[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:03

Tine ik doe het zelf ook niet hoor. Weet nog niet eens hoe ik een band moet wisselen. Laat het ook lekker over aan anderen.

Tine ik zal zeggen gewoon naar een wagenmaker brengen :-)
http://www.benigids.nl/zoekdetail.php?id=388904&zoek=
Ik heb mijn wagen naar deze gebracht.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:05

Hier nog zo eentje die er zelf niks van kan. Ik zou zelfs niet weten waar de lagers zitten. Weet alleen dat er een gaatje is waar ik vet in zou moeten doen om de boel te smeren. Maar heb het nog nooit gedaan (koets heeft ocharm slechts 185km op de teller staan, dus denk dat het nog niet echt nodig is).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:11

ik kan er zelf ook niets van, wil het wel leren
maar mijn vriendje kan 't :)) (tenminste, als je auto's en vrachtwagens helemaal oke krijgt moet een menwagentje ook wel lukken lijkt mij zo ;) )

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:25

ik ben dan wel links, maar wat dat soort dingen betreft heb ik ook 2 linkerhanden... :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:39

Voel me al iets minder knullig :D

Volgens mij ben ik ziek aan het worden, zere keel, zeer oor, zere rug (gevoel dat ik uit 2 helften besta), zere kies (ok, die hoort niet helemaal in het rijtje, maar is wel erg vervelend; woensdag nog bij tandarts geweest, maar zit geen gaatje ofzo; is volgens tandarts door mindere weerstand)
Hoop zo te kunnen slapen. Zoon wil niet naar bed, maar ik moet echt even. Nu maar hopen dat ik dan ook echt kan slapen en hij niet iedere minuut binnen komt zetten.

Heb osteopaat ook maar gebeld, maar ook voicemail. Nou, maar even zien wie wanneer kan komen. Hij moet het snel weer doen ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:45

oei sterkte...

ferro voor het eerst de wei in! *\o/*
Afbeelding

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:04

@ tine: Verzorg je maar goed!
ik doe het onderhoud ook niet zelf. Het enige wat ik doe, is de wagen afspuiten en afvegen als hij vies is. En het is ook regelmatig nodig om de schroefjes bij te draaien, ben er helaas al een paar kwijt :( Die schroefjes bijdraaien doe ik ook altijd snel even, en de banden oppompen ook.

Ik wist ook niet dat er iets aan de wielen gedaan moest worden, dus bedankt L_R voor de uitleg :j Ik ga vriendlief eens onder de arm nemen denk ik :o

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:45

Ik heb ook geen verstand van wagens. Maar ga vanaf maandag wel mijn concourswagen en tweewieler zelf opknappen. Ben benieuwd hoe ver ik kom zonder verstand! Denk iig datk moet schuren en verven en lassen.. Maar heb al die dingen nog nooit gedaan haha.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:48

Kan iemand mij makkelijk uitleggen hoe het met de winstpunten in de vaardigheid gaat?
Heb net mijn punten gecontroleerd en volgens mij klopt het niet

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:51

Nou, ik weet het niet meer hoor. Iemand die nog een portie pech van mij over wil nemen?
Sun loopt nog steeds niet goed, geen enkele verbetering zichtbaar, en ik word net door mn moeder opgebeld, helemaal in tranen; die was met 1 van onze curly's naar de DA geweest en die heeft ernstig nierfalen en ze kreeg als advies mee "ja, misschien kunt u het nog een tijdje proberen op speciaal voer, maar we zijn niet optimistisch" Beest is verdorie net 5 jaar, dit soort uitspraken wil je nog helemaal niet horen!
ik ga douchen en naar school toe, misschien dat ik nog een zakje dieetvoer kan scoren ergens.

Groetjes, lacuna

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:54

@ tallechie als je foutloos bent rij je 2 punten tot en met 4 strafpunten rij je 1 punt en alles daarboven rij je niks meer

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:57

Foutloos (en binnen de tijd) is 2 winstpunten.
tm 4 stafpunten (dus een klein beetje tijd of 1 balletje) is 1 winstpunt.
Anders niets.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:58

Mijn wagen gaat ook gewoon naar de wagenboer hier in Noord Holland. Heb m vorig jaar ofzo een beurt laten geven kost 50 euro... Daar ga ik het niet zelf voor doen!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 14:12

Pff Lacuna, zit je ook niet mee hé :(:) Sterkte!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 14:26

tallechie schreef:
Tine ik doe het zelf ook niet hoor. Weet nog niet eens hoe ik een band moet wisselen. Laat het ook lekker over aan anderen.

Tine ik zal zeggen gewoon naar een wagenmaker brengen :-)
http://www.benigids.nl/zoekdetail.php?id=388904&zoek=
Ik heb mijn wagen naar deze gebracht.

Is een goede, maar voor mij nog steeds 1,5 uur rijden. Maarten vd Dorpel heb ik dan als enige optie in de buurt vrees ik.

Lacuna: heel veel sterkte.
Nouvel: mooie foto

Net 1,5 uur kunnen rusten. Zoonlief heeft heerlijk in de zandbak zitten spelen. Helaas waren de honden nogal aan het blaffen, dus niet geslapen.
Zo nog rozen kopen voor mijn ouders. Die zijn vandaag 45 jaar getrouwd. Daarna maar een ijsje scoren :Y)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 14:49

Kun je het niet combineren met een wedstrijd hier in de buurt? Als je in Roden of leek start dat je het dan combineert of in ruinerwold?
Gefeliciteerd met je ouders. Lekker ijsje, je brengt me op een idee.

Dank je wel voor de uitleg over de vaardigheid. Dan klopt het wel. Had een keer 5 strafpunten dus er net buiten.

Lacuna heel veel sterkte.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:09

Goedemiddag :D
Ik ga zelf niet zitten klooien met de wagen, die gaat gewoon naar Dekkers in Rijsbergen. V/d Wal in Nijetrijne daar brengen ze ze van de stalhouderij ook heen (hebben allemaal v.d. Wal wagens) is prima adres. Heb er ook totaal geen verstand van maar als het erg piept of kraakt is het volgens mij niet goed :+

Had geen tijd genoeg voor buitenrit maar een uur lekker gedressuurd in de bak :D Had haar echt goed aan de loop. Daarna nog stukje langs de weg gestapt ging ook redelijk normaal := 't Zit zelfs in mijn hoofd om ernaar toe te werken dat we in het winterseizoen indoor dressuur gaan doen onder de man, nu het weer wat beter gaat met mezelf met rijden begint dat toch wel weer te kriebelen :j . Als we zo doortrainen kan ik het zelf denk ik wel aan, nu bijna uur behoorlijk intensief gereden, ben wel wat moe maar niet afgedraaid. Rizanta gaat steeds soepeler lopen dus.... wil dan wel direct L starten.

Ze was enorm hengstig gisteren, daarom wat tegendraads, sloom en hangerig waarschijnlijk. Merkte er onder het zadel eigenlijk niets van.

@Tine fijn dat je wat hebt kunnen rusten, echt vervelend van Rembrand ;( gefeliciteerd met je ouders!
@Nouvel jouw Ferro is leuk! Heerlijk hem zo te zien in het topic.
@Naaltje Diddle weer helemaal *D zou je me willen pb'en wanneer je moet en wat enzo :j
@Biancocoo heeeeeerlijk een weekendje Texel +:)+
@B485 veel plezier met Snuit gaat vast prima
@Lacuna, sorry lees het nu, wat naar, sterkte bah.
Zo nu duik ik in dat ingewikkelde stuk B-) en... haal ook even ijsje uit de vriezer :9
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 29-04-11 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:14

vhu, lekker dat je zo fijn met haar bezig bent zeg!
en bedankt voor je lieve reaktie in mijn topic...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:59

@Nouvel nou jullie zitten ook wel in zware tijden momenteel zeg pffff.
Een van mijn vorige paarden, het laatste paard waar ik dressuurwedstrijden mee heb gedaan was Nebraska (foto staat wel in mijn profiel). Daar lijkt Rizanta enorm veel op. Soms vergis ik me als ik op haar zit, zeg ik braaf Nebraska, zo bijzonder. Ik kon met Nebraska op een gegeven moment niet echt meer dressuren omdat mijn lijf niet meer wilde. Dankzij de knieoperatie waar ik heel lang van heb moeten revalideren is blijkbaar toch alles rechter gaan staan (ze hebben mijn knie in een andere hoek gezet :7 ) waardoor het zo heel langzaam beetje bij beetje toch nog steeds beter gaat.

Is zo fijn :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:05

Afbeelding
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:09

<3 wat een schatje <3
Wat zijn ze lief he, zo slapend in hun maxi cosi :+
Enne...je gaat in juni weer starten +:)+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:13

Is geen maxi cosi maar een wipstoel.
We hebben een wipstoel op pootjes. Heb nog wel een duidelijkere foto.

Ja is wel de bedoeling. 11 mei moet ik naar het ziekenhuis, als ik dan akkoord krijg heb ik nog 2 weken om hem voor de wagen te trainen. Ik longeer natuurlijk al wel, dus moet lukken.
Wel nog gewoon in de B, de L durf ik nog niet aan

edit duidelijkere foto
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:37

Heb contact gehad met osteopaat. We kunnen er komende dinsdag heen. Ben erg benieuwd aangezien ik er niet zo erg in geloof, maar goed wil alles doen om te zorgen dat mijn kanjer weer fatsoenlijk kan lopen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:47

Fijn dat je snel terecht kunt :j
Je vroeg nog over volgende stap bij Thabor. Heb er niet veel ervaring mee, alleen Alwyn zelf beleerd en met Freddy zijn we een beetje aan het rotzooien. Maar bij de stalhouderij deden ze gewoon alles er direct omheen. Heb ik bij Alwyn en Freddy ook gewoon gedaan. Alwyn reageerde heel 'bezopen' op het menhoofdstel, Freddy trok zich er niets van aan. Alwyn schrok ook in het begin steeds als er weer iemand naast hem stond moest hij echt aan wennen.
Dus ik zou de boel er gewoon omheen doen, beetje met hem gaan wandelen in de bak en vooral zorgen dat hij nergens tegenaan loopt met die oogkleppen op.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:54

@vhu; als je me een mailadres kunt pben? dan kan ik je de startlijst doorsturen :D
wij moeten om kwart over 3 of half 4 de hindernissen pas in geloof ik :) om half 10 starten we met de terreinrit :)
helemaal :D is dids nog niet hoor, beentje is nogsteeds een dik plekje op.. maar hij loopt gewoon super :)
hij is vanmiddag lekker helemaal gewassen (nouja, z'n manen en staart, en z'n pootjes) dus hij is helemaal op en top sexy, terug onder z'n burka de wei in :)
morgen wil ik een stukje gaan rijden wel.. Veel stappen maar toch even bewegen onder 't zadel.
En verder spullen inpakken morgen, ik ben helemaal :oo :):) :oo

@lacuna ; :* heb je al gsmst :*