[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:13

Succes voor morgen Tine. Spannend !
Pas maar op met kopers uit buitenland.... :7

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:26

Update over Fabels: wat een fijne pony. Dressuurmatig heel goed voor elkaar en ook super verkeersmak. Daar kun je ver mee komen.

Nu nog tijd zien te vinden om haar op te halen. Manlief is alleen in het weekend thuis (ik kan zo'n eind niet rijden) en de weekenden zijn nogal vol.....

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:26

Tine ik zou de wagens gewoon inruilen voor een wagen voor fabels,danmaar wat toeleggen maar geen geleur met kopers,scheelt een hoop energie energenis

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 14:59

happytime schreef:
Tine ik zou de wagens gewoon inruilen voor een wagen voor fabels,danmaar wat toeleggen maar geen geleur met kopers,scheelt een hoop energie energenis

Klopt helemaal. En ik heb niet het probleem dat ik tijdje zonder zit. ;-)
Hoe erg is het trouwens als Fabels straks terug is en dan ca 12-14 weken niet voor de wagen kan. Nieuwe wagen heeft levertijd van 8-10 weken, maar het duurt ook nog paar weken voor we naar de Lemerij kunnen (iets met overvolle agenda)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:06

Soms kan je opleenbasis wat gebruiken tot je eigen wagen klaar is

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:12

happytime schreef:

Mooiste idd

assie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:21

Volgens mij is fabels mak zat om een tijdje niet voor de wagen te staan.
Tentsi heeft na haar tijd bij sjoerd ook 5 maanden niets gedaan. Was daarna inspannen en wegrijden.

Ik wil fabels evt wel voor je ophalen trouwens. Ik kom nog wel eens daar ;)
En je kar... ik vind de anatomica heel mooi. Maar ik moet eerst onze cob kelders kwijt. Dus duurt nog wel even vrees ik voor ik weer op pad kan.

Bianca, wat irritant van de wasemkap. Is er al reparatie in zicht?

Hier geniet ik heerlijk van paard naast huis. Echt ideaal om s avonds even een kriebel te geven voor het slapen, maar er niet vroeg uit te hoeven omdat ze toch volpension staat :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 07:39

Crazymel Y)(^) gefeliciteerd, fijne dag vandaag.
Assie.. ik heb hem eraf gehaald...vanmorgen komt er als het goed is een nieuwe *D

Knap paard die Fabels... klinkt als mn lieve Melody..die was ook zo fijn en betrouwbaar, heerlijk.

Paard aan huis..t beste wat er is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:00

Crazymel weer aan het mennen *\o/* ze ziet er zo goed uit Wish super! En fijne dag vandaag :)F Y)(^) :*
En Assie goed bezig zeg en wat heerlijk pensionstal naast de deur. Mijn paardjes staan nu op zo'n 8 km bij ons vandaan, ook ideaal. Rij er zo heen. En kan zelfs op de fiets (maar doe dat vrijwel nooit hihi).
Wat fijn zegt Tine van Fabels. Wat een voltreffer is die pony. Maar denk dat jullie ook goede beleerder hebben want kan me herinneren dat het met Sam toch ook heel goed ging het beleren?

Gisteren 600 km in auto gezeten op en neer naar mijn ouders. Ze zijn al in de 80 en wonen geheel zelfstandig in groot huis op het platteland. Waren wat dingen gebeurt in de familie en ik had ze nog niet echt kunnen spreken irl, dan is het zo jammer dat ze niet dichterbij wonen. Maar gelukkig zien ze er goed uit. Is toch heel anders dan facetimen of telefoon e.d.

Ondertussen ook strategie bepaald voor Cathey. Eerst dus die paardentandarts en dan weer osteo en foto's. Als dat goed is gaat ze naar trainingscentrum van Annemarie vd Toorn, is hier niet zover vandaan kan ik er tenminste af en toe even heen. Daar wordt ze opnieuw ingereden en het trailerlaadprobleem wordt aangepakt, dan ik paar keer lessen en kijken of ik met haar verder wil / durf / kan. Kost paar centen maar dan weet ik tenminste waarover ik beslis.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:52

Fijn dat het goed gaag met je ouders vhu.. kwam vanmorgen langs een huis bij vledder of diever..met een mooi naambordje Fam.R........ moest gelijk aan je denken.. :)
Goed idee wat cathey betreft.
Hoop dat meneer Anton en Samoerai hun beste hoeven voor zetten vandaag...

Wasemkap aangekomen en opgehangen..
Gisteren een muurtje omgemept met moker en opgeruimd... :) joepie..dat ruimt op..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:03

Sam en Patrick hebben het goed gedaan. Wel paar foutjes die in onze ogen wel heel zwaar afgestraft zijn. Hiermee 14e van de 16
Dus dat was wel sneu, maar hij kwam met glimlach de ring uit. Nu op weg om Fabels op te halen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:32

Ach ik weet ook niet wat echt wijsheid is Biancacoo ... het is niet slim van me geweest haar te kopen met het verhaal wat aan haar zat maar ik was verliefd op haar (eigenlijk nog steeds, haar type is echt mijn ideaal paard ...) , heb mijn eigen kunnen verkeerd ingeschat en dan doe je dus stomme dingen.
Op zich is het voor Cathey niet verkeerd geweest dit jaar (ze stond al op de stal waar ik ook stond, ze is dus niet verhuisd of zoiets, denk dat ze een rustig jaartje heeft gehad met mij zo... en hopelijk komt ze eindelijk echt weer goed in haar vel) maar persoonlijk ben ik er weinig mee opgeschoten :7 :o alleen illusie armer onderhand denk ik en wellicht wat wijzer hoop ik en een flink gat in mijn portemonnee geslagen waarvan het einde nog niet in zicht is }:0 .

Muurtje ommeppen en opruimen klinkt heftig :oo

Vandaag erg lekker op Fred gereden moet zeggen in stap en draf gaat hij echt al heel netjes door de bak. Had gewoon direct zo'n paard moeten kopen maar ja dat is achteraf.

Vind het ook maar een lastige sport die dressuur Tine :7 fijn dat Fabels weer naar huis komt.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 26-08-17 20:10, in het totaal 4 keer bewerkt

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:37

VHU aan het km vreten geweest. En heeft de plannen voor Cathey klaar liggen.

Grazymel :)F Y)(^) fijne dag gewenst.

Biancacoo kan weer zonder luchtjes koken en heeft opgeruimd met moker.

Tine fijn dat Patrick met glimlach uit de ring kwam dit is het belangrijkste en hij is weer een ervaring rijker.
En nu men-kilometers gaan maken met fabelachtige Fabels.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:34

Helaas geen Hippiade dit jaar voor Meneer Anton. Wel superfijn gelopen en hij heeft goed zijn best gedaan. Maar de concurrentie was te goed. 6e plaats met 62, 085% over 4 juryleden.
De beste 5 worden afgevaardigd naar NK.

In de vaardigheid de tweede tijd maar helaas 2 pechballetjes. 6e plaats ook hier en de beste 5 mogen door naar NK.

2 x 1e reserve

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:41

Dankjewel iedereen

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:09

Crazymel van harte gefeliciteerd
Hier vandaag ook geen hippiadeplaats,kwam net iets tekort 59,125% moest 60% zijn :(
En met vaardigheid 1 bal,wel gaaf parcours.maar...mooie dag met veel gezellige menners was het waard

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:02

Toch een dag om trots op te zijn Janouk, Tine en Ht.
Jullie doen het toch maar !! Jammer geen Hippiade...maar wat zijn jullie goed !! Kunnen velen een voorbeeld aan nemen..
Vhu..blijft idd frustrerend en niet leuk met Cathey....hoop dat t vanaf nu bergop gaat met haar
Muurtje..ja...mn lijf vond t niet zo leuk..hahaha...maat t knapt er wel van op.. is oude plantenbak om huis heen waardoor de muren van huis nat bleven..dus weg dat ding..maar is btje veel.

Fijne {:} zondag allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:37

Lijkt me ook pittige klus Biancacoo :oo
Jammer HT en Janouk net niet... maar 1e reserve biedt nog perspectief :7
Tine ik vind het ontzettend knap dat jullie zo'n straks Z1 gaat rijden +:)+

Ik heb een aantal keer fantastisch met Cathey gereden ze kan zo fijn lopen en voelt dan zo geweldig aan. Helaas kan ik niet anders dan toegeven dat ik geen dappere 25-jarige meer ben maar een kreupele bijna 54-jarige met een lijf wat niet flexibel meer mee veert bij elke sprong omhoog of opzij en een hoofd wat spoken ziet.
Aan de andere kant ben ik om wat voor reden dan ook elke keer een ander paard zo vreselijk zat :x
Maar goed dat weten de meesten hier en ik zal er niet over doorzeuren.

Net giga (online) inkopen gedaan bij de Appie het is hamsteren vanaf volgende week dus soort jaarvoorraad schoonmaakdoekjes etc ingeslagen. Scheelt zo ontzettend veel.

Vandaag heerlijk weer, geniet ervan zou ik zeggen {:} :)F

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:04

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:34

Wow wat gaaf Janouk. Die poort heb je ook bij trec. Blijft een dingetje hier haha.
Ht en janouk net niet door naar hippiade. Jammer!
Bianca weer glink geklust.
Vhu is aan het hamsteren

Vanmorgen met zoon en Samoerai op springwedstrijd geweest. Waar een paardrij vakantie al goed voor is. Hij reed nu met veel meer lef en kwam moeiteloos foutloos over hindernissen. Voor het eerst ook barrage gereden en die ook foutloos. 2e parcours bleek meteen op tijd dus geen barrage. Ook deze foutloos en 1e prijs. Heerlijk. Met 4 wp naar huis en dus 4 verliespunten weggewerkt. Over 2 weken weer. Als ze dit zo vast houden zijn ze zo de L uit.

Afgelopen week hebben zoonlief en ik de kasten in de keuken al een leeggehaald, vandaag zijn alle zware meubelstukken verplaatst en ook het bed van zoonlief. Woensdag komt er nl bedrijf om onze verzakte vloeren te liften. Als alles dan goed gaat, kunnen we straks weer verder net het maken van 4 kamers, wc en badkamer op de bovenverdieping. Krijgt zoonlief eindelijk een echte kamer. Komende week dus wel kamperen in huis

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:47

Jemig tine wat een onderneming, maar als het klaar is, dan heb je wel zeeën van ruimte

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 14:23

Citaat:
Afgelopen week hebben zoonlief en ik de kasten in de keuken al een leeggehaald, vandaag zijn alle zware meubelstukken verplaatst en ook het bed van zoonlief. Woensdag komt er nl bedrijf om onze verzakte vloeren te liften. Als alles dan goed gaat, kunnen we straks weer verder net het maken van 4 kamers, wc en badkamer op de bovenverdieping. Krijgt zoonlief eindelijk een echte kamer. Komende week dus wel kamperen in huis

:oo
En wat top van Patrick *\o/*

Gaaf Janouk lekker bezig *\o/*

Hier heerlijk gereden met Fred in de bak. Had mijn telefoon niet opgeladen dan durf ik niet in mijn eentje naar buiten zo zonder telefoon }:0

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:50

Net ook nog even vlierbessenjam gemaakt, wilde zoonlief graag. Wat een k..klus. Eerst al die beestjes, dan al die takjes.... en zoonlief eet nooit jam. :+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:37

Patrick gaat goed las ik.
Vhu naar Groningen geweest
Janouk aan de WE
Crazymel nog gefeliciteerd en leuk dat je weer aan het mennen bent
En de rest wat ik weer vergeten ben.

Mr Brown vandaag verkocht. Hij komt bij jou in de buurt Janouk. Aan de ijweg in Zwanenburg.

Db heeft in ene 2 dikke warme achterbenen.
Afspuiten helpt niet, klei ook niet, in de wei ook niet. Morgen DA maar ff bellen

Oh en onze Mechelse herder is niet meer. Heel sneu. Ze was 13 jaar. Stijf werd kaal maar deedhet steeds nog wel. Had nog lol in het leven maar lette blijkbaar even niet op in de wei. Hoorde Meys niet aankomen, zeg het maar. Heb het niet zien gebeuren. Maar liep te struinen in de wei en Meys viel haar aan.
Mijn schoonmoe op haar alarm gedrukt dus ik denk die is gevallen of zo. Maar nee herta dus.
Achterpoot bungelde er aan.
Denk je dat ik een DA aan huis kon krijgen. Nee dus. Onze eigen zat in Friesland dus dat ging niet. Maar ook andere niet. Voor een paard geen probleem maar voor een hond die dood ligt te gaan ho maar. Dus met behulp van de buurvrouw op een kleed gekregen. In de auto naar Klijndijk.
Heup verbrijzeld en been gebroken. Dus laten in slapen.erg sneu.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:45

Baudyh....wat sneu voor Hertha...sterkte, heftig zo..