[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:36

aks :(:)

Net Hoefsmid Van Nassau gesproken. Er hoeft niet gesneden te worden, omdat de weg naar buiten open is. Wond open houden met scapeltje en 3 x daags weken met soda weken. Daar was ik al meebegonnen. want hoefzweren zijn bij Image bekend terrein na haar hoefbevangenheid. Ik hoop zo dat het dit is. Veel ' gemakkelijker' dan peesproblemen. Jemig ik ben opgelucht, want dit past in het beeld.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:10

Janouk *\o/* *\o/* *\o/* hoop dat dat het is !! een hoefzweer, dat is een stuk eenvoudiger op te lossen !!!
maf paard is die janouk toch ook !!!
Aks...balen van je bril....en idd met cilinders heb je zo snel last van hoofdpijn als het niet goed staat....balen.... |o
Tine gaat op zoek naar de schat.... <<) met metaaldetector ! haha..zie je al gaan ! :))

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:15

@janouk, hoefzweer, ook niet alles, maar idd zoveel beter dan iets met de pezen...

ik duim hoor.. :))

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:22

Goedenavond,

Hier iets beter met hoofd _/-\o_ , alleen niet helemaal weg :7

@Janouk, hopelijk is het 'een hoefzweer' en knappe Janouk die zelf aangeeft waar hij last van heeft :)* :))
@SL, leuke foto van Romeo en meisje :):)
@Biancailona, Y;( dacht dat de kleine jongen er 1 van jou was :o
@Tine, is een trouwe garagebezoeker :7
@Aks, schiet lekker op jouw brillenstory :+ , hopelijk valt 'de schade' vwb de migraine mee :(:)
@VHU, moet nog schoenen shoppen <<)
@Jenkins, een hele wagen collage... *-:)
@Avaluna, wat gaaf dat je dochter haar eerste menles heeft gehad :):) +:)+
@Dingetje, jammer dat je laarzen weer terug moeten >;)
@Frensie, is wat ongehoorzaam geweest vandaag :P , maar heeft super lekker gereden en mooie natuur gezien :D

Net lekker een rondje buiten gedaan Brutus en hondje... morgen krijgt Brutus een weidedagje daar ik met zoonlief een daagje naar Duinrell ga....
en vandaag werd ik gebeld dat mijn nieuwe wagen op me staat te wachten *\o/* even kijken wanneer ik hem kan gaan halen of zij hem kunnen komen brengen daar ik in vakantietijd écht geen vrij kan krijgen :7

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:01

Janouk hopen dat het een hoefzweer is en meer niet! Knap van Janouk dat ze het even liet zien aan jullie, hahaha!!
Aks weer brillen-hoofdpijn... wat een ellende!
Tine leuk voor je zoon morgen proefles!
Ollie morgen naar Duinrell! Gezellig!
Biancacoo kan niet wachten om met de honden te beginnen! Ik zou ook staan te trappelen in jouw geval. En arme Missy, moet maar even zo anders wordt ze nog zieker.
SL leuke foto met Romeo en ruitertje!
En Jenkins heeft al heel wat wagens versleten ;)

Beer is net weer naar puppycursus geweest, ging weer super! Thuisgekomen issie natuurlijk heel moe, maar dat wil je uiteraard niet toegeven als stoere pup zijnde, dus dan ga je Zhazha irriteren... en dus ook het vrouwtje. Daarom maar even met Kong in de bench gedaan en daar ligt hij nu te snurken.

Nu even bankhangen en tv kijken.

Toedoels! :evaw:

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:09

@ janouk zou wel beter zijn een hoefzweer !!

Nou met ferro weet ik het ook niet.

Zondag liep ie goed aan de longeerlijn. Nog wat gevoelig op het harde maar dat kan ik snappen zonder ijzer.
Nu zit het ijzer er weer aan en loopt ie op het harde en zachte niet goed. Kan door het ijzer komen maar ook omdat
ie zn eigen ziek eet. Hij had ook een harde manenkam. Eerst maar eens kijken of dieeten helpt.

Hij staat nu dus op zn kleine afgezette stukje met zn masker op. Morgen ochtend haalt mn pa zn masker er af
kan ie nog wat eten maar niet veel. Op stal zetten kan ook maar dan word ie stijf.

Soms ;( _-:( -:(- -O- weet ik het echt niet meer wat ik er mee aan moet.

(gaat duimen dat hij niet hoefbevangen is)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:15

@Maisie, écht waardeloos meis, we duimen hier mee :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:26

Joehoeee! Ben weer terug :j ! Wat een ontzettend stereotype Oost Europees land is Servië.. geef mij dan Hongarije toch maar. Ik geloof niet dat jullie leesvoer missen (het gaat hier ouderwets hard), anders had ik onze belevenissen (tis net een slechte film :') ) verteld.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:29

gem ik kan wel wat afleiding gebruiken hoor !!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:37

Komt-ie dan, speciaal voor Maisie :(:) ! (Ik heb hem gekopieerd, niet dat je denkt dat ik zo snel kan typen :)) )

We zijn dinsdag naar Bezdan gevaren, de grenspost van Servië. Wat een theater daar :D ! We moesten formulieren invullen, formulieren invullen en nog eens formulieren invullen :list: . Bemanningslijsten met alle doopnamen (ik vervloek mijn ouders met hun goed-katholieke gebruiken, want ik heb er 4), maarrrrr.... in 3-voud uit te schrijven. Dat eenmaal gedaan, moest het overnieuw :( . We hadden een zwarte pen gebruikt terwijl het blauw moest zijn. Zwart is de kleur van kopietjes, en we moesten originelen schrijven. Vervolgens een proviandlijst: hoeveel brood, meel, koffie, suiker, bier, wijn, sigaretten, gasolie, smeerolie, drinkwater etc. etc.
Dan nog een lijst met gegevens schip: hoeveel motoren en pk's, hulpmotoren (generators en boegschroef), hoe groot de gasolietanks en watertanks zijn etc etc.
En toen..... zette mijn hubby zijn potpis (servisch voor handtekening :') ) met een zwarte pen..... en kon hij weer overnieuw beginnen met die lijst _-:( .
Het ergste kwam nog: de lijsten waren voorgedrukt met tabellen onder elkaar waarin "brood" etc. en je de aantallen moest invullen.

Na de lijsten, kwam er een 5-man sterk team het schip doorzoeken. Althans, dat zeiden ze, maar ze vonden het veel te warm. Eentje controleerde het vaar- en rusttijdenboek, één ander voerde paspoortnummers in, in een vaag kastje, en 3 anderen keken alleen maar heul erg streng en lieten duidelijk merken dat er met hun niet te spotten viel. En toen wilde een jonge politieman scoren bij zijn superieur: hij zag onze 14 jaar oude Volkswagen Polo op het achterdek staan. Fluisterde iets in zijn oor en de opperhoofd-politieman stond in vuur en vlam -:(- ! We waren de auto vergeten te vermelden op de proviandlijst 8)7 ! Maar, zoals hierboven gezegd: voorgedrukte tabellen, maar zonder een regel: "auto". Dus niet opgeschreven := .
De man was woest en schuimbekkend blafte hij dat de lijst weer opnieuw moest (met blauw); de auto erbij, en de potpissen op de "kopie's" met zwart gezet moesten worden :') . En de volgende keer kregen we een bekeuring voor het verzwijgen van goederen :x .

Vervolgens moesten er nog monsters van de lading genomen worden. We hadden het zeer gangbare en onschuldige Kali in, dat tot kunstmest verwerkt wordt. Aan boord kwamen:
- 1 Baas
- 1 Monsterstok-En-Zakkendrager
- 1 Monsterprikker
- 1 Reservezak-Brenger, tevens Zakkendrager
Tesamen haalden zij 6 zakjes Kali van boord _O- !

Het hele circus heeft 4 uur tijd gekost, en nadat ook de kinderen en loods zich irl moesten melden om de gezichten op de paspoorten te controleren, er 50 euro pontongeld, 70 euro agent-geld en 10 euro vlaggeld betaald moest worden, vertrok het team.....

's Avonds in Novi Sad aangekomen en op aanraden van onze tussenpersoon (agent) bleven we voor anker overnachten. De volgende dag zouden we ons dan eerst weer moeten melden bij de borderpolitie, daarna de havenkapitein, en vervolgens met de ladingspapieren naar het kantoor om te lossen.

De volgende ochtend was de politie uitermate onvriendelijk om zo respect af te dwingen. We waren een stel honden omdat we veel te hard aangelegd hadden op het ponton :o? . Daarnaast hadden we ons gisterenavond al moeten melden; nu hadden we illegaal op Novi Sads wateren gelegen..... alle papieren en rapporten, kopietjes en originelen werden voorgelegd en *rats* ... weg waren ze. 50 euro pontongeld betalen en we mochten de haven binnen.

De haven binnengevaren.
De havenkapitein wilde rapporten hebben...... tja, die lagen bij de borderpolitie! "Niks mee te maken, ik moet rapport hebben en anders geen toestemming om te lossen".
Agent (tussenpersoon) gebeld in Novi Sad. Na veel heen en weer gedoe, zou zij die zelf wel ophalen bij de politie.

3 uur later: *tringgggg* "Niet genoeg rapporten, moet nog een rapport" Hubby: "wat voor een rapport nou weer"
Agent: "Gewoon, nog een rapport", Hubby: "Ik heb alleen nog kopietjes van schoolrapporten van de kinderen".

Wachten, bellen.... nog geen nieuws? We dachten, dat wordt niks meer... -O-

4 uur later: *tringgggg* "Vannacht lossen" :o? *\o/* .

Om 05.00 was het schip leeg, schoonschip gemaakt en vrij vlot een losbewijs gekregen. Daarna afgemeld bij de borderpolitie wat zomaar vrij vlot ging omdat we naast het pontongeld een fles sinas gegeven hadden O:) .
Gevaren en 20 km voor Bezdan voor anker gegaan.

Vanmorgen naar Bezdan gevaren om uit te klaren bij de grens Servië / Hongarije. Inmiddels had hubby het lijstencircus een beetje door, dus had alvast wat voorbereidingen gedaan met de juiste kleur pennen. Uiteraard toch nog een paar keer teruggestuurd naar het schip: naast de nieuwe proviandlijsten wilden ze ook de oude proviandlijsten weer zien.
Dit maal 2 man sterk controle aan boord die verheugd waren de kinderen boven al netjes in een rijtje op de bank zittend, aan te treffen :+ . We begonnen ons al aardig als keurige, onderdanige, respectvolle Serviërs te gedragen :P . Pontongeld, agentgeld voldaan..... (50 + dit keer 30 euro)

30 km verder hetzelfde ritueel bij Mohács. Hubby mocht weer niet slim zijn en de Servische proviandlijsten kopiëren en met de hand invullen..... nee, daar stond Sérvisch + Engels op, en dat moest Hongáárs + Engels zijn. Overnieuw die lijsten.

Aan boord kwamen achtereenvolgens: één opperhoofdagent, van wie we een berisping kregen dat het vaartijdenboek niet correct was ingevuld (klopt niet, want zo doen we het al 10 jaar in DL en NL met goedkeuring van de WSP), maar na een korte woordenwisseling klapte hij het boek dicht. Dan nog een "kastje-drager" die de paspoortnummers weer invoerde. De derde een soort gestapo-man die zeer strenge vragen stelde: hoeveel sigaretten, Haustiere?, loods moest komen, kinderen naar boven. Dan nog een man waarvan de functie onbekend bleef maar wel vriendelijk oogde (logisch, hij stond bij de airco, en het is hier 39 graden) en een vrouw met een reddingsvest (reddingsvest-drager?). Dan nog een man die geen zin had om ons schip te doorzoeken vanwege de hitte., geen Rendörség, maar iets van Provodörseg.

En toen, nadat we uiteraard eerst weer pontongeld betaald hadden, konden we weg...... :evaw:

Ik vergeet nog één opmerkelijk, nou ja eigenlijk schandalig, voorval.

Er lagen 2 Roemeense schepen naast elkaar te wachten om te laden. Familie of bekenden van elkaar. Beiden moesten mais laden, eentje was er al vol, de ander nog leeg.
De havenkapitein kwam langs om het lege schip te sommeren onder de laadpijp te gaan liggen. Met al zijn Servische vriendelijkheid floot hij vanaf de wal naar de schipper alsof het zijn hond betrof. Schipper hoorde het niet.
Kapitein floot nog wat harder, geen reactie.
Kapitein brult: "Hééé!!!", geen reactie. Het is heet, misschien houdt de schipper siësta :Z ?
Kapitein belt naar iemand.... fluit nog een keer.
Andere man komt, er wordt wat gepraat :( .
Kapitein pakt een klein kleibonkje en gooit dat *tik* op het schip. Geen reactie.
Andere man pakt steentje *tik!* Geen reactie, overleg: zou de schipper misschien niet aan boord zijn? Moeten we toch zeker weten?
Kapitein pakt een grotere steen, andere man pakt grotere steen en samen gooien ze de lak van het schip kapot!!! Geen reactie......
Okee..... een laatste poging: andere man pakt een halve stoeptegel en DONDERT hem tegen de woning van het schip aan!! Lak eraf, deuk in de woning!!
En dan komt de schipper..... hij zat koffie te doen bij zijn buurman := -O-

Zo gaat dat hier :7 .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:27

wat een geweldig land gem :\
ik zou er accuut zwaar sikkeneurig van worden denk ik, zo'n bérg autoriteit over je heen :=
:(:)

maisie ook :(:)

ik duik gauw m'n bed in. Met vriendjelief naar 't park geweest, concerten en een hoop gezelligheid. Maar nu dus stuk.. flink eind gelopen en daar op de grond gezeten.. tja niet goed voor je lijf :+

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 06:54

@maisie :(:) arme Ferro. Helaas wijzen een harde manenkam en gevoelig lopen wel richting hoefbevangenheid. Is bij het ijzer leggen de zool goed vrij gemaakt?

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 07:06

@ Janouk, wat een gek paard *\o/* maar wel fijn dat je nu waarschijnlijk weet wat het probleem is.
@ Ollie, lekker rondje gerelaxt met Brutus en vandaag lekker naar Duinrell :wow:
@ Aks heeft geen geluk B-) en ~~}> omdat je niet goed op jezelf hebt gepast met je rugproblemen...hihihi hopelijk heb je er wel van genoten en geniet je er misschien nu nog een hele week van ;(
@ Maisie :(:) Ferro zou net zo goed moeten kunnen praten als Janouk, dan weet je wat er scheelt.....het is echt frustrerend als je niet weet wat er met je beessie aan de hand is, hopelijk niet bevangen, ga voor je duimen.
@ Frensie......is weer goed bezig geweest met Beer, wat zal die straks toch goed luisteren :D
@ Tine, hopelijk heb je meer geluk bij de Gamma dan wij hebben, want als wij iets willen hebben uit de folder dan hebben ze het niet meer _-:( Ben benieuwd wat voor schatten je allemaal gaat vinden :=

Hopelijk blijft het weer een beetje meezitten, wil vanmiddag graag de Pown ff trainen in de bak en het zwarte gevaarte ook. Eerst aan de arbeid -O- Nog anderhalve week en dan lekker vakantie *\o/*

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 07:09

Gem wat een verhaal! Je bent vast wel blij om weer terug te zijn, maar volgens mij is het wel heel mooi om daar te varen.

Maisie hopen dat Ferro niet bevangen is!!!

Janouk hoe gaat het nu met die slimme merrie van jullie?

Fijne dag allemaal vandaag.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 07:30

@gem, hele belevenis, toch ben ik blij, dat ik er niet bij was :=

hier maandelijkse ellende |o _-:(
heb kei last van nu, heb wel tegen de buik en hoofdpijn ibu genomen.
dat mag samen met de tabletjes die ik van huisarts gehad heb voor de dagelijkse en altyd aanwezige hoofdpijn
(waarvan gelukkig bijna geen last heb meer door die tabletjes)
hopen dat de maandelijkse buik en hoofdpijn zo zakt.
wil eigelijk nog ff naar stal, maar voel me zo niet erg bekwaam.. -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 07:33

Goedemorgen

Gem, wat een verhaal. Zou er echt nooit meer heen willen.

Moet zo brigadieren en straks springles.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 08:56

Gem, you're back *\o/* en wat een verhaal... 't leven van een schippersvrouw gaat niet altijd over rozen ;-) Wel genoten verder nog, schijnt toch wel mooi land te zijn? Of heb je er weinig van gezien???

Maisie: :(:) Ik duim voor Ferro, hopelijk geen HB ;(

Bic: :(:) maandelijkse toestanden bluhhhggg

Ollie: veel plezier in Duinrell *\o/*

Frensie: met Beer naar puppenklas geweest, goed dat íe 't zo goed doet, knap ding :))

Tine: fijne springles

Dingetje: nog anderhalve week werken voor verdiende vakantie en veel plezier met trainen zwart monster en pown

Hier staat vaatwasser aan, wasmachine draait, er hangt al een wasje, de slaapkamer en woonkamer boven zijn stofvrij gemaakt met stofzuiger en stofdoek, vriendlief is naar 't werk geschopt na een lekker ontbijtje met vers geperste jus en nu ikke-tijd (voor m'n gevoel al een dag erop zitten, was nogal vroeg fanatiek :+ )

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:06

Maisie...klinkt precies als mijn shettie...op de ijzers na dan....ik duim dat ferro niet bevangen is....
Gem...wauw...jullie hebben wat meegemaakt...wat een aparte belevenis met al die beambten....ik zou daar echt niet tegen kunnen...respect voor jullie !! _/-\o_
Frensie..haha knappe beer op puppenklas !!! en tuurlijk ga je dan niet stoer slapen maar eerst de familie pesten...haha..
Ollie dagje uit, lekkerrrrr !!!
En je wagen klaar !!!!!! hoe gaaf is dat !!!!! spannend !! ik hoop dat je hem snel thuis hebt !!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Bicci..kan een knuffel gebruiken.. :(:)
Dingetje vanmiddag lekker met de paarden aan het werk !
Prinsjeh....veel plezier met je ik-tijd...

Mijn trainingskar is ook bijna klaar...dan kan ik die binnenkort op halen...zoooo benieuwd !!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:18

@Biancacoo: ooooeee benieuwd naar je trainingskar, foto's *-:) *-:) *-:)

en Ollie, ik had dat in je post gemist... je wagen klaar *\o/* *\o/* *\o/* Jeeejjjjjj... gaaffff!!! Hopelijk kunnen ze 'm snel komen brengen of jullie halen en natuurlijk vraagt dat om *-:) *-:) *-:)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:38

ik weet dat ie HB gevoelig is. Harde manenkam heeft ie wel vaker dan krijgt ie weer een paar dagen zn masker op. Nu ga ik m maar een paar dagen kort houden en op pijnstilling zetten. Het kan ook wel van zn ijzer zijn natuurlijk dat ie daardoor de boel niet goed belast. Hij loopt uit zichzelf ook al weinig en zeker niet hard.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:08

Afbeelding

Pown wilde ff de groeten doen aan iedereen hier in dit topic :o

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:11

hangt een wolkje boven z'n koppie :+
''Snoepjeeeeeee!'' :P

Zo, ik zit even heel passief af te wachten of er uit die donkere wolk die er hangt ook regen gaat vallen.. Geen zin om én met snoeiharde wind én in de regen naar de sportschool te fietsen...

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:20

:= Pown krijgt geen snoepjes, wordt hij een pirahnia van }:)
Kijkt altijd zo, totdat je in de buurt komt en dan vreet die je op :=

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:02

:wave: *Zegt Hoi terug naar Pownie*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:21

voer virtueel stiekem toch een wortel aan pownie....da's geen snoepje.... :=