[AR] dressuur en vaardigheid 2017

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:05

Super leuk!

Ik ben ook vanochtend gestart, 2de proef ging stukke beter, dan de eerste. Alleen toch voor beide 184 punten. Uiteindelijk 1 keer 2de geworden, en een leuke beker mee naar huis genomen. Het halsstrekken, en netjes stilstaan op 4 benen moeten we nog aan werken. Maar we staan wel op +3 in de B. Op naar de volgende wedstrijd 7 mei in Hippolytushoef

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:33

Anton is toch altijd al knappe haf ;)

Maar goed bezig weer!!

Ik wil met Kyano graag nog een keer starten zodat ie M startgerechtigd is (zowel dres als vaardig), is een soort mijlpaal die ik eigenlijk wil halen voor dat die weggaat...

Met de samengestelde wedstrijd paar weken terug verklootte ik de dressuur omdat ik de hele winter alleen maar heb lopen crossen :o heel slecht ik weet het en ik krijg het ook hard in m'n gezicht terug haha.
Dus nu doe ik dressuur weer oppakken met les, en dan om en om (dressuur -vrij- crossen buiten - vrij- dressuur etc )
Hij loopt al weer bijna als vanouds, en ik hoef nog maar 3 punten in de L...

Ik hoop zo dat mij dat nog lukt en ik nog 1 sgwm helemaal goed kan doen, dan heb ik er ook meer vrede mee als ie weggaat....

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:29

janouk schreef:
Vandaag in Lisse mennen L dressuur met Meneer Anton
Hij zag er knap en schoon uit 8-)
[ [url=m/vj7gZz.jpg]Afbeelding[/url] ]

De aanleuning was niet constant genoeg, en dan loopt hij wat van het achterbeen af.
183,5 in eerste proef met 2 vieren voor de middendraf, Meneer wilde alleen galopperen. Maar wel zevens voor de volte en een 8 voor de A Clijn in draf.
2e proef 187 punten, was hij minder voorwaarts.

Nog puzzel werk om hem constanter te krijgen.

[ [url=m/pAhnKY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:39

Knappe meneer anton! Ik vind hem erg stoer.

Waarom gaat Kyano weg?

Vanmorgen fijn kunnen rijden met Willem in Lisse. Heel blij dat het indoor was want het begon enorm te hozen tijdens m'n tweede proef. Beide proeven eerste prijs en L startgerechtigd :)

En Ayla kwam als verrassing kijken, met haar vriend *\%/*

Afbeelding
Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 17:03

Gefeliciteerd. Ik heb jou en Willem in de ring gezien. Mooie constante proeven. Terecht van ons gewonnen _/-\o_

@linsey: jouw pony liep netjes. Mooie proeven

@toydoll Ik schrik ervan dat Kyano weg moet/gaat doen :o Ik vind het altijd een genot om naar jullie te kijken in de ring. Hij krijgt vast een goede plek. Het is een fijne pony

Patricia_86

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 17:23

Wij vanochtend niet zo fijn gereden. In losrijbaan liepen ze fijn. In echte bak schrok faya eerste rondje van een zwart opstapje. Daar bleef ze helaas in hangen. En dan ook echt hangen. Tegen haar zus aan. Haar zus terug duwen....
Nou ja volgende keer beter.Afbeelding
De lintjes vonder faya niet eng maar de bakrand en opstapjes en poepbakken. Brrrŕ

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 17:23

Gefeliciteerd met jullie mooie punten!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 17:51

Patricia : ahjoh hoort erbij toch afentoe haha!

Willem doet het goed! Knappe pony!!!

Ik vind t ook niet leuk dat Kyano weg moet maar financieel kom ik steeds verder in de problemen. Ik MOET terug naar 1 pony als ik nog enigzins meer wil doen dan alleen "hebben", en dat wil ik helaas.
En m'n jonkie (cob sectie C) heeft dan voor mij meer toekomstperspectief, Kyano zal beter af zijn in een tweespan en dat kan ik niet realiseren. Daarnaast is Kyano echt een gouden pony, poepbraaf en echt overal inzetbaar en heel aanhankelijk dus niet moeilijk goed huis voor te vinden.
Dit jaar nog even genieten en knallen van die topper en dan ga ik m'n tijd steken in t kneden van een nieuwe topper ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:28

Verstandig, toydoll. Veel plezier dit jaar.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:34

Gefeliciteerd met de behaalde punten!

Toydoll hopelijk kan je doelen nog halen!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:24

Wauw netjes Susanne! Wat waren je punten?

Ik heb gisteren dressuur en vaardigheid gestart in Schalkhaar. Dressuur liep hij best fijn. Wel Wat foutjes maar dat lag vooral aan mijzelf. Helaas net geen winst, 177 maar wel een 2e prijs. Werd niet zo heel hoog gejureert. Volgende keer beter.

Vaardigheid ging wel echt heel fijn! Foutloos en binnen de tijd, en het zelfde geld voor de barrage. Dus met 2 winst naar huis :))

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:24

janouk schreef:
@linsey: jouw pony liep netjes. Mooie

Dankjewel! :D

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:45

vraagje, stel dat ik Bink inschrijf in de B, en uiteindelijk door wat voor redden dan ook, niet mee kan. Kan ik dan bellen, en zeggen ik neem mijn andere pony mee? Of kan dat niet?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:01

Ik zou zondag de dressuur jureren op de Haflingerwedstrijd in Siebengewald.
Helaas alleen opengesteld voor haflingers. Het mengedeelte is nu afgelast.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:23

Meestal kan dat wel, zeker als je in de zelfde klasse rijd.
Ik had van de winter een van mijn 2span pony's niet fit toen ik zou laden dus even snel op gebeld en gevraagd of het goed was dat ik een ander span startte. Was geen probleem, dus andere pony opgeladen(was ik even blij dat het droog weer was en ik niet met een verzopen pony aan kwam ;) ) en andere combinatie nummer even door gegeven bij het melden. Plan veranderde dus 2 uurtjes voordat ik de ring in moest ;).

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:33

Dennis schreef:
Meestal kan dat wel, zeker als je in de zelfde klasse rijd.
Ik had van de winter een van mijn 2span pony's niet fit toen ik zou laden dus even snel op gebeld en gevraagd of het goed was dat ik een ander span startte. Was geen probleem, dus andere pony opgeladen(was ik even blij dat het droog weer was en ik niet met een verzopen pony aan kwam ;) ) en andere combinatie nummer even door gegeven bij het melden. Plan veranderde dus 2 uurtjes voordat ik de ring in moest ;).

Oh top! Thanks :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:38

Maar dan moet je dat wel tijdig doen, :list: want er moeten nieuwe protocollen uitgedraaid worden voor de jury etc en dat is even werk. En dat vinden ze op het secretariaat meestal niet fijn, als ze alles klaar hebben en alles in de mappen klaar ligt en dan weer moeten gaan aanpassen :D

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:51

janouk schreef:
Maar dan moet je dat wel tijdig doen, :list: want er moeten nieuwe protocollen uitgedraaid worden voor de jury etc en dat is even werk. En dat vinden ze op het secretariaat meestal niet fijn, als ze alles klaar hebben en alles in de mappen klaar ligt en dan weer moeten gaan aanpassen :D

Snap ik, maar ik schat in dat ik het zeker wel een week van te voren weet, of ik het red om hem mee te nemen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:36

Dankjewel Corine :)

Moeilijke beslissing Romy. Succes de laatste paar wedstrijden nog samen en hopelijk kun je je doelen behalen voor hij weggaat.

Super van je vaardigheid Patty!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:11

Suzanne ik zie dat je ook start in Hippolytushoef! Zijn we weer concurenten :D

Meerdere mensen die 7 mei ook daar starten? Ciska zag ik vsm ook voorbij komen? :o

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:42

Knappe meneer Anton, herkenbaar van de aanleuning..
Hier zondag onze allereerste wedstrijd... start alleen dressuur wat ergens zonde is want vaardigheid vind hij echt het einde en hij is superbewerkbaar en wendbaar, maar voor de eerste keer maak ik het mezelf daar te druk mee... ook nog te weinig ervaring.
Zijn nog steeds aan het pielen met bitten en afstelling dus ben erg benieuwd hoe hij het doet!!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:12

Ja, ik rij ook in Hippo. Ik heb tot nu toe alleen dressuur ingeschreven omdat ik door een ongelukje in een brace loop en nog niet weet of ik de vaardigheid knap kan verkennen of niet.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:34

Nee snap ik! Ik rij ook alleen dressuur... alleen las dit in het reglement
http://boktimg.nl/img/m/1xYTU0.jpg

Betekend dat, dat als er een aparte sulky klasse is opgenomen ik ook vaardigheid mag starten?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:36

Als jouw sulky een spoorbreedte van 110cm heeft, dan mag je idd in een aparte sulky rubriek vaardigheid starten.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:40

Ayla schreef:
Als jouw sulky een spoorbreedte van 110cm heeft, dan mag je idd in een aparte sulky rubriek vaardigheid starten.

Nee ik heb een spoorbreedte van 95 cm :+