[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:19

wat lief frensie, al is 'ie niet zo lief lees ik... :D

aks, misschien liverpool zonder tongboog proberen?

het 'er ineens uitschieten ken ik'... :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:21

Bonkie, die rooie waar ik 18 jaar mee heb mogen knuffelen was echt zo'n knuffelbeest wat tot leven was gekomen :))
Die had ook een rooie mama. Gaaf beest! :)
Mijn ma was vorige week nog bij haar tante. Daar is Bonkie als kitten vandaan gekomen. Hun hadden de mama. Ze was oprecht verbaasd dat Bonkie afgelopen zomer pas was ingeslapen :) Dixie ( :)) De mamapoes) is maar 6 geworden..

Ooit, als ik later groot ben :)) Dan wil ik een rooie kater :+:

@nouvel; zonder tongboog heb ik gehad. Daar nam hij destijds nog minder druk op... Ding heb ik 2 maanden terug verkocht ( ^) zul je altijd zien) dus kan niet gauw even omhangen...
Ik gok dat Dids zijn ''eruit schieten'' vele malen 'neutraler' gaat dan dat van Fief hoor :o Maar Dids zijn baasje is gewoon een gigantisch watje O:)

Jenkins

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:32

Ipsilonka die ken ik ook! Wou dr ook al hier neerzetten :)

Janouk, sterkte! Ben benieuwd of ze iets vinden.

Tine prachtige kür, jammer van de regen!

Als sterkte met katverdriet! Mijne is alweer 3 jaar overleden. Bit gedoe kan ik je niet mee helpen.
Sil gooit wel zijn tong er steeds over, moet ff mn neusriem half gaatje strakker doen en bit half gaatje omhoog

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:35

Hier zeer regelmatig 'er uit schiet en geen druk nemen' ervaringen gehad lange tijd ... (Bente).... hopeloos heb je niets om mee te mennen voelt waardeloos en niet in control zijn -O- Weet niet wat voor maat Diddle heeft, heb nog een rechte liverpool liggen 12.5 als ik me niet vergis met losse scharen.

Stoute Bieb :+ zag de poes op facebook, is dus de cyperse uitvoering, wat een schatje. Weet je niet waar ze vandaan komt? Wij hebben twee cypersen, Tommie (=echt ongelovelijk lieve goedzak jeweetwel kater) en Streepje (een klein venijnig loedertje).

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:36

Ohja, tong erover!
Dát deed Dids met die rechte liverpool. Als ik even wat harder inkwam (noodstopje, boom ontwijken etc) dan mikte hij zijn tong erover.
Daarom toen deze gekocht, met tongboogje. Dat ging prima. Misschien helpt dat bij Sil ook?

Bitmaat van Dids weet ik eigenlijk niet :o 13,5 denk ik? Of is dat rare maat? :=

Donderdag wordt ie even nagekeken na zijn slootsalto. Misschien is het iets lichamelijks waardoor hij zo deed..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:39

Ips wat een heerlijke poown <3

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:40

sterkte voor janouk hoop niets ernstigs.

Schoonouders hebben een rode poes. Leuk beest is dat super speels.

@ nouvel jammer dat spook er zo veel aan over heeft gehouden. Ze is wel prachtig.
Ben ook benieuwd hoe ferro het gaat doen.

@ aks ik rijd zonder broek maar zilco heeft wel van die makkelijk sluitingen dan kan je de broekriemen
aan je lamoen laten zitten weet niet of je dat handig vind?

Ollie heeft zaterdag goed haar best gedaan :D en soms was het echt geen lekker weer !!!

Frensie slepen is idd wel een goed idee.

Nou het waait hier vreselijk. Mn pa belde vanmorgen dat ie het spul binnen had laten staan omdat het zo regende.
Dus vanmiddag pony's buiten gezet en ferro nog gelongeerd. Daarna nog een beetje opgeruimd en
aangeveegd omdat ik een beetje dol werd van de wind. Zo even eten en dan terug om denk ik nog even
met robin te rijden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:13

aks, 13,5 is een normale maat hoor, heeft Fifi ook van menbit... :D

lastig, even zoeken qua bit dan, misschien eentje met een licht gebogen mondstuk?

Ferro gaat goed trouwens, doet eigenlijk nog niks op 't moment, gewoon lekker een 3 jarige zijn... :D
beetje aan de hand af en toe en heel af en toe eens eventjes aan de longe...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:22

Verslag Janouk in de kliniek
Zo kreupel als HRB 2 weken was, daar was vandaag op de kliniek te weinig van te zien. Ze liep onregelmatig, maar was zeker niet zo kreupel :roll: In ieder geval te weinig kreupel om op een betrouwbare manier uit te verdoven. (gek word ik soms van mevrouw; ze was zo alert en druk daar).Het uitverdoven gaf te weinig verschil zo.

Voor de zekerheid wel haar linkervoet op de foto laten zetten.
Prachtig: geen enkele vorm van artrose, botontstekingen, afwijkingen in het straalbeen (dus geen hoefkatrolontsteking door botafwijkingen) Dus veel enge dingen kunnen uitsluiten.

Blijven natuurlijk de weke delen over, banden en pezen over. Voor scannen had de veearts toch een duidelijkere aanwijzing/locatie nodig. :n

Afgesproken dat ze nog een week stalrust krijgt / kleine afzetting in de paddock en daarna 10 minuten draven in week 2 en 20 minuten draven in week 3: alles op de rechte lijn.
Of terug als ze weer kreupel wordt.

Kortom gelukkig geen enge dingen, maar we zijn er nog niet. Kijken wat de reactie is op de testen van vandaag.
Laatst bijgewerkt door janouk op 13-05-13 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:24

Fijn dat het mee viel!
Maar aan de andere kant, nu heb je nog geen duidelijkheid, lastig hoor...

hopen dat het meevalt, sterkte ermee!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:41

Fijn dat de ernstige dingen uitgesloten kunnen worden Janouk, echter wel verelend dat je nog niet precies weet waar Janouk onregelmatig op is!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:57

fijn janouk dat het in elk geval voor een deel uitsluitsel heeft gegeven wat het kan zijn. Wel balen dat je nu nog niet weet waar ze dan toch last van heeft... :(:)

Hopelijk gaat ze gewoon weer goed lopen. komop HRB!

@nouvel; even bitje proberen is beetje lastig... Ik ga donderdag Lacuna even om raad vragen :)
Misschien was 't ook wel gewoon een stuip van dids...

Nou, gauw aan 't schoolwerk.. bleh ^)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:07

Gelukkig lijkt het mee te vallen Janouk! Lijkt wel zo'n gevalletje 'met de auto naar de garage die altijd rammelt behalve als de monteur erin zit'

Maisie hier amper wind vandaag en hebben vanochtend lekker droog buiten kunnen rijden met soms zelfs een voorzichtig zonnetje!

Aks weer aan het schoolwerk. Ben toch wel heel blij dat ik daar vanaf ben. Soms droom ik dat ik nog een vak moet afsluiten om mijn doctoraal te halen en dan word ik altijd heel vervelend wakker!

Hier net terug van de zaak en aan het koken. Manlief is vanaf de zaak doorgereden naar de paarden om kuil en water te geven, hoef ik niet nog te gaan na het eten.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:24

Goeienavond!

Ojjojjojj, wat zijn jullie hard gegaan vandaag. Mooie samenvattingen gelezen (fijn geheugensteuntje voor wie wat waar doet) en daar heb ik ff niets aan toe te voegen.
Behalve:

Nouvel :wave:

Janouk: ik zou daar zoooooo slecht tegen kunnen! Je bent kreupel dus je LOOPT kreupel als ik met je naar de kliniek ga _-:( . En zet me NIET voor schut _-:( . Opa van mijn man was daar een meester in. Ze wilden hem ooit testen op Alzheimer, en op alle vragen gaf hij ontwijkende antwoorden:
Hoe laat is het, meneer? Daar hangt de klok.
Wat komt er vanavond op televisie, meneer? Waarom koop je zelf geen tv-gids?
Wat heeft u vandaag gegeten? Gezond genoeg om me niet ziek te voelen
Weet u welke dag het vandaag is? Bent u soms aan het dementeren dat u dat vraagt?
En dan wanneer mevrouw vertrokken is: "Wat wilde die rare vrouw? Ik laat me niet uithoren, straks wil ze mijn bankrekeningnummer ook nog hebben" >;) .

Aks: :(:) onze zwarte Fritzel is vandaag ook jarig, is alweer 4.

Ollie: Met Mosel gaat het naar omstandigheden goed. DA is vandaag weer geweest en ze is tevreden. Zaterdag komt ze weer. Hij eet alleen zijn complete stal leeg, dus 'sochtends staat hij op een halve betonvloer. Verveelt zich natuurlijk de pestpokken. Maar hij blijft lief en braaf, loopt niet te donderjagen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:39

Janouk..dubbel nieuws dus..ze liep niet slecht genoeg voor groot onderzoek, en niets ernstigs op de foto's te zien, dat is wel heel fijn nieuws..ik hoop dat ze met de komende dagen alleen maar verbeterd !! HRB moet gewoon weer helemaal zsm opknappen !! ik duim ervoor.

Gem. wat fijn dat Moos het zo goed doet...maar idd die stal leeg eten is dan weer een slecht idee van hem....bah..
haha....Gem, toch wel geweldig hoor, zo'n opa die zich niet uit laat horen..hihihi

het waait hier ook niet..zoontje slaapt al, manlief is even zijn stress er uit wielrennen..en ik...ben een airbrush voor mezelf aan het voorbereiden...een roofvogel.. :list: ...ben benieuwd of het wat word...hhaha..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:33

Voor diegene die vroegen naar ons veulen. Het gaat ietsje beter. Hij is super gezond verder hoor springt en rent door de wei. Het lijkt of hij ietsje vering krijgt in zijn hoef. Dus dat hij ietsje minder op zijn teen loopt. Maar het heeft nog erg veel tijd nodig denk ik. Ik masseer het voetje en geef reiki. Hopelijk doet het iets. Afwachten maar.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:53

tja aan de kust waait het eigenlijk altijd.

Janouk tja hopen dat het met rust over gaat?

Net nog even met robin gereden en hij loopt gelukkig weer fijn. Het paniekerige is er weer uit.
Halthouden gaat ook ietsje beter. Het is wel grappig net of ie op hete kolen staat.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:07

Janouk goed/slecht nieuws, gelukkig liep ze niet meer heel erg kreupel, maar jammer dat er nu niet goed gekeken kon worden. Hopelijk met stalrust verbetering!

baudyh gelukkig gaat het beter met veulie!

Aks, miss even kijken idd voor bit met tongboog, maar vind die mondjes al zo klein dat ik er niet teveel in wil stoppen :P Sil heeft overigens maat 11,5 volgens mij

biancacoo ben benieuwd naar je airbrush :)

Maisie ook lekker gemend, gelukkig gaat het beter!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:20

@Maisie: fijn!

@Baudyh: hopelijk komt er dan langzaam maar zeker wat meer rek in.

@Janouk: altijd fijn als er vervelende dingen uitgesloten kunnen worden, maar balen dat er nog geen diagnose te stellen is :(:) .

@Gem: fijn dat Moos er braaf onder blijft en de da tevreden is _/-\o_ .

@Frensie: wat lief kater met vriendinnetje.

@Biancao: ik ben benieuwd!

@Ips: wat een leuke pony, die zal wel zo weg zijn :j .

@Ollie: weer tegen de kilo's :(:) , komt er ook altijd zo gemakkelijk weer aan -:(- .
Dochter rijdt alleen Liesje, Romeo is aan het werk heel braaf, maar in de omgang dus geen kinderpony. We willen wel langzaam een begin gaan maken met die twee, maar nu ik zelf niet veel kan/mag en hij ook nog eens te dik is, is het wel vervelend. Hoop toch van de week te mennen :o .

Ik ga weer horizontaal, pfff is ook nog zo veel te doen nu en ik blijk een erg slechte patient te zijn, hahaha.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 06:59

Baudy, fijn dat het veulen lijkt te verbeteren, lastig hoor.
Aks...didd's die stuiterig was...bah..doooodeng !! bitje's is altijd lastig vind ik. succes met schoolwerk.
Tine, leuk stukje zeg !! en het is ook mooi zo'n kur op muziek voor de wagen.
frensie..kater met vriendinnetje..heeeeel lief....klein detail is dat je misschien wel met een nest zit straks... :+

Ik ga weer een doel verwezelijken..hoop ik..ik ga zweeds leren...ik hoop dat ik het onder de knie krijg !
maar ik wil dat al heel lang..heb nu alle tijd, dus moet er maar eens van komen..hahaha..

fijne dag allemaal vandaag.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 07:36

Goedemorgen

Ik sluit me even bij alle mooie samenvattingen aan.
Leuk, Bianca, Zweeds leren.

Iedereen een fijne dag.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:02

Ik vind 't stoer hoor biancacoo! :oo zweeds lijkt me een lastige taal :j

maisie heeft robin ont-paniekt

@jenkins; ik heb het gevoel dat dids bij een recht mondstuk boos werd bij grovere hulpen omdat de boel geplet werd ofzo? Blijft een lastig iets hoor, die bitten.. Sommigen zijn ook best duur, en daardoor ben ik niet zo van het ''ach probeer ik even'' Je verkoopt ze daarna toch met verlies..

Moest naar school vandaag. Maar docente belde, ze is ziek. Dus thuis werken vandaag, vrijdag afspraak op school.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:13

Was gister op internet meteen ff kijken naar bitje met tongboog, vond eentje die me wel geschikt leek met kleine tongboog... Keek ik naar de prijs €92 :\

Wil sil ook op ijzers zetten, maar dat is ookal 90 euro :P
Vind op ijzers zetten wel eng, bang dat ik zn goeie hoeven verpest, maar ik vaak buiten over steen dus het slijt nu sneller en komen veel steentjes in de hoeven, dat lijkt me ook niet goed.

Zo lastige taal biancacoo! Waarom wil je Zweeds leren?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:19

waarom zou je de hoeven verpesten met ijzers?
Dids heeft bij mij 3 jaar rondom op ijzers gestaan. Nu op blote voeten. Prima pootjes hoor :)
En waarschijnlijk krijgt hij deze zomer weer 1 of 2 setjes schoenen :) De winter mag hij wel met blote voetjes door. Anders kan ik niet met de slee spelen :))

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:36

Tjonge wat gaan jullie hard zeg! Sluit me even aan bij de mooie samenvattingen. Heb alles wel gelezen.

Wil toch nog even reageren op Nouvel; wat fijn dat je weer lekker hebt kunnen mennen na zo'n lange tijd. Ontzettend vervelend en herkenbaar is het wat je beschrijft. Wij hebben ook ene merrie gehad waar we alles al mee hadden geprobeerd; regumate, moody mare, hormonale druppels en alles leek even te werken en daarna niet meer. Uiteindelijk via een homeopaat/ strijker bezig gegaan met ander voer en wat bleek daar zat het in. Nu ken je het paard niet meer. Van staatsgevaarlijk, schrikachtig en onbetrouwbaar naar attent, volgzaam en superbraaf. Een enorme karakterverandering dus. Ik moest er gelijk aan dneken toen ik je verhaal las. Kan het daar iets mee te maken hebben?

Aks; bitten vind ik ook altijd lastig. Onze merrie wil zowel onder het zadel als voor de wagen weinig druk aannemen. Heb haar nu op een postbitje/ b-stangetje met een tongboogje van koper of argentaan volgens mij en daar doet ze het super op. Paard heeft liever druk op de lagen dan op de tong blijkt nu na lang uitproberen. Liverpool en andere rechte bitten gooide ze of de tong erover of ging ze helemaal achter de teugel lopen. Nu gaat het super en kan ik ook echt druk krijgen. Ze is ook veel stabieler in aanleuning.
Snelsluitingen aan de broekriem wil ik ook nog. Mijn broekriemen zijn ook zo lang dat ik ze er 2x omheen moet slaan. Denk dat ik ze in laat korten. Verder overal snelsluitingen aan.

Janouk; succes met HRB, hoop dat het allemaal mee gaat vallen!