[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:34

singel is gemaakt, vandaag vrij...regend het Verdrietig
vraagje aan de menners onder ons : sun heeft een probleem met een stang, heb al liverpool gebruikt, bokbitje enz..maar ze doen haar pijn en gaat ermee op haar kont zitten (ondanks dat de leidsels los hangen) Ik denk dat ze laag rooster heeft, dus men maar met dubbel gebroken trensje, waarmee ze wel netjes loopt, maar mag je zo ook wedstrijden mennen? of zijn er nog andere oplossingen?
Tja ben nog maar een beginner op dat gebied .

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:40

happytime schreef:
singel is gemaakt, vandaag vrij...regend het Verdrietig
vraagje aan de menners onder ons : sun heeft een probleem met een stang, heb al liverpool gebruikt, bokbitje enz..maar ze doen haar pijn en gaat ermee op haar kont zitten (ondanks dat de leidsels los hangen) Ik denk dat ze laag rooster heeft, dus men maar met dubbel gebroken trensje, waarmee ze wel netjes loopt, maar mag je zo ook wedstrijden mennen? of zijn er nog andere oplossingen?
Tja ben nog maar een beginner op dat gebied .

mog volgens mij wel (zie er meerdere hoor ) maar miss dat latex op het bitje wil helpen werkt miss verzachtend in de mond ? of een rubbere stang ?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:43

En een dunner bitje? Ik men (nouja voor zover ik men, tis meer LL en slepen) met een ongebroken bustrens met halve knevel en koper mondstuk maar ik vind dat mijn pony daar niet goed genoeg op loopt dus ik ga over op een myler denk ik als Nels zo slecht blijft reageren.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:44

Ik wil met een jaar overgaan op een liverpool van Myler.
Die zijn een stuk dunner als de te verkrijgen liverpools.
Moet helaas wel speciaal besteld worden via de ruitersportzaak, moet 9 cm hebben Scheve mond

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:47

Ja Mijn huidige bit is 8 mm en een myler is volgens mij 6. Klinkt heel dun maar er is zo weinig ruimte in die kleine bekkies. Weet alleen nog niet precies welke myler ik wil (welk mondstuk want daar heb je ook weer 4 verschillende ofzo) maar na alle goede reactie wil ik er (mits mijn pony er goed op reageert, mag er nl eentje testen) absoluut ook een

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:48

Via Van Schie in Zwaanshoek zijn de minimaatjes gewoon in NL te verkrijgen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:49

Ow das makkelijker dan eerst naar Amerika en alsnog bij Chimacum kopen Bloos

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:50

klopt. Hij moet ze ook wel bestellen hoor, maar scheelt verzendkosten en invoerkosten

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:51

Wat kost die daar dan als ik vragen mag?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:54

die prijzen weet ik niet, maar denk om en nabij de 100 euro
net als de gewone mylers.

Dus denk dat je toch goedkoper uitbent als je het gewoon in nl bestelt
tenzij je natuurlijk zelf in USA op kan halen

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:57

Ja in USA ophalen wordt het dan. Ach ik heb m toch nog niet nodig nu heb ook nog geen kar enzo maar ga wel eventjes kijken of het van de zomer lukt om richting Texas te gaan (ja ik ging sowieso in die richting op vakantie niet dat ik "eventjes" daar ga shoppen)

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:02

Sappos schreef:
Ja in USA ophalen wordt het dan. Ach ik heb m toch nog niet nodig nu heb ook nog geen kar enzo maar ga wel eventjes kijken of het van de zomer lukt om richting Texas te gaan (ja ik ging sowieso in die richting op vakantie niet dat ik "eventjes" daar ga shoppen)

Nagelbijten / Gniffelen

zou wat zijn om even naar de usa te gaan om te shoppen Tong uitsteken

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:04

Ooow machtig toch Nagelbijten / Gniffelen Nee ik ga daarheen op vakantie dus als ik een beetje mazzel heb koop ik er dan eentje en heb dan de gunstige koers en geen verzend of invoerkosten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:10

Is ook een optie ja Knipoog
Of binnen Amerika naar je hotel laten verzenden.

Ik doe het maar via Van Schie. Die ment zelf ook met Myler liverpools.
Heb nu zelf een sprenger, die is ook niet al te dik en goed aangepast naar die kleine bekkies

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:49

Maar wel een liverpool he? Ik zou nog wel van sprenger de bijv K&K dynamic willen in mini maatje maar denk niet dat die bestaan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:49

ja het is wel een liverpool ja

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:53

Ow jammer wil nl niet met liverpool mennen als het niet nodig is..

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:54

Ben ik weer even. Zit nu op school en mag zometeen naar huis. Heb dinsdag weer voor het laatst gereden dus ga maandag weer rijden. Gister ohz gereden op Hinde. Ging ook supergoed en ik was helemaal blij:P

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:57

Goede smorgens

Ik men nu met enkel gebroken trensje maar werkt niet echt lekker. Liverpool past hij jammer genoeg niet. Bokkebitje ook niet. Nu heb ik een bitje in amerika besteld. Ook een dunne stang met half cheek

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:59

Ik heb er ook 1 die flipt op een ongebroken liverpool (zelfs als je je leidsels er nog niet aan heb hangen). Die heb ik nu op een gebroken bokkenbitje en dat gaat perfect.
Kwestie van even wat uit proberen.

Mijn wedstrijd stop moet even uitgesteld worden. Ik ben gevraagt om voor de vereniging voor de Manege bokaal (een wedstrijd tussen 5 verenigingen) te rijden. Dus dan gaan we toch op pad. Brenda (mijn groom/verzorgmeisje) gaat ook starten, hobbyklasse B met Roosje.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 15:32

Hai luitjes, ik ben nieuw hier en heb een vraagje over het aangespannen rijden
en kom misschien wel meekletsen als dat mag...

Heb 2 Tinkers die beleerd zijn voor het enkelspan, een derde moet nog beleerd worden.

Wil graag 2-span gaan rijden in de toekomst.

Als je 2-span wilt rijden kun je dan nog wel onderdelen van een enkelspan tuig gebruiken ??

Heb mezelf absoluut nog niet verdiept in het 2-span rijden, maar daar ga ik vandaag eens mee beginnen
en verandering in aanbrengen Vork

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 15:49

zal mezelf ook even voorstellen.Ik ben Baudy.Ben 35 jaar jong en woon samen in dalen,het mooie zuid-oost drenthe.
Mijn vriend en ik hebben tuigers.Waar we eigenlijk voornamelijk mee fokken(zie profiel).Heb dit jaar ook mijn rijvaardigheidstest gehaald ik mag dus in de aangespannen sport uitkomen.Maar dat is meer iets voor later als we wel een geschikte tuiger hebben.
Zelf heb ik ted.Een e-pony van 1.51m.Een hackney x arabier.Sinds kort zijn we lid van de menvereniging van de grootveldruiters en rijden we 1 keer per week dressuur maar verder ben ik meer van het recreatieve.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:27

zo ben ik weer hoi allemaal weer wat nieuwe zie ik wel

net de kar helemaal gewassen met autowas Nagelbijten / Gniffelen zodat hij zondag lekker mooi schoon is. Strax wat spullen bij elkaar zoeken voor zondag (morgen ben ik niet thuis namelijk)

De kleintjes zijn net weer even bij elkaar geweest het ging al stukken beter ze hebben neit zo vaak meer achter elkaar aan gerend en weten hopelijk al een beetje wie de baas is. Morgen maar weer even bij elkaar laten Haha!

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:47

Hallo,

Ik zag dat het weer over de cap ging. Ik heb hem nu zins twee maadn altijd op en met dit warme weer dacht ik ik doe het niet. Maar ik heb het wel gedaan krijg net zo'n schuldig gevoel bij die gedachte als bij het idee om zonder cap te rijden ohz.

Morgen moet ik met Nanna kinderen met een verstandelijke beperking rondrijden. Ja

Wat fijn dat het goed gaat Haha!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:54

Nelleke_H schreef:
Hallo,

Ik zag dat het weer over de cap ging. Ik heb hem nu zins twee maadn altijd op en met dit warme weer dacht ik ik doe het niet. Maar ik heb het wel gedaan krijg net zo'n schuldig gevoel bij die gedachte als bij het idee om zonder cap te rijden ohz.

Morgen moet ik met Nanna kinderen met een verstandelijke beperking rondrijden. Ja

Wat fijn dat het goed gaat Haha!

dat is ook leuk die mensen zijn je ook echt zo dankbaar he. Onze fjord is naar een gehandicaptenboerderij gegaan. Ik vond het toch moeilijk omdat het mijn eerste pony was maar ze mocht genieten van haar pensioen maar die mensen zijn zonder woorden echt al zo lief. Eentje kwam me troosten en zat allemaal handgebaren te maken

wijsde naar mij toen naar mijn paard en deed toen een hartje maken echt heel lief Lovers