[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:09

Naaltje super dat hij toch eraan gedacht heeft en het gesprek op een voor jou prettige plek kan plaatsvinden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 21:10

Ik weet nu ook even niet wat ik met deze man aanmoet. Ik overleg morgen even met mijn vader, die kent hem ook.

Ik wil het beste voor Veale en ik merk dat hij op ijzers beter loopt. Dat merkte mijn ouders ook.

Mijn instructeur vondt veale in het begin ook onregelmatig, maar het was beter.

Als het moet zet ik hem op de foto, maar zie het nut nu niet. Hij loopt onregelmatig, maar dat is niet altijd zo. Dus waarom zal ik de sport moeten opgeven.

De hoefsmid heeft namelijk ook gezegd dat ik misschien mijn plannen aan de kant moest zetten en hem als recreatiepaard of grasmaaier moest gebruiken. Hij zag in de hoeven wel een andere slijtage als bij andere paarden en veale wil zijn rechterbeen ook niet naar opzij geven, alleen naar voor en achter.

Lastig hoor nu twijfel ik weer overal over

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:12

Naaltje toch nog wat van hem laten horen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:39

@Tallechie Veale is een erg groot paard en misschien heeft hij soms wat moeite met opstaan in zijn box of zoiets, dat hij net dat ene been teveel belast. Kan ook gewoon iets heel onnozels zijn. Foto's maken kost weer aardig wat plus de tijd en de moeite en als het met een ijzer goed is ..... kan ik me voorstellen dat je dat liever doet. Denk dat je vader wel raad weet.

_Patrick_ hoe is het nu met Hidalgo?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:39

zo jullie gaan weer veel te snel... :+

naaltje succes en sterkte ermee!

tallecie, sterkte ermee...

Fifi loopt op de harde volte rechtsom ook onregelmatig, we hebben een kreupelheidsonderzoek laten doen en ze bleek artrose in haar rechterkogel te hebben...
Ze daarvoor behandeld en heeft rust gehad met stappen aan de hand, daarna heb ik heel rustig het werk opgebouwd en tot nu toe zien we er in het werk nog niks van...

bij twijfel zou ik ook een kreupelheidsonderzoek laten doen, dan weet je waar je aan toe bent, ik vond dat wel heel prettig...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 21:41

Nouvel weet je daar de kosten ook van?
En waar kan ik dat doen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:53

pff, dat zal bij elke veearts wel iets verschillen denk, ligt er ook helemaal aan waar ze wat vinden en hoeveel ze er voor moeten doen...

bij die van mij hebben ze eerst harde volte beide kanten gedaan, toen buigproeven, en daarna het been dat op viel van onderaf verdoven, daaruit kwam de kogel, die hebben ze toen op de foto gezet...

ik kan mijn rekeningen wel even voor je terug zoeken anders, maar het zou ook wel eens op de site van mijn veearts kunnen staan, zal zo even kijken!

ik vond het wel heel prettig om uit de onzekerheid te zijn toen...
ze is toen 2x ingespoten in de kogel met 6 weken rust en stappen aan de hand, en daarna ben ik echt heel voorzichtig gaan opbouwen, nu staat ze weer volledig in het werk en dan zie ik niks aan haar...
op de harde volte blijft ze iets onregelmatig, maar volgens de veearts zijn dat heel veel paarden en als ze in het werk goed is en we gaan er met beleid mee om mocht ze gewoon alles weer doen...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 21:59

De dierenarts heeft nu ook wel iets aan een kreupelheidstest gedaan.

Hij tilde zijn slechte been op, hield die een minuut vast en zodra hij losliet moest ik weg draven. Hierbij zette veale zijn been dus niet neer, maar draafde eerst weg. Dit was een teken dat het niet goed was

Als je wilt zou ik graag de prijs weten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:00

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 22:03

Oke dank je wel alvast. Misschien dat ik eerst ook wel even afwacht hoe het nu gaat, maar als het niet verbeterd zal ik er toch wat aan moeten doen.

Eerst maar weer op ijzers zetten en 10 dagen rustig aan doen. Daarna kunnen we altijd weer verder kijken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:04

sterkte ermee in ieder geval!

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:17

Tallechie en Naaltje, veel sterkte..
Naaltje ook veel succes morgen!

Ik ga nu echt naar bed, morgen drukke dag.. :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:03

En weer 2 pagina's verder in een paar uur......

Tallechie: ik zou een andere smid zoeken en er weer ijzers onder gooien. Oke, is in de winter soms wel eens lastig, maar als je paard er beter op loopt, gewoon doen. Als het dan nog niet goed is, inderdaad kreupelheidsonderzoek. Iedere goede dierenarts kan dat doen.

Naaltje: erg fijn dat hij toch contact heeft opgenomen (persoonlijk vind ik het wel jammer dat het niet via telefoon ofzo was, nu toch wat onpersoonlijk, maar ja, ben misschien wel erg ouderwets :o ). We zullen aan je denken morgen, hopelijk helpt dat. En erg attent van stalhouder.

VHU: ik doe in en uitspannen vrijwel hetzelfde. Op de wasplaats (met poetsen, op en af tuigen, of zadelen) staat pony altijd los en blijft keurig staan, Rembrand blijft alleen na het werk keurig staan. Maar dit is toch een heel andere situatie dan met kar eraan vast.

Theater viel me behoorlijk tegen. Sommige dingen die hij (Peter vd Hurk) over mensen wist te vertellen waren wel knap, maar meeste is denk ik gewoon heel goed kijken naar lichaamstaal van mensen. En de roem is hem ook een beetje naar de bol gestegen, leek mij.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 28-10-10 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:07

_Patrick_ schreef:
Goede morgen,

Met Hidalgo gaat t wel goed komen hoor.
Da is nog langs geweest die heeft m even zijn darmen opgevoeld.
Oorzaak van de diarree kunnen meerdere oorzaken hebben.
Zand wat in de darm gezeten heeft, eventuele wormbesmetting en hij voelde goed mest heeft hij er ook uitgehaald.
Hij vermoed dat Hidalgo wat moeite heeft met de mest.
Hij heeft dan een mestprop zitten wat langzaam naar buiten gaat en daar langs komt de wat dunnere mest.
Daardoor is hij wat wisselvallig op de mest.
Nu moet ik hem veel lijnzaadolie gaan geven 2 keer per dag en kijken of dat gaat helpen.

Da snapte dat ik bezorgt was.....zeker na de zandkoliek.
Was geen zand meer te vinden in de mest is ook gelijk nog gecontroleerd.

Dus de tijd zal het leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:21

Wat jammer van theater.
Vervelend Veale, niet altijd goed loopt. heb geen verstand van maar hoop dat je oplossing vindt.
Naaltje, veel succes morgen !!
_Patrick_,
Fijn dat zo goed gaat. Had ook bericht gemist door de drukte :o
In/uit spannen ben ik beging veel wezen oefening, daarna paar keer achter elkaar en sinds dien is stil staan geen enkel probleem voor hem wat erf fijn is :)

Vanavond bij Tobbe op stal geweest. Meneer zat heerlijk onverstoorbaar op hooi te kauwen en toen aai gaf kwam hij even lekker bij me knuffelen, en toen daar klaar mee waren wou hij gaan slapen :z Het wordt "werken" ken hij blijkbaar niet :+ Toch mee de longeer cirkel in, waar nog even lekker aan werk had gezet.
Ging erg goed en daarna heb ik hem even verwend met lekker schone stal.

Ook was nog even bij de uitverkoop van De Boer geweest. Stelde niet veel voor, maar heb toch de nieuwe model thermo laarzen deluxe van HH kunnen kopen voor 45,- nieuwe antieslip teugels voor nog geen 10,- zweetmes 3,- laarzenknecht 3,50. Rijbroeken en schoensel vielen jammer genoeg erg tegen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 06:25

goedemorgen!

Lekkker geshopt dus joram?

Tallechie, lastige situatie met veale...

Pffff wat is het vroeg zeg!
Morgen ook weer dezelfde tijd opstaan en dan zondag uitslapen.
En dan maandag weer zo vroeg opstaan...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 07:57

goeiemorgen!

wat het optuigen betreft, ik heb mijn tuig op de wagen liggen, dus ik poets op de poetsplaats en dan lopen we naar de wagen toe waar ik het tuig er op leg.
thuis staat ze bijna altijd los met optuigen, met inspannen sta ik er meestal voor en spant mijn vriend haar in, ergens anders houd ik haar wel constant vast...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:04

Joram dat begon vandaag toch pas ? wij gaan namelijk om 10 uur daarheen. Wil gaan kijken voor zo'n vest met led verlichting erin, stalgenoot heeft hem ook en wat val je daar mee op zeg!

Tallechie: succes met je paardje als hij op ijzers beter loopt zou ik dat gewoon doen

Naaltje: succes vandaag!!

Met rivaldo heb ik geen hulp nodig met inspannen, die moet van mij echt los stilstaan en dat doet hij ook braaf heb dan wel de leidsels vast , hij zit dan echt te slapen. Tweespan staat er altijd iemand voor. Ze zijn dan erg van het op jutten en vooral tum terroriseerd dan nog wel zijn hoofdstel en rivaldo :P

Gister zonder zadel op rivaldo gereden, was eigelijk puur om te stappen, maar hij liep zo fijn dat we lekker dressuurmatig aan de gang zijn gegaan, eerst had ik tum nog in mijn hand, maar die liep zo sloom dat ik die los gemaakt hebt. Dus die heeft lekker kunnen grazen aan de randen van de bak. Hij kwam er dus even lekker onderuit :P

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:08

Tjee, wat gaan jullie weer snel zeg. :D

Naaltje sterkte en succes vandaag :(:)

Tine, jammer van het theater. Op tv vind ik het echt een geweldige man om te zien. Jammer dat de roem naar z'n hoofd is gestegen.

Joram lekker geshopt zo te lezen.

Hoop dat alles goedkomt Patrick!

Wij tuigen altijd op de poetsplaats op. Pony's staan wel vast.

Woensdag gereden en gesprongen met Bart. Was een hele poos geleden dat ik dat had gedaan, maar heb er wel weer van genoten. 's Avonds hebben we vaardigheid gehad. Eerst met tandem en ik heb alvast een voorproefje gehad voor Nijkerk. Sjee, wat gingen ze hard. Wordt hard werken achterop de kar. Daarna heeft de eigenaar nog even met Saffier de vaardigheid gereden. Daar werd hij derde (hij had één bal, anders was hij eerste). Gisteren nog even getraind met Saffier en morgen heb ik een indoor in Oenkerk. Ben erg benieuwd, want mijn vorige indoor ging niet zo geweldig. :o

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:13

Bah, moet zo werken en heb echt geen zin. Heb vannacht heel slecht geslapen.
Nogal last van hoesten, dus daar heb ik mijn halve nacht meegevuld. :O

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:25

lees net alle lieve berichtjes op mijn reactie van de dokter erg lief allemaal. het gaat nu alweer wat beter maar had gister toch nog zo'n nagevoel wat er die nacht gebeurd is.

ook hier slecht geslapen, ben dan ook wakker io de tijd dat ik normaal eruit ga maar mocht eigelijk blijven liggen :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:29

Dennis schreef:
Ik wil wel naar Wormerveer, maar ben bang dat ik niet kan ivm een verjaardag (die vaak 's middags gevierd word).

Zou leuk zijn als je er ook bij bent :)
Ik wil als we gaan enkelspan en tweespan starten in de hobbyklasse.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:36

lief van jullie allemaal :*

hihi, ik zie je ponys mekaar al helemaal terroriseren laura :P :)) met van die onschuldige bekkies O:) :P

ben al op stage, beetje te vroeg..
m'n pootje is nog wat dikker :')
heb m'n schoen al uit dus, dat zit níet fijn ;)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:44

Naaltje, we denken aan je.
Optuigen: Ik heb Petra tijdens het optuigen aan het halster + touw vast. Tijdens het inspannen idem: halster over hoofdstel. Als ik het halster er afhaal, neem ik de leidsels op en stap op de koets. Ik ben altijd alleen. op vreemd terrein zorg ik wel dat er extra hulp is.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:56

Goedemorgen allemaal.

Naaltje: ben je al bij arts geweest met voet? Klinkt toch niet helemaal goed.
Rivaldo: terroriserende ponys _O-

Ik heb vannacht ook slecht geslapen, dus heb mijn menles met Rembrand vanmiddag maar afgezegd, zodat ik tussen de middag kan slapen. Net met pony nog even in de bak gemend, maar was eigenlijk te zwaar, dus maar heel kort gedaan. Heb kar nu schoon en op de trailer (moet nog wel vastgezet) en ga zo tuig poetsen en alle spullen inpakken. Zoontje heeft nu een vriendje te spelen, dus moet het even beetje afstemmen op waar zij spelen (vriendje kan nog wel eens wild zijn en ik kan ze dus niet alleen binnen laten)