[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:32

Geen idee of ze wagenziek kunnen zijn. Hij vindt het nog wel spannend, is vaak wel bezweet. Maar rij altijd heel voorzichtig.
Denk dat het gewoon een puberend paard is. Hij is niet bang ofzo, maar vertikt het gewoon. Gaat heel stuurs uit de ogen kijken. Echt gewoon een klein kind, haha. Kan er nu wel weer om lachen, maar was net echt goed boos. Was maar goed dat hij nog even op stal moest staan (moest zoon naar bed brengen), anders had ik hem misschien iets teveel aangepakt bij het longeren.

Net nog weer even op het erf volgoefeningen gedaan en dan is hij echt schaapmak. Gek beest.

Maar wat een krachtexplosie hij kan veroorzaken zeg, echt een tank gewoon. Dan is een kleine pony toch best heel aantrekkelijk :j

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:19

Biancacoo, de meer uren zijn nog niet zeker hoor, ik vrees zelfs dat het een 'nee' gaat worden maar nee heb je, ja kun je krijgen, toch ?!
Anders moet ik de uren ergens anders vandaan halen; het hebben van 2 huizen (eind van de maand al 3 jaar !) gaat ons niet in de koude kleren zitten.....

Ohhh Frensie wat woon jij in een geweldige omgeving dan zeg WAUW !!
Geweldig verhaal over de kat met een splinter hahaha

Goed Naaltje, je 6.1 voor statistiek, dan vind ik overigens een 3 al knap hoor bij dat vak whahaha

Ahhh Bruutje krijgt ook een kale kont :-)

Prinsje, je weet wat ik ervan vind :-) *\o/* *\o/* Hoop zo voor je dat hij goedgekeurd gaat worden !!!

Balen Tine dat het niet lukte met laden. Goed dat je gestopt bent want dan wordt het een leuk spelletje.....Lastig dat je man dan weg is inderdaad !

Ik zit nu lekker lui met laptop op de bank.
Morgenochtend lekker wandelen met een vriendin en haar doggie, een van Lunie's vriendinnetjes (Ja Ol, ze heeft ze wel haha)
Daarna even naar de shetties.
Alweer zin in morgen ! :j

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:41

Zooo Brutus heeft weer een kale kont en glimt zelfs als hij geschoren is 8-)

@Tine, :(:) soms denk je wel eens ... vind ik dit nu leuk ? en dan is het antwoord ondanks het feit dat ze soms het bloed onder je nagels vandaan halen :j
@IngridM, heel veel plezier morgen :j en Luna vriendinnetjes :~ <<) :=

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:49

@ ollie scheer jij ze vaak? Ik probeer het te beperken tot 2x maar dan zit robijn nu al aan zn max. Denk
dat ze over 2 maanden toch allebei nog wel een keer moeten.

Oei tine das balen dat thabor een beetje dwars was. En idd zo'n groot paard daar ga je het niet van winnen.

PrinsjeH wat een gaaf paard. Ik ga ook voor je duimen !!! Lijkt niet echt op een tinker nee >;)

Vinden jullie het ook zo koud? Ik wel maar als je bezig bent valt het wel mee. Vanavond robijn aan de longeer
lijn gehad. Wat kan dat beest toch draven zeg !!! Het lukt me ook steeds beter om tempoverschil in de
draf te krijgen. Heerlijk gewerkt met m dus. Nu nog even tv kijken en dan lekker naar bed.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:56

@Maisie, andere jaren scheerde ik Brutus maar 1x (meestal in oktober) en dan had hij als het écht koud werd in januari/februari weer wat haar maar niet zoveel dat hij te nat bleef. Echter dit jaar is hij helemaal van slag want dit is inderdaad de 3x dat ik hem heb moeten scheren (1x voor de districtskampioenschappen 20 augustus/ voor de Hippiade 17 september en dan vanavond). Simba heb ik dit jaar voor het eerst geschoren (gisteren) en had minder haar als Brutus vandaag :')

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:57

Simmie is mooi kaal <3

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:59

IngridM schreef:
Simmie is mooi kaal <3

ja hij is nu wit/zwart/geel... en noemde het een 'oud gebakkie' gisteren met die kleurtjes allemaal (en vooral dat wit ertussen) echter kreeg ik toen Ingrid op mijn dak :7

IvysToeter

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:10

wat balen zeg tine! Hopenlijk gaat het met oefenen wel goed.
Maar is er niemand die jou wil/kan helpen als je op les gaat?

Ik baal een klein beetje.
Want de 'moederhond' is nog steeds niet loops...althans, ik heb nog niks gehoord.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:22

prinsje H: ik ga heeeel hard duimen voor jullie,wat een leukerd zeg. <3
krolse katten, katten nagels in tenen,hier meer scherpe nagels van katten in mijn vingers :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:23

@IT dat heb ik gemist, waarom baal je dat ze nog niet loops is?
@Maisie mooi dat Robijntje het zo goed doet,het is toch ook zo'n knapperd <3
'Vroegah' scheerde ik mijn sportpaardjes altijd gewoon 1x (benen niet eruit, rest kaal), en dat was op/rond 1 november. Dan 200 grs op en klaar. Snuit heb ik nu al twee keer geschoren (dus dekenmodelletje) en Bente afgelopen vrijdag borst/hals. Scheelt ook wel dat ik het nu gewoon kan doen met eigen apparaat, doe je dat wel makkelijker. Maar Bente loopt dus wel soort van gelijk met hoe ik het vroeger deed.

Maar vind de vachten maar raar dit jaar als ik zie wat er bij die pony's vanaf komt zeg echt niet normaal.

He, Happytime, stiekemerd nu pas posten vandaag ~~}> je bent jarig! Gefeliciteerd *\o/*
Hoe is het met been van peerd?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:29

:= sorry was druk met het vieren dat ik al voor de 42ste keer jarig ben geworden +:)+
nog steeds kreupel, niet dik, gewoon niets te zien maar wel kreupel in draf,kijk het nog ff een paar daagjes aan en anders naar kliniek

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:38

Ollie1 schreef:
IngridM schreef:
Simmie is mooi kaal <3

ja hij is nu wit/zwart/geel... en noemde het een 'oud gebakkie' gisteren met die kleurtjes allemaal (en vooral dat wit ertussen) echter kreeg ik toen Ingrid op mijn dak :7

Ja kom nou mijn 4 jarige pleegkind een oud gebakkie noemen tssss _-:(

Gefeliciteerd HappyTime!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:39

@Happytime, van harte gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*
Afbeelding

En waardeloos dat paardje nog kreupel is :(:)
@VHU, ik ben het met je eens dat de vachtaanmaak dit jaar anders is als anders bij de pony's :j

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:39

@ HT Gefeliciteerd !!!

Ja leuk he die kleurtjes die er van onder komen als je scheert. Ferro zie je eigenlijk niets van.
Robijn word heel mooi donker met lichte accenten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:42

Bente en Snuit zijn ook erg mooi bij hun geschoren vachtje, soort staal-zwart/donkerbruin ofzo, kan het niet goed omschrijven. Glimmen als een spiegel echt mooi *D het liefst zou ik ze dan helemaal kaalmaken maar dat vind ik dan ook weer niet zo praktisch.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:43

Ik heb ze wel helemaal kaal gemaakt :o en nu een 200 grams deken erop gegooid...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:46

Snuitje zet ik liever niet met deken, ik men ook niet zoveel met hem in de winter, dus vandaar dekenmodelletje. En met Bente rij ik natuurljik ook onder het zadel. Ik verwacht dat we in de winter meer zullen rijden onder het zadel dan voor de wagen. En als ze zo 'kaal' zijn heb ik het idee dat ik in/uit moet stappen met deken erop of als ik in het bos rij in stap dat er een uitrijdekentje opmoet en dat gedoe heb ik dus geen zin in.
Maar is puur iets van mezelf hoor, ben dan bang dat ze koude billen krijgt :+

Ik vind helemaal geschoren en dan na plm 2 / 3 weken echt heel mooi, echt lekker sportief :)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:51

Ik heb de gehele winter wedstrijdjes gepland staan en het is inderdaad even een uitrijdekentje gebruiken maar ze zijn dan net ook iets frisser voor de wagen en storten niet zo snel in in een warme binnenbak samen met zo'n dikke vacht....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:11

Nou ik geef je groot gelijk hoor :j
Kijk nu had ik er dus allang in moeten liggen....ben nog klaarwakker :roll:

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:11

goeiemorgen!

ht, gefeliciteerd!

Fifi 'r lijf is ook helemaal kaal, ik heb nog niet zoveel scheerervaring en dan hoef ik alleen recht toe recht aan... :D
benen niet gedaan...
ze staat ook onder een 200 grams dekentje, wordt het onder de 10 graden gaat de 300 grams erop, ze staat toch de hele dag buiten...

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 08:27

goedemorgen

@ht nog gefeliciteerd

wij deden de pony's ook altijd scheren en bij de paarden van H.S is het niet nodig

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:29

@ht nog gefeliciteerd *\o/*

@allemaal: een mooie dinsdag

Een nieuwe werkdag :list:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:45

T: nog gefeliciteerd
Lanouska: gefeliciteerd

Krijg wel trek in gebak met al die jarigen :Y)

Paarden hebben inderdaad een vreemde vacht dit jaar. Denk dat ik nog wel een keer moet scheren, want vacht groeit alweer hard aan (train veel en regelmatig op wedstrijd. Als je dan niet scheert, storten ze inderdaad in als ze in warme binnenbak moeten rijden)

IT: er is thuis niemand in de buurt die zou kunnen helpen helaas. Op de vereniging zijn wel genoeg mensen, maar ja, moet ik daar wel eerst komen. ;)

We hebben extra sluitingen besteld, zodat we de grote stangen kunnen gaan gebruiken. Die kunnen we nu ook al gebruiken, maar niet voor de pony. Voor hem moeten de sluitingen lager zitten. Dat hebben we wel als het tussenschot erin staat, anders zouden we hem niet veilig kunnen vervoeren. Maar we gaan aan de andere kant van de trailer nu dus nog extra sluitingen zetten, zodat pony ook met de grote stangen veilig kan staan. Dan halen we het schot er uit (kan ik niet alleen) en kan ik toch met een paard of een pony veilig op pad. Met man besproken dat Thabor eerst maar weer even op trailer zonder schot moet leren staan (het is al een tijdje geleden voor hem) en als dit goed gaat, dan gaan we weer met schot oefenen. Maar omdat ik door de week alleen ben en dat schot er niet in/uit kan krijgen, doen we het maar zo als noodoplossing. Thabor moet natuurlijk wel gewoon leren om ook op een "klein" stuk, dus met schot, de trailer op te lopen.

Man denkt ook dat het misschien toch een stukje angst of onzekerheid is, dat hij het rijden met de trailer nog erg spannend vindt, en er daarom niet op wil. Dat zou kunnen. Wat ik eerder schreef, hij is vaak wel bezweet als hij van trailer komt.

Zo, nu moet ik eerst heel snel de paarden binnen gaan halen/voeren en zoon naar school brengen. Tot later.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:54

Mogge,

@lanouska, van harte gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*
Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:58

@happytime; nog gefeliciteerd!!
@lanouska; gefeliciteerd

PrinsjeH schreef:
hihi... vinden jullie het niet grappig dat dit echt 100 % tegenovergestelde van het paard is dat ik ging zoeken, namelijk een tinker... hihihi... _O- Vond het zelf echt een megamop...

ik wilde het zeggen :Y) of je een blikje verf wilde en wat extensions (voor vlekken en sokken :)) )
leuk dier :j

scheren.. zou bij dids handig zijn, maar ik vind hem zo lief met pluis :+: hij zweet al na een stapritje nu. En zit nog altijd niet in wintervacht omdat hij nog onder eczeemdeken staat :=

gisteren bij de osteo geweest! :)
Hij heeft me als het goed is weer gerepareerd. Voorlopig is het nog best gevoelig, maargoed hij heeft er ook best wat aan moeten doen..
Vandaag rustig aan doen. Morgen ook nog niet paardrijden. En daarna mag ik er terug op :)