[AR] De wagens van poland carriages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:38

Buckje jij hebt je wagen toch ook al een tijdje, heb jij een foto van de zijkant ?

Buckje

Re: De wagens van poland carriages

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:41

Heb ik wel alleen mijn photobucket laat de foto's niet meer zien als ik thuis ben zal ik r eentje op mijnalbum zetten!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:42

Ik ga er even een mailtje aan wagen, heb niet gevraagt om een lagere wagen en zit gewoon echt niet lekker.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:47

hey letsdunit, Heb jij de mini of de gewone uitvoering gekocht. Bij de mini uitvoering op Marktplaats staat inderdaad zitting hoogte 82 cm. Dus dan zou hij jou de mini uitvoering hebben geleverd i.p.v. de gewone uitvoering met een zitting hoogte van 1m.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:53

In die advertentie staat dat volgens mij dat het grote model ook 82 cm zittinghoogte heeft.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:00

Zo, staat het nu inderdaad in de advertentie.
Hij is nu dus zowel mini als gewone wagens gaan produceren met een bokhoogte van 82 cm.
Dit was eerst niet zo, als je de 4e foto van de advertentie ziet, dan zie je ook dat deze wagen de zitting iets hoger is. Dit is namelijk de 2e wagen zo ongeveer die hij heeft geproduceerd. Eerder produceerde hij de gewone shetwagentjes met een bokhoogte van 1m.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:44

Volgens mij is de spoorbreedte het enige verschil tussen deze wagens.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:04

bettepet schreef:
Dan is dat dus het hele probleem. Hij is de wagens 15 cm lager gaan produceren.

Dan kan het dus wel kloppen dat er bij mij een frame van 16 cm onder moest ... Blijf het jammer vinden dat het nodig was, maar gelukkig heeft een kennis het heel mooi gemaakt :)

Ik ben trouwens +/- 1.85m en volgens Bakker, die zei dat hij even groot zou zijn als mij maar toch écht kleiner was ;) , kon hij met dezelfde lichaamslengte goed op de wagen zitten ...

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:15

Anke schreef:
Die sulky van 550,- is niet het model van foto 1 en foto 7,
dat is een of ander eenvoudig modelletje....niets voor mij dus.

@letsdunit: Wagen oogt best klein t.o.v. jouw ponietje

Anke, weet je wat voor wagentje dat dan wel is? Kan je daar evt. een foto van opzoeken? Want ik dacht ook dat het om de sulkys van foto 1 en 7 ging...

Het is jammer dat hij ze aangepast heeft dan, waardoor mensen nou last hebben met de hoogte van de bok. Lijkt me sowieso wel erg spannend een wagen te kopen zonder hem gezien te hebben voor dat geld. Maar ja, het maakt(e) wel erg veel verschil in prijs en het zijn op zich wel hele mooie stevige en stabiele wagens als ik dat zo van iedereen hoor/lees. Wie weet kan ik ooit nog genoeg sparen (en in een omgeving wonen met t paardje waar wedstrijden een beetje in de buurt zijn) en komt er ook zo'n mooie wagen.

Zou nou eerst wat meer info willen over die sulky, zou het wel ontzettend raar vinden als hij andere fotos bij zijn advertenties zet dan als waar de advertentie om gaat..

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:40

Klaaswoeba schreef:
Zou nou eerst wat meer info willen over die sulky, zou het wel ontzettend raar vinden als hij andere fotos bij zijn advertenties zet dan als waar de advertentie om gaat..

Dat heeft hij eerder gedaan volgens mij, want er stonden ook foto's van de wagen van bettepet bij in de advertentie (volgens mij inmiddels niet meer?), terwijl het model dus best wel anders is geworden. Ik heb de wagen van bettepet gezien op de Hippiade en n.a.v. haar wagen heb ik de mijne besteld. Dan krijg je best wel wat anders dus dan wat je verwacht, helemaal omdat ik specifiek de hoogte van de bok had genoemd ivm lange benen :P Maar goed, voor de rest ben ik best tevreden over de wagen! :) Alhoewel ik wel steeds meer begin te vermoeden dat hij zwaarder is dan dat Bakker zei, want hij rolt niet lichter dan mijn oude wagen ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:47

Heb je de mogelijkheid om langs een weegbrug te gaan? Dan zou ik 'm zeker even wegen. En anders even contact met hem openemen. Zeker als je verwacht had een andere wagen te krijgen.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:50

Foto zijkant..
Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:53

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:13

annastasia schreef:
Heb je de mogelijkheid om langs een weegbrug te gaan? Dan zou ik 'm zeker even wegen. En anders even contact met hem openemen. Zeker als je verwacht had een andere wagen te krijgen.

Ja ik zal hem binnenkort even wegen. Ik verwachte niet een andere wagen te krijgen, maar aangezien ik een andere wagen had gezien van hem, ging ik er van uit dat dat gewoon standaard zaken waren die goed zouden zijn. Dat hij ineens de bok gaat verlagen verwacht je niet. En als er op op zijn site staat vermeldt dat de wagen 'slechts 100 kg' is, dan ga ik daar ook van uit. Hij is alleen wel zwaarder, die van mij, dat is een ding wat zeker is ;) Zelfs met de aanpassingen (extra zitting voorop, bok kan in het midden en aan de kant), had hij dan maar iets boven de 100 kg uit moeten komen. Mijn oude wagen was +/- 130 kg volgens mij en mijn nieuwe rolt niet lichter dan mijn oude.

Hanna heeft er geen problemen mee hoor en loopt makkelijk voor de wagen. Ik maak me er verder ook niet druk om hoor en ben heel erg blij met mijn wagen, maar het klopt niet helemaal hoe hij het doet ;)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:29

die van mij is wel gewogen, en die woog 100 kilo.
Kan de bokhoogte ook nog wel een keer nameten, maar volgens mij is die bij mij wel 1 meter.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:23

HTM Kan me dat echt totaal niet voorstellen als jij dezelfde wagen hebt als Buckje, en het is dezelfde wagen...

Maar we zullen zien, die van buckje gaan we ook een laten wegen.

Volgens de andere wagenleveranciers die ik op paard en koets sprak is het bijna onmogelijk zo'n marathonwagen te produceren met dat gewicht. Wat denk je dat een paar goede wielen, draaias, assen en bladveren samen alleen al wegen?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:34

Mijn wagen weegt echt GEEN 100kg!!! eerder 150 ofzo... wil hem nu ook wel graag wegen...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:44

zal heb nog een keer na laten wegen.
Wij kunnen dat gewoon thuis gelukkig

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:20

@HTM: luxe als je dat gewoon thuis kunt

Wel apart dat er zoveel verschillen in de wagens zitten.
Dan is het wel een nadeel dat ze uit het buitenland komen
of hoort er gewoon service bij dat je kunt wisselen voor de juiste?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:28

Ik krijg als antwoordt dat ik maar een paar steunen moet plaatsen onder het bokkussen en dat ik dan wel moet oppassen met het zwaartepunt.
Beetje vreemd want de eerste wagens waren goed en die zijn ook hoger :x
Ik ga maar weer mailen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:41

Lekker antwoord zeg. Beroerde service!

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:06

tja, zo'n antwoord had ik al verwacht.
Zo'n antwoord heb ik ook gehad toen ik met mijn uitgedroogde banden zat binnen een half jaar

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:41

Wat een belachelijke reactie van hem... ik zou hem echt confronteren met de andere maten en hoe jij er met je knieen omhoog op zit!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:24

De sulky op foto 1 (bruin) zou wel geschikt zijn voor een shetlander
en kost ongeremd toch die 550,- Hij oogt best groot, ben benieuwd welke maat shet dan?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:15

licht lopen heeft ook met de assen van de wielen te maken, als die zwaar lopen lijkt je wagen ook zwaarder