Ik heb vanochtend 25,5 km gereden met Gwin in 2 uur en 10 minuten en baalde dat ik mijn fototoestel niet mee had, had heel mooi uitzicht. Ben beetje stout geweest, want heb ergens gereden waar je te paard niet mag komen. Bij oude tankbanen met klapzand en dan een stuk omhoog. Daarboven had ik schitterend uitzicht. Er was ook een hele steile helling, die zijn we in stap omhooggeklommen en toen ben ik maar afgestegen om weer naar beneden te gaan want dat lukte niet erop, zo steil was het, hihi.
Gwin daarna lekker afgesponst en in de wei gezet. Net met de hondjes rondje bos gedaan, Beer is nu aan het eten en ik ook en moet dan zo door naar de kapper. Heb kort haar, dus ga elke 7 tot 8 weken voor knippen en kleuren.
biancaaatje
Geplaatst: 10-07-12 12:32
@frensie, lekker gereden en stukje waar je niet mag komen. Wil ook rijden, ilona loopt helaas nog te gevoelig op steen Dus wordt denk pas na de bevalling, laatst is zoonlief nog wezen rijden. Tja iets minder gewicht, scheelt.
Oe Frensie, dat klinkt heerlijk zo'n mooie rit En ook nog met hondjes naar bos gegaan, jouw actie heb je wel weer gehad vanmorgen
Biancailona; komt het nog doordat de ijzertjes eraf zijn gegaan? duurt best lang die gevoeligheid dan toch? En gaat 't goed met buikie???
biancaaatje
Geplaatst: 10-07-12 13:17
omdat ik nog maar 1 keer per week reed gemiddeld, dan ijzers wel dure bezigheid. Zijn nu paar weekjes onderuit. Scheelt overigens best in de kosten. Op zand/wei enzo merk je er niks van, maar op verhard loopt ze tandje zachter vooral bij ongelijke gedeelte zeg maar. buikje is rond en gezond, nog twee maandjes te gaan
@ Frensie dr paard had de stoute schoenen aan...... @ Biancailona lekker rond en gezond en wij hier maar klagen over de kilootjes Ben benieuwd over twee maandjes naar de kleine spruit! @ Tine....wat en pech met de auto zeg......jammer dat je dan al op de dinsdag weet, wat je zaterdag moet gaan doen!
Petries zijn terug naar Petrie De Petrie meneertjes waren een onderdeel op mijn laarzen vergeten, hopelijk nog eind deze week terug, want Petrie is volgende week met vakantie
sander_lotte
Geplaatst: 10-07-12 14:53
Zal ik ook nog eens wat zeggen hé Ik ga mee met de samenvattingen, heb braafjes meegelezen maar het is te veel om te reageren
Beterschap voor Janouk!
@ Frensie: klinkt als een leuke rit! Heerlijk genieten!
Hier voorlopig even niets doen met Romeo, de smid is geweest en Romeo loopt nog op eieren... Het gaat wel al beter, maar ik geef hem liever wat meer tijd om te bekomen. Hij loopt prima op blote voetjes, maar het is altijd even wennen als de nageltjes geknipt zijn.
Vorige week is het buurmeisje hier geweest, ik weet niet of ik dat hier al heb verteld? Ik had Romeo aan de longe gehangen met het meisje (6 jaar) erop. Plots vroeg ze of ze ook eens mocht proberen te draven (had ze nog nooit gedaan zonder dat ik Romeo aan de teugels vast had). Ik was helemaal verliefd, meisje deed het super! Romeo luisterde perfect naar me en het meisje kon zelfs wat lichtrijden! Hier een spammetje, sorry als ik het hier al had geplaatst! (maar ik dacht van niet )
_Dingetje_
Geplaatst: 10-07-12 14:58
Wat een ontzettend leuke foto
biancaaatje
Geplaatst: 10-07-12 15:12
@dingetje, hopen op tijd je petries terug. @sl, heerlijke foto.
Biancacoo
Geplaatst: 10-07-12 15:25
SL heel mooie foto, leuk dat het meisje zo goed op romeo past ! BI die laatste 2 maandjes zijn zo om.....spannend hoor !! ik heb een stukje wei afgezet wat al half zand was...de rest is echt geen gras, dus daar kan shet mooi elke dag even lopen. ik heb houtkrullen gehaald voor in de stal, moet die nog leegmaken..maar ben even op. van dat weitje maken dus....slaat nergens op..stom lichaam, stomme spieren.. ik ga even bijkomen op de bank....zoontje kijkt phineas en ferb....
avaluna
Geplaatst: 10-07-12 15:31
Voor iedereen in de lappenmand even een heel dikke knuf
Lees verder over een sterkte Thabor, de kapper, arm bontje van Biancao, gevoelige voetjes, heel leuk buurmeisje op de knappe Romeo en hier ook een klein mennieuwtje, want dochterlief had vandaag haar eerste menlesje met haar pony .
biancaaatje
Geplaatst: 10-07-12 15:31
hier staan paardjes niet binnen in de zomer, alleen in de winter. Hier overdag in wei, snachts in paddock
biancaaatje
Geplaatst: 10-07-12 15:33
mogelijkheid tot vier paardjes, adverteren ook niet op dit moment. Hebben 1 van ons eigen, ons haffie, en 1 pension tinker. Vorig jaar hadden we paard in zomer, want die was luchtzuiger, die zocht echt voor de zomermaanden iets. Toen die weg was, stond ilona bij de koeien overdag, ging ook prima. Toen kwam er een pensionklant die al eerder geinformeerd had. Toen stond ilona met pensionpaardje weer samen. Hier zijn nog toekomstplannen ivm koeien stal. Zodra deze klaar zijn, verplaatsen we de paardenboxen. Dan adverteren we opnieuw zeg maar. Nu is als iemand op ons pad komt
VanHuisUit
Geplaatst: 10-07-12 16:06
En ik zwaai ook even voorbij al meegaand op de samenvattingen Nog geen nieuw setje te druk in het hoofd dan lukt dat niet. Heb nog keurig pakkie en denk dat ik dat maar aantrek, scheelt ook weer alleen zijn mijn schoenen echt vrijwel af @Aks bij ons gaan de docenten en studenten echt op netjes hoor, zal wel zijn omdat het (toch wel beetje meer kakkerige) Leiden is misschien? Vind het ook wel zo leuk, het is toch iets bijzonders een diploma uitreiking, vaak ouders/familie erbij enz, gaat toch ook om stukje presentatie en laten zien dat je trots bent op je studenten (wat we als hogeschool natuurlijk zijn als ze afstuderen). Moet nog toespraakjes maken voor 'mijn' studenten Maar wil morgenochtend toch ook echt nog wel even rijden, anders kan ik pas vrijdag weer, duurt zo lang....
Biancocoo nog even extra knuffel ivm hoefbevangen Missy (leuke actiefoto trouwens), altijd zo zorgelijk jullie zijn er gelukkig snel bij. En het is altijd lastig bij de wat gevoeligere rassen. Maar ik vind het bij Snuitje ook eng hoor, zo 24/7 op de wei. Gelukkig is de wei nu niet meer zo 'groen' maar dan nog het is ook best hoefbevangen-achtig weer (het gras groeit zo heftig). En wat een geweldige foto van Romeo, hij vindt het leuk he. Avaluna wat leuk je dochter menles!
Nou ik heb verder weinig te melden, zo zoonlief weer ophalen van hockeykamp en maar eens iets met eten gaan doen.
sander_lotte
Geplaatst: 10-07-12 16:19
Dank jullie wel! Zowel Romeo als het meisje vinden het heerlijk, het is echt super om te zien! Romeo kan soms een ettertje zijn aan de hand, ook bij kinderen, dus ik vreesde er een beetje voor als er kindjes op hem zouden rijden, maar hij doet het super.
@ Biancacoo: Luister maar goed naar je lichaam, eventjes rusten tot je er weer tegenaan kan!
@ Avaluna: wat leuk, eerste menles van je dochter!!
Jenkins
Geplaatst: 10-07-12 17:02
Leuke foto lotte Lief dat Romeo zo braaf is, Sil helaas niet
Hier even een foto collage van Silvester voor de karren die ik heb gehad, omdat ik even de lengte van de lamoenen wou vergelijken. De foto rechtsonder is hoe het lamoen nu zit, de foto links ervan was nog voordat deze was ingekort. Hoe vinden jullie het zo? Ene kant denk ik dat ie miss nog iets dichter bij kan, maar heb er al 30cm van afgehaald en hij staat nu precies 50cm van t lamoen af. (toevallig 3 met race streep en 1 kaal haha) Mijn zweep is trouwens wel te kort.. dus moet er nog 1 kopen, dan heb ik 4 a 5 menzwepen....
Biancacoo
Geplaatst: 10-07-12 17:42
jenkins...ziet er goed uit je vermaakte lamoen ! had nog wel iets dichter bij gekund, omdat je lamoen niet direct tegen je wagen aanzit, maar er ook nog een flink stuk vanaf, maar dit is al veel beter !
Hier staan de paardjes normaal ook 27/7 buiten, maar nu missy echt te zwaar is en niet helemaal goed loopt, wil ik geen risico lopen en staat ze dus na 2 uur buiten te hebben gestaan, weer binnen....lijkt me niets voor een paard, maar goed..is even voor haar eigen bestwil.. ze staat samen met een haflinger die momenteel ook bijna uit zijn voegen barst...dus die moet s'nachts nu ook naar binnen, we hebben de luxe veel te veel land te hebben voor die paardjes..
heb met zoontje buiten gezeten...husky's erbij en veel plezier gehad...zo eten maken.. heb bonen met groenten en geruld gehakt....heel saai...maar even simpel vandaag.
en september komt al weer dichterbij...ben zo vreselijk benieuwd....dan kan ik gaan trainen met de honden...heb er zo'n zin in..kijk er echt naar uit,...de husky puppen beginnen ook zo sterk te worden...en lopen als de beste !! krijg er steeds meer plezier in..
sander_lotte
Geplaatst: 10-07-12 17:49
@ Jenkins: Dank je! Hoezo is Sil niet zo braaf? Bij Romeo dacht ik altijd dat het verloren moeite was om te hopen dat hij een kinderpony zou worden, maar als ik hem met dat meisje zie, is de hoop toch niet verloren Aan de hand kan hij echt een ettertje zijn, maar als het meisje op hem zit, kan die gewoon met losse teugel lekker hobbelen in draf, Romeo geeft er niet om. Hij is erg gevoelig in de mond, maar als het meisje aan de teugels trekt, vergeeft hij haar en reageert hij amper. (ik probeer het haar wel te leren, maar ieder kind maakt foutjes hé) Wat doet Sil dan? Geef de hoop niet op zou ik zeggen! Komt wel goed!
Lamoen ziet er trouwens netjes uit Je kunt het zo eens proberen en dan nog zien of je hem nog korter bij wilt.
janouk
Blogger
Geplaatst: 10-07-12 17:49
Gekke Janouk
Paul en ik lopen net buiten met haar te stappen. au au au niet fijn om te zien. Dus Paul vraagt: Janouk waar zit het nu precies? Wijs eens aan. Janouk tilt haar voorbeen op en begint te bijten in de bal van haar voet, helemaal aan de buitenkant in de kroonrand. En in ene breekt het door. Heel klein plekje, maar ze bijt het open. %$$##@ toch een hoefzweer. Wij roepen: Braaaaaaaaaaaaf Maflinger. En zij kijkt ons zo verwaand aan: "vraag het dan direct aan mij in plaats van aan de veearts. Ik weet het zelf toch wel het beste". Ik houd toch zo van dit paard: ze heeft zoveel gezichtsuitdrukking of het lijkt of ze praat.
Blijkbaar gaf het bewegen van de kogel spanning in de bal van de voet, waardoor ze heftig reageerde en het leek of ze problemen in de kogel had. Tenminste dat moet nu blijken, als de zweer eruit is, of ze dan weer goed loopt. Of dat er toch iets ook in de kogel zit. DUim duim duim dat het alleen een hoefzweer is en geen blessure aan banden/pezen/gewricht.
Nu aan het wachten op telefonisch spreekuur van de Hoefsmid vanavond voor overleg.
Haha wat grappig van Janouk! Fijn dat je nu ongeveer weet wat het kan zijn.
Lottte: Sil is een draak, loopt totaal niet door, staat liever stil zeg maar En kan zo binnen een sec. inene of de andere kant op vliegen of stil staan. Nou dan raad je het gevolg al.. en vliegend kind. Maar er rijd nu nog wel elke maandag een meisje op die voor het goeie wat te groot is, maar zeker niet te zwaar. Die gaat gewoon op een bbp lekker een rondje buiten en dat gaat prima. Kids jonger en lichter dan dat kunnen Sil niet aan. En als ze Sil niet aanpakken, heb ik ook een rotpony. Wel fijn dat romeo braaf is
Zou het lamoen liever toch ook iets korter willen, maar ben eigenlijk al blij dat het iig iets korter is. De uiteinden heeft hij ook afgezaagd en dicht gemaakt, zo kunnen de leidsels er ook niet meer achter blijven hangen. (Sil probeert expres zijn leidsel te haken) het heeft me 75 euro gekost om het in te korten, dus voorlopig doe ik het hier mee haha.
Het zou fijn zijn voor Janouk als het toch een simpele zweer blijkt te zijn. Die dingen kunnen raar doen. Banden, pezen en gewrichten herstellen vaak moeilijker dan een zweer.
ik hoop inderdaad ook dat het gewoon een hoefzweer was. En wat een toeval, je zou er haast wat achter zoeken!
Nou, ik ga gauw eten, heb honger!
tine10
Geplaatst: 10-07-12 19:09
Gekke Janouk. Als dit het inderdaad "alleen" maar is, zou je toch echt gaan denken dat ze je begrijpt.
Zoonlief slaapt al, hij was erg moe. Morgenavond mag hij op de manege een proefles meedoen met de dressuurles, ben benieuwd hoe dat gaat. Na de lunch eerst maar even slapen denk ik.
Verder sluit ik me weer even aan. Te moe om overal op te reageren. Moet nu nog zakken voer uit de auto slepen, en dan maar vroeg naar bed.
Zag trouwens in gammakrantje dat ze een metaaldetector in de aanbieding hebben. Ga maar zo'n ding kopen. Nu moet ik zeggen dat deze ronde de ijzers allemaal zijn blijven zitten, maar er liggen best wat onvindbare ijzers in de wei. Is altijd zo'n gespeur, zeker in hoog gras.
Nou.. Ik ben vandaag terug geweest naar opticien.. bril gleed van neus af.. En nou hebben ze er andere neusvleugeltjes op gezet, en nu staat ie weer K*U*T... Dus weer hoofdpijn en tja, misschien dus weer migraine.. morgen maar terug.. gv*