[AR] [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jacqueline

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:36

Mensen met een oude type sulky cavallettie , athans ik denk dat ik het oude type heb.
Ik heb dus geen stophaken aan mijn lamoen zitten, hoe hebben jullie dat opgelost, kan ik zonder of zal ik ze erop laten lassen?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:04

Ik heb mazzel dat naast mijn winterweide een werkplaats is waar ze met metaal werken enzo. Is in Susteren.
Oude modelsulky is redelijk goed te verbreden. Heb nu ook beschermers voor de wielen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:09

jacqueline schreef:
Mensen met een oude type sulky cavallettie , athans ik denk dat ik het oude type heb.
Ik heb dus geen stophaken aan mijn lamoen zitten, hoe hebben jullie dat opgelost, kan ik zonder of zal ik ze erop laten lassen?

De originele stophaken zijn sowieso aan de korte kant.
Dus erop laten lassen is een goed idee,
Ook voor de broekriem aan vast te maken.

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:10

Een tijd geleden heb ik op internet deze foto gevonden. Is dat een HCA sulky? Ik dacht dat dat erbij stond. Weet iemand dat toevallig? Afbeelding

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:20

Nee dat is een cavalettie!

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:15

Dank je wel Anke, ik ga de buurman even lief aankijken wahaha

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:13

is er iemand die met een hca met een poepzak rijd? zo ja waar maak jij de poepzak aan vast???

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:38

NathalietjeB schreef:
is er iemand die met een hca met een poepzak rijd? zo ja waar maak jij de poepzak aan vast???

daar ben ik ook benieuwd naar :j

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:51

@pippaimane dat is inderdaad de cavalettie hihi Hij kwam me erg bekent voor :P
Ik heb namelijk dezelfde ..

NSV_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:35

sorry ik stel mn vraag even hier want ik kan nergens een atnwoord vinden.
Ik heb de sulky caveletti sport edition nu ongeveer een klein jaartje. Maar nu viel me van de week op dat ik een soort van piepend geluid hoorde bij een van de wielen. bij nader onderzoek zie ik dat er speling zit op mijn rechter wiel, dat schuift een kleine beetje van heen en weer.
Nu ben ik zelf echt niet technisch dus heb geen idee wat het kan zijn of waar ik heen moet om dit te laten maken (heb de sulky besteld bij horseshopinternational).
Heeft iemand dit toevallig ook al eens gehad of weet wat ik hieraan kan doen? in sommige post las ik dat mensen de sulky juist naar de fietsenmaker brengen ipv naar een garage ofzo.

ik hoop dat iemand me kan helpen of wat tips heeft, want ik weet niet of mn wiel er nu zomaar kan kan gaan ofzo :? :o

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:38

Idd fietsen maker maar bij mijn cavalettie kun je de bout met een grote sleutel zelf gewoon aandraaien. Weet niet of ik je goed begrepen heb, maar anders zou ik er idd gewoon even mee langs een fietsenmaker gaan.

NSV_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:42

@ayla, bedankt voor je reactie. die bout heb ik ook al geprobeerd aan te draaien maar die zit echt vast, dan nog zit er beweging in t wiel van links naar rechts dus kan volgens mij niet echt goed zijn.
ik zal eens aan de fietsen maken vragen of hij er wat mee kan, bedankt!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:32

Heb ik ook gehad. De lager was versleten. Voor 35 euro was ik klaar aan materiaal kosten, ik heb het door een vriend laten doen.

NSV_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:31

xSCWx, oh oke, ik weet dat je idd ook via de website van Horseshopinternational lagers kan kopen.
Maar misschien is dat het dan ook wel? wat doet zon lager dan precies? ik rijd trouwens niet "rustig" op mn wagentje, althans, ik rijdt er ook gewoon mee door t bos over hobbels en kuilen ect :o
misschien dat daardoor de lager sneller verslijt of zo? (heb echt geen idee wat een lager is of doet ;) )

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:51

De lager zorgt ervoor dat je wiel kan draaien, even makkelijk gezegd :P staat uitgelegd in deze link: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lager_(mechanica)
Maar die vriend van mij heeft de lager bij een scooter zaak vandaan. Er zijn dus meerdere die er op passen als je de goede maat hebt. En je moet weten wat voor een lager het is want ze werken verschillend.
Makkelijkste is je wiel uit elkaar halen, lager er tussenuit en die mee nemen naar een scooter zaak.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:23

Goedenavond,

Ik heb net deze sulky gekocht voor mijn pony. eerst ga ik hem ff lekker opknappen, alles nakijken, stophaakjes en broekriemhaakjes erop enz.
nu wil ik ook graag zo'n onder zeiltje (weet de naam hier niet van) is dit zelf te maken, of ergens te koop? zo ja, waar maak ik dit van of waar kan ik zoiets bestellen?

Afbeelding

Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:15

Een vraagje aan de bokkers met een HCA, zitten de voetsteunen niet in de weg voor de benen van de pony? Heb foto's gezien waarop het net lijkt of deze bijna geraakt worden.. En vraag me af of er nog meer blokkers zijn (behalve SCW, daar weet ik het van) waarbij een pony heeft getrapt oid, gevaarlijk of alleen voor je benen?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:21

Als het in de weg zou zitten, werden ze ook niet zo gemaakt :). Je zit met je benen breder dan de pony is, dat is bij mij teminste Zo.

xAppaloosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:51

Tot welke schofthoogte is het fijn om met een pony voor de kleine maat HCA te rijden?
En kunnen er zomaar grotere HCA wielen onder de kleine maat HCA?

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:44

Kenyada schreef:
Goedenavond,

Ik heb net deze sulky gekocht voor mijn pony. eerst ga ik hem ff lekker opknappen, alles nakijken, stophaakjes en broekriemhaakjes erop enz.
nu wil ik ook graag zo'n onder zeiltje (weet de naam hier niet van) is dit zelf te maken, of ergens te koop? zo ja, waar maak ik dit van of waar kan ik zoiets bestellen?

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Dat heet een spat zeiltje. En je kan ze krijgen bij o.a Ready2Race . Je kan hun spullen zowel op FB en hun eigen Web pagina vinden. Ze hebben ergfijne spullen

Ik was bij Gerrit -Jan van Boven in Diepenheim, en daar stond exact zo een sulky als van jou. Maar dan met een stoel zoals de HCA, spatzell, zweng en zo ....

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:03

Hoi zijn er mensen hier die ervaringen hebben met een tweewieler van Gerrit-Jan van Boven? Voor een paard en D pony.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:26

Ah dankje Nobje!
Oo wat grappig dat er zo'n zelfde sulky stond!
Zat er ook aan te denken om hier een stoeltje op te zetten maar volgens mij zit dit ook best wel oke. Eerst maar eens een keer mee rijden als ie af is en dan kan het altijd nog!

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:31

Pien_1 schreef:
Hoi zijn er mensen hier die ervaringen hebben met een tweewieler van Gerrit-Jan van Boven? Voor een paard en D pony.

Hoi Pien,
zoals je zag even boven je bericht was ik er vorige week om eens te zien wat de mogelijkheden waren. En ik zag dat hij voldoende had staan om me blij te maken ha ha ha ha
Maar Pien, wat voor soort info zoek je m.b.t. tot de twee wielers c.q. sulky's van G.J van Boven ?
Maar goed daar staat nu dus een bijna exacte kopie van de sulky van Kenyada, alleen dan met een zweng, stoel, spatzeil en andere dingen die zij nog wil gaan aanpassen volgens mij :9

O ja Kenyada hier de link naar Ready2Race
http://www.ready2raceshop.nl/

Het spatzeil staat niet bij hun artikelen, dus je moet er even naar vragen. Ze hebben ze volgens mij standaard in verschillende maten in hun schappen zitten.. net zoals de schoft onderleggertjes in tig kleuren en soorten materialen op stapels liggen... (echt super gevaarlijk ha ha ha)... :P :D
Laatst bijgewerkt door nobje op 22-05-14 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:33

Mensen die intresse hebben in mijn cavaliertje mogen PB'en!

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:01

Ik heb een vraagje, ik ben nog niet zo bekend met mennen maar ik wil het wel graag gaan doen met mijn mini-shet (uiteraard onder begeleiding en met lessen) en ik vroeg mij af wat nu het beste is, ik heb geen limiet op de prijs staan dus het mag wat duurder, hij is volgens mij toch zeker niet groter dan 75-80 cm, ik ben zelf ook maar een kleintje en ik weeg 50 kilo, wat raden jullie mij aan?