[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 06:49

Vhu, goede reis vandaag terug...
Fabien mooi hoofdstel, mooi hoofdje... die lepel heeft je witte ponneke niet nodig idd..

Zo...dagje rustig aan vandaag....we hebben allerlei uitstapjes gedaan, heerlijk,...nu even bijkomen. :Z :O
en...weer strenger lijnen..te veel gegeten met bbq met vrienden :x O:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 08:46

Nog ca 1.30 uur en dan zijn we weer thuis. Heerlijke vakantie gehad. Vooral de eerste week met het paardrijden. Ook al heb ik wel heel angstige momenten gehad. Volgend jaar willen we er weer heen om hun andere route te doen. En misschien gaan we de 2e week dan wel surfen. Net even de beleerder gebeld om te vragen hoe het met Fabels gaat. Het gaat super. Fantastische pony, bleef ook keurig stilstaan als hij in het dorp ging kletsen. Ze blijft nog een week want hij wil het graag netjes afleveren. Zo blij mee. Had ik het toch goed aangevoeld.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 09:27

Goeie reis terug en welkom terug allemaal in Nat Nederland! :)F

Ik ben donderdag naar huis gereden vanaf het schip in Zuid-Duitsland. Mijn man heeft gisteren nog in 28 graden en zon+wolken gevaren ..... hier moeten we het weer doen met 19 graden en een bak regen :') .

Gisteren heeft Inova zich gepresenteerd op de Nationale Merriekeuring van het KWPN in Ermelo. Hoewel ik, na mijn spontane "Ja, nu gaan we het hele keurings-circus maar afmaken" eigenlijk wel mijn twijfels kreeg, ben ik nu toch blij doorgezet te hebben.
Voorbrengers Harm en Miranda hadden Miepertje er nóg weer beter voorstaan en dat resulteerde in de derde plaats in de categorie 4 - 7 jarige stermerries! :)F . Verdorie gewoon de derde beste Gelderse keuringsmerrie van Nederland, wie had dat gedacht ..., ik niet!
Mooi wit KWPN-stamboeklint en mijn eerste geldprijs ooit :') .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:54

*\o/* :)F geweldig Gem Y)(^)
En Tine super vakantie +:)+ en super Fabels _/-\o_

En ja het is wel nat vandaag ja :+

Vanochtend vroeg al naar de paardjes en ze stonden er allebei prima bij :D bij Cathey is de rainrot denk ik vrijwel weg dwz de plekken die er zijn zijn op 2 na helemaal 'rustig' (geen pus/zweertjes/korst) en bij verschillende plekken begint het haar weer terug te groeien. Ze is ook mooi vol met appeltjes <3 zal toch teveel voor haar zijn geweest al die regen 't is gewoon een wat gevoelig paardje. We rijden nu al vanaf april niet meer maar op een of andere manier denk ik dat dat haar goed doet. Volgende week tandarts om die vaste kaak te laten doen, dan 2 weken daarna weer osteo en eindelijk de rugfoto's waarvan ik dan maar hoop dat ze goed zijn en dan wil ik het toch weer met haar gaan oppakken rij/longeer/whatever en hoe precies (door iemand laten doen of zelf of mbv) weet ik uiteindelijk ook nog niet maar goed :7
Heb tijdens de vakantie gedroomd dat ik haar weer reed :))
Heb in ieder geval weer goede moed om met haar aan de slag te gaan (was ff weg :o ).

Fred was Fred, gewoon gezellig en niets aan de hand wil er morgen weer op :) zijn manen zien er zo prachtig uit :*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:34

Zo, weer typen vanachter de computer. Dat gaat toch stuk makkelijker en sneller.
VHU: fijne vakantie gehad en weer lekker bij de paardjes geweest. En weer moed om met Cathey aan de slag te gaan. +:)+
Gem is vanuit mooi weer naar Nederland terug gekomen en heeft het een paard met mooie resultaten. De naam Miepertje past dan toch niet echt meer :+
Bianca is ook lekker op pad geweest en heeft ook hoogtevrees. Dus superknap dat je die stap hebt gemaakt.
Baudy houdt knappe Ikke en gaat over een tijdje lekker mennen met hem.
Lanouska stopt na vele jaren bij het menteam. Wel jammer, maar je hebt het nu druk met een eigen knap paard. Gaaf hoor.
Ojajoh, welkom. Je naam komt me bekend voor.

Verder kan ik niet scrollen, dus als ik je vergeten ben. Solly!

Nadeel van vakantie is dat je altijd meer eet dan thuis..... pff niet blij met de weegschaal.
Het is wel heerlijk om weg te kunnen gaan en je dieren en huis in veilige handen achter kunt laten. Mijn ouders hebben het weer super gedaan. We hebben ook altijd nog een kluslijstje voor mijn vader, dat vindt hij leuk. Maar blijkbaar was onze lijst niet lang genoeg, had hij hele terras ook nog schoongespoten en de naamplank opgeknapt. Heerlijk schoon huis en erf bij thuiskomst. Themba is enorm gegroeid in die 2 weken en een echte puber (lees boef hihi)

Zometeen mag zoonlief met Sam aan de bak, want de Hippiade komt nu heel snel. Ik zou ook nog even op Rembrand gaan rijden, maar bijrijdster had les afgesproken omdat ze dacht dat we pas laat thuis zouden zijn, dus ik heb even dagje vrij. Nou ja, genoeg was weg te werken. Tent moet ook nog weer opgezet, want alles nat moeten inpakken.

Ik ga maar weer eens verder ;-)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:47

Tine, maar Muts klinkt zo onaardig. En Trut ook. :')

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:16

welkom thuis vakantiegangers
gem: geweldige merrie heb je,nu tijd om aangespannen het sportpredicaat te gaan halen met miepje(mutsefluts kan ook hoor)
lanouska: gaaf paard heb je,snap je keuze wel met stoppen,dit is ook een gaaf dier.
verdre alles ff kwijt,hier braaf aan het trainen ,volgende week DK ,als ik mijn score vast kan houden van afgelopen week mag ik door naar NK(had een topscore van 200 punten met sun we gaan de goede kant op) _/-\o_

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:39

Gem gefeliciteerd met Miepert *\o/* Y)(^) nu is het toch Inova (of nova)?

Tine heeft genoten in GB maar heeft wel een natte tent (hoort er bij) ach over een paar dagen wordt het weer mooi weer. Super dat Fabels het zo goed doet.

VHU ook weer thuis en vol goede moed.

HT had super score nu op naar her DK *\o/* *\%/*

Hier weinig te melden, ja af en toe een bui en tussendoor pony's trainen, bramen plukken enz.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:43

marga1 schreef:
Gem gefeliciteerd met Miepert *\o/* Y)(^) nu is het toch Inova (of nova)?

Ze heet Inova, maar dat roept voor geen meter. Dus is het Mien, Mieneke, Miepje, Miepert, Muts, Trut, Pollewop, Polly ... van alles.

(en het mooie is, als de fokker een app'je stuurt, noemt hij haar steevast Ivona, dus blijkbaar weet hij het zelf ook niet meer :D )

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:54

@gem super hoor, kan je trots op zijn.
Vhu en Tine weer thuis van vakantie. Was heerlijk op fb te zien.
HT duim voor je dat je het vasthoud.
Marga heeft af en toe een bui. Nou hier wel wat vaker. Weiland en bak staan blank
Bianca leuke dagjes gehad maar moet weer aan de lijn. Eeehhh ik ook.
Maandag ochtend voor het eerst naar de sportschool en dan in combinatie met afvallen. Ben benieuwd.

Morgen brengen we het eerste veulen weg. Ze verhuist naar een opfok in Vuren.
Ook brengen we Diantha en Miantha weg. Gaan uit logeren bij de hengstenhouder. Moeten naar de afstammelingen keuring as vrijdag.

We hebben er tijdelijk een nieuwe merrie bij. Genaamd Zinni. Heel sneu. Heeft haar veulen verloren laatst. Is broodmager. Vreselijke hoeven had ze. Hoefsmid er gelijk bij gehad en wormenkuur er in. Staat nu lekker in de wei aan te sterken en s'nachts op stal nog meer eten.
Ze blijft hier niet maar wij zorgen even goed voor haar heeft ze wel verdiend. Ze is een ster, prok merrie van 13 jaar. Bruin. Spring gefokt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:05

*\o/* gem *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:54

Super dat jullie dat doen Baudy!! Hopelijk knapt ze weer helemaal op.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 06:47

Fijn baudyh dat je de merrie Zinni opvangt, zodat de merrie kan aansterken <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 08:45

Arm dier met wat TLC komt het vast weer goed wat een ellende moeten sommige dieren toch ook verduren -O-

Wat een score HT zo leuk jullie al die jaren te volgen en hoe jullie je elke keer weer verbeteren _/-\o_

Geweldig Gem :+ ach ja what's in a name :P

Marga1 nog jam gemaakt, jij bent toch de jam-maker van het topic of heb ik het fout? In Engeland hebben ze ook zulke heerlijke jams bij veel B&B's altijd zelfgemaakt :~

En zie nog nieuwkomer in het topic, Ojajoh (over what's in a name gesproken hihi) welkom +:)+
En prachtig schimmeltje met prachtig koppie :*

Wat een weer toch weer vanacht het heeft hier zo hard geregend :oo gisteren geprobeerd de tuin weer wat op orde te krijgen maar kan wel weer overnieuw beginnen lijkt het...

Zoonlief net naar dagje zeilen gebracht met stel vrienden van hem, geen idee of hij het wat vindt en of het weer aardig wordt maar hij had er zin in. Is voor een puber toch ook altijd weer een lange zit zo'n twee weken fulltime met pa en ma :))

Vanaf dinsdag zit ons B&B al weer helemaal vol voor de komende tijd, afgezien van paar dagen die ik heb geblokt in de agenda. Het is toch ongelovelijk dat dat maar door blijft gaan (erg blij mee uiteraard).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:57

Gem fefeliciteerd met Inova, super resultaat.
Ht, gaaaf goed dat je steeds verbetering ziet en dat het ook bevestigd word, gefeliciteerd.
Tine..natte tent..bahhh
Vhu weer volle B&B. En paarden oke, gelukkig !
Baudyh, hoop dat de merrie snel opknapt, en de keuring goed gaat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:51

Mooie reclame ook voor jullie natuurlijk wel Baudyh, de afstammelingenkeuring :)F

Die Fred is toch zo'n lief dier. Ruim 2.5 week niet op gereden en zo braaf rondstappen in de bak. Het was allemaal druk, met kinderen langs de bak en honden maar hij keek nergens van op.
Cathey gelongeerd die liet eindelijk weer eens die prachtige grote passen zien die ze kon maken.
En nu snel boodschappen doen want weer veel te lang blijven hangen natuurlijk :o :x

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:31

Vandaag is zoonlief op "stage" bij de dierenarts. Wel grappig, want toen ik wegging, kwam net zijn instructrice met een van haar honden aan. Hij belde net om verslag te doen (hij heeft notitieblok mee, want wilde alles opschrijven haha) Hij heeft ook een operatie (sterilisatie kat) meegemaakt, maar was op gegeven moment toch beetje misselijk en moest gaan zitten. Nu pauze en vanmiddag gaan ze ook nog op huisbezoek, onder andere om een paard in te laten slapen.
Ik wilde vandaag lekker naar het bos met Rembrand, maar heb zo slecht geslapen, dat ik nu maar naar bed ga. Hopelijk straks wat opgeknapt zodat ik puf heb om nog even te mennen met Sam.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:48

Zo da's dapper van je zoon Tine :j Hoop dat je zo nog even kunt mennen met Sam.

Hier longeerochtendje. Eerst Cathey en daarna Fred. Galopperen oefenen. Dat is nog een heel traject maar hij galoppeert in ieder geval wel :)) onder het zadel begin ik er nog niet aan :+ . Ook even over balkje en later kruisje laten springen, vond hij erg leuk.

Vanmiddag de honden ophalen is alles weer compleet :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:06

tine10 schreef:
Ojajoh, welkom. Je naam komt me bekend voor.

Nou dat zou best kunnen hoor ;) Misschien van t volgtopic waar ik mn 4 jarige dochter een pony voor dr verjaardag cadeau kreeg :+

Ik moet kwa inlezen nog ff een beetje iedereen leren kennen, snap van de meeste dingen nog niet hoe of wat maar komt vanzelf goed :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:25

Denk zet ff paar pionnen in de bak, zeil en wat balken. Eerst Cathey in de bak :wow: :oo :roll: grote paniek ... drie kwartier bezig om haar uiteindelijk rustig overal langs en overheen te laten gaan. Vervolgens Fred in de bak die kijkt even rond en denkt, da's leuk =:) :)F :)) na 5 minuten (als het 5 minuten waren := ) overal op en overheen zonder ook maar enige twijfel.
}:0

Zou dat nu iets van merries en ruinen zijn of heeft het gewoon met karakter te maken :7

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:20

Maar ze heeft het wel gedaan!

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:05

HiHi VHU zal van beide wat zijn.
Of ik de jammaker van dit topic ben weet ik niet maar ik heb gister inderdaad bramenjam gemaakt, had genoeg geplukt.

Baudyh fijn dat je die merrie opvangt en weer oppept.

Tine wat leuk dat jullie dierenarts hieraan wil meewerken, stage voor Patrick. Hoe was de middag bevallen? Het is altijd een heftig iets, het inslapen van een dier.

Ojajoh welkom.

Morgen een jonge dame van bijna 11 wat menwijs proberen te maken ze is al een paar keer mee geweest achter op de wagen. Ze heeft bedacht dat als ze te groot wordt voor haar welsh pony deze niet weg hoeft maar voor de wagen moet, ik vind dit een mooi streven.
Hoop dat shet Pep weer voor leerpony wil spelen (meneer kan soms erg eigenwijs zijn).

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:58

Gem: Gefeliciteerd met je topper!

Tine: haha wil hij dierenarts worden? Snap wel zon eerste keer dat het even heftig is.

VHU: denk dat het karakter trekjes zijn, ene merrie heeft er veel last van andere helemaal niet. Zat er iets bijzonders in de bak of heb ik dat gemist :P

Marga: idd mooi streven zo hoeft haar maatje niet weg!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:05

Leuk Marga1 dat ze dat wil met de pony :j
Klopt Tine, ik vond het voor Cathey een enorme overwinning dat ze uiteindelijk gewoon op het zeil stapte en vooral ook bleef staan _/-\o_

Pfff hier echt slechte nacht achter de rug met enorm pijn in buik. Het is nu nog wat gevoelig maar uit te zitten. Maar ff rustig aan vandaag voor zover mogelijk %)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:46

Hier nog steeds niet bijgeslapen. Zoooo moe. En kreeg ik gisteravond mail dat mijn duocollega voorlopig nog niet gaat werken. Grrr, wat baal ik van mezelf dat ik bij sollicitatiegesprek heb gezegd dan wel de eerste weken op te starten. Had ik zooooo niet moeten doen. Maar goed, komende maandag gesprek met directrice, dus dat eerst maar afwachten.

Irm: ja hij wil dierenarts worden. Hij gaat morgenmiddag weer heen om te helpen. Helaas voor hem kan hij smorgens niet (nog les voor de hippiade), dan komen er 10 puppy's voor hun enting.
Marga: de middag was er niets te doen, dus ik had hem weer opgehaald. Paard in laten slapen gebeurde pas rond half 5. De eigenaren wilden hem er ook niet bij. Hij was er smorgens wel bij toen een hond werd ingeslapen. Hij heeft dit met onze eigen dieren al best vaak meegemaakt en een dier van een ander vond hij toch wel anders.

Vanmorgen al vroeg naar het bos gegaan (we parkeren bij een recreatieplas en bij warm weer kwakt iedereen zijn auto maar gewoon neer. Heb al een keer vast gezeten met alleen mijn bus; dat wil ik niet met trailer eraan vast). Heerlijke rit gemaakt. Zo mooi om te zien dat door de paardrijvakantie (en het ervaren hoeveel paarden eigenlijk wel kunnen) zoonlief veel meer lef had bij het rijden en we hebben dan ook flink doorgereden. Rembrand was moe hihi. Wat we eerst een spannend paadje vonden (smal, heuvel op en af) stelde nu echt niets voor. Zeker omdat het een zandbodem was, waar we in Engeland over keienpaden gingen, die vele malen steiler waren.

Nu even slapen, althans dat hoop ik en dan vanmiddag maar gaan zwemmen met zoonlief. Geen zin in, maar ja, hoort er wel bij met mooi weer.