[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:10

PrinsjeH: het varen daar is lang niet zo spectaculair als de Duitse rivieren. Daar valt veel meer te zien. Servië zelf heb ik niks van gezien. We konden niet van boord zolang we niet wisten wanneer er gelost kon worden. En zo gauw we dat wel wisten, moesten we ook meteen onder de kraan :') . Niks gezien dus.

Lees over shoppen. Ik hou er helemaal niet van, tenzij in een ruitersportzaak :o . Erg he...
Verder nog kreupele pony's van Janouk, Maisie, Biancacoo :(:)

Ik heb een paar topdagen *\o/* ! Kinderen zijn op scoutingkamp, man aan het varen, en ik kan gewoon doen wat ik wil zonder op de klok te kijken :oo !
Heb vanmorgen eerst met stalgenootje Machteld gekoetst. Met het tweespan Dartmoortjes het bos in. Was erg leuk! Daarna Ster ingespannen en was net weggestapt of stalgenootje Vera kwam aanrijden. Zij is meegeweest en weer lekker een uur het bos in. Vervolgens hebben we haar paard Shelbey ingespannen en hebben we wederom een leuke tocht door het bos gemaakt. Helaas het laatste kwartier inktzwarte wolken, onweer, een wolkbreuk en hadden we onze regenjassen hard nodig!
Ik mis de drukte en gezelligheid van hubby en / of de kinderen wanneer ik thuis kom, maar zoooo heerlijk om de tijd voor mezelf te hebben. O:).
Nu hoor ik het hier thuis buiten onweren..

Biancacoo

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:11

Bicci..dat is zooo cooooool !!! gave pick's !!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:12

_/-\o_ _/-\o_ ben er dan ook erg trots op _/-\o_ _/-\o_

had nog toopje ergens...
ff zoeken..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:13

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:22

blikopener stuk ^)
blikje mais openrammen met schroevendraaier is níet goed voor je koppijn _O-
gelukkig wel zo slim om ledematen uit de buurt te houden, dus daar niet in gestoken :=

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:23

ik koop serieus alleen nog maar blikjes met zo'n lipje eraan..
hier blikopener niet stuk, en toch werkt dat nooit hoor..
die geke lipkes wel...
dus was snel om...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:25

@Gem: de Duitse rivieren zijn idd heel mooie omgeving en voor zover ik wel eens heb meegevaren, vond ik de ijssel ook heel mooi en door Betuwe (weet niet hoe het daar allemaal heet hoor :o ) Maar jammer, zo'n lange vaart en dan door die papieren romslomp niks zien van 't land als je d'r dan toch bent, ach, ik lees al verder en je hebt je keigoed vermaakt in ons kikkerlandje *\o/* *\o/* *\o/* (en ruitersportzaak-shoppen is ook mijn favoriet :)) )

@Bic: supergave foto's van de behendigheid met Breez <3

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:26

dank u prinsje,
alles goei-ig daar?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:45

Even egopost. Zoonlief had vanavond proefles om mee te mogen doen in de dressuurles voor ponys. Hij deed het heel erg goed, dus na de zomervakantie gaat hij straks de ene week naar dressuurles en de andere week naar springles.

En onze paardengek wil ook graag op ponykamp, dus net een opgezocht waar ook kinderen vanaf 6 jaar mogen komen en hem ingeschreven. Hij heeft een volle zomervakantie (2 weken met ons kamperen in Engeland, dan bijna 1 week naar opa en oma, dan bijna 1 week op ponykamp, 1 week thuis en de laatste week spelweek in het dorp) Ponykamp is in Zeijen, op vrijdag moeten we hem weer op halen en op zaterdag heb ik in Zeijen districtskampioenschappen mennen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:58

Zo ik ben gaar :o praatjes gingen goed, na afloop kwamen ouders/schoonouders naar me toe om me te bedanken dat ik hun (schoon)dochters zo treffend had omschreven en gelukkig waren de studenten in kwestie er ook blij mee :P zijn mooie momenten waar je het als docent om doet :D nu morgenavond nog de deeltijd opleiding en dan heb ik vakantie *\o/*

@PrinsjeH heerlijk zeg :j en mooi vooruitzicht voor 't weekend +:)+
Janouk gaat langzamerhand dus goed, net als voorzichtig ook Ferro maar Missy nog wat twijfelachtig :(:)
Baudy 1e goede resultaat van merrie binnen en misschien zwemtraining voor Dalerboy. Ik weet trouwens niet hoe licht/zwaar je wagen is? Ik/we dachten (ook) dat Bente niet kon stappen voor de wagen/ dat ze daar dus niet sterk in was. Maar onder het zadel kan ze het wel heel goed (je rijdt Dalerboy niet onder het zadel toch?). Dus ze kan het wel. Nu met de nieuwe wagen stapt ze echt zo veel beter / gewoon vlot en ruim vanaf het 1e begin..... en ook geen gehups meer tussendoor. Heb nu zelf 2x met nieuwe wagen gereden en instructeur dus ook een keer en het is echt een enorm verschil.

HT even in een dip, rotziekte.... :n

Bente is vandaag gelongeerd en wordt morgen ook weer gelongeerd. Dan vrijdag heb ik alweer een groom beschikbaar :D en gaan we weer lekker naar buiten en de weg op nu al zin in!

@Gem begrijp heeeeeel goed wat je bedoelt, geniet er maar even van! En je had dus gelijk met je reis naar Servie wat een gedoe zeg >;)

**edit** zie dat Tine en ik gelijk postten, die zoon van jullie wordt nog een echte paardengek, heerlijk zeg! Is dat een hele week het ponykamp incl blijven slapen? Durft hij dat wel/durf jij dat? Ik ben daar zo'n watje in, vond een nachtje slapen met hockeykamp al bijna niet te overzien :o

ahhhh zag net nog enorme type/schrijffout zeg hoe ligt je wagen is ipv hoe licht je wagen is... sorry ben eigenlijk dyslectisch maar vrijwel 'afgeleerd' alleen als ik moe ben maak ik nog zulke stomme fouten :o

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:17

@Bic: alles bijna weer goei-ig... de migraineaanval was gelukkig zelfde dag nog verdwenen, maar heb er soort verkoudheid voor teruggekregen met akelige buikpijn en zelfs :r gisteren/vanochtend... gelukkig vanmiddag goed gegaan met rit en nu ook wel ok...

@Tine: wow, die kleine kerel van jullie is echt een kranig ventje zeg! Dat ie al lekker op ponykamp gaat en dat zomaar zelfstandig durft, dapper hoor en komt mooi uit voor jullie met regelen van vervoer nu je daar wedstrijd hebt met ophalen, mooi geregeld!

@VHU: mooie speeches gehouden en vakantie bijna voor de deur... haha, mag die wagen wel lekker 'liggen' hoor ;-) Gaan jullie nog naar buitenland met vakantie? Wat kun je lekker gaan toeren met de nieuwe wagen in de vakantie straks, heerlijk *\o/* En staan er nog wedstrijden op 't program???

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:34

PrinsjeH schreef:
@Tine: wow, die kleine kerel van jullie is echt een kranig ventje zeg! Dat ie al lekker op ponykamp gaat en dat zomaar zelfstandig durft, dapper hoor en komt mooi uit voor jullie met regelen van vervoer nu je daar wedstrijd hebt met ophalen, mooi geregeld!

Nou, dat vervoer maakt helaas niet uit. Vrijdag moeten we hem ophalen en zaterdag moeten we dus weer (met 2 auto's, want doe met Rembrand en Amerigo mee) heen ivm kampioenschappen.

Ik vind het wel spannend hoor om hem daar te laten slapen. Maar vorig jaar heeft hij ook een week bij opa en oma gelogeerd. Is natuurlijk anders dan bij onbekenden, maar als het niet gaat, haal ik hem gewoon weer op.

Nu ga ik snel naar bed.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:42

Oeps, dacht ik juist dat je mooi kon combineren, verkeerd begrepen :o
Hopelijk gaan jullie 'm dan vrijdag halen en loopt hij helemaal over met verhalen over alle belevenissen :D

En... welterusten :Z

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:45

Ach dat is ook zo natuurlijk.

We gaan op vakantie naar Italie, het gaat ons vooral om de reis eerlijk gezegd, we houden erg van paar daagjes hier, paar daagjes daar, dan kamperen of bij slecht weer B&B. Doel is een wedstrijd die manlief wil bezoeken (is modelvliegwedstrijd). Ergens in Toscane geloof ik.

Eerste wedstrijd met wagen is Gilze dus de 26e augustus, en 22 juli onder het zadel endurance Etten Leur. Dan voor september weet ik het nog niet, zou eigenlijk nog wel een keer officieel D/V willen starten met Bente maar we zien het wel. Ligt/licht :+ ook beetje aan beschikbaarheid van groom e.d. Plus dat mijn schoonvader wat wiebelig is in gezondheid, was eerder dit jaar ook zo maar nu weer, beetje zorgelijk, weet niet wat voor aandacht dat gaat vragen...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:50

oe, die endurance gaat dus door??? Dat is al snel zeg, over anderhalve week! Leuk, ga mss wel even langs de route kijken (gewapend met camera dan natuurlijk ;-) ) Oja, en Gilze, de aangespannen dag, spannend! Ga je nog de zondag??? (tuurlijk!) En :(:) voor schoonvader, dat kunnen behoorlijke hoofdbrekens zijn, gezondheidsperikelen in directe omgeving...

Is hier iemand uit het topic wel eens naar Loonse en Drunense duinen geweest om te mennen? Kan niet echt vinden waar de menroute(s) beginnen? Had gehoord bij alle cafeetjes, maar schijnbaar staat op de plattegrond van het gebied niet de menroute? :?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:54

@VHU; gilze... da's ook thuiswedstrijd zowat.. Maar dan ben ik op vakantie..
en sterkte :(:)

@tine; zoonlief drukke vakantie! Die hoeft zich niet te vervelen!!

Hier zojuist de lego-bus terug in elkaar gezet :) Die was een paar maanden terug over de grond gegaan toen ik door m'n been zakte :+ dus nu maar weer heel gemaakt, en veilig op een kast gezet _O-

En nou maar naar bed, kan niet meer zitten niet....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:11

Moest nog erg aan je denken vanmiddag Aks, had last van mijn rug en moest autorijden.... maar als ik op een bepaalde manier ga zitten dan trekt die pijn gelukkig weer weg (had er vanmiddag ook nog 2 aspirines voor nodig maar goed was ook omdat ik die praatjes moest houden, wil dan niet met pijn in mijn lijf daar staan en heb nu nergens meer last van) oftewel het is (enigszins) regelbaar. Hoop toch zo dat je met je revalidatie iets krijgt aangereikt waardoor je die pijn te lijf kunt gaan...:(:)

@PRinsjeH neem je dan ook flessen water/emmertje/spons mee als je langs de route gaat staan :list: O:) ? Crazymel gaat hem geloof ik ook rijden. Ben erg benieuwd naar de route want dan hebben we direct een mooie trainingsroute van zo'n 25 km standaard bij de hand :7 Heb er ontzettend veel zin in :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:17

Voelde jij verschil met de huurauto die je had (de vw open transporter) en je eigen auto vhu?
In die bus zit je met je benen meer | richting de pedalen dan in een personenauto, dan is het meer --

Als je begrijpt wat ik bedoel?
Bij mij gaat dat rechte dus helemaal mis in de auto := (en waar gaan we mee op vakantie := dat wordt wat...)
:):) maandag revalidatie toe. Heb er écht zin in! :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:19

haha, tuulijk wil ik dat doen! Gewoon emmer met gewone (schone) autospons??? En dan jerrycan water en een drinkbak voor peerd en flesjes water voor jou??? Pb me anders maar voor tijd/plaats, dan hou ik d'r rekening mee :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:34

Ik ga je als ik starttijd en dus richttijden heb voor waar ik wanneer ben even pb'en PrinsjeH helemaal +:)+ emmer met daarin wat paar liter water en spons is super. Dat water kun je dan meenemen gewoon bijv 2 1.5 liter flessen. Ze drinken toch meestal niets maar het is erg fijn als ze onderweg zo af en toe gesponsd kunnen worden op hals/borst, niet alleen voor het koeling maar ook voor de vliegen (hoe minder zweet sporen hoe minder vliegen). Maar ik hou je op de hoogte :j voor foto's nemen is het altijd erg leuk op of vlakbij de p/a (controlepost pols/ademhaling) te staan of bij de finish.

@Aks ik zet mijn stoel zo dat ik mijn benen vrijwel kan strekken, leg linkerbeen (bij mij is linker SI gewricht dus het probleem) gewoon zoveel mogelijk recht naar voren (dus onder/naast de koppeling/rem). Dat scheelt dus echt enorm in de pijn / pijnopbouw. En dan bewust recht zitten achter je stuur. Dan eventueel kussentje / 'iets' achterin je rug wat tegendruk geeft, of af en toe je vuist/hand goed tegen je onderrug aanduwen. Dat recht en goed zitten heeft huisarts me toen op gewezen en het werkt echt heel goed om die pijn weg te krijgen / te beheersen. Hoop dat het werkt.....

Bus vind ik lekkerder zitten dan gewone auto omdat ik in bus rechter / hoger zit. Maar als je stoel goed in kunt stellen moet dat ook lukken.... alleen jij hebt natuurlijk een wat oudere auto (je Golfje toch?) met wat oudere stoelen, weet niet in hoeverre je die goed in kunt stellen.

Hier thuis op de stoel/bank moet ik ook heel goed opletten dat ik goed zit. Doe ik dat niet heb ik binnen een half uur echt flinke pijn en kan ik op een gegeven moment eigenlijk met goed fatsoen niet meer zitten. Dat is altijd al we een punt geweest, sinds dus bevalling maar na die val ben ik zeg maar weer ergens terug naar af of zo.... >;) maar het gaat hier redelijk wel.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 11-07-12 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:37

mja, bij mij gaat het dus mis als ik rechtop moet zitten :P In m'n eigen hokje gaat het beter dan in de bus van vriendje namellijk. En dat is dus pedalen naar vóór induwen ipv naar beneden :)
Bij mij is het ook links waar het mis gaat..
M'n eigen auto is best uit te houden dus, op m'n werk ook, zijn ook ''naar voor-pedalen'' maar in die bus krijg ik m'n draai niet zo best gevonden omdat je dan dus naar beneden moet..
Naja, thank god is het links :+
Klein kussentje mee is wel goed idee! die houd ik erin! (zaterdag meteen testen, dan moet ik met bus naar m'n werk omdat ie gepoetst wordt).

Nou ga ik m'n nest in :P

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:38

VHU; helemaal goed, ik hoor de tijd wel en dan weet je mss ook meer over de route??? Is in elk geval omgeving Etten-Leur toch??? Komt goed met die flessen water/emmers/sponzen etc. Kan ook de bremsen bremsen meenemen of is dat niet toegestaan???

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:42

naar voren / achteren principe had ik nog niet gemerkt dus .... ben gelukkig ook stukken minder gammel dan jij ... Y;( :(:) maar die houding is echt mega belangrijk. Tegendruk geven kun je met een kussentje of dus met een bekkenband. Met kussentje kun je het beter bepalen, als je zit, dan met zo'n band (is permanente druk en gebruik je dus ook als het niet nodig zou zijn). Soms heb ik kussentje nodig soms ook niet.

Welterusten moet nog honden uitlaten....

En excuses aan de rest van het forum maar dit ging dus even over dwarsliggende SI gewrichten :Y)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:42

Goedenavond,

Ik ga even mee met de mooie samenvatting van VHU :list: +:)+

Vandaag een heerlijke dag gehad in Duinrell, geen regen... maar een lekker zonnetje :D ... gratis kaartjes :D , Praatjesmaker Jochem van Gelder ontmoet voor nieuwe tv-opnames :D , kids super genoten :D , niet druk :D :D oftewel een +:)+-dag!

Praatjesmaker ontmoet praatjesmaker _/-\o_
Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:46

Ollie1 schreef:
Goedenavond,

Ik ga even mee met de mooie samenvatting van VHU :list: +:)+

Vandaag een heerlijke dag gehad in Duinrell, geen regen... maar een lekker zonnetje :D ... gratis kaartjes :D , Praatjesmaker Jochem van Gelder ontmoet voor nieuwe tv-opnames, kids super genoten :D , niet druk :D :D oftewel een +:)+-dag!

whut?? :oo
hier heeft het echt gegoten vandaag :oo

@vhu; stukken gammeler hier :P is de leeftijd _O- :))

*gaat nu echt*