[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:10

O, maar verder ben ik ook heel tevreden met juf hoor. Ik ben wel ZZ dankzij haar en met pony nu M. En als het niet goed loopt, is de les ook langer dan half uur. Dan wordt gewoon de tijd genomen.

Nou, ik ga naar bed, duurt me te lang om te wachten op uitslag. Anouk deed het volgens mij wel goed.

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:18

Graasmasker werkt hier ook prima hoor VHU. Nu gaan ze nog naar binnen en is het niet nodig maar
straks ga ik hem weer gebruiken.

Ja anouk is een goede zangeres.

Ben ook wel tevreden met instructeur/instructrice die ik heb. Krijg 2x per maand les van
christiaan provoost en boek daar echt goede vooruitgang mee.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:41

Ik denk niet dat we doorgaan met Anouk, daarvoor is het lied niet toegankelijk genoeg, maar ik vind het wel een prachtig nummer. Kan me niet heugen dat we ooit zo'n goede inzending hadden.

Ik sta op stal bij mijn lesmees, dus naast de lessen leer ik ontzettend veel "between the lines", door te luisteren, het kunstje afkijken als ik mee rij, wanneer stalgenootjes of clubgenootjes les hebben, wanneer hij zelf les krijgt, wanneer paarden beleerd worden... En grappig genoeg leer ik ook veel van het "niet eens zijn" :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:47

dat is helemaal ideaal zeg gem!
dan leer je elke dag! 8-)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:54

Nouvel: absoluut.... en daar heb ik dus elke dag wel 25 minuten auto-reistijd voor over, ipv 10 fietsminuutjes naar de vorige stal (van mijn vriendin), of 2 fietsminuten naar mijn (voorheen) vorige huurwei. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 23:45

Geen songfestival gezien :o
Presentatie opzet staat :) Nu gauw slapen, morgen weer vroeg eruit om verder te gaan :)
Wil morgen ook Dids eventjes aan het werk zetten :) Druk..

Slaaplekker allemaal :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 07:18

Goedemorgen

Hoefsmid komt zo en vanmiddag weer springles. Ben nu al zenuwachtig voor de menles morgen. Waardeloos. Laatste keren ging het steeds goed, maar is 3 weken geleden. En dan bouw ik toch weer angst op. GRRRRRRRRRRRR

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:22

Goeiemorgen!

Je zult toch maar als botten-dokter met je Twizy (zo'n botsauto) naar je werk in het ziekenhuis gaan en daar als patiënt op je eigen afdeling aankomen. Mijn broer :x .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:24

:oo
oei...

Sterkte gem, hopelijk niet ernstig? Die twizzels zien er nonu niet zo bijster veilig uit :=

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:36

Lelijke beenbreuk in het onderbeen en hij moet de komende dagen blijven. Zijn collega's mogen hun best gaan doen :) . We zitten hier al te grappen over "ervaringsdeskundigen" en "bestelbus dacht dat hij een botsauto tegen kwam" (was een frontale botsing), maar l*llig is het wel, ja.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:39

nou ja om eerlijk te zijn zou ik met een grote boog om zo'n eng ding heen rijden.. :=

Hopelijk krijgen de collega's het goed gerepareerd en herstelt je broer goed! :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:44

Zo'n auto is ook 2 x niks hoor. Toen ik hem voor het eerst zag, dacht ik dat hij een zitmaaier voor zijn tuin gekocht had. Maar blijkbaar voldoet het aan alle veiligheidsnormen, want hij brengt zijn zoontje er ook mee naar het KDV.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:47

er is vast niet veel meer van over nu?

Heb ze wel eens zien rijden :j en gehoord dat ze behoorlijk spannend zijn als je ermee de snelweg op gaat (alsof je dat wil :') )

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:50

Ik denk dat hij nu een koekblik heeft. Hij rijdt er volgens mij uitsluitend mee in de stad; de gezinsauto is voor de langere afstanden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:34

:oo zo dat is wat Gem... beterschap voor je broer!

Mijn vorige stal was te ver weg ivm mijn rug ik kwam steeds met pijn aan en dat werd dan steeds erger. Waardoor ik op een gegeven moment er echt chagarijnig en ellendig van werd (ondanks enorme porties paracetamol). Het was 45 minuten heen en terug.
Plus dat de benzinekosten zo hoog zijn dat dat dus ook erg opliep. Waardoor twee pony's totaal geen optie meer was.... maar ja, nu heb ik er ook maar een :+
Maar mis het echt enorm hoor, het gepraat over, het zien, het meewerken bij... ik heb daar ontzettend veel geleerd en enorm genoten van de paarden.
Hetzelfde overigens bij de stalhouderij waar ik dik een jaar heb meegelopen en gewerkt met van alles en nog wat.

Wat voor mij het dichtste bij zou zijn, qua menstal met faciliteiten en wellicht goede begeleiding zou Edwin van de Graaff zijn in Monster. Wil ik binnenkort toch ook eens langs gaan (is op half uur hiervandaan maar dan moet je geen files hebben, heb je die wel is het gauw een uur...). Maar hij zit niet op een fijn uitrijgebied en het is ook een echte manege... en als ik ergens een hekel aan heb...

Maar ja zo is overal iets voor en tegen.

Groot voordeel van mijn huidige stal vind ik dat je alles zelf kunt regelen zoals je zelf wilt, dat er een boel aardige, leuke, lieve mensen staan waarmee je dan gezamenlijk dingen kunt regelen en doen (zodat je niet echt alles alleen hoeft te doen en er is altijd wel iemand met wie je kunt rijden of die met je mee zou willen groomen, als ik dat zou willen :7 ), flink weiland en werkelijk heel fijn uitrijgebied op 300 meter afstand. Waar vind je die laatste twee dingen nu vlakbij Rotterdam en dan ook nog betaalbaar (maar dat is zo omdat we zoveel zelf doen). Nadeel is dat de bak te slecht is om in te mennen.

Zo net schooldingen gedaan, nu naar knollie.

Tine wat naar dat dat toch weer oppopt die angst. Enige tip die ik voor je heb is toch proberen of je minstens 1x per week kunt mennen ook al is het maar ene kwartiertje bij wijze van. Dat je er toch achter zit. Dat helpt bij mij goed.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:40

ohja @tine; hopelijk gaat de les gewoon goed. Ik snap wat je zegt met opbouwen van angst.

Ik heb dat ook zo makkelijk.. Inderdaad is het regelmaat behouden wat het beste werkt. Maar jij hebt ook zo'n giga druk programma, kan me voorsrtellen dat dat niet altijd lukt :=

Ik wil straks ook met Dids eventjes mennen. Ondanks het pestweer..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:55

Jeetje, Gem wat een verhaal. Hopelijk komt het weer goed. Zou nooit in zo'n ding (auto wil ik het niet noemen :x ) willen stappen. Lijkt meer zo'n wagentje voor op golfbaan ofzo.

Ik men wel minstens 1x per week met Thabor hoor, de lessen vielen alleen voor mij steeds uit (Hemelvaartsdag en bixiedag). Thuis durf ik ook meer dan in de les. Maar ja, dan heb ik ook geen andere combinaties in de ring. Bovendien lest er al een heel tijdje een andere vereniging ook bij ons in de manege op donderdagavond. Enkele menners daarvan komen aangespannen en met veel bombarie de manege in. Waardoor bij ons in de les dan stress komt (schrikkende paarden) (onze bak ligt bij de ingang van de manege) Laatst schrok daar de Haflinger in onze les van en ging ervan door. En die Haflinger gaat er nooit vandoor, beestje is zo koel. Dankzij hem men ik nog. Na de ongelukken met mijn vorige paard heb ik eerst een tijd met hem gemend om over ergste angst heen te komen.

Nou ja, ik heb morgen wel les van invalinstructrice waar ik veel vertrouwen in heb, dus moet maar goed komen. Helpt ook niet dat ik moe ben, dan ben ik ook sneller bang.

Hoefsmid is alweer klaar, dus ik ga ze weer naar de wei brengen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:16

@Gem: sterkte voor je broer :(:) . Wat een akelig ding :') . Ik mag van manlief niet in kleine auto's rijden, want hij is van de veiligheid absoluut niet overtuigd, je moet wat voor je hebben en wat achter je, zegt hij, dus altijd verwend met ruime suv'jes :o .

Hier toch wel onrustig, mijn vader wordt vanmiddag weer geopereerd, we moeten altijd thuis blijven van hem ;) , dus dat doen we altijd braaf en rommelen wat aan, uitslagen daarna zijn weer opnieuw spannend.

Zo als afleiding, hier weer extra werk, vanmorgen, want met verbouwen gisteren even het water afgezet en 's avonds weer aan..., is dus de flexibele leiding uit de drinkbak van de inloopstal geschoten, dus 1 waterballet.
Ik dacht vanmorgen wel; goh, toch wel veel geregend, het pad naar de stal zo nat en een natte hoek in de rijbak :') , hahaha, heel plaatselijk.
Maar wat een zooi, zeg :oo . Meteen maar een box in de schuur gezet, zo hebben we toch twee grote stallen, voor het geval dat het nodig is.

Fijne dag, allemaal!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:59

Plaatselijk veel regen .... oeps....

Hier best lekker weer. Beetje fris maar droog.
Ollebol vindt het graasmasker echt }:) ze liep enorm boos heen en weer, kop schudden, graven... op andere pony's afrennen **kijk mij nou voor schut lopen help wat moet ik ermee**
Na ja alles beter dan koliek.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:13

vhu: welke heb je omgedaan?
sun wilde echt niet de wei op met zo'n korfding om....maar met de greengaerd......eerst wat door de gaatjes geduwd en nu is ze blij dat ze dat ding omkrijgt want dat betekend......jippieeee de wei op ! *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:54

Zal wel wennen, VHU, als ze door heeft dat ze best kan eten.

Avaluna: sterkte met je vader! En zooitje.... zit je ook echt op te wachten *not*

Tine: je begint al met bang-denken. Wegdrukken dat gevoel, alles gaat morgen gewoon hartstikke goed.

Broer schijnt volgens de laatste berichten ook een pols gebroken te hebben en de pees van de "andere" knie is ingescheurd. Broer ligt iig nog tot eind volgende week, tot na zijn operatie, in het zkh. Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de verpleegsters mentaal een zware week tegemoet gaan O:) :x .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:42

oei sterkte met het masker vhu...

avaluna, sterkte met je vader...

hier valt het weer me alles mee, vanmorgen wat regen, nu zowaar droog met piepklein beetje zon!

Ideaal hoor die stallingen bij of dicht bij instructeurs en mooie accomodaties!
Hier niet zo heel veel mogelijkheden, waar ik nu sta klein bakje en verder niks...
we mennen er nu wel in, want op straat werd te gevaarlijk, hoop dat dat straks ook weer lukt, want dat kleine bakje is echt heel weinig motiverend...

De verenigingslessen vind ik zelf niet prettig, teveel aanspanningen in een 20x60 bak, kun je met een drukker paard slecht uit de voeten...
Heb een tijd les gehad van Gerard Leijten, toen hij nog ergens zat waar we goed kon overnachten, dan koppelden we vakantie en training en dat was echt super!
heb de basis van het echte mennen van hem geleerd, hij is echt een superfijne en duidelijke instructeur die ook nog eens heel goed met Fifi om kon gaan.
Door verschillende omstandigheden al een tijd niet gelukt om bij hem te lessen, en nu na ruim 2 jaar geen les vorig week weer 2 lesjes gehad van Berry v/d Bosch en dat is ook heel goed bevallen!
jammer genoeg allemaal zo ver weg...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:47

Kom lekker bij ons lessen, Nouvel. Wij lessen meestal met 2 aanspanningen bij Hubertus en Jeremy is een fijne instructeur. En heel dichtbij voor jou.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:48

zal er eens over nadenken maar ik hoef niet zo perse elke week te lessen met fifi, wil haar gewoon een beetje aan de gang houden en af en toe eens een lesje is dan leuk om het bij te houden, maar als ik dan weer vaak ga wil je toch vooruit en komt er weer teveel druk op...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:21

Ik vind GL ook een heldere uitleg geven, wil in de toekomst ook zo af en toe, als check, een lesje bij hem meepakken. Maar eigenlijk wil ik zoveel... wil ook een keer een les bij Jan van den Broek proberen (vond ik ook fijn aanhoren toen ik mee was als groom), maar heb idd ook goeie verhalen gehoord over Leone van Gestel en BvdB :j . Qua afstand allemaal wel voor mij te doen.