[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:20

aalsmeer gaat niet door....

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:20

neej?.. had al zo'n voorgevoel omdat de rest ook al afgeslaste wedstrijden hadden hiero. Wel jammer

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:35

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:43

Wel jammer joh, had zo zin om langs te gaan, maar mijn vriend wilde dan ook misschien met mij naar efteling. Kaartjes van mijn ma gehad voor de winterefteling maar hebben maar enkel maand januari nog. En de 23ste wil ik liever niet afzeggen hihi :D..

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:03

Meer mensen hier met huiswerk problemen?? Ik zou nu even het liefst naar stal gaan en dan straks weer verder. Helaas weet ik dan nu al zeker dat ik er zo lang blijf hangen dat het er weer niet van komt...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:51

Net priveles mennen gehad met mijn paard. Hij liep echt helemaal super. Ben zo blij. Alleen wel erg jammer dat ik aan het eind van de les met een lekke band stond |( |( |( . Waardeloos. Heb zaterdag wedstrijd, dus maar hopen dat we het op tijd gerepareerd krijgen. Ik wilde donderdag ook nog even oefenen ;(

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:48

Martine, fijn dat hij goed liep, vervelend voor je band.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:24

@Jouke-H geen huiswerkproblemen maar ik moest wel een recensie inleveren en ik heb hem nu bijna klaar pfffff zo ontzettend mee zitten stoeien niet normaal
@Tine da's vervelend!
Vandaag maar even alles goed gepoetst, manen en staarten schoongemaakt. Het leek te gaan dooien vanochtend maar nu is het toch weer flink koud. Kan nog steedsd niet met de auto dichterbij de stal komen }> had vanochtend hooi opgehaald en moest dus alles met een handwagentje naar de stal brengen, dacht alles er tegelijk op te doen (6 pakken), was me toch zwaar! Ook weer water gesjouwt. Wat zullen we een tijd overhouden als dat weer weer beter wordt 8-)

Alwyn begint echt een knuffeltje te worden. Hij was eerst zo bang en nu zo'n 2 maanden later is hij echt enorm veranderd. Erg leuk om mee te maken. Hij komt er altijd aanlopen (eerst rende hij al weg als je maar naar hem keek of wees), vind het heerlijk om geborsteld te worden (in het begin kroop hij dan helemaal in elkaar :(:) en voetjes geven gaat ook steeds beter.

Maak me wat zorgen over de benen van Freddy. Hij wordt in mei 2. Hij heeft momenteel zo'n franse stand niet normaal. Hoefsmid probeert het wel te corrigeren maar ik zie nou niet dat het veel beter wordt .... iemand tips? Smid is 2 maanden geleden voor het laatst geweest. En de hoefjes zijn niet echt gegroeid. Neig er bijna naar om zelf maar eens flink met de schaaf aan de gang te gaan }>

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:28

jouke_h schreef:
Meer mensen hier met huiswerk problemen?? Ik zou nu even het liefst naar stal gaan en dan straks weer verder. Helaas weet ik dan nu al zeker dat ik er zo lang blijf hangen dat het er weer niet van komt...

*zwaait*
ik ben een chronisch waardeloze student! :)

zo even weggeweest, wat tegenslagen op school :o

vandaag dids voor het eerst in 4 weken mee uit de wei genomen...
oef... volgens mij had ik het plaatselijke springgeitje mee ofzo :=
oprit af ging prima! babysteps en wat uitglijden, toen was hij nog rustig :')
heenweg ging op zich ook nog, ben tot de bocht gelopen, en toen omgedraaid en terug gewandeld.. (is 1,5 km denk ik ofzo)
zogauw hij meer dan 1 prikkel tegelijk kreeg zeilde hij vooraan de lucht in, om daarna nog met zijn achterpootjes te zwaaien :')
hilarisch, hij draaide erbij een half rondje, en stond me daarna dus aan te kijken :))
stonden er van die gemeente-spasten in een boom takken te zagen op zo'n hoogwerkding.. dus 2 kerels met kettingzagen in een boom en er pleurden constant takken uit die boom, waar een andere spast die opraapte en nog een eindje wegslingerde
sja :') daar was het eventjes écht hoog springen :))

morgen weer ;) beest kan het gebruiken :)) 't leek wel een lekkere hengst :) :9
voor stal nog ff flink hard gedraafd, dat moet er mooi uitgezien hebben :+:

kreeg nog de vraag van een voorbijganger, waarom ik er niet op zat := ''nou, als ie wil spelen mag hij dat lekker in zijn uppie doen :wave: '' :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:05

ooh hier ook huiswerk problemen zat, weet soms niet waar ik de tijd vandaan moet halen....

@ tine vervelend van je band!
@L_rivaldo wat zijn je plannen voor de 23e? heb je dan je eerste les

@vanhuisuit, fijn dat je nieuweling zo lief is, mijn kleine is ook echt een knuffel, erg gezellig vind ik dat :)
wat is een franse stand ook alweer?

gister alle drie de pony's aan de lange lijnen gehad, echt fijn was dat ze waren zooo blij dat ze weer even mochten.
vandaag alleen de driejarig aan de lange lijnen gedaan, ze deed het gister zo fijn, gaat nu al lekker schuimen op het bit, voor mij een teken dat ze het goed accepteert.
vandaag even een lesje halthouden gedaan met madam. jeutje wat verandert ze dan ineens, madam werd een partij ongeduldig kwam omhoog om vervolgens flink te stuiteren. ik ben echt even bezig geweest eerst 5 minuten flinke ruzie met haar gemaakt tot ze stil stond, daarna een poosje flink draven en stappen, toen weer halthouden, dat ging al beter, toen weer heel veel overgangen gedaan net zo lang tot ze het snapte, uiteindelijk de overgangen terug heel fijn op kneepjes en stem kunnen doen inplaats van flinke ophoudingen..... tsjaa soms moeten ze ook gewoon weer even wie de baas is en dan kunnen ze stuiteren wat ze willen maar dan ben ik heel geduldig, aan het einde van de training merkte ik wel dat et dan echt profijt heeft want bij een langzaam "hoooo" stond madammeke braaf stil

krijg nu echt het idee dat dit nog wel eens een fijne pony kan worden :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:10

Wat vervelend van je band zeg!

Vandaag ga ik niet naar stal, zat werk te doen en moet 2 toetsen leren voor morgen, door mijn ondernemingsplan had ik echt tijd te kort voor het leren. Bah!
Dan dacht ik het vandaag net te redden, moest ik 2 uur lang overwerken op mijn stage.

Marrianne: hihi ja :D

Vandaag de papieren binnen gehad voor mijn koetsiersbewijs :D
Er zat ook een formulier bij dat er in hoofddorp 7 maart een koetsenbeurs is, gratis toegang, misschien ga ik daar wel even kijken :j

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:48

heey hallo!

Ja, helaas is de Marathon in Aalsmeer afgeblazen. Het was niet verantwoord, alles zat mee, maar het weer kan je niet regelen! Het terrein waar je op zou moeten laden en inspannen is één ijsbaan. En daar bovenop komt dat er veel mensen 3 of 4 weken niets hebben kunnen doen met de paarden.

De alternatieve datum wordt waarschijnlijk 27 Maart! Hopelijk komen er dan nog steeds zoveel aanmeldingen!

Jeetje, die sneeuw mag nu ècht wel weg zijn! pff kan helemaal niets!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:58

nee het risico moet je dan niet nemen, de paarden steken elkaar toch aan met hun gedrag omdat ze zo fris kunnen zijn. Dan die gladheid. Verstandig om het dan ook af te blazen en voor safe gaan.

Denk dat er dan op de 27ste ook weer genoeg aanmeldingen zullen zijn.. want er waren meer wedstrijden op de 16de januari. Maar weet niet hoe dat zal zijn in maart ;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:12

Ja het is niet eerlijk tegenover je paard dat ze 2 weken stil staan en dan een indoor moeten lopen.

Ik heb nu 24 januari dressuur en vaardigheid. Morgen les en dan hoop ik ze vrijdag,zaterdag en zondag
alle 2 te kunnen rijden. En dan vanaf volgende week weer gewoon kan gaan trainen.

Ik hoor dat er wel meer wedstrijden zijn afgelast. Vanavond heb ik alleen de stallen gedaan. Ze
stonden nog lekker op de wei en krijgen geen brok meer dus gelukkig niet al te veel gestuiter maar
je kan wel merken dat ze het niets doen zat zijn.

@ vanhuisuit mooi als je zo'n pony zo kan verranderen. Dat had ik met jazz vorig jaar ook. Was een heel bang
lelijk eendje die is uitgegroeid tot een mooie pony die voor de wagen kan. Dat gaat jou ook wel lukken !!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:34

Vanavond ben ik niet naar stal geweest, was ontzettend moe.. Vriendlief moest even wat onderdelen voor de pc op halen dus ben maar even met hem mee geweest.

Deze week wordt het denk ik ook niet zo veel rijden. Moet nog veel doen. Vrijdag avond vieren wij onze verjaardagen dus hele huis vol, moet dan natuurlijk wel een beetje toonbaar zijn. En vanaf vrijdag middag krijgen we een logee. Vriendin heeft een pup gekocht en zaterdag gekregen, maar haar man had als verrassing een lang weekend weg geboekt. Nu ben ik van 't weekend veel thuis dus komt de pup hier een lang weekend :-)

Wil zelf ook graag een hond, maar dat is niet te doen omdat ik nog 4 dagen in de week werk. Dan zou de hond 3 dagen alleen zitten, nou ja met de kat.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:41

Ja ik wil ook graag een hond maar werk ook 4 dagen dus helaas.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:47

Helaas de dekens gaan niet door :(.. had me er best op verheugd, vooral omdat ik hem samen met mijn ma had uitgekozen voor mijn zus omdat ze die echt nodig heeft.

Ons hondje gaat op maandag mee met de uitlaat. Dan is hij heerlijk 4 uurtjes weg. Maar om dat inderdaad 4 dagen te doen, dat pakt volgens mij erg duur uit en zou het ook niet leuk vinden tegenover me hondje.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:58

Wij hebben ook een hond, maar gelukkig werk ik bij mijn ouders. Dat is nu nog thuis, waardoor ik mijn hond kan meenemen zodat ie lekker met de andere 2 hondjes kan spelen. En als mijn zus dan met haar labradorpup langskomt is het helemaal feest..!!
Weet alleen nog niet hoe ik dat van de zomer ga oplossen, ben ik echt meerdere dagen weg (mee op internationale wedstrijden).

Word beetje gek van t sneeuw, buiten in de bak en de rijwei is het niet te doen, ze heeft ijzers onder. (Valt me op dat ze totaal geen ballen onder dr hoeven heeft!) Maar ik wil meer met haar oefenen, wil m'n eerste wedstrijd in april wel wat kunnen laten zien, dus ben in de schuur maar met haar bezig gegaan. Eerst aan de hand, halthouden en achterwaarts. Morgen of overmorgen wil ik het hoofdstel en leidsels meenemen zodat we het ook op het bit kunnen oefenen. Ben benieuwd, juist aan de leidsels begreep ze er nog niets van, terwijl ze vanavond deed alsof ze het al jááren kent...

Donderdag horen we of de indoor van zaterdag in Heeten doorgaat. Zo ja, dan heb ik er weer ongelofelijk zin in!! Dan ben ik groom bij vierspan pony's, en zijn we een concurrent van een ander waarbij ik ook groom (alleen waarschijnlijk niet die wedstrijd) :D
Zo niet, dan gaan we met dezelfde mensen naar Wanroy, als dat doorgaat, om de clinic van Riny Rutjens te kijken: instructie over groomen en zweepgebruik. Altijd nuttig...

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:07

Voor iedereen heel even een tip: de regels van het FEI zijn veranderd.. De meeste die het aangaan zullen het wel weten maar anders bij deze.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:16

@lienepien bij wie groom jij als ik vragen mag?
@ ykja welke regels heb jij het over?

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:17

marrianne schreef:
@lienepien bij wie groom jij als ik vragen mag?
@ ykja welke regels heb jij het over?

Dé menregels van het FEI voor internationale wedstrijden .

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:22

ach ik rijd geen FEI dus dat scheelt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:23

tja ik denk niet dat er hier veel mensen de FEI regels moeten kennen.

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:25

Maisie schreef:
tja ik denk niet dat er hier veel mensen de FEI regels moeten kennen.

Het was maar een tip:
Ik dacht toch dat hier mensen groomden bij klasse 4 die bij bepaalde wedstrijden vallen onder de FEI regels
Lijkt me toch wel handig om dan op de hoogte te zijn van de regels.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:29

ja dat snap ik maar ga er van uit dat deze op de hoogte zijn of worden gebracht door de rijder.

Maar het is wel handig om te weten wanneer er regelementen aangepast worden.