[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:19

Ja en daarom is het vervelend als mensen tegen me zeggen dat wat ik voer slecht is :P kreeg t eerst te horen over de koeken. en na lang twijfelen dan maar overgestapt op natures best, zegt laatst weer iemand dat het slecht voer is :P

Ik ga zo naar een vriendin kijken die met haar 2 shetties een menwedstrijdje hebt :D
En wou proberen een stukje te fietsen met Sil vandaag, maar het is even afwachten van het weer!

Jammer dat je wedstrijd zo rot ging maisie!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:20

je moet voeren waar je zelf een goed gevoel bij hebt, iedereen heeft weer een andere mening...
als je alles op moet volgen word je helemaal gek... :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:20

denk dat je vooral ook moet kijken waar je paardje het beste op doet.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:23

Hier doen ze het vooral goed op gras op dit moment, veel te goed, vooral Whisper wordt weer een dikke deur. Maar ja, er wordt niet met ze gewerkt en dan is het al gauw teveel, ook voor een KWPN-er.

Ze krijgen per dag nu 1 keer 1 kg Cavelor Perfomix, ook omdat het zo erg lekker ruikt en eruit ziet.

In de winter krijgen ze op stal bijna onbeperkt hooi en 1 kg Perfomix en 1 kg Havens basisbrok.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:24

gras groeien ze over 't algemeen goed van, zeker als ze niks doen! :D

Fifi staat in het zand en werkt best flink, dus die heeft 'r voer wel nodig... 8-)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:25

Wobbe krijgt heel af en toe een klein beetje brok.
die groeit van de lucht.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:26

Jenkins schreef:
Ja en daarom is het vervelend als mensen tegen me zeggen dat wat ik voer slecht is :P kreeg t eerst te horen over de koeken. en na lang twijfelen dan maar overgestapt op natures best, zegt laatst weer iemand dat het slecht voer is :P

Ik ga zo naar een vriendin kijken die met haar 2 shetties een menwedstrijdje hebt :D
En wou proberen een stukje te fietsen met Sil vandaag, maar het is even afwachten van het weer!

Jammer dat je wedstrijd zo rot ging maisie!

die ken ik
mijn bollie kreeg een 1,5 jaar lang bietenpulp met tarwezemelen
maar dat was niet goed, werden ze dik van enz..

nah.. niks van gemerkt :)) (waarom i gestopt ben met voeren>>hij at het minder graag :) )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:15

Vwb voer gewoon kijken waar ze het goed op doen en waar je goed aan kunt komen.

We gaven hier eerst Dodson & Horrel, maar is hier haast niet aan te komen. Dan bestelden we een pallet, maar hadden we last van voermijt. Dat is niet leuk!!! Nu geven we al een paar jaar pavo. Gaat prima, geen schuurproblemen of wat dan ook.
Quincy en Amerigo krijgen Nature's Best en een halve voerkoek per dag, Rembrand krijgt Winners sport en alledrie krijgen ze af en toe slobber van pavo.

Het regent hier EINDELIJK een beetje. Zou nog best wat meer mogen vallen. Kan het gras eindelijk eens gaan groeien.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:17

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:18

Hier ook bijnamen:

Quincy: skinny (omdat hij altijd erg slank was, nu hij niet meer werkt kun je eindelijk geen vingers meer tussen ribben leggen, je ziet ze nog wel), bonte (hij maakt zich altijd gruwelijk vies)

Amerigo: pony

Rembrand: knotsie, Belgje (was bijnaam van vorige eigenaar, omdat toen ze hem kochten hij nogal gevuld was, enorme hoeven had; en hij is gewoon fors gebouwd), pony.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:44

Rivaldo : Rivaldinio (als ik erg boos op hem ben :P) rivi, rief, bulldozer, ezel :P en nog vast wel meer

Tum-tum: Tummy, tummer, tum, puppy :P

Iemand nog intresse in een 16 inch leren zadel + stijgbeugels, riemen, singel, bokriempje, staartriemstukje en eventueel een staartriem?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:24

lieselotte ik heb ook een tijdje pavo nature's best gevoerd en ze werden en tonnetje rond van, ze kregen er dus ook véél minder van, half handje ofzo. verder werden ze er niet heet ofzo van, ze vonden het alleen erg lekker :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:25

Iedereen die zijn bij namen opsomt haha, ik heb eigenlijk geen bijnamen.. mick noem ik wel vaak mouse en jelle wordt door iedereen consequent bolle poownie genoemd.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:40

Mijn pony's heten, meissie, wien, snoepie, lekker ding (tot hilariteit van onze pleegdochter), manneke, muis, maar heel vaak ook gewoon hun eigen naam hoor.

Candy is gisteren weer lekker in de wei bij me komen liggen echt genieten is dat je gaat zitten in de wei en madam kruipt tegen je aan, broerlief daarna ook nog even en moeders en Chicko halen staande hun knuffels op.

mooie foto's allemaal.
Ik las van een wedstrijd met slecht terrein moest niet kunnen vind ik.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:44

zohee wat gaan jullie hard, ben meer dan een half uur bezig om alles bij te lezen :P

laura, VHu, buckje, nouvel wat een mooie foto's
maisie, wat vervelend van de slechte acommodatie.

ik las wat over voer, misty en magic krijgen 's ochtends 1/3e eiwitvrije kruidenmeusli van havens. moby een handje.
afhankelijk van hoelang de pony's overdag buitenstaan krijgen ze 's avonds ook kruidenmeusli met een scheutje lijnzaadolie.

ook las ik wat over bijnamen. als ik ze alledrie aanspreek heb ik het meestal over popjes, kindjes, aapjes etc. Moby wordt individueel meestal stinkdier genoemd :(:). Misty noem ik altijd sgatje etc. en magic is mijn lekkere mannetje :o

over slechte acommodaties gesproken.... kom net uit noordwijkerhout vandaan, voice had wedstrijd met haar eigenaresse in het Z, wat een slechte baan zeg, ontzettend nat.. vind je het gek dat je dan tactfouten rijdt. maar Voice heeft et goed gedaan. moest er vanochtend wel om half 6 mijn bed er voor uit, en vrijdag al flink wezen stappen dus ik ben nu echt heeelemaal gesloopt :Z

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:06

Ik lees over slechte banen en accomodaties op wedstrijden. Dat is wel balen zeg!
Wat een hoop leuke bijnamen. Storm heeft bij mij nu al de bijnaam Stormoltje. En ik zeg ook altijd Frummel tegen ze. :)

Sun krijgt in de winter altijd pavo liga bij. Ik vind het bij hem altijd erg lastig. Normaal gezien valt hij in de winter altijd vrij sterk af, maar de winter van 2008-2009 hoopte ik dat voor te zijn door al vrij vroeg bij te gaan voeren en toen bleef hij echt tonnetjerond. Nu deze winter dus maar weer voorzichtig gaan voeren, en nu was hij wel weer heel schraal.
Gelukkig komt hij al heel snel weer in model op het voorjaarsgras, en inmiddels zit hij alweer tegen "wat aan de dikke kant" aan.

Hier dan voor de liefhebbers nog even mijn oogst van zaterdag. Het leuke dekje en hoofdstelletje komen uit die winkel in P'hoek, en de touwhalsters komen van lovelance. :)
Afbeelding

Ik ga dinsdagmiddag ff naar storm, en daar heeft zij een gaatjestang. Er moet nog ff een gaatje bij in de neusriem want die hangt te laag, en dan maak ik dinsdagavond even foto's van Sun in zn nieuwe spulletjes :D

Laura, meet voor mij even de lengte van het zadel alsjeblieft. Sun heeft een korte rug, dus ben bang dat het te groot gaat zijn, maar meten is weten, toch? ;)

Groetjes, Lacuna

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:08

Romeo noem ik meestal gewoon Romeo, maar soms zeg ik ook schat of vriendje.
De dierenarts begroet Romeo altijd als: "Heeeey witte!" (vind ik zo schattig <3 )
En 1 van mijn grooms noemt Romeo meestal Ro of Romy.

Ik ben erg ziek...Ik heb al een paar dagen erge keelpijn, hier is dan ook nog hoofdpijn, oorpijn en enorm veel hoesten bijgekomen. Vanmorgen had ik ook koorts. Nu volgens mij ook, voortdurend wisselen kou en warmte elkaar af. Pff... Als het morgen nog zo is, ga ik naar de dokter.

@ Lacuna: dat blauw (van je touwhalsters) heb ik ook voor Romeo zijn zweetdeken en halster. Ziet er goed uit allemaal!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:09

Leuke spullen

zal ik morgen even doen ;) waar moet ik precies meten :P?

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:14

Doe maar gewoon aan de onderkant van het zadel vanaf de schoft tot het laatste punt waar de kussens de rug raken. :)
En als je toch aan het meten bent, dan ook heel graag de lengte van de zweetbladen alsjeblieft.
Is het een VZ of een dressuurmodel?

Wie kan er voor mij ook eens een leuke foto verkleinen zodat ik een avatar kan plaatsen? Jullie hebben allemaal van die leuke foto's, en ik voel me zo kaal...

Groetjes, lacuna

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:22

Bijnamen voor Janssen: grote vriendelijke reus, grote vriend, gewoon Jans.

Voor Whisper: Wippie, Wipperdepip, dikke deur, vrouwtjes kleine ventje (ahum, van 1,68m).

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:23

slechte rijbanen...wat een ellende en schande voor de organisatie ,tegen regen is weinig te doen,maar hobbels en bobbels....
lotte: toch niet weer de mexicaanse griep he?
ik voer natures de best van pavo, ben er super tevreden mee. heb wel daily plus geprobeerd, maar heb een paard met allergie, die hoestte de longen uit haar lijf ervan!
(blijkt dat luzerne niet zo goed is voor paarden met allergie voor hooi enz)
die bijnamen...
happy: schimmel,schimpie,uwe shagerijnigheid (kijkt altijd lelijk in haar box)
showtime: showie of saartje
sunrise: sun.sunnetje,die bolle
tiamo: kanjer, kleintje,(kids noemde hem pyama, konden tiamo niet uitspreken)
esytime: easy,kleine grote hengst,pukkie
ik ga me zo maar even begeven in de regen,pet op en longeren

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:16

@ Happytime: nee dat weet ik wel zeker dat het geen mexicaanse griep is, ik heb nu lang niet het gevoel dat ik dood ga, dat had ik toen wel. Ik ben nu wel heel kortademig, maar met mijn mexicaanse griep kreeg ik helemaal geen adem.(ik werd kunstmatig beademd in het ziekenhuis) Dus het is wel dag en nacht verschil. Het is lang niet zo erg als toen, maar toch voel ik me écht niet goed. Ik denk dat ik een keel/oorontsteking heb, mijn zus en vader hadden het vorige week..
Pff dat ik maar snel genezen ben, ik heb over 3 weken examens.

Hihi pyama voor tiamo, geweldig gevonden :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:25

S_L heb je mexicaanse griep gehad dan? brr lijkt me best eng.

nouvel ik ga zo je topic bekijken :j

Vandaag 'saai' in de bak gereden.
had eerst de fjord van mijn moeder ohz gereden (laaaaaaangggg geleden!)
en was al flink nat geregend.
dus toen andere jas aan en even met wobbe in de bak gement.
mijn moeder foto's gemaakt (ook van ohz) maar door de regen zijn ze niet echt geweldig geworden.
en mijn moeder is ook niet zo goed in foto's maken :+
ze zijn aan het uploaden... Kim op het paard en kim achter het paard.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:56

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:59

Ja, ja, het regent zo nu en dan. Joepie!!!!

Paarden krijgen vandaag weer vrij. Ben te moe om iets te doen. Baal dan zo van mijn lichaam. Maar goed, is niet anders. Moet zo nog wel zien uit te mesten. Oef.