[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:22

Hallo menners :wave: .
Alweer een tijdje niet gereageerd hier, sorrie :o .
Hoe is verder met jullie en de paarden?
Lees hier en daar wel wat mee en heb ook al wel leuke foto's gezien.
Lees dat sommige van jullie wel op wedstrijd gaan, maar wat ik mij dan afvraag hoe trainen julllie dan?
En durven jullie nu wel met paard op de trailer?

Mennen staat op een laag pitje i.v.m. de sneeuw.
Alleen onze drachtige merrie gaat zo nu en dan mee voor de twee wieler.
Ik heb haar speciaal van de ijzers afgehaald en nu kan ze dan ook gewoon lekker banjeren door de sneeuw.
Eerder had ze steeds last van ijsklonten onder de hoeven doordat de sneeuw aan de ijzers bleef plakken.

Paarden genieten wel van de sneeuw in het land.
Wij vinden het misschien minder omdat we niet zoveel kunnen maar de paarden vinden die vakantie heerlijk.

Ik heb nog wel een paar leuke foto's van onze paarden in de sneeuw.

Afbeelding
[paard] toen er nog niet zoveel sneeuw lag in het land.

Afbeelding
Afbeelding
[paard] onze drachtige merrie (Gelders / Groninger) met mijn vader en de buurjongen.
Die buurjongen is al helemaal fan van onze paarden :D .

Afbeelding
[paard] mijn eigen :o (de andere twee heb ik samen met mijn vader).

jouke_h

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:23

@ lienepien Dankjewel!!! :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:35

Lienepien: leuk dat je zoveel groomt. Vond ik ook super om te doen. Maar wel lastig inderdaad om dan tot een goede planning te komen.

Jouke-h gefeliciteerd.

Ilegra: leuke foto's hoor.

Hier staat het mennen ook al een tijdje stil, omdat ik niet alleen wil rijden en mijn ouders niet willen rijden met dit weer.

De wedstrijden zijn bij mij allemaal afgelast, maar kan de erf al bijna niet met de auto op komen dus probeer het al helemaal niet met de trailer. Dan maar even geen wedstrijden.
Wilde vandaag ook heen, maar werd net al door vriendlief gebeld dat het ontzettend glad is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:48

Toch kom ik wel van de waaghalsen tegen die met trailer op pad gaan.
Lijkt mij bloed link.
Al hoewel ik wel eerlijk moet bekennen dat die van mij laatst ook op de trailer stonden maar daar stond een trekker voor.
Ik zie soms trailer met daarvoor een gewone personen auto zonder winterbanden, nou dan ben je naar mijn idee wel link bezig.
Een trekker of een zware auto met vierwiel aandrijving is dan toch wel even iets anders.

Hier op stal kunnen we gelukkig wel wat aan de gang want er is hier een zandpad wat goed te berijden is met een aanspanning.
Allen het is zo koud :+ .

Jouke-h gefeleiciteerd met je verjaardag.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:03

jouke-h gefeliciteerd

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:04

Leuke foto's! Als ik de loterij win koop ik ook een arreslee!

Ik heb het ook helemaal gehad met de sneeuw en kou, we hebben wel een binnenbak, maar het is voor mijn benen veel te koud! Zit in een rolstoel, 1 been kan ik nog wel redelijk warm houden, de andere word gewoon echt steenkoud! echt niet gezond! En ik kan 100 lagen over mekaar heen doen, maar ze worden gewoon koud, die bloedsomloop doet het niet! Ik baal er echt van, want op een gegeven moment doet het gewoon pijn!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:05

Trainen staat wel op een lager pitje als normaal (bak hier is maar 17x34 voor mennen wat klein met een groot paard), maar ik kan hier thuis in de buitenbak gewoon aan het werk hoor. Doe wel veel in de verzameling om te verkomen dat hij toch mocht uitglijden over een eventueel ongezien glad stukje (ik sleep iedere dag de bak eerst goed los).

En vanmiddag ga ik met de trailer naar de vereniging. Ons erf is zo goed als sneeuwvrij, moet na ons erf een klein stukje over sneeuw/ijs (wij zijn de enigen die daarover rijden, maar stukje is onbestraat en dus niet te schuiven) en dan over de schone weg. De weg is tot de manege (ca 13 km verderop) goed te doen, ik rij wel een stukje om omdat de binnendoorweg niet wordt gestrooid/geveegd en bij de manege wordt alles ook goed bijgehouden. Daardoor gaan alle lessen en wedstrijden ook gewoon door. Ik vind dus ook niet dat ik aan waaghalzerij doe ofzo.

Daarnaast staan ze zo'n 10 uur per dag in dezelfde bak buiten.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:14

Dank jullie wel!!! :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:19

Is denk ik ook bij iedereen anders. Bij stal is het erf al spiegelglad, daar zijn al verschillende personen en paarden onderuit gegaan, met de auto glijdt je ook alle kanten op.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:23

Silfie35 ik was laatst ook aan het mennen, en ben toen na een kwartier ook gestopt omdat ik het ontzettend koud kreeg en wil mijn paard ook niet in het zweet jagen met dit koude weer. Hij staat nu telkens een aantal dagen stil en dan rijdt ik weer eventjes een kwartier dus schiet niet erg op.

je foto's in je profiel doen het trouwens neit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:37

Tine ik denk ook wel dat het voor iedereen wel een andere situatie zal zijn maar toen de wegen in het begin zo onbegaanbaar waren verwachtte ik geen trailer cominatie tegen te komen.
En die kwam ik wel tegen.
Mijn vader moest het al heel rustig aan doen met trekker en trailer en dan verwacht ik dat het voor een simpele personen auto nog veel moeilijker is om op de weg te blijven.
Nu valt het op veel wegen gelukkig wel weer mee omdat rijkswaterstaat en de gemeentes het goed bijhouden.

Tallechie hoe is het met de hoeven van Veale, weer helemaal okay.

Oooh silfi dat lijkt me heel erg vervelend. Kou kan idd erg pijnlijk worden.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:46

:wave:
Stoere foto's Illegra!! Zo ging ik vd week ook met charmer naar et bos, alleen dan niet aangespannen...

Ik ga ook echt niet met de trailer op pad met dit weer. Heb wel 1400 kg achter mn auto hangen, als dat gaat schuiven glijdt ie zo voor de auto uit. Ben 1x met trailer in de slip geraakt, nou dan wordt je wel voorzichtig!

Ben net wel ff lekker op stal geweest. Paardjes er weer uit gehad, maar Viva vind er niks aan met die sneeuw. Dus die staat ook alweer binnen, stalletje schoon, plukje kuil en dan is zij tevreden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:47

Sinds hij weer op ijzers staat heb ik geen problemen weer gehad. De hoefsmid is 2 of 3 weken terug weer geweest en het verbaasde hem dat de hoeven er zo goed bij lagen.

De hoeven groeien eindelijk weer goed, de hardheid wordt beter en de stand kan hij nu ook corrigeren. Hij had achter namelijk 2 maten kleiner als voor en er zit nu nog maar 1 maat verschil in.
De rotstraal wordt ook al beter.

Maar ik sta nu ook weer ergens anders en sinsdien zit veale sowieso goed in zijn vel

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:05

Ik heb half december voor het laatst gement. Ik vind het sowieso geen doen om naar stal te gaan en ik kom echt niet van stal weg met de menwagen. Bij deze omstandigheden moet ik wel met het span gaan rijden en gezien ik erg loop te vechten met het span de laatste weken/maanden vind ik dat te onveilig.
Maak me wel een klein beetje zorgen wat betreft de eerste wedstrijd maar die is pas eind maart. Toch de bedoeling om klasse 2 te starten. Tot begin november hebben ze nog volop gelopen maar mijn laatste mendurance was in mei. Daarna nog wel vierdaagse gereden en getraint voor de mendurance Renkum die ik niet gestart heb ivm auto problemen.
Op zich zijn de pony's wel goed in beweging momenteel. Ze lopen meer als anders in het land rond en spelen veel. Ik ben benieuwd hoe het gaat straks.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:07

jouke gefeliciteerd

ilegra hoe wij trainen..
op dit moment ben ik heel blij met een stapmolen en daar staan ze nu wel in om toch wat beweging te krijgen, als er in de bak genoeg sneeuw ligt, kan ik daar gewoon longeren want dan is de ondergrond tenminste niet te hard.
op zich kunnen wij de weg wel op, wij hebben een heerlijke vrachtwagen dus geen geslinger van een trailer achter de auto....

hopelijk kan ik vanmiddag weer even wat met de pony's doen anders mogen ze gewoon weer los en in de molen

ik heb als het doorgaat pas weer de 23e wedstrijd dus hopelijk kan ik volgende week wel weer aan de slag want dat is wel een heel belangrijke wedstrijd voor ons

@ tallechie fijn dat het weer beter met veale gaat en dat je ook weet dat hij goed in zijn vel zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:25

Marrianne ik durf onze paarden niet meer in een stapmolen te zetten.
We hebben die hier ook niet trouwens.
Maar als we hem wel hadden hier dan zou ik iig niet aandurven, [paard] is bijna twee jaar geleden gevallen in de stapmolen.
Ik heb daar veel ellende van gehad tot het afkeuren van [paard] aan toe door een DA.
Gelukkig hebben we hem nog een kans gegeven en hem laten kraken door een fysio.
Bleek dat zijn heupen scheef stonden en nu loopt hij nagenoeg voor 95% weer goed.
Hij klapt soms nog met zijn achterhoeven op de hoefballen van zijn voorhoeven en hij strijkt soms nog wat.

Ik wilde met hem naar een clinic van Monya Erb in Oenkerk maar vanwege de weersomstandigheden heb ik hem terug getrokken.
Hij zou dan mee doen aan de revalidatie clinic voor specifiek trainingadvies.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:28

hmm dat is wel vervelend! gelukkig wordt bij ons de molen super schoon gekouden en is hij ook niet glad, mijn pony's zjin er niet bang van gelukkig

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:45

Ik ben afgelopen zondag met de trailer op wedstrijd geweest. De wegen waren goed te rijden. Van de organisatie uit hadden ze de weg naar de manege nog geveegd en bij het viaduct en op het terrein extra zand en zout gestrooid. Er waren op de wedstrijd zelfs deelnemers uit belgie. Moeten ruim 2 uur rijden met de vrachtwagen met aanhanger. Maar hier in het zuiden heeft het minder gesneeuwd en gewaaid als in het noorden van het land.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:17

@Ilegra: mooie paarden!
Bij ons zijn dewegen wel goed, alleen het verschilt per erf hoe het daar is. En wij rijden toch geen wedstrijden dus ik ga geen halsbrekende toeren uithalen om nog wel wat te doen. Op 30 december voor het laatst gemend, nou ja, weggetje paar keer op en neer. En daarna wel paar keer gelongeerd / lange lijnen.

Vandaag alleen maar gemest en gevoerd, daarna snel weer verder, moet ook nog zoiets als werken ;) zo jammer :+

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:01

silfi: wat vervelend dat 1 been koud word,werkt een skibroek niet?
ik woon zowat in mijn skibroek(gisteren weer 1 erbij gekocht)
mennen zit er hier ook niet in, vandaag sun maar opgezadeld en naar mijn andere stal gereden (ipv met de fiets) om paarden te voeren,sun was onwijs "heet" en fietsers maakte om meer geluid door de sneeuw, voordeel : was weer snel terug ;) ;)
zag dat er 16 januari indoor marathon is in aalsmeer, gaan er hier vandaan nog mensen rijden?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:13

De mensen die vroegen naar het bijrijder verhaal :).. jullie hebben pb over hoe het opgelost is.. Ik ben helemaal genezen van bijrijders, begin er dan ook niet meer aan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:26

@Rivaldo, vervelend hoor maar dan weet je dat ook weer. Wie weet loop je gewoon nog een keer tegen iemand aan met wie het wel goed gaat, ik hoop het voor je.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:27

Opzich bood een stalgenootje ook aan zijn voerbakjes en hooinetten te vullen voor mij. Dan komt hij wel lekker in zijn paddock alleen geen super beweging, of hij gaat los met haar paardjes.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:31

Knappe paardjes ilegra!
Wat leuk dat je buurjongentje het ook al erg leuk vind :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:55

Nee wij rijden niet naar Aalsmeer wordt iets te gek. Gisteren was de wedstrijd ook weer afgelast. Nu staan ze al bijna 2 weken stil. heb wel woensdag weer les en dan hoop ik ze weer op te kunnen pakken.