[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:56

Tine ik stuur je even pb, wordt te lang verhaal. Balen van Rembrand. Ga je fysio of da bellen of wacht je af?
Kan me voorstellen dat je motivatie beetje weg is. Kun je hem niet een soort van vakantie geven?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:59

Sorry voor egopostje, maar ik moet het kwijt.

Twee weken geleden had ik toch die wedstrijd met Romeo hé, en toen zei een kennis van me (garagist) dat mijn remblokken helemaal versleten zijn. Ik heb mijn wagen toen in zijn garage binnen gebracht, hij zou nieuwe remblokken gaan zetten. Zou wel duur worden, 42 euro per paar, zou dus 130 euro zijn. (zijn remblokken van een moto dus die zijn duurder)
Nou ben ik mijn wagen terug gaan halen, ik viel bijna flauw! Ik heb welgeteld 500 euro mogen neerleggen! De lagers waren ook helemaal versleten, dus dat gooit de kosten omhoog!

Pff ik ben er nog steeds niet goed van... -O-

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:00

Mijn vader heeft mijn wagen ook net weggebracht en bij mij komen er ook nieuwe lagers onder en ik moet 200 euro betalen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:10

jij bent mooi afgezet SL :+
zo duur zijn die onderdelen nooit... rekeningspecificatie gevraagd? 75% manuren?
je kunt zulke dingen aan je kar ook door een beunhaasje/zwartwerker laten doen.. scheelt heel veel ruimte in je portemonnee..

nou ik gooi m'n eten in de koelkast, en ga eerst naar dids..
ben bang voor wat ik ga aantreffen...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:40

Hier even de rekening:
130 euro voor de remblokken
240 euro voor de lagers
12 euro voor 4 bourages (wat het ook zijn mag)
113 euro voor het werk

Volgende keer ga ik toch iemand anders onder de arm nemen denk ik! Ik dacht dat hij enkel de remblokjes ging vervangen, en een vriend van me heeft dezelfde remblokjes en hij zei dat die inderdaad duur zijn, maar 150 euro was nog een groot verschil geweest!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:48

Tine, wat jammer dat je motivatie w.b. pony helemaal weg is.
en balen van rembrand zeg.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:50

Zjips...hele verhaal weg |( Hou het nu even kort....
Heb hier rekening van 'echte' wagenmaker,
1x lager groot 27,50
1x lager klein 20.50
1x kering 10,00
Dat kost het per wiel en dan half uurtje per wiel werk. En daar rekende hij 25,- Euro per uur voor. Heb kapotte materiaal mee terug gekregen, kun je zelf kijken of het klopt, heb jij dat ook teruggekregen?
En dan zijn ook nog alle remmen nagekeken, remklauwen losgeweest en schoongemaakt, lagers afgesteld en 'alles' (wat weet ik niet :+ ) is gesmeerd. Daar ga ik zelf niet voor zitten klooien eerlijk gezegd (en ... ik kan het ook niet :o ) Wagen loopt weer als een zonnetje.

@Tine laat pony maar even gaan, die van mij hebben de hele winter misschien 3x voor de wagen gestaan, was in maart ervoor zetten, inspannen en na een keer of 2 liepen ze weer als hoe ik ze in december had laten staan. Rembrand...ai, niet goed. Kun je hem door laten meten / controleren bij de DA of zoiets? Kan me heel goed voorstellen dat je je echt zorgen maakt. En de wagen...als je wil kun je hem vast nog afzeggen, maar... wilt je dat?

@Tallechie, wat Gem en Tine zeggen is zo waar, jij bent de moeder, jij beslist en de beste adviseurs bij mij waren mijn zus en mijn moeder, maar moedermelk is goud waard :j

Voor de rest ben ik het even kwijt? Moet een tosti eruit halen :wave:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 28-04-11 17:55, in het totaal 2 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:52

*zucht*
Ik baal echt!
had 9 april een halstertje voor Rafiki besteld, bruin leer :D zoals ik dat wilde (euh rafiki wilde het)
en een longeersingel voor wobbe en ivy.
de levertijd was 10 tot 13 dagen.
dus de verwachter levertijd was tussen 13 en 26 april.
nou had ik dindsag een mailtje dat het niet verzonden/bezorgd kan worden binnen de verwachte levertijd.
en dinsdag stond er verwacht tussen 13 april en 10 mei.
Nou kijk ik net, staat er al dat het 12 mei is i.p.v. de 10 mei die er dinsdag stond.
Ik wil het graag hebben, want heb al betaald maar dan zit ik er (tegen 10/12 mei) inmiddels een maand op te wachten :+

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:05

@ VHU: nee heb niets terug gekregen. Hij is ook geen wagenmaker, hij is garagist voor auto's, wij zijn er zo lang we ons kunnen herinneren al klant. De garagist is een vriend hier.
Die kosten wat je noemt, is dat van jouw Dutch wagen? Want blijkbaar is dat toch een verschil met een gewone wagen.
Volgende keer ga ik in ieder geval een vriend van me aanspreken. :j Zoiets laat ik me geen 2 keer lappen!
Ik hoop maar dat die lagers dit keer langer dan 2 jaar meegaan!

Hoe lang doen jullie met jullie lagers?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:06

Da's balen IT!

@S_L Qua kosten denk ik dat het dan wel klopt, maar de vraag is natuurlijk wel of jouw lagers dan wel versleten waren of dat hij gewoon alles direct heeft vervangen, omdat hij toch bezig was met die wielen. En ook arbeidsloon klopt dan wel, als je ziet wat hij er allemaal op heeft gezet en af heeft gehaald. Bij mij was maar een lager stuk, de anderen heeft hij gewoon gecontroleerd, als ze goed waren heeft hij ze er gewoon weer opgezet. Zo ook met de remmen, die waren ook nog goed en de remklauwen. Het is dus niet zo dat als een lager stuk is ze het allemaal zijn. Denk dat die bij mij stuk is gegaan op een moment dat ik me nog herinner dat we met een werkelijk enorme knal in een kuil zaten er er weer uit knalden (was kuil met een soort steen erin of zoiets :o ).
Het is dus ook een Dutch. Degene die het bij mij heeft gedaan maakt het niet uit met wat voor wagen je komt.
Mijn wagen is 4 jaar oud. Geen idee hoeveel kilometers hij heeft gemaakt :o? Niet veel denk ik want hij stond toen ik hem kocht een jaar stil.

@Tallechie maar jouw wagen is toch nog helemaal niet oud of heeft ook niet zoveel gelopen toch? Dat de lagers dan al door zijn, dat is ook niet fijn lijkt me.
@Tine is zoonlief ook helemaal niet meer geinteresseerd in de pony in poetsen of meehelpen?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:13

Ik ga er verder niet meer op in over de bv en fv daar heeft de rest niks aan. Ieder zijn eigen mening. Ik doe wat het beste voor mij en mijn zoon is, tenminste wat ik denk dat goed is.

Mijn wagen is naar een clever dealer gegaan en de kosten zijn rond de 200 euro. Volgende week is mijn wagen weer klaar en dan weet ik het dus pas

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:17

Dus je vader heeft het maar uitbesteed, gelijk heeft-ie!

Citaat:
Ik doe wat het beste voor mij en mijn zoon is, tenminste wat ik denk dat goed is.
En daar heb je groot gelijk in :j

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:19

@ tallechie bedankt voor de foto's

ik ga weer ga helpen met hindernissen bouwen in bronneger

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:21

SL: 2x zon grapje en je hebt een nieuwe kar, bijwijze van.
YT: Toevallig Agradi? Ik heb 27 februari een deken en tuigophand ding belsteld heb nog niks binnen :(

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:25

VHU hij was bezig ze er af te halen, maar hij heeft een kunstknie en kan niet op zijn knie liggen. Dit moet je dus wel doen, tenminste bij mijn wagen. Verder was er nog wat technisch maar dat weet ik niet meer.
En er blijkt een wagenbouwer hier een half uur vandaan te zitten.

Ik heb trouwens een goede koop gedaan aan mijn marathonwagen. De wagenmaker wilde er veel meer voor geven dan wat ik er voor betaald heb

Lanouska graag gedaan. Je krijgt zo nog meer, die heb ik zelf gemaakt.
Zodat je de hindernissen vast kent :-) Leuk hoor

Ik had bol.com wat besteld vorige week, maar ook nog niet binnen. En is voor een verjaardag van zaterdag. edit, wordt vanaf 4 mei geleverd... dat wordt zonder cadeau naar verjaardag
Ook had ik wat bij tuigonderdelen.nl besteld, die belde dezelfde dag dat het uitverkocht was en dat het nog 2 weken duurde. Vond ik netjes.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:53

www.tuigonderdelen.nl zijn echt goed, hebben mij met het samenstellen van mijn tweespantuig toen ook goed geholpen, prima service!
Da's wel fijn Tallechie! Ik dacht dat je hem nieuw had gekocht, jouw wagen, vandaar dat het me opviel dat hij nu nieuwe lagers moest.

Ik ga morgen en volgende week ook bij wagens kijken voor Rizanta :x

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:39

IT: mijn eerste gedachte was "Agradi". Heb ik van de winter met de dekens enorm gevecht mee gehad.
VHU: hij gaat de paarden wel knuffelen (alle drie), maar poetsen en helpen is momenteel helemaal over. Komende week gaat hij logeren, dan wil ik samen met man aangespannen buitenrit maken (is al heel lang geleden). Als dit nu goed gaat, wil ik dat ook weer met zoon erbij doen (wel alleen in bos, niet meer langs kanalen) in de hoop dat hij er dan weer van gaat genieten.

Hier nog weinig onderhoud aan wagens gehad, maar ja, zijn pas 2 jaar oud. Maar ik vind de bedragen die SL noemt nogal pittig. Bovendien horen ze te bellen als er onverwachts meer kosten gaan komen.

Vwb Rembrand: ik heb 17 mei op aanraden van instructrice afspraak met osteopaat. Ik geloof daar niet zo in, ben meer van de fysio. Maar goed, wil het wel een keer proberen. Als ik geen verschil merk, ga ik weer naar fysio. DA kan er niets mee. In Utrecht wisten ze destijds niets voor hem te bedenken. Zij hadden hem afgeschreven, de fysio heeft hem weer aan de praat gekregen. Maar dat betekende voor mij heel veel werk, dagelijks electro-therapie. Als het moet moet het hoor, maar ik zie daar wel heel erg tegenop. Tot de 17e kijk ik het even aan. Maar hoop wel dat het weer beter wordt, wil graag de 14e bij eigen wedstrijd starten.

Nou, ik ga alle nieuwe planten (want hier geen drup, nog geen halve, aan regen) maar weer water geven. Ben ik wel 1,5 uur mee bezig. Rotklus :(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:47

Arme Tine, volgens mij zit je er eventjes doorheen :(:)
Lekker dat jullie zoontje even uit logeren gaat kun je zelf even doen wat je wilt en samen met manlief genieten van de paarden. En ik denk dat dat kleine welsh-dingetje feilloos jouw stemming aanvoelt en er momenteel dus ook even geen zin in heeft ... hoop dat je volgende week lekkere buitenrit kunt maken zodat de stemming weer omslaat.

@Lanouska, jij bent er maar druk mee :j

Morgen staat buitenrit met Rizanta op het programma *\o/* ik zit enorm op te hikken tegen een ingewikkeld stuk wat ik moet schrijven, had deze week af moeten zijn...nu kan ik morgen natuurlijk ook dat stuk gaan schrijven... maar denk dat ik zo bokt maar even ban en mezelf een trap onder mijn kont geef en toch alvast vanavond ermee begin B-) stap ik morgen zonder schuldgevoel op 't peerd :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:55

Osteopaat heeft hier wonderen verricht. Kleine dingetjes, maar ook een pony die helemaal niet meer wou lopen (hebben we met een zweep er achter uit het land moeten halen) draafde uit zich zelf weg na een behandeling en Lotje die op de foto helemaal goed was (maar in praktijk steeds kwakkelde) weer goed gekregen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:24

Ha, dank jullie voor de felicitatie's maar wat gaat het weer hard hier, jenkins had mooie samenvattingen !!! handig !!

Iedereen heeft van alles beleefd, maar ik lees vanavond even lekker bij !! solly.... }:0

Verder begint het hier te onweren.....brrrrrrr houd ik niet van, maar regen zou niet weg zijn...

Voor manlief een sector sproeier gekocht, je weet wel zo'n spuit waarmee je de weide en onze jonge boompjes kunt sproeien !! hij was er erg blij mee en een enorme foto op canvas van hem en onze zoon in een bootje in giethoorn, supergaaf !!!

Tallechie, begrijp dat het over de voeding van Daan gaat, kleine ervaring van ons :
mijn zoontje moest van het CB perse alleen borstvoeding krijgen, ik dacht eerst ; hij drinkt voldoende, ik wist nergens van, mamabeginner :o .....na 2 weken was ik het zo zat dat hij elke 1,5 uur ging huilen en honger had, dat ik toch een flesvoeding gegeven heb, het kereltje heeft toen voor het eerst in zijn leven 6 uur achter elkaar geslapen, heb ik een andere kinderarts gebeld, en ja hoor, die gaf me gelijk, mijn zoon kreeg te weinig voedingsstoffen binnen om zat / vol te worden via de borstvoeding, vanaf die dag heb ik het allebei gedaan en borstvoeding en fles !! een wereld van verschil !!
En hij dubbel geluk en het goede van mama en lekker vol worden van de fles, gevolg : een heel tevreden baby !!!
doe je eigen ding !! jij voelt Daan het allerbeste aan !!
Sorry, moest dit even aan Tallechie kwijt, ........ wel balen dat de lagers van je wagen vervangen moeten worden, ik hoop dat het allemaal snel weer in orde is !!
Wel super van je pa dat hij dat voor je wil doen !! :j

Zoontje wilde vanmiddag weer mennen met zijn Shetje !!! zoooo lief !!!
de knapperd.
Maar voor het hier losbarst ga ik eerst nog even wat honden uitlaten en paardjes hooi geven !!!
Doei !!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:06

VHU ik heb hem 2 e hands gekocht.
Mijn vader was aan het praten op een wedstrijd dat ik een andere wagen zocht, deze man had net een nieuwe wagen gekocht en deze stond te koop. Dus ik ben de 2 e eigenaar. Wagen is nu 4 jaar oud.
Wagenmaker heeft aangegeven dat ik ongeveer 2 jaar met deze lagers kan doen als ik gewoon regelmatig rijd en wedstrijden rijd.

Toemaar weer vhu :-)

Ik vind het ook raar dat ze niet eerst hebben gebeld. Wij hebben ook gelijk naar de kosten gevraagd.
Ik ga in mei mijn trailer ook laten keuren, maar dan vraag ik ook naar de kosten en als er reparaties moeten gebeuren moeten ze me eerst bellen.

Tine als ik wat flexibeler ben, dat wil zeggen dat opa en oma kunnen oppassen wil ik ook wel een keer met je mee. En misschien dat we dan ook nog een keer samen met veale kunnen.
Ik hoop dat Rembrand weer beter wordt. Sterkte...
Succes met planten water geven, wij hebben hier ook nog geen regen gehad. Is hard nodig idd

bianca ben blij te horen dat jij het dus hetzelfde hebt ervaren. Want als ik fles geef is hij gelijk stil, bij borst blijft hij huilen. Ik geef nu dus eerst borst en daarna fles. Deze drinkt hij gewoon leeg.
Wat leuk dat je zoontje wilde mennen.
Was te verwachten bij een 2e hands wagen. Maar wist niet dat het zo duur was. mijn vader is er aan begonnen, maar heeft hem uiteindelijk naar de wagenmaker gebracht.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:17

Tine & Rhine, de bestelling is inderdaad van agradi :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:33

balen IT!
hoor al langer klachten over agradi :j

Hier nogsteeds niet goeie boel..
heb 4,1 km gestapt met m'n blonde monstertje. Over het verharde. Was in elk geval gezellig...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:36

Citaat:
Toemaar weer vhu

Komende week komen zeer serieuse mensen kijken naar mijn Dutch wagentje van de pony's. Als die weg is en als ik mijn vakantiegeld binnenheb / er van een opdracht het geld binnen is :$ kan ik me wel een aardige 2e handse veroorloven (plus wellicht inruil tweewieler). Dan is eerst Rizanta aan de beurt voor een wagen, de pony('s) kan ik ook prima trainen met de tweewieler. Rizanta kan ik ook trainen met de tweewieler maar heb nu wel gezien dat voor dressuurwedstrijden en vaardigheid een vier-wieler natuurlijk leuker / mooier / handiger / veiliger etc is.
Maar het is hier nog steeds het principe eerst iets eruit, dan pas weer iets nieuws naar binnen hoor :+

Peter heeft Rizanta gemend vandaag, ze scheen nogal hangerig en tegen de draad in te zijn geweest, ze bewaart haar slechte bui blijkbaar voor hem deze week (hoop ik dan maar), dinsdag met longeren was ze ook al zo :+ Ben benieuwd wat me morgen te wachten staat, bij mij was ze de afgelopen keren poeslief O:)

Nog steeds dik beentje dus Naaltje?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:43

vhu maar ik heb niks wat er uit kan.
Heb mijn oude houten wagen al verkocht, ik wil volgende week even foto's van dingen maken wat ik niet meer gebruik, maar dat schiet niet echt op.
Ik heb inprincipe nu ook alles voor elkaar.
Wil alleen nog een ander tuig maar dat heeft geen haast en een 2 paardstrailer en het liefst met koetsenframe. Maar dat zal nog wel jaren duren.

Misschien probeert ze hun wel wat meer uit?
Veale is bij mij ook liever dan bij mijn vader.

Ik ga pc afsluiten, hele dag al koppijn en Daan moet zo eten en dan ga ik slapen.