annemie77 schreef:Wil toch nog even reageren op Nouvel; wat fijn dat je weer lekker hebt kunnen mennen na zo'n lange tijd. Ontzettend vervelend en herkenbaar is het wat je beschrijft. Wij hebben ook ene merrie gehad waar we alles al mee hadden geprobeerd; regumate, moody mare, hormonale druppels en alles leek even te werken en daarna niet meer. Uiteindelijk via een homeopaat/ strijker bezig gegaan met ander voer en wat bleek daar zat het in. Nu ken je het paard niet meer. Van staatsgevaarlijk, schrikachtig en onbetrouwbaar naar attent, volgzaam en superbraaf. Een enorme karakterverandering dus. Ik moest er gelijk aan dneken toen ik je verhaal las. Kan het daar iets mee te maken hebben?
bedankt voor je reactie!
Wij hebben hier eigenlijk ook al alles geprobeerd, dat maakt het ook zo frustrerend dat het gedrag alleen maar erger wordt...
Ook laten behandelen door osteopaat, zelfs inwendig voor de baarmoeder, allerlei soorten voer geprobeerd, allerlei soorten druppels...
Ze staat nu al ruim 2 jaar op de regumate, dat ging redelijk goed, tot ze daar van de winter ook weer doorheen ging en we weg moesten van stal omdat ze bij vlagen niet te hanteren was...
Ik heb een paar weken geleden de regumate verhoogd en nu lijken de ergste pieken weer even weg te blijven...
Veearts adviseert om de eierstokken te laten verwijderen, daar ben ik nu over aan het nadenken en moet Utrecht nog eens bellen voor info...