[AR] SGMW Outdoor 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 06:44

BlackDevils schreef:
mammaslamma schreef:
Hij krijgt i.d.d vaak respons op de kleine tijgers in de marathon, dat zoiets klein, vergeleken met grotere maat pony;s, zoveel kracht in zich hebben, vaak een voordeel in de wendingen en bochten, nu dus in het nadeel, is echt per parcour verschillend.
Dit is natuurkundig makkelijk te verklaren doordat kleine pony's met korte pootjes een betere krachts-overbrenging hebben en verhoudingsgewijs veel massa. Nellie Coman was ook niet voor niets de kampioen op de 60 meter sprint. Maar ik denk niet dat ze er op de 500 of 1000 meter goed van af bracht.

Korte stukken zijn in het voordeel, maar ook op wedstrijden met lange stukken, waar hij dan zelf al van roept, dat de lijnen wel erg lang zijn, lukt het hem ook meestal prima, het zijn gewoon doordouwers.
Ik moet dan ook nog zien, dat hij met grote pony's hetzelfde resultaat gaat behalen,de dressuur zal vast en zeker beter gaan, maar in de marathon is hij toch met dit span vaak beter dan de grotere pony's.
Het is dat klasse 3 zoveel meer is dan snel te kunnen rijden, dat kunnen ze in die klasse allemaal wel, dan is dressuur de bottleneck,dat haal je dan niet meer in met de marathon, dat is jammer, vandaar dan toch de overstap naar groter....

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:29

Echwel schreef:
Psssssst conceptagenda volgend jaar staan bij mendistrict Oost en Noord al online..
Dus kunnen we zo verder gaan

had deze ook al gespot, wordt je wel een beetje "gretig van :9 " zo door naar het volgede (men)jaar :D er staan van Shelly een mooie set foto's op de site van afgelopen wekend.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:49

http://www.knhs.nl/objects/00016243.pdf
2013 minimale spoorbreedte voor wagens..
Bij indoor minimum leeftijd 5 jaar van de paarden
Stokmaat veranderingen, hele span moet paardenstokmaat zijn om bij de paarden te rijden

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:35

Kijk duidelijke taal.
minimale leeftijd van 5 jaar, kan ik alleen maar achterstaan. Maar er zullen nog wel wat protesten komen, hoeveel net beleerde ponies/ paarden komen even 'oefenen' tijdens een indoor?!
Ik zag ook dat de FEI norm voor tweespan pony het gewicht van de wagen minimaal 225 kg moet zijn. Had Kelders toch gelijk.. kon dat zelf namelijk nergens terug vinden. Maar goed zo hoog gaan wij toch niet rijden. Eerst klasse 1 maar eens doorkomen.