[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:16

Avaluna af en toe nog wel moe ja. Weer werkt ook niet zo mee vandaag.
Dukan al tijd mee 'gestopt'. Voldoende afgevallen en rustig aan weer normaal eten gewend en niet meer aangekomen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:33

gave foto aks!

frensie, vervelend zeg, sterkte ermee, fijn dat je wel weer even wat hebt kunnen doen...

avaluna, druk dagje...
sterkte! :D

tine, fijn he al die klusjes die moeten... :+
Mennen nog niet echt op het oude peil eigenlijk hier...
Nadat ze 2 jaar geleden het ongeluk heeft gehad heeft eigenlijk alles van vallen en opstaan aan elkaar gehangen en hebben we weinig echt kunnen werken...
Vorig jaar zomer flink kreupel geweest en na het ongeluk is haar spanning en stress alleen maar mee toegenomen, ze kan in de paddock om niks helemaal door draaien en met ritjes over de weg voor de wagen (en onder het zadel) slaat ze op de terugweg zo door dat het gewoon echt gevaarlijk is in het verkeer... -O-
Door het hele gedragsverhaal hebben we van de winter van stal moeten verhuizen omdat de staleigenaar haar te lastig vond worden...

Het gaat nu gelukkig weer langzaam maar zeker bergopwaarts, dus ik heb weer hoop dat we weer stapje voor stapje ergens naar toe kunnen werken...
Mennen doen we thuis alleen nog maar in de bak jammer genoeg op 't moment, voor de veiligheid, en verder longeer ik veel, werk ik aan de hand en aan de lange teugel...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:45

wat balen die paniekreacties nouvel...
Ik zag je ook al langskomen in het cushing-topic, maar dat is het dus niet?
Hopelijk komt ze meer tot rust op de nieuwe stal.

Ik ga zo lekker naar stal, rondje janken op de wagen, voel me echt heel kinderachtig, maar kan er niks aan doen. Stoute poek :=

Ga maar wel braaf met de auto, mag van ma eigenlijk niet eens een schoen aan.. En fietsen is continu beweging over die hiel..
*pakt droge kleren mee en gaat lekker uitwaaien*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:48

@Aks: lekker even naar Didds en verwerken op je eigen manier, lekker even buiten, even "weg" :(:)

@Nouvel: oeh, wat ontzettend vervelend, zeg :(:) .

@Frensie: ik had toen het boek gekocht, niet meer naar gekeken en afgelopen maandag begonnen, gaat als een tierelier :oo .
Jij hebt dus niet alle fasen doorlopen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:49

thanx!
nee volgens de veearts kan het niet direct een link met cushing zijn...
waarschijnlijk toch grotendeels hormonaal (ze staat al op de regumate maar ging daar nu ook doorheen, dus sinds een paar weken dosis verhoogd) en gevoeligheid, in combinatie met alles wat ze mee heeft gemaakt ondertussen...

aks, sterkte he!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:07

Avaluna ik heb alle fasen doorlopen, alleen die 3e fase iets korter dan zou moeten. Ik hoefde niet heel veel af te vallen dus mijn 1e en 2e fase waren niet erg lang.
Nouvel wat vervelend allemaal!
Aks lekker naar Dids!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:19

Nouvel..wat een belevenissen met Fief..het is ook nog al wat, wat ze meegemaakt heeft, jammer dat jullie van stal moesten verhuizen, wel heel fijn dat je een goede plek gevonden hebt.
hormonale problemen zijn niet makkelijk even op te lossen, ik hoop dat je een stabiele balans voor haar vinden kunt.

Frensie, ik vind het knap dat je zo afgevallen bent, elke kilo is bij mij een strijd..en ik krijg het er niet af..dus petje af voor jou !

Aks..ik begrijp heel goed hoe je je voelt.. :(:) :(:) :(:) :(:) Vamor is nu pas een paar weken "weg"...maar elke woensdag denk ik...ow..het is 2 weken geleden..of ...komende woensdag dan 3 weken geleden...dat zal nog wel even zo blijven..sterkte.. :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:24

@Biancao: ook voor jou een dikke knuffel :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:08

Dank je Avaluna.. _/-\o_

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:25

Zal inderdaad nog wel even zo blijven Biancocoo en ook Aks... volgens mij heeft iedereen in het topic wel van die data... daarom is het zo fijn dat we in het topic elkaar kunnen steunen en dat je je verhaal al is het maar een zin of woord even kwijt kunt. Bij ons is en blijft 10 juni, het overlijden van Rizanta, een hele nare, veel meer dan de 6 augustus van Simba maar dat is er ook een helaas. Gisteren vond ik zijn afscheidstopicje weer toen ik iets over de Sulky Pirouette wilde schrijven bah blijft naar, went echt niet wat mij betreft.

Maar de wereld draait door en dat is maar goed ook!
Pffff moet wel steeds aan Janouk denken....
Nouvel zou gezellig zijn als je weer aanschuift in de huiskamer! Hoop echt dat je met Fief weer een modus vindt je doet er echt alles aan wat kun je nog meer doen....geen idee.... en zeker ook dat Ferro het leuk gaat doen :j

Onze Ollebol heeft nu echte schoenen aan *D staat haar goed. Ze was superbraaf vond alleen het branden zeg maar met dat hete ijzer (is daar een term voor?) wat eng, :wow: en ^) :(:) maar bleef wel keurig staan :* . Ze was daarna erg blij dat ze weer de wei op mocht :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:40

VHU: inderdaad, iedereen hier heeft denk ik wel van die dagen.... Maar gelukkig, vind ik tenminste, kun je hier veel steun krijgen. Ollebol met nieuwe schoenen. 8-)
Bianca: :(:)
Frensie: fijn dat je nu ook op gewicht weet te blijven. Dat lijkt me het lastigst. Ik ben nu bijna 5 kg kwijt, maar het gaat moeizaam. Ik hou zooooooooo van koek en chocola :x O ja, van Gwin had ik wel gelezen, maar weer vergeten. Solly. Het lijkt me haast wel dat die balans weer gewoon goedkomt als ze weer meer aan het werk is, maar kan me wel voorstellen dat je daar toch van geschrokken bent.
Nouvel: is het alweer 2 jaar geleden? Lijkt nog maar zo kort in mijn herinnering. Wel balen dat je van stal moest verhuizen en dat ze zoveel stress in haar lijf heeft. Ik hoop echt dat je daar nog een oplossing voor weet te vinden. Het is natuurlijk super dat ze verder zo goed hersteld is, maar ja, je wilt toch ook wat meer kunnen dan alleen in de bak aan het werk.
AKs: :(:) Even lekker troost zoeken bij Dids. Wat een prachtige foto zeg.
Ollie: gaat ie een beetje?
Baudy: hoe gaat het met nieuwste veulen?

Ik ga aan de slag hier. Bleh, geen zin in.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:19

@Frensie zou het helpen als Gwin zsm weer voor de wagen zou lopen of is ze daar nog veel te 'slap' voor? Kan me voorstellen dat lopen zonder gewicht op paard maar dus achter paard makkelijker is om weer wat sterker te worden.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:28

VHU daar heb ik ook aan gedacht, maar ik mende met Gwin alleen met instructeur erbij en mijn portemonnee vindt het geen goed idee om weer privé menlessen te moeten betalen...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:38

Toch weer gevalletje Staatsloterij Frensie :7

Anders sleepwerk? Kon ze dat? Er is altijd wel iets te slepen (wei, bak, straat, ruiterpad)

Wel superfijn dat je dan zo lekker overweg kunt met Bieb!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:47

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:49

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:51

Hier gaat het goed hoor!

Afgelopen weekend ben ik hindernisrechter geweest bij de oefenmarathon in Oosterland waar Maisie gereden heeft. Morgen mag ik weer gaan werken :+

@Biancacoo :(:) , hier is de strijd met mijn eeuwige kilo's ook weer begonnen... Grrr was weer te veel aangekomen...Nu weer even kiezen op elkaar, hardloopschoenen uit de kast en gaan met die banaan! :o
@Nouvel, ik zag inderdaad mooie foto's voorbij komen op FB. En vwb Fief en haar gesteldheid kan ik me goed voorstellen dat ze 'een litteken' heeft opgelopen van haar ongeluk, daar ik het met Brutus ook nog heel sterk merk in bepaalde situaties -O-
@Tine, ik weet niet of Zuid er ook wat mee gaat doen met de Kur. Ik kreeg net de Welsh magazine binnen en daar stond een leuk interview in van Ank Wickel en die promootte heel sterk de kur voor menners ( ze wil graag het onderdeel wordt van een kampioenschap) en ook mijn naam werd er in nog genoemd :):)
@Gem, hoe is het met Moos ?
@Avaluna, ik heb even gemist waarom je dochter momenteel niet kan rijden :o ?
@Janouk, de duimen draaien hier voor HRB...hopelijk valt het allemaal mee :j
@VHU, Ollie heeft nieuwe Nikes :):) , kom maar op met die kilometers :D
@Baudy, hoe is het met het veulen?
@Frensie, wat knap dat je zo goed op gewicht blijft +:)+ , hier zit er toch weer het eea aan 8)7

Verders ben ik het even kwijt -O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:55

Hier ook nog aan het duimen voor janouk...

Dids rondje gemend. Onderweg best strijd gehad.. Hij klierde heel erg met het contact....
Zit te twijfelen of m'n bit wel oke is voor 'm.. :\

Oh en ik wil heeeeel graag van die broekriem-snelsluitingen :) Vind dat het vast/losmaken teveel tijd kost. Als ik alleen ben wil ik snel :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:58

spannend met janouk inderdaad...

hmm vervelend van je strijd, wat voor bitje heb je er in?

ik heb aan mijn dressuurtuig van die snelsluitingen, maar dat tuig gebruik ik nooit... :+
zie er niet zo heel veel toegevoegde waarde in, alhoewel het wel sneller los is in nood...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:00

@Tine, Ik heb er even een foto van gemaakt... ik hoop dat je het stukje tekst kunt lezen!
Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:00

@ VHU en Nouvel; sleepwerk is goed idee! Daar had ik zelf nog niet aan gedacht.
Pessoa heb ik niet en heb ik ook geen ervaring mee. Dubbele longe deed ik wel altijd veel. Ik kan wel weer een sleepje maken. Plan is om morgenmiddag te longeren en dan even mee te nemen naar de binnenbak. Als ze rustig is, ga ik erop en anders alleen even wandelen daar.

@ VHU Bieb was vandaag wel boos op me. Ik vroeg wat van hem en hij moest zich even oprekken om dat voor mekaar te krijgen, maar ik denk dat hem dat zeer deed, dus hij gooide zijn hoofd omhoog, pakte bit vast en rende woest op ander paard af, haha ;) Daarna nog wat bokken en toen stond hij weer stil. Kon ik mooi mijn beugel weer opzoeken en verder rijden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:11

@nouvel; ik heb nu een liverpool. Met kleine tongboog. Leidsels door de hoogste sleuf (de vriendelijkste zegmaar)
Ik had ook echt heel weinig druk vandaag. Da's beroerd, want dan kan hij er zo ''uit'' springen :')
Wbt de snelsluitingen, ik moet nu broekriem 4x rond het lamoen slaan en dan vastmaken.. baaah. Wil gewoon KLIK :') :))

@frensie; rodeobieb := Mooi dat je bent blijven zitten :))

Mijn leidsels zijn overigens toch te lang :+ 't ''restje'' hangt op de bodem van m'n sulky.. Dus toch maar laten inkorten binnenkort :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:15

Zo schattig trouwens, de facebookers onder ons hebben het al gezien. Onze kater is vandaag met een 'vriendinnetje' thuisgekomen.
Ze lagen samen onder de beukenheg te slapen en hebben samen lekker wat brokjes opgegeten. Vriendinnetje is nog wel erg schuw.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:17

is die rooie van jou frensie? :+:
(moet haast wel.. rood is vaak kater, en hij heeft een katerkop :') )

Vind 'm leuk. Rooien zijn gaaf :) <3

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:18

Yep rooie is van ons. Tis een rotbeest. Hij krabt en bijt, hihi. Hiervoor hadden we een rode poes. Die was heel lief.