[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jouke_h

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:26

Wat voor training zou ideaal zijn als je met de mendurance mee zou doen?? Heb namelijk voor die ene keer endurance gewoon veel buitengereden en die heb ik toen uit kunnen rijden. Maar voor de wagen?? Iemand daar tips voor??

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:28

ik heb ergens een trainingschema gevonden :)
zoek hem even op voor je

http://www.pendurance.nl/

Hier heel veel info, training en doorverwijzingen met veel info :)

kan iemand mij helpen? wat wordt bedoeld met zakelijke lasten onroerend goed ?
Dit is voor mijn ondernemingsplan en zit zelf in een huurpand.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:32

Op mijn website
www.mendurancedfw.nl
staat ook het 1 of andere over het starten van mendurancewedstrijden. Ik zou niet de 16 km starten in KWB als je serieus plannen heb voor een startkaart, die afstand is gewoon niet representatief voor een mendurance en dan kom je jezelf pas tegen in een volgende wedstrijd wanneer je al bent lid geworden van de DER en een startkaart heb. Zonde als je dan niet mee blijkt te komen.
Trainingsschema bestaat eerst uit het uitbreiden van de afstand en daarna uit het uitbreiden van de snelheid. Als ik de training weer oppak dan rij ik per week de afstand waarvoor ik train. Voor de klasse 2 zal dit dus neerkomen op 60 km/week verdeeld over 2 of 3 tochten. Tempo ligt rond de 10 km/u. Belangrijk is wel dat je paard ook gewent is op verschillende ondergronden te rijden. Hij kan met gemak 30 km over de weg lopen, maar op zandgrond kan dat anders zijn. KWB is niet zwaar alleen het parcours voor de PA was vorig jaar heel mul. Je kan een kwartier wachten met aanbieden dus wellicht scheelt dat.
Ik rij sinds kort met hartslagmeter maar verder altijd met stethoscoop gereden en alleen thuis de hartslag geteld.
Tijdens de wedstrijd draaf ik het grootste deel (en galop omdat ik rond de 12 km/u wil rijden) en een km voor PA/vetgate/finish in stap. Ik deed dat eerst op twee km maar 1 pony gaat zich na een km stap opfokken omdat hij wel weer wil draven.
Dat uitstappen oefenen is ook erg belangrijk!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:58

Royaltjuh schreef:
24-4 is Westdorp

Dat is wel erg interessant, die is 3 km verderop :+

Vraagje voor de menudraners (als ik het zo goed schrijf :') ). Mag je ook met een paardje van 86 cm, een sulky en alleen een menner starten?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:01

Nee, je moet altijd een groom mee hebben.
Ik zou wel 6 keer achter mijn oren krabben om met een pony van 86 cm enkelspan mee te rijden.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:02

Mijn merrie heeft een uithoudings vermogen, daar zeg je ú tegen :+ Maar als ik niet alleen mag starten, dan houd het inderdaad op. Ga haar niet 2 personen laten trekken :n

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:04

L_Rivaldo schreef:
Wat leuk zeg dat je je merries wilt dekken :)

Vandaag met rivaldo een uur lang buiten gelopen . Heerlijk hoor en we kwamen genoeg andere tegen, wat de tijd ook snel liet gaan. Er stond ergens een trainingsrooster voor endurance en daar stond in dat je in week 1: 60 minuten moet stappen 3 tot 5 keer in de week, nou daar kan ik dus nu al goed voor trainen met dit bagger weertje :P

Sta nu ook voor een moeilijke keuze qua bijrijders :(.. Er is mij iets heel naars bij mijn pony opgevallen:(

vervelend dat het niet zo goed gaat met de bijrijders, mag ik vragen wat er gebeurt is?

zo net hebben de pony's zich lekker lang buiten uitgeleeft, rennen springen, bokken, heerlijk om ze zo bezig te zien, alleen jammer dat ik niets met ze kan doen, al zal die rust voor de pony's ook niet erg zijn tussen al die wedstrijden door heb ik me bedacht...

hoop echt dat ik een geschikte hengst tegenkom!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:08

@ Rivaldo
Hmm dat is erg vervelend van je bijrijders!!! Ben ook stiekem heel nieuwsgierig.
Maar jouw schema heeft bij jijn computer wel tijd nodig om op te starten :=

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:09

marrianne schreef:
L_Rivaldo schreef:
Wat leuk zeg dat je je merries wilt dekken :)

Vandaag met rivaldo een uur lang buiten gelopen . Heerlijk hoor en we kwamen genoeg andere tegen, wat de tijd ook snel liet gaan. Er stond ergens een trainingsrooster voor endurance en daar stond in dat je in week 1: 60 minuten moet stappen 3 tot 5 keer in de week, nou daar kan ik dus nu al goed voor trainen met dit bagger weertje :P

Sta nu ook voor een moeilijke keuze qua bijrijders :(.. Er is mij iets heel naars bij mijn pony opgevallen:(

vervelend dat het niet zo goed gaat met de bijrijders, mag ik vragen wat er gebeurt is?

zo net hebben de pony's zich lekker lang buiten uitgeleeft, rennen springen, bokken, heerlijk om ze zo bezig te zien, alleen jammer dat ik niets met ze kan doen, al zal die rust voor de pony's ook niet erg zijn tussen al die wedstrijden door heb ik me bedacht...

Heb het misschien gemist maar naar wat voor hengst ben je op zoek??

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:12

jullie hebben pb.

Ja daar heb je zeker gelijk in napie, maar haal ik dat wel als ik nu begin met de training de 26 km?

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:46

Ben ook weer een beetje bijgelezen. Ik heb vandaag heerlijk op de wedstrijd gereden. Ik was tervreden ondanks dat ik twee weken niet heb kunnen rijden. Was uiteindelijk 8e van de 11.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:57

@ Tallechie: met de pony moet ik om 8.30 en 9.00 en met paard rond 12.30 en 13.00 uur.

Hier staan ze inderdaad ook al sinds 12 december ofzo in de bak. Dus sinds die tijd vorst en sinds 17 december sneeuw en die is niet meer weggeweest (ja, wel op de bestrating en in de bak, dat halen we aldoor weg ;( )

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:30

jouke_h schreef:
marrianne schreef:

Heb het misschien gemist maar naar wat voor hengst ben je op zoek??[/quote]

ik ben opzoek naar een hengst van minimaal 1.05 meter die vosbont is.
op pagina 307 staat een heel verhaal :)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:38

Denk ga even snel zoeken...kom een hele hoop zwart bonte tegen van 90 cm. En dan vind je een vosbonte staat er achter is net geruind...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:41

:P

Wordt hier langzaam gek van mijn ondernemingsplan, ben bang dat het nachtwerk gaat worden.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:41

hmm ja ik heb al veel gezocht, ken wel een goede, maar jammer genoeg is die zwartbont, en dat risico wil ik niet nemen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:45

mmm mijn mail wordt echt overspoelt, heb op hyves bij een vriend op een foto gereageerd maar heb al 50 mails dat iemand een reactie erop geplaatst heeft.. hij staat hoog ofzo op hyves dat veel mensen reageren, maar dit is niet leuk meer met emails verwijderen hihi

Oh is al afgemeld, eindelijk :D
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 10-01-10 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:51

Hahaha dat kan je wel uitzetten toch?! Iig, ik doe dat wel altijd anders wordt je indd gek :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:59

Dat is wel redelijk vroeg. Is voor mij ook nog een eindje rijden.
's middags moet sowieso wel lukken. Ga mijn best doen.
Zal wel even op startlijsten kijken als er nog meer bekenden mee doen.

Laura: goed bezig. Je moet hem morgen inleveren toch? Succes dan nog even. Tip: eerder beginnen :P }>

Ik had zulke 'toetsen' altijd ver van te voren klaar. Vond zulke opdrachten juist leuk om te doen.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:05

Nou ik ben nou aan het leren voor 2 tentamens voor morgen en moet zeggen dat ik het wel echt weer gehad heb

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:23

tallechie, mocht je vrijwillig mijn opdracht afmaken (ben met de laatste dingetjes bezig maar kom er gewoon niet uit).. dan mag dat hoor :D

Ja moest inderdaad eerder beginnen, maar ben en was niet echt gemotiveerd voor deze opdracht omdat ik totaal geen winkel wilde opzetten. Maar het moet :(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:31

@Rivaldo, jouw pony heeft natuurlijk al wel een basisconditie. En 12 km/uur wat Napie haalt, haal je pas als je al veel geroutineerder bent, als je het al ooit haalt want dat is echt een flink tempo met mennen! Onder het zadel deden we 1x per week rondje 30 km langzamer tempo, dus plm. 10 km/uur, deed je dus 3 / 4 uur over, met flinke staptrajecten, en 1x per week plm 20 km op tempo en dan was je in een uurtje terug. Kijk in het schema waar je denkt dat je nu al op zit en bouw van daaruit rustig op.
Ik zou zelf eerst eens gaan kijken bij een wedstrijd trouwens voordat je direct gaat starten. Het is toch echt wel een aparte tak van sport, zeker het groomen en het de goede route rijden.

En is het gelukt met je plan }>

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:07

Ben ook weer eens online!
heb vrijdag weer les gehad, we zijn heel erg bezig geweest met stelling, nagefelijk en voorwaarts houden! Echt veel tegelijk, dus was na een half uur ook wel kapot! En dan dat aantikken op de goede plek, vond ik ook nog erg lastig! Ik verlang weer naar dooien, dat me paard weer lekker de wei op kan, buiten rijden heerlijk!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:30

Heb ook weer les nodig. Het is nu alleen maar racen en plat de bocht omvallen en contrastelling. Kan het toch niet zo makkelijk oplossen als dat ik dacht dat ik zou kunnen

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:08

Zo ben er ook weer eventjes :)

Jouke_h: gefeliciteerd!!

marrianne schreef:
ik ben opzoek naar een hengst van minimaal 1.05 meter die vosbont is.
op pagina 307 staat een heel verhaal :)

Hmm, ik zal eens vragen aan iemand die met vierspan vosbonte merries rijd, of hij een hengst weet...

Ook ik word gek van al het sneeuw.. Even was leuk, nog lekker gesleet, maar van mij mag het nu wel warm water gaan regenen hoor :))
Wil zo graag weer wat doen met de pony... Maar alles is zo bevroren dat ik gewoon niks kan. Zou eigenlijk afgelopen zaterdag wedstrijd hebben, gelukkig hebben ze het afgelast. Wat een ijsbaan was het daar met de Kerst zeg!

Donderdag de pony laten meten.. Ze viel me toch iets kleiner uit dan ik had verwacht! Maar ja, loop je tussen alle shetten van 80/90cm, dan is Jenna wel heul groot hoor..

Afgelopen donderdagavond afgesproken dat we vrijdagavond samen de wedstrijdplanning voor de zomer zouden gaan maken. Mijn moeder en ik zijn namelijk sinds vorig jaar weer intensief groom bij diezelfde man met vierspan bonte shetten, en gezien wij hebben gezegd dat we dit in het buitenseizoen ook nog wilden doen... Maar nu ga ik ook wedstrijden rijden met mijn eigen pony, dus het word even puzzelen.. Het is jammer dat binnen alles mag (als deelnemer zelfs nog in je eigen rubriek bij een ander groomen), en buiten met samengestelde wedstrijden alleen de d-v bij een ander mee mag rijden..
Ik dus vrijdagochtend de kalender uitgeprint, beetje aangekaart welke mogelijke kandidaten zijn, wordt ik later gebeld door mijn instructeur. Ik heb nu nog maar 1 les van hem gehad, maar dat ging zo fijn...! Ben ook 1x meegeweest met een indoorwedstrijd met hem, was zooo gaaf! En nu vroeg hij mij of ik ook in het buitenseizoen met hem mee wil rijden, op internationale wedstrijden! Wauw!!
Volgens mij zit er geen zomervakantie voor mij in :=