[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:30

we hebben hier een poes en een kater, het verschil is duidelijk te merken tussen die 2. Poeze des huize is bekakt, netjes, subtiel, al, zo wil ze tenminste over komen. Ze is heel klunztig, ze springt vaak tegen dingen aan in plaats van erop of schat het verkeerd in en springt mis. Lachen is den boze.

Tijger is een lompe man, echt zo lomp als maar kan. Beetje dom, maar die is wel een echte kat, en niet zo een kluntz als rooie...

zijn hamsters ook echt zo goed tam te krijgen als dat mensen zeggen? Dat betekend dat ze dus niet wegrennen als je je hand in het hok doet, en het leuk vinden om te onderzoeken enz?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:50

Evelli, wat is force? voor iets?

ik vind katten&poezen die een beetje te knuffelen zijn wel leuk.
maar wil zelf nooit katten.
toen ik nog bij een dierenarts werkte was ik ook meer fan van de honden dan van de katten hihi.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:26

Nu gaan jullie echt wel te snel. 3 pagina's in een namiddag.

Tallechie: veel sterkte met de verzekerings rompslomp
Evelli: kunnen er nog meer schrijffouten in die zin? Super schattige kat
P&K: ben ik vorig jaar geweest. Ik ga dit jaar niet.
Verzorgers heb ik niet. misschien als we verhuizen dat ik wel eens een oproepje doe voor de oude shetlander (wandelen en tutten). Met Petra wil ik dit niet. Wil alles zelf in de hand hebben.
IT: veel sterkte met Wobbe
vhu: heeft functionele rodeo gereden
Gezinsuitbreiding: naast de kat en de 2 pony's komt er ooit nog een rijpony en mensenbaby's
Katten: Wij hebben een HTK poes. Luier dan die van ons kan beslist niet meer. Ze komt enkel buiten om haal plasje te doen (ze heeft een hekel aan de kattenbak) en ligt voor de rest gewoon op de zetel te slapen. En ze steekt haar tong steeds uit :P

Afbeelding

Voor we deze poes hadden, hadden we een kater. Het verschil vind ik vooral dat een kater verder van huis weggaat dan een poes. En natuurlijk dat als je een poes in huis hebt, de katers bij jou op bezoek komen (ook al is ze geholpen)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:31

Afbeelding

Wij hebben 2 poezen miep en puck. Ik ben zelf ook meer van de katers maar ik wou een appart kleurtje.

Dan heb ik nog 22 caafjes op dit moment en er komt een hondje bij.

Hele kinderboerderij dus.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:36

babypoezels zijn leuk!!

Ik wil ook caafjes :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:37

Force is een vitamine/mineralen korrel :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:39

aha en dat voer je dan extra bij ofzo?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:43

Maisie, die dekens passen echt goed zeg! Leuk. :D :D :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:55

Ja, als ze niets doet qua werk krijgen ze alleen force. Hebben ze gewerkt, krijgen ze naast de Force ook nog wat extra (sinfonie/slobber of Concours/haver)

Voerde altijd Dodsonn&Horell alleen is dat niet meer zo makkelijk in de buurt te krijgen. Lotje krijgt van Marstall Vito en Force en doet het daar zo goed op dat ik het voor de ukkies ook maar haal :)

Zaterdag weer lekker Lotje knuffelen :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:11

leuke poesjes :).. ik ben echt een hondenmens al vind ik een knuffel op zn tijd met een poes wel leuk maar niet zelf om te houden.

Ik ben misschien vroeg voor de wedstrijd van 12-12 in wormerveer maar wie gaat daarheen? Ik wil mij miss opgeven voor de hobbyklasse (dit was de eerste wedstrijd hier in de buurt :()

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:29

Ik wil wel naar Wormerveer, maar ben bang dat ik niet kan ivm een verjaardag (die vaak 's middags gevierd word).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:29

Die van mij krijgt ook force.
Want Fjord heeft niet veel krachtvoer nodig terwijl hij wel die vitamine´s en mineralen nodig heeft. Nu hij weer 4~6 handjes musilie krijgt voer ik nog maar 1/4 van force wat de fabrikant aanbeveelt. (normaal krijg hij 1/2).
Vervelend dat Wobbe steeds niet lekker loop.
Vervelend Hidalgo zo last heeft van diarree, veel beterschap.
En zag paar hele schattige katten en poezen, ben zelf meer voor de kortharige.

Afbeelding
Vandaag heeft Tobbe na week weer voor kar door bak gestapt.
Gaat nog steeds niet lekker :\
1. Hij wilt eigenlijk bit niet in/hoofdstel om.
Weet niet of aan kleppen of aan bit ligt. Bit vorige eigenaar mende heb ik hier ook liggen maar is te smalle kant en ze mende ook vaak met enkel gebroken bit. Ik denk volgend keer even oude menbit probeer al is die te smal.

2. Toen bak liep kwam fiets langs waar hij erg van schrok doordat hij fiets niet kon zien door de oogkleppen.
3. Inspannen van hij wat weer spannend, zag dat dat hij steeds met hoofd omkeek om te kijken wat ik deed.
4. Heb kar veel stiller gemaakt en nu reageerde hij beetje op wat ander gerammel van kar :?
Vervolgens ben half uur met hem in de bak en dat ging wel goed. Als oefeningen had half ingegraven balk in bak neergelegd als drempel. Eerst met ene kant van kar er over dan andere kant dan beide wielen, beetje schuin. Ik merkte aan Tobbe dat hij best spannend vond al ging erg goed en heb idee erge goede oefeningen voor hem is.
Maar tevreden ben ik zeker niet, heb zelf idee dat grootse probleem zit in vertrouwen tussen Tobbe en mij. Denk dat maar terug ga naar slepen want ik weer niet. Over ander halve week komt Tobbe weer bij vorige eigenaar te staan en daar ga ik ook wel goed gebruik van maken.
Misschien mennen toch nog voorlopig aankant zetten en even heel veel aan zijn vertrouwen werken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-10-10 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:42

Ik ben een poezen en hondenmens? :P
thuis 3 poezels (oke 3 exkaters) en 2 honden, bij m'n ouders dan he ;)

@VHU; thanx voor 't aanbod! :) Morgen kan ik stagebegeleider ook vragen om uitleg.. moet ook zeggen dat ik niet zo'n zin had om te blíjven proberen :o

verder niet veel onthouden...Ik heb 'n kapotte voet.. Dids erop gestampt, pootje dik en blauwig.. nice!!! ^)

oh, en ik heb 'n gps :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:48

Aah, dat is niet zo lief van Dids. Maar gaat vast wel gauw beter met voet ?
Leuk dat je GPS heb gekocht, wat voor soort is het geworden ?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:49

jeminee zeg, hebben jullie niks beters te doen?! :P :D

dit gaat mij ook echt te snel... :+
zag wel een boel poezels en honden voorbij komen, lief!

Wij hebben 2 poezen, moeder en dochter en 1 hond, een tervurense herder, en dan nog een paard en een veulen, dat is wel even genoeg... 8-)

Ik geef sinds kort weer een halve Pavo koek per dag bij, omdat ik m'n krachtvoer nog wat verder heb geminderd, daarnaast geeft ik Eqilin, voor de spieren en gewrichten...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:52

Nou, dit wordt echt te gek hoor, weer 3 pagina's erbij. Op deze manier zitten we aan het eind van de week weer met een vol topic.

Wij hebben 7 katten: 2 van mensen gekregen, want ze konden niet bij kinderen (ze zoeken hier Patrick juist altijd op), 4 uit het asiel en 1 die we bij het huis kado kregen (vorige mensen lieten 5 katten achter, 4 zijn inmiddels overleden). Allemaal htk-katten: 1 witte met blauwe ogen (Snowy); 1 cypers (George); 1 wit met cypers (Smokey); 2 zwarte met heel klein beetje wit (Vlekkie en Joris), en 2 bonte zusjes: lapjes (Tammy) en zwart-wit (Binky). Hiervan zijn 4 ex-katers en 3 poezen. Ik merk trouwens geen verschil tussen de sexen qua aanhankelijkheid.

Dan nog 2 honden: Leonbergerreu (hebben we vanaf pup) en kruising Boxer-Rottweiler ook reu (hebben we nu een jaar, uit asiel)
En 2 geiten: witte melkgeit (Blanca) en htkgeit (Eddy)

Katten komen hier trouwens niet in huis, want ik ben heel erg allergisch voor katten. Maar ik knuffel ze wel, ze hebben tenslotte ook aandacht nodig.

Tallechie: heb wel even overwogen om met je mee te reizen, maar alle weekenden zijn hier de komende 2 maanden zo goed als vol geboekt, dus ik laat het maar zo.

Heb nog steeds mijn dekens voor Amerigo niet. BAAL BAAL BAAL
Laatst bijgewerkt door tine10 op 27-10-10 19:55, in het totaal 2 keer bewerkt

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:55

Ben totáál geen katten of poezenmens, weet me echt geen houding te geven als die om je benen zitten te krullen (op stal).
Doe mij maar hondjes :j Heb zelf een kruising uit Spanje (asiel), ben opgegroeid met een poedel, golden retriever en nu 2 labradors.

Goh dat ken ik niet, force.. *Gaat even info opzoeken*
Pavo koeken heb ik ook mee 'gewerkt'. Waarom ik ben gestopt weet ik eigenlijk niet. Volgens mij gewoon vergeten te halen in het nieuwe herfst-winterseizoen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:56

Ik heb een kat, die bij mijn ouders op stal woont en 2 poedels (bij ons in huis) en 4 pony's die om mijn benen krullen als een poes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:05

Dat force is eigenlijk precies zelfde als weidekoeken, alleen dan in korrel vorm. Je hoeft/moet er alleen wel veel minder van geven waardoor vele malen goedkoper is :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:16

niet zo lief van dids?
hehe :') understatement
hij heeft 't geweten hoor..
t is blauw onder m'n kleinste en 1na kleinste teentje en ik krijg ze momenteel niet gebogen..
ach, in 't ergste geval gebroken, maar teentjes doen ze niks aan :P
volgende keer geen laarzen meer aan iig
gewoon m'n loeigrote schoenen met stalen neuzen.. als ie 't dan nog eens probeert kan hij er eentje tegen z'n hol krijgen :D

dids krijgt elke dag 1,5 handje strucomix van cavalor. En nu keertje of 3 per week een kommetje gekookt lijnzaad erbij :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:17

ik voer dodson en horrel safe and sound aan ferro vanwege zn hoefbevangenheid en omdat hij toch niet echt krachtvoer nodig heeft.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:32

Jeetje naaltje! daar zit je dan maar weer mooi mee! sterkte!!

Ik ben weer terug van mn 8-span!! en wat heb ik het leuk gehad! :D :D
Ondanks de regen echt super gereden en de shetten deden het super!

Ik ga zo weer eens een topic bouwen, bokt zal wel gek van me worden! haha, maar wil jullie alles graag laten zien!! :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 20:41

Stoute dids

Leuk hoor 8 span.

Ik ben ook echt een hondenmens. Vrienlief wilde die niet in het begin en hebben we een kat genomen. En nu hebben we allebei.

Morgen komt de da voor veale. Staleigenaar belde net voor dat ik heen ging dat hij slecht liep. Hij is niet kreupel maar het is ook niet goed. Ga morgenvroeg bellen om te kijken hoe laat hij kan komen.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:05

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:19

evelinee: waanzinnig dat 8-span,geweldig wat een lengte 4 ponys achter elkaar!
zag leuke dekens voorbij komen en....poezenbeesten....
veel die aan het sparen zijn voor paard en koets.....waslijsten met spullen om daar bij elkaar te scharrelen ;)
ik ben vandaag eindelijk met mijn trailer op pad gegaan,van hoofddorp naar brabant want.....eindelijk (na meer dan 1 jaar) een nieuwe bodem erin en nieuwe achter klep.
fuuufff wat een rit, zo heen er weer(terug reed wel relaxter zonder trailer)