[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:04

Ik gebruik eigenlijk ook nooit been beschermers. Alles loopt op blote voeten en Damon gaat zo traag, die stoot zijn eigen benen toch niet haha.
Laura, mooi dat nieuwe remblokken hebt.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:06

Melanie: als alles weer rijdend is :D.. moeten we maar snel is een ritje samen maken :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:31

@ ollie nee wij gaan zover weg niet. Over 2 weken weer marathon in ouddorp dan nog finale
wintercompetitie en dan in maart nog naar heikant.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:55

Amerigo loopt zonder beenbeschermers. Alleen in de vaardigheid heeft hij peeskappen om, maar dat is meer voor de leuk (zijn rood). Ben ook al tijden op zoek naar rode strijklapjes (maat shet), maar is nog niet gelukt. Ook hier geldt weer, is meer voor de leuk bij de vaardigheid.

Rembrand heeft voor peeskappen, achter strijklappen. Hij strijkt in ieder geval, heeft achterbenen vol met wondjes en voor doe ik voor de zekerheid. Rechtsvoor heeft hij dan ook nog een springschoen om, dat heeft te maken met de verlamming van zijn linkervoorbeen. Af en toe komt hij met hoef tegen rechterhoef aan, om die te beschermen heeft hij daar een springschoen om heen.

En ons hopelijk toekomstige paard heeft voor springschoenen aan, omdat hij zo ruim loopt dat zij zichzelf trapt.

Nou, ik ga mijn bed opzoeken. Morgen weer een drukke dag, en voel me nog steeds ziek.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:57

@ tine, doe je rustig aan

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 00:00

Patrick zal geen beschermers om krijgen zo snel.
Is met een Tink toch een beetje lastig om goed passende beschermers te vinden.

Plus dat het vrij warm is met die sokken er onder

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 00:53

L_Rivaldo schreef:
Melanie: als alles weer rijdend is :D.. moeten we maar snel is een ritje samen maken :D

Gaan we zeker doen!
@Tine: er is een merk dat kleine peesjes etc verkoop maatje shet.
Kom even niet op de naam, maar ze hebben geel, rood, etc.
Ik heb de gele. Zal morgen even kijken welk merk het is.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 07:09

dat merk is HB ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 08:37

waar kun je dat kopen? Hb? Nog nooit van gehoord. :o Ik had hier in een ruitersportzaak besteld, maar dat is al zeker half jaar geleden, maar iedere keer als ik bel: nee is niet binnen.

Trouwens goedemorgen allemaal.

Straks met ponybeest priveles thuis en vanavond met de grote jongen verenigingsles

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 08:42

Idd HB heeft kleurtjes stijklappen in die maat :).
De pony maat strijklappen van Eskadron vallen ook klein.

Ik ben ook niet zo beschermerig, alleen in de vaardigheid en indoors :).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 08:54

he tine doe rustig aan he :)

bescherming. Dids heeft een setje van peesbeschermers voor, strijkjes achter en springschoenen. Hij heeft ze alleen voor de wagen aan, en dan nog alleen als ik weet dat ik moeilijke dingen van hem ga vragen :)

Nou zo naar het postkantoor... Auto ontschorsen want anders mag ik niet rijden. Moet dat dus voor de 2e keer betaald worden omdat die drol de vorige keer ons wel heeft laten betalen, maar in de computer niks veranderd heeft..

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:11

naaltje: vervelend kan je niet regelen met een bewijs dat je betaald hebt?

Ik wil zo graag mennen,, echt al te lang geleden :(
Zaterdag tum in het tuig gehad en heb ik hem veel op de volte gezet en liep heerlijk nagevelijk. In de bak liepen 3 pony's los en die dachten opeens een sprintje te maken hij werd wel wat drukker maar bleef zo braaf bij me (L) zelfs toen we langs rivaldo kwamen en hij opeens bedacht als ik nu ga rennen dan doet tum ook wel mee }> hihi hij wou wel maar was zo braaf!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:14

Bedankt allemaal :D

Ja, ik probeer voorzichtig te doen. Ben zelf wel van het type dat binnen de paddock gerust haar paard loslaat als hij gaat lopen trekken ofzo. Storm heeft daar nog wel een handje van, maar om een of andere reden zat ik daar zaterdag en heb ik geen enkel moment gedacht of getwijfeld dat hij iets raars zou doen of mij in gevaar zou brengen. En het mooie van Storm is dan wel dat hij je vertrouwen absoluut waardeert en ook zn best doet om dat niet te schaden. Hij groeit daar zelf ook van; soms heeft hij het ook gewoon ff nodig.
Nee, met mijzelf gaat het nog steeds niet lekker (muhahah heb je me zien lopen? :p ) alles gaat met stevige ups en downs, maar heb in elk geval weer meer zin om iets met de paardjes te gaan doen. Ook omdat nu mijn (nja, Sunny's) verzorgsters weer actief zijn en de verzorgster van Zoë haar van mij overgenomen heeft, dus het is nu minder werk, meer plezier.

Beenbeschermers, Sun draagt op zware trainingen rondom beschermers. Ook op langere ritten wil ik hem beschermers omdoen alleen vergeet ik dat nog weleens. Sun strijkt wat als hij moe wordt.
Storm draagt achter springschoenen, omdat hij zn achterbeentjes niet voldoende optilt en dus sleept over de grond. Met die springschoenen tilt hij zn benen net iets hoger op en sleept hij veel minder. Door de benen hoger op te tillen worden de spieren natuurlijk wat extra getraind en ik hoop daarmee te bereiken dat hij straks helemaal zonder kan en toch niet meer sleept. Daarnaast draagt storm rondom beschermers als hij naast de wagen meeloopt met Sun, omdat hij dan nog wel eens wil proberen om in de wagen te komen lopen en zn been tegen de beugel rond mn wiel stoot.

HB heeft kleurtjes strijklappen maat shet? Waar bestel ik die?
Laura lekker doorgezakt in de kroeg... tjee en dan pas om 3 uur je nest weer uitkomen; dat kan ik echt niet!
Naaltje, heb je je bonnetje van het ontschorsen nog van de vorige keer? Dan neem je die toch mooi ff mee, en vraag je hoe dat nou precies zit?
en ff een hele stomme vraag hoor maar zien ze dat niet bij het RDW? het ding is toch pas gekeurd?!

nou, ik ga fijn aan de studie. Vanmiddag naar de paarden, hoef alleen Storm maar te doen :)
Groetjes, lacuna

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:28

hihi normaal kan ik dat ook niet inderdaad maar had nog zoveel slaap in te halen hihi..

Ik kreeg te horen van een collega dat als de laadbak van je auto groter is dan de cabine dat je dan met een grijs kenteken mag rijden als particulier. (voorbeeld pick up) klopt dit?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:46

Goedemorgen.

Veale heeft alleen met de marathons wat om. Dan heeft hij peesjes en strijklappen om. Buiten met de vaardigheid ook. Binnen meestal niet, maar dit komt omdat ik dit eigenlijk altijd vergeet. HIj strijkt niet en tikt hem ook niet snel aan, behalve bij de marathon.

Iedereen voorzichtig aan doen en veel plezier bij de paardjes. Ik ga morgenavond heen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:46

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:50

@Laura, nou dat is niet zo hoor, je kunt als particulier gewoon niet met een grijs kenteken (=minder wegenbelasting) rijden. Zelfs als bedrijf is het niet 100% gegarandeerd (ik krijg geen grijs kenteken in ieder geval, sta als bedrijf in trainingen etc, die hebben blijkbaar geen busjes nodig :? ).

Vandaag werkdagje, zo even langs bij pony's en Rizanta, gedag zeggen, maar ook niet meer dan dat want moet gewoon flink aan de slag :7

Is dan wel weer top dat we zo'n goed weekend hebben gehad, dan kan je er weer tegen.

Iedereen veel plezier *\o/* en als het nodig is sterkte %) vandaag!

:wave:

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:59

hihi ja ik vond het ook al raar als dat zo was, maar was wel leuk geweest :P..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:04

Zo..
Live vanuit Nederland. Ik mag dus niet met de auto rijden. Ik kan hem niet ontschorsen. Dat moet vriend doen. Maarja, die moet werken...
ik baal echt als een stekker..
naja, vanuit hier voor stage maar aan de slag dan :)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:08

Balen Naal. :(:)

Dames bij http://www.roeke.nl kun je de HB strijkklappen bestellen in alle kleuren maat shettie. :)

Laura kan weer mennen! :#

Qua bescherming gebruik ik het niet veel bij Buck op buitenrit al helemaal niet alleen als ik ga crossen of het bos in ga. En qua trainen de ene keer wel andere keer niet licht eraan wat ik ga doen. Wel altijd springschoentjes als zijn ijzertjes net eronder zitten.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:16

hihi nog niet,, me remleidingen moeten eerst ontlucht worden met remvloeistof :(..

Naaltje wat vervelend zeg grrr...

Zo net DA gebeld mannetjes krijgen woensdag hun jaarlijkse prikje, voor tum is het dit jaar 2 keer achter elkaar dan mag die puppy ook officieel mee :P

Ik heb afgelopen vrijdag ook de uitslag van mijn onderzoek gekregen.
Heb bordeline en nog wat dingen, wordt nu doorverwezen naar iemand die mij gaat leren hoe ik hiermee om kan gaan, ze hadden nog een paar dingen geroepen wat ik had en deed waar ze mij mee willen helpen. Zou fijn zijn als het helpt :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:24

Naaltje baalt inderdaad... Maar ik mag vanaf morgen weer rijden. (vanaf nu eigenlijk al.. maar dan moet ik eerst bij vriend de papieren gaan ophalen etc..) hij is in z'n koffiepauze gauw naar 't postkantoor gegaan, de schat.
Maar de bedragen waar nu mee gesmeten wordt krijg je acuut hartkloppingen van..

*gaat stage doen*

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:39

Laura, je wist toch al dat je dat had of is het nooit eerder uitgesproken ? Wat voor andere dingetjes heb je nog ? Hopelijk kunnen ze je helpen..

Suc 6 met je stage!!

K*T!!!! Mijn ring is door midden. Moet zo alle minuut kijken hoe ik hem zsm kan laten maken. :\

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:42

door midden (dus 2 helften)
of open rondje geworden?
open rondje kunnen ze maken :) heb dat zelf ook 3x laten doen met een ringetje :) wel een van de juwelier, en ook daar laten maken :)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:44

Speciale ring... het zijn een soort 2 ringen aan elkaar die open staan met een beugel ertussen zodat me vingers niet uit de kom kunnen schieten.. De reden dat hij nu is gebroken is door de kracht van mijn vinger.