlander van nu 20, die kende het al.
Maar omdat hij nu wat te oud wordt ga ik de andere twee beleren.
Ik wil het graag goed doen, dus doe heel rustig aan, krijg begeleiding bij de moeilijke stukjes zoals straks het slepen en voor de sulky zetten en zit er over te denken om een trainingsweekend ofzo te gaan doen.

En het leek me ook wel handig om hier wat mee te lezen en te vertellen!

Ik zal ons even voorstellen:
Nada, 21 jaar, pedagogiek studente en heb deze pony's al bijna 9 jaar.
Ben nooit echt fanatiek bezig geweest met mennen, maar begin er steeds enthousiaster over te worden.

En dan de pony's:

Tjeerd, 9 jaar, NSPS ruintje:
Afbeelding

Afbeelding
En Tisjoe, ook 9 en een NSPS ruintje:
Afbeelding

Beide hebben hier voor het eerst een bitje in (neusriem heb ik bewust onderlangs gedaan).
Ik wil waarschijnlijk met een menneusriem van Ideal gaan mennen, maar dan wel met een bit (denk een stangetje) er onder, zodat ik in noodsituaties toch nog een betere rem heb!

Verder ga ik beginnen met mijn oude cavaletti sulky en ben druk aan het sparen voor een HCA !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:56

@Prinsje: *\o/* , mooi zijn ze en fijn zo'n breed oppervlak :j .
Hahhaha, de dressuurwagen lijkt nu idd reusachtig :') .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:57

@Nada: welkom!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:59

Hoi Nada, welkom hier en wat leuk dat je je gelijk zo voorstelt met de foto's! Heerlijke ponietjes heb je daar!

EDIT

@Avaluna: we hadden gelijk gepost :D Het oppervlak is echt groot ja, hield net mn oude beugels erbij en deze zijn anderhalf keer zo breed, heel benieuwd hoe ze rijden nu :)) (Morgen proberen denk ik)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:23

Jullie gaan te snel. Zo kan ik het niet meer bijhouden hoor.

Nada: welkom
Avaluna: heeft gegroeide menwagen haha. Stoer hoor, je dochter zo aan het mennen. En superfijne menbak
Bianca: zoon kwam er zelf mee dat hij op kamp wilde. Volgens de folder gaan ze ook kanoen en vlotten bouwen, dus komt vast helemaal goed. Mama zal het moeilijker vinden, bijna 2 weken achtereen zonder kind (hij komt 2 nachtjes thuis en gaat dan weer)
Aks: sterkte
Prinsje: snap ook niet waarom die balen nu midden in de nacht opgehaald moeten worden. Ze liggen er al een hele week. Erg bijzonder. We gaan niet meer achter die 2 balen aan, hebben geen zin meer in het gezeur. We hopen op nog een droge periode, want er staat nog 2 ha uitgebloeid gras. Ik heb nog maar 2 of 3 balen nodig (wil nooit te krap zitten, heb liever wat over), dan heb ik voldoende staan. Vorig jaar hebben we 3 keer geoogst, dit jaar nog maar een halve keer. Schiet niet op zo, maar goed, maakt verder ook niet zo uit. En privezwembad in de tuin
Frensie: Gwin lekker aan het douchen hahahah
Nouvel: al weggedreven?

Hier ook zon gelukkig, wel heel veel dikke wolken die langsdrijven.

Vanmorgen eerst Rembrand gemend, ging best leuk. Daarna Thabor ohz gereden. Ging heel goed. Ook in de galop lekker over de rug. Dus ga morgen toch maar menbitje bestellen, dit komt vast helemaal goed.

Vanmorgen is mijn bestelling met 12 klimrozen en 8 bodembedekkende rozen bezorgd. Snel de 8 bodembedekkers al in de grond gestopt. De rest heb ik denk ik geen tijd voor vandaag. Zo eerst slapen, dan zoon ophalen, zoon naar judo/boodschappen halen, ergens nog wat eten naar binnen zien te werken (en dat nog eerst koken, wanneer????) en dan naar menles.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:34

Welkom nada.
Tine...ik denk dan meteen...als ze maar zwemvesten hebben bij dat kanoën en vlotten bouwen..als overbezorgde mam's..haha...is toch anders als in een zwembad met helder water..
maar erg leuk dat hij op kamp wil hoor, ik zou de hele week niet slapen...

Avaluna...kwijl...een van der mee wagen.......super !!!! erg leuk dat je dochter het zo goed doet met mennen, super toch !!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:42

hallo nada, welkom :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:54

Tine heeft weer een hele drukke dag, maar wel lekker al gereden met een knappe Thabor die lekker over rug kan galopperen. Benieuwd wat je nog gaat eten/koken in die drukte :+

Was mijn stijgbeugels aan het fotograferen net en toen was Poets ook gelijk de klos :+ (spam:)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:00

leuke snuit heb poets :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:04

hihi, hij had er ook echt zin in, dat zie je gelijk :=

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:06

meer de uitdrukking van,
pffff....oke dan mam, omdat je zoooow graag wilt dan :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:17

@Prinsje: <3 <3

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:40

janouk: was wel ff heftig he vanmorgen,slim die sleufjes om water af te voeren,hier ook alles blank,wel erg lachwekkend vanmorgen: de welshjes voetje voor voetje door de meega plas van 15x25meter en de jonge kwpner.....jippie! plankgas :):)
maar ik was wel blij dat ik vorig jaar 3 paar kaplaarzen had gekocht.....had ze echt nodig vanmorgen :o
nada:welkom hier hoop dat je het kan bijhouden
wat een leuke poes <3
geweldige pony voor de vd mee-wagen..... :j
en de rest ben ik kwijt Y;(

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:47

Welkom Nada!!

Connor aan het mennen. Wat een grote wagen met zo'n junior-menner erop! :D
prinsjes stijgbeugels zijn binnen en de kat was de sjaak voor de camera :P

Ben weer thuis van school. Helemaal rot.. Op een of andere manier kost het me heel veel energie om daarheen te gaan en een nette open houding te hebben zegmaar.. Echt heel erg :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:49

Prinsje: heb net heerlijke spagetti bolognese inelkaar geflanst. Lekker snel klaar. Als we straks om half 7 thuiskomen even snel in de magnetron opwarmen, want eigenlijk moet ik ook om half 7 weer van huis naar de menles.... Pffff (maar wil toch wat eten, dan maar minder tijd om in te spannen en los te rijden)

Ben benieuwd hoe zoonlief het heeft op school. Hij heeft vannacht heel slecht geslapen, was om kwart over 10 nog wakker, voelde zich niet lekker, en heeft daarna bij mij in bed gelegen. Dacht vannacht nog dat het misschien kwam door de dressuurles, dat het toch te laat was ofzo. Maar vanmorgen viel het kwartje. Gisteren en vandaag blijkt hij oefendagen te hebben, ze brengen deze dagen in hun toekomstige groep (groep 3) door. Reuze spannend dus.. Hij vroeg al steeds: je moet de juf vragen wat we gaan doen. Ik snapte het niet zo goed, dacht dat ie dat vanzelf wel zou merken. Domme mams. :o Niet begrepen dat hij vandaag dus in groep 3 zou zitten.

Vwb kanoen en vlot bouwen: hij heeft A, B en C diploma. Er kan natuurlijk altijd iets gebeuren, maar hij is altijd heel voorzichtig en ik ga er maar vanuit dat er toezicht is. Als hij spelen is bij sommige vriendjes, vraag ik me ook wel eens af of het wel goed gaat. Sommige ouders zijn ook lakonieker dan de andere (wonen aan kanaal en weg en laten de kinderen ook gewoon zonder toezicht buiten). Ik heb gewoon heel veel vertrouwen in mijn zoontje zelf, tuurlijk blijft het een kind, maar hij springt niet in 7 sloten tegelijk.

HT: zie de ponys echt voorzichtig gaan en dan zo'n lomp geval er dwars doorheen. Hier gaat dat ook zo. KWPN en Groninger interesseert het niets, Welsh is een miepdoos.
Prinsje: leuke soep (=poes)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:54

Ik had gisteren een mail gestuurd naar de KNHS, waarom er bij de samengestelde menwedstrijden in de laagste klasse verliespunten bestaan. Bij geen enkele andere tak van de paardensport bestaat dit. Krijg net bericht van de KNHS, dat ze het helemaal met me eens zijn en dit in de disciplinecommissie gaan bespreken. Mogelijk wordt het afgeschaft om in de laagste klasse verliespunten te rijden. Zou toch heel mooi en motiverend zijn. Soms heeft het toch wel zin om je mening te uiten. *\o/*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:55

ow tine, dat valt niks tegen.
zeker niet als je al die verhalen hoort over KNHS dat die zo bot zijn etc etc

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:59

Sodeletuut, het regent hier een klein beetje heel hard. Moet naar school om zoon op te halen.... Ga wel met de auto, maar onze poort is helaas nog steeds stuk, dus moet die met de hand open en dicht doen. Word ikke nat. ;(

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:25

@ Nada: welkom!

Ik ben leuk bezig geweest namiddag. Mijn zus heeft morgen haar laatste stagedag en ze wou iets lekkers meenemen voor de werknemers.
Ik had dus besloten om een chocomoussetaart te maken (met boudoirkoekjes, weet niet of jullie dat kennen? Ik weet overigens niet of dat buiten ons dorp gekend is :o ). Het was de eerste keer dat ik het helemaal zelf deed, dus ik ben wel heel blij nu :D
Vroeger maakte ik het weleens met mijn moeder, maar toen zei mijn moeder altijd "doe nu dit, doe nu dat, nu mag je dit daarbij doen,...". Nu waren mijn ouders buiten in de tuin aan het werken, mijn moeder is niet eens 1 keer komen kijken.
De chocomoussetaart is trouwens erg goed gelukt, ben er zo trots op *\o/* (Voor de nieuwsgierigen: http://img171.imageshack.us/img171/2426 ... 120021.jpg)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:44

Dat ziet er lekker uit SL. Die boudoir koekjes, zitten die als rand aan de buitenkant? Want dat zijn bij ons gewoon lange vingers.

Nada welkom!

Tine lekker natgeregend? Hoe is het gegaan met je zoontje op school?

PrinsjeH mooie foto's van poes!

Avaluna wat super je dochter aan het mennen, helemaal alleen op de grote kar!

Aks bijna vakantie?

HT ik zie het helemaal voor me met die ponies en het grote paard!

Gwin was gister trouwens in het bos echt absurd dom! Hahaha, het begon te regenen dus wat gebeurt er dan... dan spatten de regendruppels in de plassen. Lijkt me redelijk normaal. Zijn we op een zandweg aan het stappen met 2 plassen naast elkaar, schrikt ze zich helemaal kapot omdat het regenwater in de plas valt!!! := Zit ze helemaal geschockeerd naar de rechtse plas te kijken, lijkt ze eindelijk te bevatten wat er gebeurt, kijkt ze naar links... verrek, daar gebeurt het ook!!! Doodeng! :') Daar ga je dan met je endurance paard... 8)7