VHU helaas heb ik geen oma meer. Alleen nog een opa van 91. Het is alleen voor mijn schoonmoeder, die is gisteren geopereerd aan borstkanker. Over twee weken begint de bestraling. Als het goed is mag ze morgen naar huis.
Het herstel zal alleen wat langer duren. Ze heeft al 2 x een herseninfarct gehad, heeft nog maar 1 nier en heeft reuma met vergroeide handen. Ook is haar bloeddruk veel te hoog. Ze zijn bang dat de wond niet snel genoeg geneest, maar dat is dus afwachten.
drukke en spannende tijden dus. Kon er ook nog wel bij. Heb het nog niet druk genoeg
Ronnie25
Geplaatst: 17-02-12 12:48
Heb gister ook nog wat leuke foto's gemaakt
Me zus heeft een jonge haf die nog ingereden moet worden, we zitten er af en toe op en het gaat super. Gister ging een stalgenootje ons even helpen en ik wandelde mee met Ronnie over de baan met haar. Het ging echt heel goed, gaf haar ronnie ook even en dat heb ik toen ook meteen maar snel vastgelegd!
Dit is ook de bedoeling om serieus zo te gaan rijden als Amazing beter ingereden is. Krijgen ze beide tegelijk beweging. Goed voor Ronnie.
Hoe krijg je je pony vooruit?! Zo dus...
Bijna
Ronnie
(Ondanks dat Amazing nog niet goed ingereden is, is het nu al een 'tuttel' pony. En dat is ook de bedoeling, we moeten er lekker mee kunnen rommelen zonder dat ze gek gaat doen. En dat gaat nu al prima! Dus iedereen tevreden )
IngridM
Geplaatst: 17-02-12 13:14
Ik kom ff snel voorbij omdat ik zag dat er naar me gevraagd was, hoe het met me gaat. Maar met m'n ribben gaat het goed hoor ! Nog wel wat pijn af en toe maar verder gaat het daar okee mee
Ronnie, het logo staat alleen op deze digitale foto. Op de foto in de woonkamer staat deze uiteraard niet. Leuke haf foto's!
Bicci een leeg balonnetje.
IM Fijn dat het goed gaat met je ribben, hopelijk gaat het met de rest ook goed.
Ik heb vanochtend eerst even Gwin d'r staart gewassen. Ze had haar kuil niet opgegeten, dat is echt niks voor haar, maar temperatuur was normaal en ze stond vol leven druk te doen tijdens het staart uitpluizen. Zelfs zo druk dat ik haar maar even losgegooid heb in de buitenbak voordat ik ging inspannen. Weet niet wat haar dwars zat, maar ze moest even wat frustraties kwijt Daarna ingespannen en menles gehad, ging weer goed! Na terugkomst toch nog wat minder eetlust dan normaal, maar ze eet wel. Denk zelf dat het komt door de temperatuur buiten. Het is hier 9 graden en de luchtvochtigheid is vrij hoog, dat is een heel verschil met vorige week! Maar even in de smiezen houden vandaag. Ze doet totaal niet ziek aan, zit genoeg pit in.
kiss gecondoleerd. Succes met alle zieken om iedereen heen.En de snotters.
Haffie met wordtel.hi hi
Ik heb de boekhouding weer klaar en ga zo ff boodschappen doen en vanmiddag een nieuwe bril uitzoeken..
VanHuisUit
Geplaatst: 17-02-12 14:37
ga een dezer dagen kijken bij pupje.... kruising met iets van mix herdertje en border collie... doe gewoon wat ikzelf leuk vind, ben per slot van rekening degene die alles met de hond(en) doet .... zijn nog twee teefjes beschikbaar, een zwart met beetje wit, een een zwart met bruin
Spannend VHU!!! Hier 2 honden die tevreden liggen te snurken na een lekkere wandeling. Kwamen nog andere honden tegen waar ze lekker mee gespeeld hebben. Ga zelf even lekker relaxen in bad
Heb vandaag ook al 2 keer met onze hond gelopen. Wat een gedoe is dat eigenlijk ook. Eerst DAan zijn jas aan, kinderwagen klaar maken, rondje lopen, zelfde ritueel weer. Maar goed buitenlucht is natuurlijk gezond.
Zal nog even weer aan de studie. Daan zit nu op de grond te spelen, dus die moet ik ook in de gaten houden
VanHuisUit
Geplaatst: 17-02-12 15:41
Wil(de) gaan voor een herplaatser. Maar met kind, andere hond, katten en de 'stadse omgeving' vind ik dat vreselijk moeilijk ben nu twee keer naar het asiel geweest en dan krijg je een hond mee te wandelen, dier is natuurlijk in alle staten, en dan moet je er iets van vinden vind het alleen erg sneu dan kan er echt niet objectief over nadenken. Ja als ik alleen zou zijn lukt het me wel, dan zou ik een van die twee gewoon hebben meegenomen, maar met kind(eren) eromheen en de katten....zo lastig.
Manlief wil graag weer een husky maar als ik er een wil die weer mee kan met het paard, die ik ook gewoon buiten uit kan laten razen zonder dat ik 100km hoef te fietsen per week (dus door met balletjes te gooien en dat onze zoon ermee kan wandelen) dan moet ik, hoe geweldig ik Mies ook vind, niet meer aan een husky beginnen. Met een hus kan een kind de eerste jaren echt niet wandelen, wil je geen skie-effect krijgen Daar ik er eigenlijk alles mee doe, manlief dus nauwelijks (die laat ze 's avonds uit en hooguit een keertje overdag, alhoewel, uitlaten, hij loopt een rondje ) vind ik dat ik ook wel mag bepalen wat er dan binnenkomt. Ik let natuurlijk wel beetje op uiterlijk, dwz grootte en 'looks' denk dat hij als hij de pup ziet, helemaal als ze uitgegroeid is (beetje grootte / type Mies maar dan ander kleurtje) hij haar ook heel leuk vindt hoor. Oppas wil ook hond uitlaten dus dat is al geregeld
Dat is wel fijn inderdaad als je oppas hebt die de hond uit kan en wil laten. Verstandig besluit dan inderdaad. Daarom hebben wij nu nog voor een kleine hond gekozen, die neem je toch makkelijker mee.
Zijn ontsnappingspogingen lukken ook niet meer gelukkig.
Zo irritant dat ik voor mijn studie constant op de laptop moet, krijg er hoofdpijn van. Ga dus eerst maar wat anders doen
VanHuisUit
Geplaatst: 17-02-12 16:02
Zit hier ook maar beetje te hangen.... maar voel me langzamerhand wel wat beter Kan nog maar zo zijn dat het toch anders gaat lopen met aan te schaffen hond maar goed, dit type hond leek me zeer geschikt voor bij ons.
@Frensie moeilijk als ze niet vlot eten maar ook niet ziek tonen, misschien gewoon wat opgefokt door warmere weer? Bente schijnt gisteren ook soort van ge-explodeerd te zijn aan de longeerlijn
Nou ik ga mezelf maar bannen...
Gem
Geplaatst: 17-02-12 16:23
Ronnie: leuke foto's hoor!
VHU: een husky is een werkhond... zou nooit een husky nemen als ik niet heuul veuul tijd, sport-ambitie en ruimte zou hebben. Heb je al eens bij Stichting ACE gekeken? Een kennis van me vangt deze honden op en zorgt dan uit naam van ACE dat ze bij een goed, passend gezin terecht komen.
Ik heb weer twee vragen . Ben proefnr. 55 aan het voorbereiden (gebeurt vrnl op een whiteboard en papier), en daar zit 2 x een wending in (linksomkeert en rechtsomkeert) Nu is het voor mij alweer ca 17 jaar geleden dat ik een B-proef gereden heb . Moet weer ff bijgepraat worden of MGB linksomkeert en HGE rechtsomkeert door de hoeken gereden dienen te worden of niet (ik dacht zelf van niet). Dan de tweede vraag: in een 20 x 40/60 bak gaat de gebroken lijn 10 meter over X. Wat willen ze zien wanneer de bak 30 x 60 is, zoals in Schaijk? Zoals het er staat, dus 10 meter, of toch over X?
Nee je moet hier niet door de hoeken rijden, je moet over de letter G komen. Dat zit tussen de f en de k. Dus je gaat iets voor de hoefslag naar rechts, of links, rijdt over de letter g en gaat dan weer naar de hoefslag.
Is het daadwerkelijk 30 x 60 of gaan ze er nog hekjes neerzetten zodat het 20 x 60 is?? Dit gebeurt ook wel eens namelijk. mocht het wel 30 meter zijn moet je 10 meter doen. Want er staat bijvoorbeeld F - M gebroken lijn en dus staat x er niet bij. (dit weet ik niet zeker, maar ik zal het zo doen) Kun je geen sporen volgen?
Gem
Geplaatst: 17-02-12 16:36
Tal: thanxx . Op een whiteboard ziet het er allemaal net ff anders uit als in het echie, maar ik dacht idd ook niet dat je bij een -omkeert door de hoek heen moest. Ik rij pas over 2 weken weer in een bak, dus wilde het eerst eens uittekenen .
Volgens de info op startlijsten is de rijbak 30 x 60. Geen idee of ze hem verkleinen. Sporen volgen doe ik niet aan , dat vind ik zo dom... vroeger met dressuurwedstrijden zag je iedereen dezelfde klassieke fouten maken. Ik wil overtuigd zijn van mijn eigen keuze (wel / niet hoeken, etc. etc.) ook als dat de verkeerde blijkt te zijn .
Gem ik volg normaal gesproken ook geen sporen. Als je het fout doet komt dat op het protocol te staan en weet je het voor de volgende keer. Heb je nog een keer les voor die tijd? Anders kun je daar even een keer een proefje oefenen
Gem
Geplaatst: 17-02-12 16:38
Ik zit me nu ineens te bedenken dat het dus ook wel eens proef 54 en 56 zouden kunnen zijn wat er gereden wordt... die rij je in een 30 x 60 bak hetzelfde als in een 20 x 40 bak . Misschien beter maar eens bellen naar de organisatie .
Hoorde net op radio dat er een lid van de koninklijke familie bedolven is onder een lawine in Lech en gereanimeerd is en nu in kritieke toestand naar ziekenhuis. Zie op internet dat het om prins Friso gaat. Hopen dat alles goed komt...
Weet niet wat me overkomt. Daan slaapt al vanaf kwart over 2. Hij slaapt s middags nooit zolang
Gem
Geplaatst: 17-02-12 17:00
Oeiiii, ik hoorde gisteren op het journaal wel al dat ze vast zaten in Lech. Schrikken hoor!
Heb net ff gebeld naar de organisatie. Mevrouw klonk wat twijfelachtig, maar ze dacht dat proef 55 en 57 gereden zouden worden. Daar gaan we dan maar van uit.
Tal: Daan is vast bezig aan een grote inhaal-slag. Geniet ervan (en slaap zelf lekker bij )!
tine10
Geplaatst: 17-02-12 17:04
30x60 bak rijd je dezelfde proeven als 20x40 bak!! Dus je moet proef 54 en 56 rijden. Als het goed is, heeft organisatie in vraagprogramma ook de proeven die verreden worden aangegeven. Daar staan ook de maten van de bak in.
Sporen moet je nooit volgen!
Keertwendingen zijn eigenlijk halve voltes halve baan, dus 10/15 meter. Dan moet je dus 5/7,5 meter van de hoefslag afblijven (hoekletters staan op 10 meter uit de hoek; als ze op 6 meter uit de hoek staan bij 20x40 (wat eigenlijk niet mag maar wel vaak gebeurt) blijf je dus 4 meter van de hoefslag af)
Gebroken lijn: hangt ervan af hoe het in proef staat. Staat er gebroken lijn 10 meter, dan moet je ongeacht maten van de bak 10 meter rijden, dus bij bak van 20 breed over X, bij 30 breed dus niet. Dan moet je van te voren even in bak kijken voor richtpunten. Staat er gebroken lijn eenmaal, zonder maat, dan altijd over de x.
Let op: in proevenboekje staan fouten. Protocollen van de site afhalen, zo ook de proefnummers
Sorry, rest reageer ik even niet op. Zit er helemaal doorheen, maar moet zo vriendje van zoon thuis brengen, zoon naar judo brengen en dan boodschappen halen.