Hopelijk trekt het vocht goed weg en wachten is nooit leuk
VanHuisUit
Geplaatst: 13-10-14 17:48
En ben je al thuis Avaluna sterkte hoe dan ook want zal wel niet eenvoudig zijn allemaal... Veel vocht bij Kootje. Is er nog iets homeopathisch wat je haar kunt geven (druppeltjes of zoiets?) wat hierin kan ondersteunen? En misschien bij jouw joelende monster iets te eten in het reishok? Maar zul je ook al wel hebben geprobeerd, zitten ze alleen in die hokken of met elkaar? Heb beeld van sirene op het dak Die Amerigo heeft blijkbaar zoiets van ik word vervangen als ik niet goed spring dus laat ik het nu maar doen, wat een monstertjes zijn die kleine Welshjes dan vaak toch he HT dan valt het weer terug in NL wel tegen zeker?
Hier vanochtend flinke schoonmaakactie in en om de container gedaan, ze hadden nogal huisgehouden met die regen. Daarbij heel hard mijn pols gestoten is nu dik en blauw en doet zeer . Wilde nog wat rijden maar toen maar niet meer gedaan. Wel manen van Ollie wat bijgewerkt ze zien er nu weer erg mooi en vol uit
Ik ga morgen naar een mindfulness training ... ben benieuwd.
@vhu: daar zou je wel eens veel aan kunnen hebben; heb zelf ook eens zo'n trainingen gevolgd. Hopelijk is je pols snel weer beter.
haha, amerigo die bang is dat hik wordt ingeruild. Welshkes zijn zo leuk
ben idd thuis en dat is heerlijk.
tine10
Geplaatst: 13-10-14 19:37
Ava: lekker thuis. VHU: ons monstertje lijkt inderdaad bang om vervangen te worden haha. Neem aan dat je al arnica op je pols hebt gedaan? Niet fijn Bianca: heb je nog tips gehad hoe je dat vocht sneller kunt laten afvoeren? Of moet er nog een drain in? En wachten.... ook niet mijn sterkste kant helaas.
Fysio heeft alle paarden weer behandeld. Ze was erg verbaasd hoe goed bespierd Rembrand nog steeds is. Ze vond hem ook goed lopen. Ze verbaasde zich erg over commentaar da van de laatste keer en kan zich er niet heel erg in vinden. Nou ja, nog maar poosje aanzien hoe het allemaal zal gaan. Bij Amerigo vond ze in zijn billen flink wat plekken om te behandelen en hij krijgt daarom morgen ook maar een dagje vrij. Bij Samoerai was de bespiering enorm toegenomen, altijd mooi om te horen. Bij de rechterschouder zat blijkbaar een pijnlijk plek, want Sam ging heel boos kijken naar de fysio. Maar ze bleef ondanks dat toch keurig stil staan.
Nu staan ze lekker weer in de zomerwei. Zoonlief had het geweldig naar zijn zin bij de dierenarts. Hij heeft ook nog een operatie meegemaakt. (veel bloed, maar het was niet eng hoor mam) en een hond die tijdens de behandeling overleed.
Nou, ik ga maar vroeg naar bed, zit er helemaal doorheen. Vanmiddag geen tijd gehad om te slapen.
Biancacoo
Geplaatst: 13-10-14 20:20
nee, geen tip's voor het vocht...gewoon afwachten...t'was een heeel gat, en dat moet onder die hechtingen allemaal van binnenuit weer dichtgroeien.. heeft tijd nodig..komt vast goed, het ziet er keurig uit verder....
Ava thuis !! heerlijk !!
Gem
Geplaatst: 13-10-14 20:35
Goeienavond! Heb bijgelezen en ga proberen hier en daar op te reageren.
Tine: fijn dat de fysio de paarden er goed uit vindt zien. Dapper van je zoon , ik ben als 14-jarige een keer bij een keizersnee van een vleeskoe geweest. Weet niet wat er mis ging, maar er kwam veeeeeeel bloed. Moest me aan de stalpaal vasthouden om niet onderuit te gaan . Wilde perse blijven kijken maar wist toen onbewust al dat ik nooit VA zou kunnen worden.
VHU een onhandige actie en nu een blauwe hand .
Biancacoo: en? Is het "iets" nog opgeschoten?
Avaluna, 6 weken zonder man..... is echt wel lang. Dan maar beneden kamperen, wel zo romantisch .
Dingetje breekt haar spa en wil tips..... nieuwe spa kopen ? Graafmachientje? Zou anders ook niks weten. En weer mooi tuig
Janouk: gisteren een misty morning...... mysterieus, maar ik vind mist hoofdzakelijk gewoon .
HT lekker opgewarmd op Gran Canaria .
Gisteren zijn stalgenootje M en ik met de Anda naar de Eindhovense Manege geweest. We waren door Leonne van Gestel gevraagd mee te werken aan de M.E.M. - dag, een recreatieve mendag voor hobbyrijders, wedstrijdrijders, recreanten met koetsiersbewijs en andere men-geïnteresseerden van de manege. Moos bleef thuis, anders zou hij elke dag voor een andere wagen staan nu de mijne weg is. Leek me niet verstandig.
We begonnen met een vaardigheidsparcours. De recreanten kregen 40 cm speling tussen de poortjes en een ruime tijdsmarge. De wedstrijdrijders 25 cm speling en een krappere tijd en Leonne (klasse 4 rijdster) zou zelf met haar 4-jarige rijden (afgelopen zomer beleerd), gaf zichzelf 20 cm en nog minder tijdspeling. M en ik (als 100% anti-vaardigheid-held ) zaten bij de wedstrijdrijders en onze koetsiersbewijs-houdende meerijder van de manege mocht met de Anda bij de recreanten meedoen. Tijd en ballen werden tegen elkaar afgezet, zodat niet perse de nul-rijder zou winnen, tenzij ook de snelste tijd.
M reed keurig haar parcours en behield de nul..... tja, wat kon ik daar dan nog tegenover zetten ? Balletjes gingen er geheid vallen en het publiek verwacht eigenlijk toch wel iets van je...... als *grmpfff* "wedstrijdrijder" . Ik besloot het andersom te doen: zo hárd als mogelijk met de Anda door het parcours te gaan en dan maar zien waar het schip strandde. Dus in galop gestart, het parcours (behalve de zigzag) in galop en zo over de finish.... één balletje ! De recreant deed het ook heel aardig; zijn poortjes stonden dan wel een stuk ruimer, maar hij durfde toch zelfs een galopje aan .
Daarna aan de oriëntatierit van 1 uur begonnen..... waar wij dus 2 uur over deden. De route stond wat onhandig uitgelegd, maar verdwalen was gelukkig onmogelijk. Een vragenlijst erbij (van "wie woont er op nr. 7?" tot "maak een leuke foto van je aanspanning bij bord x") en een kennis-vragenlijst (van "wat is in een tweespan het vandehandse paard?" tot "waar dient de opzethaak oorspronkelijk voor?"), waar we weinig moeite mee hadden . Parate kennis ! Resultaat: ik een individuele 4e plaats in de vaardigheid (menles gewonnen van Leonne van Gestel !) en samen met M de oriëntatierit gewonnen ! Daarna de Anda aan een lekker slobbertje en wij aan de barbecue. Erg gezellige dag gehad!
Biancacoo
Geplaatst: 13-10-14 21:24
Wauw. Knap zeg gem !! 1balletje. Klinkt als een superdag. Nu niet meer zeggen dat je geen vaardigheid kunt !!
Ja..het iets is naar volle tevredenheid opgelost. .hihi. .ongeduld ben ik toch
Hier eindelijk ook een tikkeltje blij. Mijn schouder doet al een tijdje zeer. Ik dus afgelopen vrijdag daar de de doc. Onstekingsremmers gekregen. Maar ik werd er eerst high van en later misselijk en duizelig en vannacht vreselijke nachtmerrie. Vanmorgen voelde ik me steeds depressiever worden. Ging nie goed. Dus ermee gestopt en vanavond toch met hangen en wurgen naar de menles gegaan. Ging best lekker. Ok op de linkerhand verzamelen vond de schouder niet leuk. Maar toch blij dat ik tegen doc advies lekker heb gereden. Knapt een mens van op. Pink ging trouwens stuk beter maar dat kan natuurlijk ook door de ibuprofen komen die ik nu slik. Nou ja dit heb ik in the pocket. Ha ha
avaluna
Geplaatst: 14-10-14 00:37
Arme Baudyh toch ook flink in de lappenmand , maar wel lekker gereden . Tines zoon heeft flink wat beleefd bij de da. Ik had HT's berichtje gemist; lekker uitgerust terug van vakantie? Klinkt super, Gem; gefeliciteerd .
Hier is iedereen weer de deur uit. Manlief heeft het druk 's ochtends met de hele beestenboel. Dochter verdient een extra zakcentje met uitmesten. Kippen en konijnen voeren zijn sowieso haar taak. Ga nu maar eens mijn boek uitlezen en vanmiddag wat kantoorwerk. Fijne dag, allemaal.
Lekker zeg Ava dat je lekker gedoucht hebt en lekker thuis in je eigen omgevingkje bent Baudhy in de lappenmand Gem 1 bal in de vaardigheid.....knap hoor......btw ik kan ook allleen maar vaardigheid in galop rijden, dan blijft de Pown goed trekkend en slingert die wat minder......dus gas erop...ook met Moos Ben benieuwd wat je van de les van Leonne vindt, heb er wat mindere berichten over gehoord, snel in de oprichting e.d. Dus als je het hebt gehad ben ik benieuwd naar jou ervaring. Biancacoo weer recht gezet.....gaat het al wat beter? Bij Dakota de hechtingen eruit en heeft nog last van vocht, maar met de tijd zal het wel minder worden.
Verder begint hier de drukte op het werk een beetje zijn tol te eisen geloof ik, wilde gisteren hardlopen en na 2 km kramp van achter de bal van mijn voeten tot aan mijn billen, dus toen maar aan de wandel de andere 4km gedaan. Lekker gisteren zoete aardappels met kip en eigen gemaakte appelmoes gemaakt......vriendlief had ponycorvé en op 21.15 al nok out op bed ben een beetje heel erg moe
Gem
Geplaatst: 14-10-14 09:11
Dingetje: neeeeeeee, Leonne is juist niet snel "in de oprichting" en zéker niet met jonge paarden . Ik heb eind vorig jaar / begin vorig jaar al een les of 5 van haar gehad, maar door de bit-issues ben ik daar (tijdelijk) gestopt tot ik Moos weer op de rit had. Leonne wil met jonge paarden juist wat ikzelf ook aanhang: voorwaarts / neerwaarts over de rug rijden, op 4 benen en gelijke druk over 2 handen.
Zometeen eerst naar de kapper en daarna gezellig eens kijken hoe het met Avaluna gaat . Ze ligt daar toch maar druk te zijn . Daarna de HS voor Moos, boodschappen doen, dus mijn dag is weer gevuld.
Iemand die ik ken heeft ook lessen bij haar gevolgd en die kwam op den duur toch wel met een redelijk geflipt paard terug van de les.....behoorlijk sensitief paardje......moest behoorlijk in de oprichting.....gelukkig dat jij wel goede ervaring hebt
Biancacoo
Geplaatst: 14-10-14 10:21
goedemorgen..
Oei..Gem...als Ava maar tijd voor je vrij kan maken.....veel plezier samen !! Anda had zeker gas erop in de vaardigheid..haha....maar zal al een stuk stabieler zijn dan Moos...dat komt vast goed ! Dingetje..auw...hoop dat je kramp weer weg is... Ava lekker gedouched..om 00:00 uur..haha...wel lekkerrrrr.
vanmorgen korte ronde getraind...liep een mevr. in het bos...beetje rot...zij had 3 honden mee, die nogal sterk waren en zij liep niet zo makkelijk, dat zag ik , dus gestopt tot ze weg was.....ze was not amused dat ik terug naar de auto ging...niets gebeurd, en ik dacht dat ik op gepaste afstand van zeker 50 meter bleef...die afstand....was blijkbaar niet genoeg voor haar..ik wil niemand in de weg lopen, ben altijd super voorzichtig wat andere bos bezoekers betreft..je moet het toch samen doen in het gebied....begrijp ook best dat niet iedereen het leuk vind die hondensport...maar om nou zo te reageren, voor ons beide niet leuk......domperrrr...
@ bianca niet om geven. jij hebt netjes afstand gehouden en gedaan wat je kon. Dat zij daar niet genoegen mee neemt is haar probleem
Biancacoo
Geplaatst: 14-10-14 11:21
Dank je lanouska.. Hoe gaat het bij jou..en met de paarden van HS ?
Denk toch dat ik als ik geen hulp heb met de honden trainen, ik gewoon maar met de step en 2 hondjes ga trainen...en dan alleen als ik hulp heb..zoals mijn dappere zoontje vanmorgen... met de kar ga.... hij heeft me vanmorgen heel goed geholpen !! en de rit zelf, ging supergoed..vervelende is ook, ik ken het gebied nog niet...dus weet niet waar veel wandelaars lopen en waar niet..maar om 8 uur in de ochtend...verwachtte ik nog niemand...ik ga volgende keer gewoon nog eerder....
lanouska
Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-14 12:00
hier gaat alles zijn gangetje.
Las Vegas staat op rust. heeft een soort (om het simpel uit te leggen) slijmbeurs ontstekking in zijn linker knie. cupido gaat goed ik rij hem voornamelijk ohz we hebben het te druk om hem voor de kar te zetten en maar 1x in de week werkt niet bij hem.
ik ga zondag met cupido ohz marathon rijden in Nijeberkoop. gaat ie weer veel zien en een hoop leren. ook heb ik cupido gister al voor de eerste x geschoren dit jaar. het was al een hele teddybeer geworden.
van het weekend weer op marathon geweest met het 4 span. naar Hengelo HC gestart want het is eigenlijk een 1.2.3 wedstrijd. dressuur liep goed. vaardigheid niet zo heel goed.. marathon super ondanks een herstelde parcours fout op H6 maar ons jonge paard dempsey (links achter) liep voor het eers in de marathon mee en heeft dat super gedaan.
we gaan nog meedoen met de minimarathon in bronneger (maar niet met onze eigen paarden)
en ook mogen jelmer en ik nog mee doen met een onderlinge wedstrijd binnenkort.. ik mocht wel mee doen met dempsey maar kreeg als voorwaarde mee dat ik M moest starten. vorige week even geoefend in een 20x40 bakje.. dat viel nog niet mee..
avaluna
Geplaatst: 14-10-14 12:08
Wat leuk, lanoeska! Ben zelf ook geen kleine bak meer gewend. Wil wel als Romeo weer naar huis komt, een longeerbakje maken. Is voor dochter even lekker om te starten.
Je maakt wat mee met mensen, trek het je niet aan biancao.
Het was moeilijk om tijd vrij te maken voor Gem, maar allez
tine10
Geplaatst: 14-10-14 14:16
Ik heb 9 jaar in een bakje van 17x34 getraind, had niets anders en vond het prima. Maar nu ik 30x60 heb liggen ..... vind ik 20x60 al klein. Erg he?
Ava krijgt bezoek van Gem. Gezellig!!! Veel plezier samen. Bianca: als jij voldoende afstand hebt gehouden is je niets te verwijten. Helaas ben ik wel eens die andere partij geweest. Ik had destijds 3 best lastige honden, dus ging altijd heel vroeg naar het bos, zodat ik geen last had van andere honden. Maar kwam dan ook geregeld een musher tegen. Die kwam echter wel gewoon op een paar meter voorbij sjezen. Was ik niet blij mee, maar om dan ruzie te maken..... Heb wel 1 keer ruzie gehad met een mevrouw. Ze vond het nodig om haar ongehoorzame retriever bij mijn honden te laten lopen (die allemaal aangelijnd waren). Ik had mijn handen vol aan mijn honden, maar ze deed helemaal niets. Liet haar hond gewoon tussen mijn honden lopen. Toen ben ik wel boos geworden. Ik moest maar niet met mijn honden lopen als ze niet tegen andere honden konden. Tja, ze moesten toch wel uitgelaten worden. Het was geen losloopgebied dus volgens mij zat zij toch echt fout. En al was het wel een losloopgebied, andere mensen horen geen last van jouw hond te hebben. Pfff kan er nog boos van worden haha
Vanmorgen heeft zoonlief weer super gereden tijdens de les Zometeen met Mowgli naar de dierenarts. Hij heeft ineens een heel rare, dikke bobbel tussen zijn schouders. Maak me wel een beetje zorgen eigenlijk.
Verder... heb ik de inschrijving voor onze competitie gesloten. Een maand voor de wedstrijd hebben we al zoveel deelnemers dat we van 8.30-19.00 uur bezig zullen zijn. Dat vind ik wel even genoeg haha. We hebben dit jaar heel veel deelnemers in M-ZZ enkelspan. Echt ongelooflijk, en bijna geen B en L
avaluna
Geplaatst: 14-10-14 14:41
Hey lieverds; dank jullie wel; echt super lief en de meest geniale kaart ever Gemma komt nog met beeldmateriaal
Biancacoo
Geplaatst: 14-10-14 15:38
Hahaha...Gemma is bij ava aangekomen....hihi.... Tine, ik begrijp het ook best hoor.....die mevr. die kon moeilijk lopen..dat was duidelijk te zien.... en ik begrijp ook best dat niet iedereen gecharmeerd is van mijn hobby.....maar ik dacht echt...dat ze al verder weg was..anders was ik nog niet naar die kruising toegegaan...maar goed....niets gebeurd, zij is gelukkig niet gevallen oid.....
Lanouska, nog drukke agenda..ik hoop dat las vegas snel weer helemaal beter is !! en succes met cupido bij de marathon !!
avaluna
Geplaatst: 14-10-14 15:44
Echt een heel leuke verrassing; ze deed al ee beetje geheimzinnig over dat we wat leuks voor je hebben. En dan van julie
tine10
Geplaatst: 14-10-14 16:28
Mooie afleiding voor Ava. Ben wel benieuwd naar de foto's
Bij da geweest, gelukkig niets ernstig. Enorme bloeduitstorting (groter dan tennisbal). Gelijk maar een afspraak gemaakt voor de castratie van Lika. Pff altijd spannend.
Nu maar weer ponys wassen en vlechten. Morgen bixiewedstrijd. Samoerai dressuur ohz, Amerigo dressuur mennen en beide springen.