[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:11

tja wat voor maat heb je nodig ?? Op zich is ideal wel goed tuig voor een mooie prijs. En een marathonwagen ik heb een dekkers daar ben ik heel blij mee maar het is maar net wat je er mee wilt gaan doen.

Ik heb ferro bij zijn fokker gezien toen was ie net verkocht maar vond ik m al erg gaaf. Toen hij 1 jaar later te koop stond heb ik niet lang getwijfeld. Maar ook wel naar het karakter gekeken dat vind ik wel erg belangrijk. Robijn heb ik gekocht op zijn uiterlijk (kan ook lekker bewegen) en ook omdat hij bijna net zo lang is als ferro. Nu nog een beetje meer schoppen geven zodat ie ook nog een beetje groter wil worden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:13

Ideal tuigen of clever (clever was in de aanbieding wegens uitverkoop) Heb zelf ideal en ben erg tevreden :)

Rivaldo had ik gekocht via marktplaats en geen eerst af op kleur en geslacht, uiteindelijk wel afgeweken van kleur, maar vond het wel leuk als hij niet standaard was. Ik zocht meer een pony die al ervaren was voor de wagen en niet te groot. Hij is ook de eerste pony waar ik bij ben gaan kijken en was gelijk verkocht (al was hij onder het rijden erop mij er alleen maar aan het proberen af te bokken, dus had nog zat werk :D) Hij ging bij het bekijken heel zoetjes stil staan en alle zakken en handen controleren op eten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:15

Keet heb ik gekocht hier via Bokt. Begonnen als een geintje :) als weidemaatje. Toen ging die ander weg naar een ander stuk land en ben ik met Keet op stal blijven staan.
Lotje ook gekocht via Bokt. Moest van mijn vader ook eens een groot paard kopen :+
Dora van marktplaats gekocht als tweespanmaatje voor Keet. Tip van een bokster gehad :)

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:17

Het is voor een fors paard van 1.65 m dus een full denk ik! Misschien wil ik namelijk later mijn andere merrie van 1.74 beleren (als dat lukt natuurlijk)

Ik heb de Clever tuigen inderdaad gezien, evenals de Ideal prijstechnisch liggen ze niet veel uit elkaar.
Heb ook Jolly tuigen gezien, ook niet duur en nu in de aanbieding! Welke te kiezen??

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:28

ja daar zijn ze inderdaad in de aanbieding, welke tuigen je moet kopen kan je misschien het beste even de die zaak bellen.
Ik heb mij namelijk enkel verdiept in de shetland maatjes :)

Heb even voor je gekeken maar ik weet niet wat de verschillen erin zijn, denk dat de verkoper dit wel kan uitleggen een marathontuig kan je vanuit gaan dat hij waarschijnlijk verstevigd is met nylon. Denk dat je met deze wel goed zal zitten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:18

paarden geselecteerd
ik wilde een haflinger :j een makkelijke

en nou heb ik een fjord, die van geintjes houdt :P
nee.. dids heb ik niet uitgezocht :) dat moest gewoon zo zijn :) ben ook dolgelukkig met hem, maar ik heb nogsteeds weinig met fjorden :P

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:33

ha haleuk hoe iedereen aan zijn paardje komt, mijn vorige welsh moeten laten inslapen, en mistte het wel een pony (leuker dan de kwpners) en toewn had mijn hoefsmid sunrise staan...ik hield niet van een vos maar....sun ging mee! :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:34

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:47

@Evelli: wat een leuk verhaal van Keetje!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:52

Was echt niet gepland :+ heb het een aantal dagen later aan mijn ouders moeten vertellen (die waren op vakantie) Geweldig.
Lotje heb ik samen met hun gekocht. Dora vorig jaar ook later moeten vertellen (pa moest de trailer rijden he :+ )

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:22

haha ik heb mijn vriend overal mee naar toe gesleept. Mijn ouders vinden dat ik aan 2 pony's wel geonoeg heb (ze staan bij mijn ouders op stal) daarbij is het ook wel makkelijk dat ze een beetje hanteerbaar zijn. Maar verder niet geselecteerd op kleur. Wou ook wel iets apparts en de welsh A sprak mij erg aan al vind ik nu de welsh c of kleine new forests ook heel gaaf. Zou er graag 1tje hebben van 1,35.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:23

Dora heb ik wel geselecteerd op kleur :o wilde graag een bruine voor mijn tweespan :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:32

@Evelli: o ja, by the way, heb je straks ff tijd? Heb een pony gekocht die moeten we ff ophalen :+ .

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:37

huh?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:37

Ik heb veale via mp. Zag hem daar te koop staan, was op dat moment nog niet op zoek omdat ik mijn eigen nog niet had verkocht. Wel wezen kijken, achteraf bleek dat ik hem al vaker op wedstrijden had gezien. En 's avonds heb ik hem gekocht en andere dag opgehaald

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:40

Evelli schreef:
huh?

Hahaha, ik zag je zo al voor je pa staan, sorry heb een nogal levendige fantasie :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:47

ooo op die fiets :+
Neeeuh, gingen bij ze eten en uhmn toen gevraagd of ie vrijdag even de tijd had om met de trailer even naar Noorden te rijden :+
Tja, dan komt de vraag: hoezo?
Toen maar deze foto laten zien:
Afbeelding

Gelukkig had hij even tijd om haar op te halen :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:52

@Evelli: hahahaha, mijn man heeft voor de laatste aanwinst meerder weekenden stad en land(en) met mij mee afgezocht.
Volgens mij was hij blij toen hij eindelijk eens met een volle trailer naar huis kon rijden.
Mijn paard was zo gepiept en pony van dochterlief hebben we ook bekeken als eerste en meteen mee genomen en thuis laten keuren.
Die van onze dochter was wel min of meer voor ons gereserveerd, omdat ze een beetje rare reacties kregen en ze eigenlijk niet wisten of ze haar wel moesten verkopen, regelmatig contact gehad en idd gekeken en mee genomen voor de derde verjaardag van ons mupke.

Afbeelding

Onze dochter met haar net nieuwe pony, tweeënhalf jaar geleden...

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:57

Bij diegene bij wie ik groom was het: ik ben opzoek naar een ponie die bij de andere past. Komt aan met een bijzettafeltje. Hmm deze is nog niet helemaal zoals ik het wil 2 dagen later een nieuwe erbij. Dachten we tenminste. Vrachtwagen gaat open heej daar staan er 2 ipv 1. De reden was: deze leek me ook wel leuk. Ondertussen werd dat uitgebreid naar 7. Nu is er zoveel gewisseld maar er zijn er nu nog wel 6 over ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:07

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:09

@Evelli: wat een lieve foto's! Echt een leuke pony! Kindje is ook helemaal enthousiast!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:12

Limbabwaans kindje :+ komt uit Heerlen :D Was hier op visite. Hier was hij een jaar en twee maanden ofzo.
Sliepen bij ons op de boerderij (konden niet bij mij thuis slapen) dus ja, hij moest wel even kennis maken met Keet :D
En erop zitten:
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:13

Limbabwe heeft leuke kindjes, dat blijkt maar weer :D

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:16

Heej hij zit verkeerd om!!! ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:17

Hahaha, iemand die het ziet :+ deed ie uit zichzelf :)
Hij is trouwens nu (1,5 jaar later) echt helemaal gek op paardjes :D
Ze komen hier in Mei een weekendje, kan ie zijn hart weer ophalen :D