[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:48

Naaltje: dat is slecht nieuws. Hoeveel tijd heb je nog om te beslissen?

Net dus inderdaad 1,5 uur bezig geweest. Alleen al in de paardenwei staan 60 struiken in wording (had alle tijd om te tellen, :( ). Langs het terras denk ik wel 300. Kan geen struik meer zien. Maar ja, morgenavond moeten ze weer.

Dennis: dat klinkt hoopvol. Probleem is alleen dat er zoveel kwakzalvers bestaan. Ben zelf ook bij osteopaat geweest. Na 6 behandelingen zegt hij doodleuk dat alles goed is. Nou, de pijn was nog even erg. Maar goed, deze staat goed bekend. Ben benieuwd. Als ze echt goed is, wil ik pony ook nog na laten kijken. Wie weet loopt hij daarna dan eindelijk de wp zo bij elkaar en kan ik eindelijk eens L gaan starten. Heb in ieder geval maar besloten met pony geen outdoor te doen dit jaar. Tenzij nieuwe wagen echt mega verschil gaat maken (heb hem nog steeds niet). Indoor is de bodem toch vlakker (nou ja, ook niet overal, maar goed) en zou het beter moeten gaan.

Ik ga eens kopje thee maken en dan naar bed. Kijken of ik aan meer dan de 4 uur van afgelopen nacht kan komen.

Trouwens nog even iets schattigs. Mijn paarden zijn echt een hecht paar. Ik had ze vanavond een voor een terug gebracht naar winterwei. Eerst Thabor, toen Rembrand. Ik denk: die gaan nu samen wel grazen. Maar nee hoor, ze bleven keurig bij de poort wachten tot Amerigo ook bij hen was. <3 <3 <3

Zo leuk dat ze met zijn drieen optrekken. Meestal valt er een buiten, maar tot nu toe niet. En het is zo heerlijk om te zien dat ook deze hengst gewoon goed in een kudde(tje) buiten kan zijn.

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:50

nouja, slecht nieuws tot zoverre; ik zie níks aan zijn lopen, hij bokt nog in de wei, als hij wegrent draait hij op zijn ''auw'' achterbeen om etc. Dus ik denk niet dat hij er echt overdreven pijn aan heeft.
:)
we hebben tot zondagochtend :)
Ik heb al betaald en kan dat toch niet meer terugkrijgen.. Dus wat dat betreft..

Lievve paardjes :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:51

Hopen op regen dus Tine.
Hopelijk werkt de osteopaat. Bij veale heeft het wel geholpen.
Super toch dat ze zo met elkaar omgaan.

Ik start buiten nog b en ik probeer binnen in de l te starten.
Als ik dan niet goed stuur met 1 hand zit ik tenminste nog in de bak

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:53

Wow jullie gaan hard.

Agradi heb ik ook al problemen mee gehad bestel er ook niet meer.
Mijn remblokken zijn nog niet versleten rijd er nu 2,5 jaar mee. Mn pa kan ze er gelukkig zelf
afhalen en schoonmaken maar wat een rekening S_L daar zou ik ook even niet goed van worden.

Tine balen van rembrand en met de pony komt wel weer goed hoor !!!

Tallechie heb geen verstand van baby's en voeding maar zo te lezen heb je het beste met hem voor.

Zo ik heb weer les gehad met ferro. Gisteren is de tandarts geweest maar jee wat zit die vast of wil niet buigen
denk dat ik m toch maar eens los ga laten maken ofzo.

Ik geloof wel in suplementen. De haf van remko had echt baat bij de biotone. Die van mij krijgen knoflook-zeewier en
omega olie.

VHU leuk andere wagen als je de rest verkocht heb. Zou ook liever met een 4-wieler rijden met zo'n groot
paard.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:53

tallechie schreef:
Hopen op regen dus Tine.
Hopelijk werkt de osteopaat. Bij veale heeft het wel geholpen.
Super toch dat ze zo met elkaar omgaan.

Ik start buiten nog b en ik probeer binnen in de l te starten.
Als ik dan niet goed stuur met 1 hand zit ik tenminste nog in de bak

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:55

Tine je weet zelf hoe hij te keer ging in Roden bij de vaardigheid.
Ik oefen soms al met 1 hand en dan maak ik niet echt een volte

dus voor de veiligheid eerst maar binnen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:01

Dat is toch lekker Tine!
En ik ben zo blij dat ik vrijwel nog niets in de moestuin heb staan, dat planten water geven, ik was er vorig jaar ook zo klaar mee op een gegeven ogenblik }:0

Citaat:
Misschien probeert ze hun wel wat meer uit?
Veale is bij mij ook liever dan bij mijn vader.

Is dat zo? Wat grappig. Ik denk dat Rizanta bij Peter het getut mist. Hij haalt er natuurlijk gewoon huppatee een borstel over, tuig erop en gaan met die banaan. Zie ik haar zo denken van ja, hallo, eerst een goed gesprek en dan gaan we aan het werk :+ En Peter is ook zo van het moet nu werken, ik ben meer zo van even prutsen en he het werkt, braaf en dan ga ik weer verder, ben wat minder 'direct' (ook omdat ik het nog niet kan, ben natuurlijk veel minder handig), dus bij hem moet ze direct vol aan de bak, bij mij loopt ze volgens mij nog erg uit haar neus te eten :o Maar het is wel zo dat als hij haar een keertje heeft gemend of gelongeerd ze de dagen erna wel super aan de hulpen staat :x

Haha, die opmerking van Tallechie kan ik me momenteel ook nog helemaal in vinden, dat met een hand is een wonderbaarlijke actie die bij mij echt nog niet lukt _O-

Oja, supplementen, bepaalde dingen van de paardendrogist heb ik echt hele goede ervaringen mee. Hoefcompositum, hoestcompositum en ook die omega-olie. Mijn haflinger kreeg ook die weidemix door zijn muesli vond hij heerlijk. En Rizanta krijgt dus Omega 3-6-9 mix maar dat is meer voer geloof ik dan een supplement. Ben wel van de 'natuurlijke' supplementen. En ik geloof echt heilig in electrolyt erbij als het erg heet is in voorbereiding laatste dagen en tijdens / vlakna endurance.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:19

Ben ik nog even. Het drupt een heel klein beetje buiten. Oooo, als dat nu toch eens zou doorzetten.....

Iedere keer als ik iets ingezaaid heb of nieuwe planten heb, komt er een droogteperiode. Zal maar niets meer planten, dan komt er weer regen.

Een hand sturen is ook erg lastig. Moet nu 2x achter elkaar door S van hand veranderen. Valt nog niet mee. Alhoewel, in een bak van 30 x 60 wel te doen (maar ja, die is dan ook 4x zo groot als waar ik normaal in oefen :o )

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:40

:wave:

kom even zwaaien hoor! :j

vanaf morgen vakantie, ga ik proberen alles hier weer een beetje bij te houden!

heb update van fifi + wat foto's in het topic gezet en van wat foto's van ferro een topic gemaakt...
de foto's dat ze de wei in gaan ga ik proberen morgen van de camera te halen...

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:38

sander_lotte schreef:
@ VHU: nee heb niets terug gekregen. Hij is ook geen wagenmaker, hij is garagist voor auto's, wij zijn er zo lang we ons kunnen herinneren al klant. De garagist is een vriend hier.
Die kosten wat je noemt, is dat van jouw Dutch wagen? Want blijkbaar is dat toch een verschil met een gewone wagen.
Volgende keer ga ik in ieder geval een vriend van me aanspreken. :j Zoiets laat ik me geen 2 keer lappen!
Ik hoop maar dat die lagers dit keer langer dan 2 jaar meegaan!

Hoe lang doen jullie met jullie lagers?

prijzen van lagers zijn erg afhankelijke van de kwaliteit van de lagers en kun je dus niet zonder meer vergelijken

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:47

Heb ik een heel bericht getikt... loopt de computer vast :(

Bij deze dus goedemorgen ;)

@Tine, ik denk dat je met de pony geen overhaaste beslissingen moet nemen, echt waardeloos ook van Rembrand hopelijk van de Osteo/Fysio wat voor hem betekenen:(:) .
@Nouvel, wat fijn vakantie na vandaag, dat kun je denk ik goed gebruiken ;)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:06

Goeiemorgen.

VHU: verkoopt om te kunnen kopen. Nog een paar maanden wachten, dan heb je misschien extra budget voor je wagen. Besef juist vanwaar Han de logica haalt van Snuit verkopen en LEGO doos kopen. :)
Tine heeft moeite met paard en pony. Misschien pony even vakantie geven tot de nieuwe wagen er is.
S_L: ik zou vooral heel boos zijnd at ze niet eerst even gebeld hebben dat de kosten toch hoger oplopen.

Om de hoeveel kilometer doen jullie ongeveer onderhoud van de wagen?

Gisteren Petra voor de kar gehad. 10km op 1u. En toen ze afgetuigd was en de wei in ging. Gooide ze er nog een drafje uit richting Snuit.
Als het deze namiddag droog blijft, gaat Snuit voor de kar. Voorlopig enkel in de wei.

En nu het Ferro topic zoeken.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:39

Kost dat zoveel om je kar te laten maken :oo....

*Gaat zich bedenken of mennen wel zo'n goed plan is :')*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:54

mijn kar krijgt binnenkort zijn apk keuring. Vooral het inspecteren van de draaikrans en het fiksen van die remmen heeft voor mij prio.
Alleen even kijken wanneer m'n ventje een rustige week heeft :D

Ik kom net terug van stal, we gaan zondag :j Diddle heeft een voor hem samengesteld bach (?) mengseltje en hij loopt sowieso niet kreupel/onregelmatig of moeilijker dan anders ;)
Dus de voorbereidingen kunnen door :j

bij deze
Afbeelding
Lacuna! Voor jou :*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:17

Ha, dat is een leuke kaart naaltje !!
ik hoop voor je dat Diddle echt helemaal snel opknapt !
Lacuna :(:)

De wagen onderhouden doe ik wekelijks, vet bij vullen bij de draaikrans en bij de wielen, dan gaan de lagers ook vele malen langer mee !! ;)
Verder heb ik onlangs nieuwe remblokken gekocht E64,- van brembo voor 2 wielen, zijn motorfiets remmen van origine.
Nu nog 2 remschoenen helemaal nalopen, en hopen dat ik die ook nog goed krijg, de achterremmen zijn weer tip top in orde ! dus nu de voorremmen nog.

Ga zo fifi's en ferro's topic bekijken en om 12 uur vertrekken we richting Texel !!
Mijn ouders komen op honden en paarden passen, super dus !
Even een paar dagen weg, heeeerlijk !!! :j *\o/*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:19

oh lekker, geniet biancacoo!! :)
lekker schaapjes op texel kijken :D veel plezier! :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:22

@ babs: Daar dacht ik ook aan "Waarom hebben ze niet eerst gebeld?!?", maar uiteindelijk had het niet uitgemaakt. Het is een vriend van ons, en ik zou de wagen niet terug gaan halen als hij me had verteld hoe duur het zou worden. Nu weet ik hoe duur het uitloopt, volgende keer vraag ik hem gewoon niet meer. Maar ik vind dat als je een vriend vraagt om dit te doen, moet je hiermee doorgaan, ongeacht de prijs.

Hou ons op de hoogte of je Snuit voor de wagen zet, ben benieuwd!

@ Tass: ik ben in ieder geval blij dat ik geen eigen auto heb!! :)) Als ik hoor wat mijn ouders en zus aan hun auto moeten betalen voor onderhoud :?
Het is wel een feit dat het niet stopt bij het kopen van je kar, het beestje moet ook onderhouden worden. Ik rij wel enkel in het bos, dus er komt voortdurend zand aan mijn wagen. De garagist (en mijn vader bevestigde het) zei dat de lagers snel verslijten doordat er veel zand tussen komt.
Als ik de tijd kon terugdraaien, zou ik nog steeds beginnen met mennen hoor, zelfs nu ik weet wat voor kosten het met zich meebrengt :j Ik denk er nu wel aan om over een aantal jaren een duurdere wagen te kopen, omdat die meer kwalitatief zijn en dus minder snel verslijten. Maar voorlopig is mijn wagentje een prima oplossing.

@ pantarhei: oh dat wist ik niet. De garagist zei wel dat de lagers die op mijn wagen stonden van zeer slechte kwaliteit zijn. Ik heb hem zelf niet meer gezien (zijn vrouw heeft alles afgehandeld), maar ik veronderstel dat hij er iets beters heeft op gezet.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:23

Veel plezier bianca.

Ik ga vanmiddag waarschijnlijk ook naar stal. Foto's maken van stalgenoot en als ze nog tijd heeft ga ik veale longeren. Kan ze het overnemen als het niet meer gaat of op daan letten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:40

Onderhoud: doe ik eigenlijk niets aan. Ze gaan 1x per jaar naar wagenverkoper voor onderhoudsbeurt. Zou niet weten hoe ik het zelf moet doen. Dus als jullie me dat kunnen leren graag. Want ik wil niet meer naar die wagenverkoper toe en Amsterdam is net iets te ver weg.

Naaltje: super dat jullie toch gaan. We willen wel een uitgebreid verslag met foto's!!! :j

Ollie: pony gaat niet weg hoor!! Heb zoon beloofd dat hij bij ons blijft, dat moet je dan ook nakomen. Bovendien heeft beestje genoeg meegemaakt in zijn leven. Alleen vind ik hem met 17 jaar nog veel te jong om met pensioen te gaan.

Nouvel: lekker even vakantie.

Vanmorgen Rembrand ohz gereden, maar hij loopt niet goed. |( Heb eens even gekeken hoe lang hij nu al weer goed meedraait, dat is alweer 2 jaar. Dus vraag me af of het met de verlamming te maken heeft of gewoon pech is. Hij sleept wel erg met been. Heb de fysio al gebeld, en voicemail ingesproken. Manlief wil neit dat ik osteopaat bel om eerder te komen. Daar gelooft hij niet in. Ik vind het moeilijk. Wil er wel graag in geloven hoor. Maar als fysio nou niet kan, dan probeer ik toch de osteopaat te bereiken. Komende week gaat zoon logeren. Had allerlei buitenritten in gedachten, ook een met man samen, want dat kan natuurlijk anders niet. Is mijn paard niet goed. Weh

Daarna Thabor gelongeerd. Ging heel fijn. Niet meer uitgebroken (en ik niet meer gevallen in de kraters die hij in de bodem slaat ;) ), voltes verkleinen vindt hij in draf nog wel moeilijk. Maar middendraf begint al ergens op te lijken. Ben er ook nog achter gaan lopen, gaat super. Ter voorbereiding van het mennen: wat is nu de beste volgende stap? Eerst het tuig (zonder menhoofdstel) erop en daarmee longeren of eerst alleen menhoofdstel aan?

Trailerladen ging nu helemaal perfect <3

Ga zo maar even wandelen met pony. Toch even wat anders.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:45

Tine welk merk wagen heb jij. Ik heb hem namelijk naar Nijetrijne gebracht. Is wat dichter bij dan Amsterdam.

Vervelend van Rembrand. Super van Thabor. Je mag veale wel mee op buitenrit :-)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:45

he balen dat de jouwe ook al neit goed loopt tine! :(:)
hopelijk biedt fysio of osteo duidelijkheid!

Verslag met fotos komt er hopelijk :) hopelijk gaan we hem ook uitrijden zondag, als ik iets aan dids ga merken stoppen we natuurlijk per direct :)

wandelze met pony :)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:48

Tine balen dat hij niet goed loopt :(:).

Sander-Lotte: Dat is waar natuurlijk, hobby's kosten toch geld he :D.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:13

sander_lotte schreef:
Sorry voor egopostje, maar ik moet het kwijt.

Twee weken geleden had ik toch die wedstrijd met Romeo hé, en toen zei een kennis van me (garagist) dat mijn remblokken helemaal versleten zijn. Ik heb mijn wagen toen in zijn garage binnen gebracht, hij zou nieuwe remblokken gaan zetten. Zou wel duur worden, 42 euro per paar, zou dus 130 euro zijn. (zijn remblokken van een moto dus die zijn duurder)
Nou ben ik mijn wagen terug gaan halen, ik viel bijna flauw! Ik heb welgeteld 500 euro mogen neerleggen! De lagers waren ook helemaal versleten, dus dat gooit de kosten omhoog!

Pff ik ben er nog steeds niet goed van... -O-

Wat de piep... Oke wij hebben dan alles zelf gedaan maar reblokken (scooterzaak) waren 6 euro per paar en 8 lagers emh even denken met 2 spuitbussen vet (1 bus is net aan voldoende om alle 4 de lagers van niets naar genoeg te vullen), 4 nieuwe keerringen, 4 olienippels voor 137,50.

Als je elk najaar 2 pompjes vochtafstotende vet in je lagers spuit (let op niet veel want dan bouw je teveel druk op en kan de boel eruit schieten.) denk je dat hij meer nodig heeft maak dan de dop op je wiellagers even los en spuit net zo lang tot je het vet net door de lagers ziet komen en dan maak je hem weer dicht. Door hem elke keer netjes bij te houden zorg je ervoor dat alles goed blijft smeren en geen prut en water erbij komt. (iets wat bij schoonmaken en door plassen al snel kan gebeuren als er te weinig vet in zitten want dan houd de keerring (rubber die het buiten houd) het niet meer goed tegen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:51

O jee, al weer iemand die het zelf doet.
Voel me echt heel knullig.

Kunnen jullie in heel eenvoudige taal mij proberen te leren wat ik allemaal (en hoe en waar en waarmee) moet doen om mijn wagen in topconditie te houden?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:01

Dat zou ik ook graag horen. Ben ook een muts op dat gebied helaas. Terwijl ik wat prutsen echt wel leuk vind.