[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 09:47

Ava met puppyblik.....haha.... ;)
ja...wat een regen he Tine..hier in het bos viel het me mee !! ik hoop dat je paarden een beetje schoon zijn..

trainen ging super.

fototje voor ava..zonder facebook..haha..
Afbeelding

Onze Ziva (het witte hondje) mocht vandaag voor het eerst samen met Aiya in lead positie..kijken of ze ons samen de juiste weg laten nemen...ging supergoed.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 09:59

Paarden lijken zich gedragen te hebben. Nu hebben de ponys natuurlijk wel een deken op. Rembrand is weer schoon, dus het heeft wel hard geregend, die was gisteren namelijk erg vies }:0

Zo heerlijk om weer honden actiefotos te zien. Ava geen fb? Dan zal ik hier ook maar wat foto's plaatsen af en toe (vind het zo omslachtig :o ) voor de afleiding.

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 10:25

Graag foto's!
heerlijk biancao, zou graag eens mee rijden, maar ben wss te zwaar en voor nu zal het ook wel te veel schokken ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 10:44

Avaluna, als Dakota weer gezond is..met 5 zou ik best een volwassen persoon mee kunnen nemen, af en toe gaat er ook een vriendin van me mee mits ik met 5 kan lopen dan.....
1 hond kan ongeveer 50 kg trekken, (rollend gewicht)
Voor training kan dat geen kwaad, maar train niet vaak zwaar...vind dat niet nodig, het moet ook plezier voor de honden blijven...haha..
en..je moet zelf idd geen pijnklachten hebben.. :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 10:45

Voor Avaluna, ik was vanochtend ook al vroeg uit de veren, het was zo prachtig buiten...

Afbeelding

Het had inderdaad flink geregend, pony's waren hier ook mooi schoongespoeld :+

Hele fijne vakantie Ips! Veel succes en plezier Tine! Biancacoo ook al vroeg uit de veren met nieuwe opstelling en dat ging goed +:)+ wat een heerlijk ongecompliceerde hond is die witte dan toch (ben haar naam even kwijt).

Klinkt wel eng Avaluna, zenuwen stimuleren :\ en gelukkig flink hulp...

Hier nog maar even een :9k
Fijne dag allemaal {:}

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:22

Ah,mooi hoor, vhu <3 .

allemaal heel lieve mensen om me heen; daar heb ik echt geluk mee <3 ; hoop dat ze samen met mij de tijd gaan volhouden, hahaha.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:42

Vhu, t'is een fijn hondje de witte Ziva.....alleen een mega herrie bak...ik zit wel een beetje met mijn handen in het haar wat haar stemgeluid betreft....zijn de andere 4 gewoon stil tijdens het vervoer...gilt zij van zenuwen de hele weg alles bij elkaar..ik word overal nagekeken....klinkt alsof ze vermoord word...geen idee wat eraan te doen...dus...tip's...zijn welkom...haha...
mooie ochtendfoto..

ava...zenuwen stimuleren...klinkt niet fijn..... :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 13:57

Is ook onzin; kan net zo goed dadelijk thuis aan de stroomdraad gaan hangen ~~}>

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:32

:+ haha....ook een leuk experiment hoor Ava.....hoop in ieder geval....dat je snel helemaal hersteld !!!!
niet leuk..
als je je verveelt....lekker paardjes tekenen op je gips...heb je wel gips ??.....

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:00

hier weer back in town.... :brr: was ff heerlijk op gran canaria (26-32 graden)
zag dat de ponys ook al hun winterjas hadden aangetrokken.pfff word weer scheren!
Ava.tjeetje ik las net van je been,beterschap en ik hoop op een snel en goed herstel,moeten we maar veel posten hier zodat je wat te lezen hebt! :j
de honden worden weer voor de wagen gespannen,heerlijk voor ze.
janouk al vroeg naar epe....gaaf
ips op vakantie
vhu mooie foto zo in de ochtend
tine :viel de regen mee? schone paarden?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:09

Nee, helaas niet meer en krijg ik waarschijnlijk helaas ook niet meer -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:55

Ava: electrotherapie heeft Rembrand bijna een jaar lang gehad en heeft hem enorm geholpen.
HT: terug in koud landje :brr: Ponys waren redelijjk schoon gebleven. Het was maar bixie, dus ik vond het wel geschikt verder haha
VHU: mooi plaatje

zoonlief was weer heel erg zenuwachtig helaas, maar goed, hij moet het zo toch leren. Sam was superbraaf, want tijdens de dressuurproef liep er iemand met een staander te zwaaien over het lint vlakbij. Ze keek niet eens. Bij het springen reed zoonlief iets te afwachtend (ze maakt af en toe megasprongen) waardoor hij 3 weigeringen had, dus uitgesloten. Maar Amerigo (zonder sporen want dat mag niet in bixie) weer foutloos rond. Bij het losspringen vandaag wel een paar weigeringen, maar in de ring gelukkig niet

Nu spelletjes doen met zoonlief en straks nog hele lijst aan klusjes bah geen zin in.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:11

Hele gezellig fijne en MISTIGE rit gehad. Wel mysterieus zo op de hei, als je niet ver voor je uit kan kijken. 20 km gereden over heel afwisselend terrein.

https://www.endomondo.com/workouts/423319482/3893112

Heel mistig en mysterieus
Afbeelding

Koffie met een broodje pauze: meteen even wat lucht uit de luchtvering laten lopen. De vering stond te hard.
Afbeelding

Nee hoor............ik bemoei me nergens mee. ff Checken hoe vies de wagen is geworden :haha:
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:45

Lijkt me een supermooie rit zo janouk !! genieten hoor !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:58

Mooie rit, janouk en hrb <3 .

amerigo wordt nog een echte springpony. Die flinke sprongen van S zijn zeker ff wennen voor je zoon. Hoop ook dat de therapie helpt.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 08:16

Goedemorgen allemaal :wave:

Wat een mooie plaatjes van iedereen zeg :j Net als Ava hier ook geen facebook O:)
Tine wat doet je zoon het toch goed, vind het echt een prestatie al die wedstrijdjes waar hij met zoveel plezier aan meedoet *\o/*
Janouk......het blijft een bijzonder beest zeg die maflinger van jullie :+
Biancacoo is ook weer lekker aan het sjezen met de hondjes.....voor ons is het weer wat minder weer, maar nu is het weer jou beurt om lekker te gaan genieten :D
Bicci:wave:
Maisie heeft een boef }>
HT weer terug van vakantie en pony's hebben de winterjas weer aangetrokken.
Sonjim een zieke kleine :(:)
Ips een fijne vakantie
VHU ook vroeg uit de veren en een prachtige foto van een waterig zonnetje *-:)

Zaterdag mijn tuig maar eens ff flinkonder handen genomen, het was zo hard aan het regenen, dus dat hangt weer spik en span in de kast :D
Gisteren lekker de Pown aan de dubbele longe getraind en een buitenritje gemaakt met de friezel.
Vervolgens nog ff flink in de tuin bezig geweest, radicaal aan het snoeien geweest en wilde er nog een een of andere woekerende klimplant uit halen, breekt gewoon mijn spa door de helft %) Nu zitten er nog wat wortels die ik met iets uit moet gaan roeien.....dus alle tips zijn welkom!
Pffffff weer op het werk, heb nu al pijn in mijn kop ^)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 08:35

Goedemorgen

Dingetje lekker tuig aan het poetsen geweest, paarden getraind en de tuin onder handen genomen. Drukdrukdruk.

Zoonlief weet het nog niet, maar we hebben hem voor komende donderdag voor de BB opgegeven bij een springwedstrijd. Er zijn hier nergens oefenparcoursen, dus zien we dit maar als oefenparcours. Hopelijk werken ponys (en de jury als het niet helemaal wil) een beetje mee. We zeggen het nog niet, want hij vindt het springen ook nog heel spannend.

Hier even 2 fotos van zaterdag. Ponys delen de frontriem (wordt alleen op wedstrijd gebruikt), dus kleur uitgekozen zodat hij bij beiden goed uitkomt. Volgens mij best goed gelukt.

Afbeelding

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:02

Enige oplossing lijkt me nieuwe spade of zo'n pikhouweel.

Staat idd beiden, Tine.

zo naar huis *\%/* *\%/* beestjes begroeten en douchen en slapen _/-\o_

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:31

Fijn dat je naar huis mag ava.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:46

*\o/* Super Ava, lekker naar huis. Kan je beneden slapen thuis? Want de trap op lijkt me ook zo'n onderneming?

Chique frontriem, tine

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:21

yeahhh ! fijn naar huis ava !! top !!
Tine, mooie blingblingriem !
dingetje..roundup...doodspuiten die handel..en daarna..met nieuwe spa..eruit halen..succes !!
dingetje...sterkte met je koppijn.
baudyh..hoe gaat het met je hand..? je had er toch zo'n snee in ? en je pink...nog vorderingen ?
En janouk..heelt paul's hand goed ?..

hier weer een bekkenrechtzetsessie gehad net, en rug en nekspieren zijn aangepakt...pff....ach t'is voor een goed doel...en vorige weer had ik er erg veel baat bij !! dus hopelijk nu ook,...maar ik moet rustig aan doen..mag voorlopig nog niet met sporten beginnen....nou..kan ik niet zeggen dat ik dat echt erg vind..haha..

vanmiddag gaan de hechtingen eruit bij dakota....spannend..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:15

Mooie samenvatting van Bianca
En Bianca weer rechtgezet. Fijn dat je in ieder geval van de vorige keer een goed resultaat had. En bij Dakota de hechtingen eruit. Zal vast goed gaan.

Ava: lekker naar huis, hopelijk kun je inderdaad beneden slapen. Het is zo al lastig genoeg.

Vanmorgen Rembrand en Amerigo getraind. Met Amerigo ook nog even kur met muziek geoefend. Nou, dat was natuurlijk weer erg eng allemaal. Dus dat moeten we nog maar een paar keer gaan doen, want als ik met mp3 speler rijd, lijkt het best leuk, maar met voor pony hoorbare muziek is het niet meer echt Z niveau zeg maar :+

Loonwerker is net geweest om de zomerwei nog een keer te maaien. Mag hij zelf gebruiken voor zijn koeien. Ik heb er niets meer aan, en zo gaat de wei lekker kort de winter in. Wordt anders zo'n vieze papzooi.

Zoonlief gaat zo naar de dierenarts. Hij mag een middag meelopen tijdens het spreekuur. Ben heel benieuwd wat hij ervan vindt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:04

Wat leuk voor je zoon. Ben benieuwd. Bij Rembrand ook voor zenuwbeschadiging/zijn verlamming?
Ik krijg nu 2 keer per week en nog 2 keer wat anders; niks te vakantie hier.

Fijn dat het helpt, biancao.

Ik kan idd echt naar boven zonder hulp, hoop eigenlijk dat mijn man ons bed beneden kan zetten; dat is natuurlijk een hele onderneming, maar nog zeker 6 weken zo alleen; dan ga ik mezelf nog zielig vinden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:26

Bij Rembrand inderdaad vanwege die verlamming, zenuwbeschadiging.
Kapper is net geweest, dus heb mijn originele haarkleur weer haha. Zometeen komt de fysio voor de paarden. Ben heel benieuwd wat ze van Rembrand vindt en of ze bij Amerigo nog iets ontdekt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:18

Zo..weer terug met de hondjes, 3 moesten een boost injectie van ziekte van weil...en dakota d'r hechtingen eruit...zit nog te veel vocht onder de huid volgens DA.....afwachten maar..hopen dat het nog wegtrekt...zal best wel..was een grote operatiewond..heeft tijd nodig..11 dagen is dan natuurlijk niet genoeg...

en verder..zit ik te wachten op iets..en dat schiet gewoon niet op....tjeetje....daar word je ongeduldig van..bah !!