[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:59

Inderdaad ja, uitbuiken :D
Vanaf morgen is het gedaan met de (eet)pret.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:14

Veel geluk en kilometers in 2015 gewenst. Ik hoop als organisator maar zeker als rijder veel nieuwe mensen aan de start te mogen begroeten.

tijdens de mendurance Drents Friese Wold organiseer ik speciaal voor de a-pony's een mini rubriek met een kortere route (route nog niet bekend, tussen de 15 en 20 km zal die gaan worden.)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:21

Oh Nanda, dat klinkt echt perfect voor ons, zo'n verkorte route! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:30

Nanda ik heb je op de wachtlijst gezet op stal. Het was vanaf Maart toch?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:35

Maart of april. Hoop volgende week meer te weten

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:52

Tweewieler kan helaas niet opgehaald worden morgen. Na mijn SMS of het allemaal zou lukken ml even ontving ik telefoon van Cavalier dat het niet kon doorgaan. Hele vervelende reden want er is een sterfgeval. Volgende week zaterdag dus hopelijk wel de tweewieler ophalen.

Even een vraagje, ik wil er nog een enkelspan leidsel bij hebben. Met de tweewieler erbij kunnen we dan eens met twee pony's in enkelspan op pad. Maar we hebben alles van Zilco en deze leidsels zijn best prijzig. Weten jullie een betaalbaar merk met kunststof leidsels zodat we er reserve bij hebben?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 18:34

Misschien anders bij Goedhard vragen of ze er eentje voor je op maat willen maken? Ben heel benieuwd naar je tweespan tweewieler *-:)
Oei Napie wat spannend :):)

Hier waren de pony's echt helemaal *\%/* na al dat geknal. Ollie heeft een paar dagen met grote ogen in haar box gestaan :(:) en was helemaal <<) Die andere twee van me boeide het vrij weinig maar Ollie is de leider van het groepje als die vindt dat er gerend moet worden, jut ze de hele boel op. Dus flink laten rennen en daarna laten werken aan de pessoa. Hoop ik dat ik er morgen weer fatsoenlijk iets mee kan doen :7

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:56

Balen van je tweewieler Tijnie, maar wel een hele goede reden. Nog maar 1 weekje wachten.

@VHU: zag het filmpje op FB. Inderdaad energie teveel :D

Wij hebben vanmiddag ook nog een rondje gedaan. Bos was erg nat en zwaar (toch makkelijk zo'n fietspad ernaast). Vjell was er helemaal klaar mee hihi. Die vond het maar zo zo :D
Wind was toch wel koud, had ik niet verwacht.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:10

Hier ook weer begonnen met km maken. Moet alleen even een schem gaan opstellen dat we niet te snel te ver gaan

Bos was hier ook heel erg blubber

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:32

Bij jullie ook zoveel afgebroken takken in het bos? Bij ons wel in elk geval. Hele stuk bospad ineens groen door de afgebroken dennentakken.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 21:02

Vervelend tijnie, maar een troost hij staat er om bekend dat hij nooit op de afgesproken datum levert :P

Hier heel erg in dubio wat te doen met startkaart zoals het er nu uitziet worden de kosten wel erg duur voor maar 4 wedstrijden in het jaar...

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:35

Nicole ja klopt!! Sommige paden kon ik niet eens in door takken op de weg.

Lastig rivaldo.. Dat is inderdaad wel duur dan

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:49

Napie schreef:
tijdens de mendurance Drents Friese Wold organiseer ik speciaal voor de a-pony's een mini rubriek met een kortere route (route nog niet bekend, tussen de 15 en 20 km zal die gaan worden.)

Ideaal!!! Jammer dat Kyano nog niet oud genoeg is!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:46

@Laura: ik weet niet of je ook nog andere wedstrijden per jaar rijdt met deze combinatie? Anders zou ik een gewone menpas nemen, daar mag je ook mendurance mee starten. Met een mendurance startpas mag je alleen mendurance starten.

@Mel: wij hebben hier en daar echt slalom gereden omdat ik anders een heel bos onder mn wagen had hangen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:34

Zou idd een gewone menstartkaart nemen dan Rivaldo.
Aan de andere kant er zijn zat combinaties ook bij endurance die hooguit 4x starten per jaar je krijgt dan wel je winstpunten en bouwt zo op zodat je ook ooit eens klasse 2 kunt starten da's toch leuk...
Hier ook veel takken en zelfs twee complete bomen tegengekomen op het pad vanochtend :oo denk van de ijzel na het sneeuwen.
Gisteren kou gevat met longeren beide oren zitten dicht ... Beetje irritant

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:19

Inderdaad nog maar 1 weekje wachten Nicole, hopelijk lukt het dan wel want Laura heeft ook een punt over het afleveren.

Vandaag gestart met de training en de eerste 25 km zijn weer een feit. Ik merk wel dat ze achteruit zijn gegaan in conditie, dat is ook logisch. Het tempo ligt lager dan normaal, nu rond de elf km. En nog wat stap tussendoor maar eerlijkergewijs moet ik ook zeggen dat we ook een goed stuk galop hebben gehad en normaal doen we dat niet in een training. Ik was zo blij dat ik weer wat onverhards onder de voeten had dat het niet kon uitblijven. Dus daarna even lekker stappen om ze op adem te laten komen en toen weer naar stal gedraafd.

Ik heb ook alleen de startkaart voor de mendurance, dit is een gewone menpas dus ik zou ook vaardigheid, dressuur etc kunnen starten. Ik rij soms een minimarathon mee voor de afwisseling en om ze in het winterseizoen eens wat anders te laten doen. Het kost inderdaad best wat geld met de kosten van de vereniging erbij maar ik les daar ook.

Wij hebben bij stal niet veel bos maar wat er is, laat weinig afvallende takken zien. Afgelopen week waren we in Brabant en daar konden we niet het bos in, te gevaarlijk want er was veel geknakt door de sneeuw en eraf gevallen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:43

Lekker dat je training weer op kon pakken! Ik wil nu toch echt de sulky bestellen en hoefschoenen voor Taz, dan kan 2015 eindelijk weer een actief jaar worden!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 10:52

Hoi Nicole en Bianca, als jullie een klasse 3 uitschrijven is het dan de bedoeling dat wij helpen met uitzetten? In Teteringen is dit het geval en dat lukt ons niet omdat ik alles klaar moet maken voor de wedstrijd en het te ver van ons huis is. Dat gaat ons teveel geld kosten en tijd, ik had niet begrepen dat dit dan zou moeten.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 10:59

Nee hoor, dat hoeft bij ons niet.
Dat regelen wij zelf met onze vrijwilligers.

De enige voorwaarde die wij hebben, is dat er meerdere deelnemers moeten zijn. We gaan niet voor 1 deelnemer een klasse 3 uitzetten.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:56

Nee hoor bij ons ook niet. Route wordt gewoon door de routecommissie uitgezet.
Doordat onze klasse 3 over de route van de klasse 1 en 2 loopt hebben we geen extra werk met uitzetten. Ook als je de enige in de klasse 3 bent moet dat geen probleem zijn. Natuurlijk zou ik het leuk vinden als er meerdere mensen klasse 3 starten, maar die groep is daarvoor nog veel te klein.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:28

Ik lees net dat de klasse 3 in Teteringen niet wordt uitgeschreven omdat Martin en ik niet kunnen helpen.
Ik begrijp best dat het lastig is maar zo wordt het voor ons wel minder interessant. Want het gaat erop lijken dat je dan in Nederland alleen de 1 en 2 kunt rijden en je promotie voor niets hebt gereden. Daarom hopen we echt dat Etten-Leur en Hellendoorn de drie hebben, Hellendoorn vinden we best heftig voor een drie maar we gaan het dat gewoon proberen.

Ik snap ook goed dat het veel werk is en wij zijn nog niet zo ver om er 1 zelf te organiseren. Ik ben nooit te beroerd om te helpen maar ik moet de dag daarna wel om drie uur in de nacht op om de pony's te voeren en op te halen. Ze staan best ver van huis en dat trek ik dan gewoon niet om de dag daarvoor de hele dag een route uit te zetten.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:27

Als de rijders het geen probleem vinden een lus dubbel te rijden dan heb je er ook geen extra werk aan. Het is alleen dat het voor de hele dag planning (wacht en werktijd vrijwilligers met name) het wel zo fijn us dat er meer in die klasse starten

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:29

Inmiddels net ingeschreven voor de mendurance Ysselsteyn, lange klasse 2. Ik twijfelde tussen de korte en lange klasse maar we gaan toch voor de langste afstand.

Nog even met Teteringen gesproken en ik ga proberen of mijn broer wil helpen met de route uit te zetten, dan kan er toch een drie gestart worden. De vraag om mee te rijden is ook bij de overige klasse 2, 3 menners neergelegd en er is nu 1 reactie gekomen dat die wel mee wil starten. Ik merk wel dat wij nog wat enthousiaster over de drie zijn omdat het voor ons nieuw is en we nog geen jaren meerijden. Dat begrijp ik wel, misschien dat je op een gegeven moment minder zin hebt in die lange afstanden.

Maar wij hebben nog zoveel doelen te behalen, dat we het fijn zouden vinden de klasse 2 en 3 af te wisselen met elkaar. Om de pony's niet te overvragen zullen we meer klasse 2 dan 3 starten natuurlijk.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:44

Veel rijders willen alleen klasse 3 starten als er tegenstanders zijn. Ik ben toen samen met Vincent in de klasse 3 gestart onder het mom dat hij vond een tegenstander te hebben en ik niet voor de winst reed. We zijn toen ook samen gestart, erg leuk. Uiteindelijk toch gewonnen, was nog leuker :D

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:21

Haha, dat heb je goed gedaan Nanda. Vincent zijn ego zal wel in een deuk hebben gelegen hihi. Vincent is nu ook degene die gereageerd heeft dat hij wel mee zou willen rijden. Het maakt mij niet uit of ik tegenstanders heb of niet, ik heb mijn eigen doel en hem uitrijden vindt ik al een hele klus en uitdaging.