[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:33

Baudy: op site van driesporen staat verslag met link naar foto's. Daar sta jij 2x bij.

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:33

@vhu; stress en rugpijn zijn dikke vriendjes.. Hier ook meteen bij assessmentstress etc. Verder wel last, maar niet zozeer beperkend (als ik maar niet wil paardrijden)

Wat balen van ollie zeg.. Hopelijk helpt 't graasmasker :)

Wat jammer tine dat je niet de gehoopte reactie krijgt van instructrice..

*gaat braaf verder voor school*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:39

Met zo'n uur of 3, 4 op de wei heeft ze hen niet maar langer dus wel.... en tja werkbaar is dat niet 3 a 4 uur op de wei plus dat het voor haarzelf ook veel lekkerder is als ze wel gewoon lekker de hele dag op de wei kan.... maar het gras is bij ons ook zo ontzettend groen en het groeit als een gek, 't is gewoon erg gevaarlijk gras. En dan als ik haar binnenhaal denk ik jeetje wat is ze dik, maar de volgende ochtend, of zelfs na rijden/mennen/longeren zie je haar alweer 'inslinken' of gewoon weer normaal zijn (ze is er goed aan maar niet vet ofzo). Is dus allemaal gas. Ze mest ook niet erg nat ofzo of plast extra veel (stal is niet natter) dus dat is het niet.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:40

VanHuisUit schreef:
Zou het gewoon tegen haar zeggen Tine geeft je nu een vervelend gevoel (wat ik me kan voorstellen, je bent er zo mee bezig geweest) :(:)

@Baudy jij zei toch over Melissa & endurance resultaat (wat goed zeg zo dicht bij de 13 km/uur!), was dat de Melissa uit jullie team denk ik, niet Crazymel toch? Crazymel had ook super goed gereden maar net tikje te snel. Hoe is het eigenlijk met je auto afgelopen? Misschien heb ikerover heen gelezen hoor maar denk er op eens aan.

tikke te snel idd :+ 6,5 min te snel zat op de 13,54 km/h :+ maar nu wel klasse 2 startgerechtigd!

lees wel mee met jullie

vhu lastig zeg dat boeren/opgeblazen, denk wel dat de grasmasker zal helpen!
Gwin die weer bezig is met opbouwen!
nouvel gave fief fotos gezien! ze is zo knap!
Tine _/-\o_ wauw!!
:wave: aan Smickey :)
Biancacoo gaaf zweeds!! wil wel fins willen leren

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:45

Dids staat al 1,5 week aan de wat dunnere mest.. Ook door het gras denk ik zo.. Blijft een vervelend goedje die groene sprieten..

Bij jullie bokt ook zo traag? :=

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:46

*benefiet drukte*

Afbeelding

haaai,
ik poog bij te blijven, maar lukt bijzonder slecht.

opvallende dingen,
flinke hugs nodig voor sommige
:(:) :(:) :(:)

verder mee met de voorgaande samenvattingen -O-

hoop erg dat jullie het mij een beetje kunnen vergeven Y;( Y;(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:51

Hier ook trage bokt.
En soort spinazie aan achterkant paarden. :Y)
En stress=zere nek/zere rug/hoofdpijn enz... Helaas herkenbaar.
VHU: kun je aan strookbegrazing doen? Hier krijgen ze iedere dag een metertje erbij. Ze blijven mooi slank. En ook geen stress over koliek of hoefbevangenheid. Ik heb wel bij de overstap van kale wei naar gras, begonnen met een half uur. En daarna iedere dag een half uur erbij. Tot ik op 9 uur zat, toen pas gingen ze over naar 24/7 op het gras.
Crazymel: wat goed!!
VHU: ik ben niet zo dapper dat ik dat tegen juf zou durven zeggen. :o

Hier geen ervaring met merries, maar klinkt me wel als flinke operatie. Maar goed, als dat alle andere problemen weghaalt, dan is dat het wellicht wel waard.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:59

Tine: moet je ook niet doen :n . Je rijdt voor jezelf, niet voor je juf ;) . Gewoon blij zijn met je eigen mooie prestatie en dankbaar voor hetgeen zij je geleerd heeft.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:13

@Tine strookbegrazing lukt niet omdat we de wei met een grote groep (zeer gemeleerd van mini t/m Fjord) pony's delen en iedereen het daar dan mee eens zou moeten zijn. Lopen er zo'n .... 20 op in totaal geloof ik? En iedereen heeft daar weer ander idee over :+ is enorme wei ben daar ook heel tevreden en blij over, maar het 'intunen' kost me dus bij Ol wel moeite. Had haar week voor onze vakantie elke dag met half uurtje erbij opgebouwd naar uur of 3. Toen week vakantie stond ze gewoon 10 uur op weiland, maar was wei op zand en behoorlijk kort. En nu loop ik vast..... maar hoop dat het met graasmasker beter wordt. En hoop dat ze ermee om kan gaan.

@Crazymel: super gedaan!
@Gem is toch leuk om filmpje te evalueren?

slow-chat :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:15

staat ze op kleigrond nu?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:28

VHU: tuurlijk is een filmpje evalueren leuk... voor ons, als lesklanten en hobbyisten (en niet te vergeten: héél vrouw - eigen :D ). Maar de lesgevers zien het wellicht toch als "werk" en steken hun kostbare tijd wellicht liever in lesgeven (of zelf trainen) dan in evaluaties en analyses. Goeie punten en goede klassering: missie geslaagd, klaar. Althans, zo denk ik dat zij denken ;) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:32

Grappige is wel dat juf zelf AL haar proeven laat filmen om eindeloos te analyseren :D
Maar goed, het is gewoon zo. Ik ga zelf nog maar eindeloos kijken. Zie steeds meer dingen die beter kunnen :o :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:39

Tine: Ik kan dat ook.... alles dood-analyseren, elk foutje zien, tenenkrommend naar mezelf en de pony kijken. Mijn eerste filmpje vorig jaar in Katsbek; ik dacht dat ik best wel lekker bezig was, maar heb me letterlijk doodgeërgerd aan mezelf. Pas toen lesmees (in het filmpje) de handschoen opnam en zich ermee begon te bemoeien, begon het er beter uit te zien. Maar heb wel 3/4 filmpje moeten wegknippen voor ik iets overhield dat ik per pb durfde te laten zien :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:40

@Gem & Tine ieder zijn ding en manier :j maar.... ik zie het niet als iets hobby-isten of vrouw- iets hoor evalueren en bekijken filmpjes, mijn instructeur deed dat wel degelijk en is geen hobby-ist en ook geen vrouw :P plus dat coaching in mijn visie ook kan bestaan uit evalueren, filmmateriaal, tot en met lezingen praten over of wat dan ook. Ook maar mijn idee hoor :)
@Aks het is soort klei-leemgrond bij ons

Nou ff zoonlief instoppen.... is al 11 maar ja.... soort van eindpunt van de dag.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:52

VHU: Dan heb jij gewoon een zeer sociale lesgevert gehad, die uitgebreid de tijd nam voor zijn lesklanten :D . Evalueren doen we hier ook :j , maar altijd tijdens het werk: onder het mesten, rijden, poetsen, voeren etc. etc.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:00

Is ook gewoon erg aardige persoon, dat zeker :j evalueren / boom opzetten onder genot van Brabantse koffie & koek / aardbeienvlaai.

**mis dat best wel**

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:18

Ik geloof dat er hier dan nooit meer gewerkt zou worden :D :') _O- ! En ik zou er uit zien als een kamerolifant :Y) !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:20

:+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:27

vhu, lastig met gevoeligheid voor gras...
ik zou dan nog niet al te lang doen, het gras is best rijk in deze tijd...

hier staan ze nog niet in de wei, staat nog bijna niks door de kou... :+
alhoewel het nu wel aardig aan het groeien is, maar om nou te zeggen veel...

ips, ah dat is een positief bericht, thanx!
mijn veearts zei ook dat het tegenwoordig een operatie is die prima is te doen, staand inderdaad.
ze maken 2 kleine gaatjes en daardoor halen ze de eierstokken eruit...
alleen wel kostbaar...
moet Utrecht maar eens gaan bellen voor info, ik zou dan wel daar naar toe gaan, goede ervaringen mee...

tine, instructrice vragen om tips nav je filmpje...
moet ze kijken... :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:51

Nou net even anouk gekeken. Ze heeft het heel mooi gezongen en ik vind dat we wel een plaatsje
in de finale verdienen !!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:55

:j

jeps, vind ik ook!

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:04

Nouvel; wat een zorgen kun je toch hebben om zo'n paard. Maar inderdaad als alles al is geprobeerd kan een dergelijke operatie uitkomst bieden. Veel succes met beslissen.

Tine; jammer dat lesmees niet die moeite neemt. Kan voor jullie beiden goede inzichten bieden voor de training lijkt mij.

Aks assessment stress en ben benieuwd naar de bittenvoorlichting voor dids.

VHU; hoop dat graasmasker uitkomst biedt. Hielp hier bij de pony goed maar hij vond het vreselijk dat ding.

Net even naar de verenigingsles geweest. Niet met paard want vervoermiddel staat bij de garage maar toch voor het eerst van mijn leven een vaardigheid gereden (in draf) met het paard van een ander lid. Leuk maar viel nog niet mee moet ik eerlijk bekennen. Oefening baart kunst zeggen ze toch?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:05

Mijn lesgever is ook erg betrokken, heb hem op fb, volgt dus alles van mij en sil, geeft hier en daar tips en elk moment van de dag kan ik mijn vragen stellen. Heel fijn! Lessen duren officieel een uur, maar vaak is hij het dubbele bezig zonder extra te rekenen.
Laats een als verrassing naar zijn huis gereden, 17 km heen en terug, mocht even op zijn erf rijden en door de waterbak en nog tips ook :D
Kortom ik ben tevreden :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:09

dat is super jenkins!

annemie, ja alles maar eens rustig op een rijtje zetten, geen overhaaste beslissingen...

gaaf joh, dat je met een ander paard vaardigheid mocht rijden!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:10

Zo ik vond Anouk goed zeg! Prachtig lied. En ze keek zowaar aardig in de camera. Vind haar overigens echt een ontzettend goede zangeres, fan hier zeg maar.

Wat leuk Annemie... en vind je dapper met een 'vreemd' paard vdh doen :j

@Janouk ik kan het echt niet continue managen om Ollie elke dag maar 3 uur op de wei te hebben, we moeten zelf op-af zetten, regelen we met klein groepje maar dan moet het wel een beetje gelijk gaan. Ben er nu erg veel tijd mee kwijt, maakt niet uit voor even, maar hoop dat ze met graasmasker gewoon buiten kan blijven. Is voor pony ook veel lekkerder, anders staat ze vaak alleen op stal ook niet gezellig. Denk dat het wel meevalt met het masker, het is een pony die tot nu toe met alles goed meewerkt.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 14-05-13 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt