[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 19:13

Dat scheelt veale staat van 7 tot 17 in de paddock, hoef ik hem dus 's avonds ook geen beweging meer te geven :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:15

:= , dan zou 24h weidegang helemaal makkelijk moeten maken :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:40

jeeeej :D hoef ik mij tegenover mijn knuffelflubbel ook niet schuldig te voelen :D die staat namelijk 24/7 buiten :D sportief van 'm he :D
hij houdt tegenwoordig voer-discussies met de meiden in z'n wei ;) ''ikke hooi! nee opdonderen, IK wil nu'' :+

@tallechie; he.. even spannend met vealle dus! weet je hoe 't kan komen of niet? (heb ik misschien overheen gelezen hoor, sorry dan :o )

los voor de kar staan.. nee.. mijn vader houdt 'm altijd braaf vast, heb nu 1x ''los'' voor de kar gehad, dat was het moment waarop ik in mijn uppie ging rijden in de wei, en het halstertouw van zijn bit klikte met de leidsels al in m'n hand, om zo op de bok te klimmen
telt dat ook?

zo.. vanmiddag met de hond gewandeld! :) circus Renz is hier, dus we zijn om het circus heen gewandeld, vond hij indrukwekkend, de leeuwen waren aan het brullen :=
daarna nog 'n papa-hert in 't hertenparkje wat begon te burlen (? zo noem je dat toch?)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:43

Gaan jullie snel,

tallechie even afwachten nog.

Naaltje sterkte met alles is niet leuk en makkelijk.

Ik zou een paard ook niet los laten staan als hij voor de wagen staat

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:45

ik laat wobbe ook niet los staan voor de sulky..
span hem wel alleen in en als ik dan zijn halster van zijn hals afhaal heb ik de leidsels al in mijn handen en stap gelijk op de sulky.
of telt dat ook als los laten staan?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 19:49

Dan heb je tenminste nog wat in handen. Bij de een kan het wel, bij de ander niet. Net wat ze gewend zijn. Bij veale hoef ik het niet te doen.

Naaltje hoe voel je je nu?
Veale is 2 weken geleden onderuit gegaan, daar kan het mee te maken hebben, maar hij is wel vaker net niet regelmatig. Hij heeft als veulen zijnde wat met zijn been gehad en blijft gevoelig

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:57

hmm, da's minder..
hopen dat het gewoon een auwtje is en dat 't gauw over is :)

met mij gaat het nu beroerd ;) hij zou vanavond bellen om iets af te spreken om te praten.. maar ik heb het idee dat hij dat gaat vergeten...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 20:12

Kun je hem er niet aan herinneren door een sms?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:16

Om eerlijk te zijn heb ik mijn pony ook wel eens los laten staan: 1 keer omdat ik zag dat de stalgeit zich verhangen had (beest is in mijn armen gestorven, was net te laat) en een keer toen er een schaap los liep op het fietspad

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:18

Tallechie wien heeft dat sinds haar eerste bevalling wel eens en die wordt nu een aantal keren behandeld door een ostheopaat, werkt bij haar heel goed. Nu hopen dat 10 dagen rechtuit verbetering geven.

Naaltje, mannen toch je zou ze af en toe en toch kunnen we ook niet zonder. :(:) :(:)

Ik span bijna standaard alleen in, maar heb ze altijd vast staan of de leidsels in mijn handen. Ik loop er wel ook gerust naats met de kar erachter. Ik heb een keer wien losgelaten, omdat de rest door de draad heen knalde, en toen heeft ze los een rondje gemend door de wei.
In de nieuwe wei krijg ik een aanbind paal aan 2 zijdes van de poort, waardoor ik de pony aan twee touwen vast kan zetten maar straks ook 2-span kan vastzetten tijdens het inspannen. Als alles dan goed zit kan ik ze losmaken en dan de poort open en rijden maar. fijn zo'n handige pa :P

mijne lopen 24/7 buiten, rennen om het hardste en doen ook nog wedstrijdje wij onderweg naar de andere wei het hardste bijten kan (liefst in elkaars kont, zodat de ander rennen gaat. :Y)

Chicko heeft wat nieuws hij loopt de hele tijd met me mee als ik in de wei ben, en dan pakt hij het puntje van mijn jas in zijn mond en loopt zo mee <3

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:20

met inspannen heb ik wobbe ook altijd vast staan.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 20:21

Ik heb het laatste half jaar al 3 keer een fysio en ostheopaat er bij gehad. Hoefsmid wil geen ijzers onder doen, die zegt dat het probleem er niet mee wordt opgelost en ik moest maar gaan nadenken wat ik met hem wilde. Hoe durft ie.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:26

tallechie schreef:
Kun je hem er niet aan herinneren door een sms?

iets in mij vertikt dat...
ik denk heel de dag aan niks anders.. verwacht van hem dan toch ook op z'n minst wat ''toewijding''...
we gaan van 't beste uit...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:30

Heb je een filmpje van hoe die loopt, Tallechie?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 20:41

Sonjim, ik heb geen recente filmpjes. Kan ik eventueel morgen wel maken.

Naaltje kan ik me voorstellen, het moet ook van zijn kant komen natuurlijk

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:46

Ik heb een goede hoefsmid die dat niet zal zeggen wat nodig is is nodig

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:56

Tja beetje rare reactie van de hoefsmid, het is jouw paard dus ook jouw wil, toch? Zo vind ik het in ieder geval wel.

Vervelend naaltje, lijkt mij ook dat het zijn beurt is. Ik geloof niet dat hij er niet aan denkt, maar eerder dat hij niet durft ofzo..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 20:57

Deze man heeft gelijk gezegd dat hij ze niet liever op ijzers heeft. Hij is echter wel heel goed, ook qua beslag.
Hij zegt gewoon de ijzers verhelpen het probleem niet. Echter is het altijd wel zo dat wanneer hij van de ijzers is, dit probleem zich voordoet en anders niet.
De dierenarts zei gelijk zet hem maar op ijzers, hij heeft altijd op ijzers gestaan. Hij draait met zijn been naar binnen, dit doet hij zonder ijzers meer dan zonder. En daardoor krijgt hij last van zijn heup waarschijnlijk.

De dierenarts gaf echter aan dat hij dacht dat het wel weer goed zo komen, dus waar de hoefsmid het vandaan haalt dat het nooit weer over gaat. Veale heeft inderdaad achter wat problemen, maar als ik hem gewoon in training en op ijzers heb is er niks in de hand

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:58

Citaat:
iets in mij vertikt dat...
en gelijk heb je _-:(
Hoefsmid bij de stalhouderij zegt ook regelmatig dat Zaar maar weg moet...omdat ze niet die hele zware wagens kan trekken. Ze kan het wel, dwz doet het wel, ze doet alles voor je, trouw ding, maar dan is ze de volgende dag zo scheef als een hoepel of kreupel. Net alsof ze alleen heel zwaar werk hebben, ze is perfect voor voor de landauer/trouwkoets. Gelukkig is de stalhouder niet zo van de verkoperige.

Mijn hoefsmid die ik nu heb legt ook niet zomaar een ijzer eronder. Hij ziet ze ook liever zonder. Maar als ik het wil doet hij het wel. Bij Snuit was het geen discussie, die pony loopt zoveel over deweg. Maar bij Alwyn wilde ik het al wel, en hij zei dat het nog niet hoefde. Hij heeft tot nu toe nog wel gelijk :o :D

Mijn pony's staan met optuigen / poetsen altijd tussen twee lijntjes. Dat gaat perfect want naast mijn wei / stalletjes is een laantje van plm 1.50 breed, met links afrastering, rechts heg plus paaltjes. Als ik weg wil rijden en ben alleen klik ik de boel los, leidsels in mijn hand. Ze moeten stil staan totdat ik goed zit en dan vertrekken we. Ook Snuit begrijpt dit nu ;)
Als ik terugkom zelfde verhaal. Stilstaan, ik ga eraf. Loop naar voren, doe halster om (over hoofdstel) en zet ze tussen twee lijntjes. Wagen er vanaf , hoofdstel af en dan krijgen ze een bak voer plus mogen ze aan een lijntje. Snuit kan perfect stilstaan na afloop, Alwyn moet het nog beter leren, gaat op zoek naar grassprieten of afgewaaide blaadjes O:)
Als iemand me helpt staat die iemand altijd voor de wagen als ik op de wagen ga en komt er later bij op / achter.

Ook tussendoor moeten ze bij mij accepteren dat ik er op- of afstap. Met de wagen ga ik nooit alleen, met de tweewieler moet ik eraf / op kunnen stappen terwijl ze stil staan, anders vind ik het gevaarlijk. Dus daar oefen ik regelmatig op. Ook Snuit begint dit nu te snappen. Was in begin enorme ramp, hij probeert me, merk ik nu als ik terugkijk, echt enorm uit. Want volgens zijn vorige baas moest dit geen probleem zijn ~~}> En dat is het nu dus ook niet meer, monster welsh :+
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 28-10-10 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:02

monster wels _O-
:))

hij heeft gemsnd, en op een fijne manier. Morgen gaan we praten, op stal. Ben ik blij om, is voor mij in elk geval een omgeving waar ik me op mijn gemak kan voelen :) en achter op de wei komt toch niemand :) ja, ik ben een beetje gerust. We zullen zien.
Hij brengt me ook thuis, want ja.. lopend is zo'n langdurige grap :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:03

oh 't ging nog over hoefsmid, de mijne is een schat! :) alleen komt ie maandag waarschijnlijk voor de laatste keer... Wil nog 'n ding Merci voor 'm halen ofzo. kan sowieso wel. Of 't is de laatste keer (ivm dat ik te ver weg sta) of hij blijft dids doen ondanks dat ie ver weg staat :)

overigens ben ik ook hartstikke blij met mijn stalhouder, die belde me daarnet op om te vragen hoe het met mijn voet was! Omdat hij zag dat het gisteren wel echt zeer deed. Vind ik echt heel erg attent! :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 21:04

Fijn naaltje dat hij als nog contact heeft gezocht. Heel veel succes morgen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:04

Nou gelukkig maar. Hij is echt gestoord als hij jou laat lopen }:0
Kun je daar ergens schuilen (in het hooi :+ ), anders als het gaat regenen is het gesprek zo afgelopen ;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:05

mooi dat hij je toch gesmst heeft.
fijn dat je in een prettige omgeving kan praten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:07

VanHuisUit schreef:
Nou gelukkig maar. Hij is echt gestoord als hij jou laat lopen }:0
Kun je daar ergens schuilen (in het hooi :+ ), anders als het gaat regenen is het gesprek zo afgelopen ;)

:') in de schuilstal, of in de schuur waar m'n stal staat. even kijken hoe druk het is. Kan ook goed zo zijn dat er helemaal niemand op stal is namelijk ;) :)

ben nou met m'n garmin aan het vechten :)) hij doet niet helemaal wat ik wil :D