[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:08

druk druk druk hier

Super spannend!
Vanochtend overleg gehad met de boekdrukker over het drukken en uitgeven van mijn eerste boek: Het boek van Janouk!
Een herkenbaar, grappig boek over Haflinger Janouk voor paardenmeisjes van alle leeftijden!
De tekeningen en opmaak worden door mijn nichtje gemaakt.
Zo gaaf om bij de drukker de verschillende kaften te bekijken, papierkwaliteit, afmetingen, etc. De droom van een eigen boek uitgeven wordt nu zo tastbaar.
In overleg hebben we gekozen voor een ander formaat: 210mm x 210 mm, waardoor de lay out veel mooier uitkomt.
De kaft wordt hardcover, inhoud wordt full color gedrukt.
We liggen op schema om voor de Sinterklaas het boek klaar te hebben.
Het website adres is geclaimd: www.boekvanjanouk.nl
Michael is druk bezig met de website opbouwen.
Spannend

Dus ik kom later wel weer in het topic, even heel druk nu

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:29

Erg leuk Janouk!
Duffe konijn-ruintjes :(:)
Wat super goed van je instructeur Gem *\o/*
En Maisie nieuwe poezel <3
Brave hondjes heb jij toch Biancacoo wat super is dat toch _/-\o_

Hier vanochtend lekker geklust op de wei, afrastering verplaatst ze hebben nu een flink stuk paddock, een uitloopstrook als het slecht weer is en de rest van de wei heb ik een stuk van gemaakt, kunnen ze dan op als het droog weer is. Lopen ze van de winter maar een stuk kapot en blijft de rest netjes.
Net pannenkoeken voor mezelf gemaakt, had zo'n honger :9 (was ook nog op de fiets gegaan).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 16:20

@VHU: flink gewerkt op de wei!

@Janouk: ik vind het echt zo waanzinnig, kan me voorstellen dat je staat te stuiteren; HRB gaat nog heel beroemd worden; ook erg leuk om zo samen met je zoon te doen.
Ik weet wat al wat dochter van de Sint gaat krijgen :):)

Zo, maar weer ff klaar maken voor dochters les van onze kampioen :') <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:22

Geweldig, en janoukboek !! ben heel benieuwd, dat is toch een soort droom..om te maken een eigen boek !
Vhu, knap gewerkt bij de wei !!
gecastreerde konijntjes..haha...helemaal suf van de verdoving...hopelijk huppelen ze weer snel vrolijk rond.
ava..haha..succes met klaarmaken voor de les van dochter !

trusten voor later..
ben op..ben vandaag behandeld aan mijn scheve heup...en mijn het si gewricht en linkerbekkengewricht zit op slot...dat was een tegenvaller..daar komt die pijn vandaan....is nog niet duidelijk of dat verholpen kan worden..ik ga even bankhangen....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:25

Au bianca , klinkt pijnlijk :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:28

Ava, ik weet niet hoe het met jullie les is gegaan van de kampioen, maar bij M en mij is de lat weer een heel stuk hoger gelegd %) . Blijkbaar zit hij vol ambitie :') . Het gaat iig wel weer een paar lessen duren voor ik weer aan dit niveau gewend ben :o .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 01:01

@Biancao: :(:) :(:)

@Gem: hahaha. Gelukkig was alleen dochter het slachtoffer en hij wist nog niet of hij er wel mee om zou kunnen gaan als ze 'm in zou gaan halen _O- ; hahaha, die 2 gingen iig verrassend goed. _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:40

Bianca: oei, klinkt nog niet fijn. Hopelijk valt het mee. Heb je wel beetje kunnen slapen na de behandeling?

Hier gelukkig de hele ochtend droog geweest. Groep 5/6 had een buiten-excursie, sloot-expeditie, dus wel zo fijn. Toen we net weer in de auto's zaten even flinke regen. Nu weer droog. Ik klaag niet. :D
Nu lekker naar bed en hopelijk paar uur slapen. Zoonlief is uit spelen, dus heb even de handen vrij. Paarden krijgen maar een vrije dag. Normaal doe ik ze altijd s morgens, maar nu natuurlijk hele morgen buiten geweest met school.
Straks nog naar muziekles en hopelijk vanavond op tijd in bed.

Vandaag precies 7 jaar geleden kwam mijn grote bonte vriend Rembrand bij ons wonen. Werkelijk geen dag spijt gehad van de aankoop van mijn kanjer. Hopelijk mogen we nog heel lang van elkaar genieten.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:54

Biancacoo :(:) :(:) , nie leuk nie :n .

Tine, ik heb eens zitten rekenen..... dan hebben wij Rembrand en Ster vlak na elkaar gekocht :D . Ster haalden we 7 jaar geleden op 30 september op. Ik zal je de foto besparen :+ .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 07:46

Goedemorgen. Het is koud buiten. 8 graden, voelswaarde 6 graden. Denk dat Bianca lekker met de honden bezig is. :brr: :brr: :brr: :brr: Ik ga zo heel dik ingepakt zoonlief met Rembrand naar school stappen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:03

goedemorgen..
was het maar waar Tine.....heerlijk :brr: :brr:
dakota wil ik nog niet zo lang alleen thuis laten..en ik doe het nog een beetje kalm aan..ivm mijn heup/bekken/si gewricht ..en er was open ochtend op school van mijn zoontje....dat ging toch ook wel voor...
jammer....maar helaas..geen trainen voor de hondjes....ik hoop wel snel wat te kunnen gaan doen met ze....balen is het wel....maar goed....een echt gewoon relax lopen om te lopen jaar....teambuilding...that's all.....wedstrijdtraining...dit jaar niet..

rustig hier...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:03

We willen de fjord af en toe eens naast Janouk zetten in het tweespan, maar voor zo af en toe een tweespantuig aanschaffen hield ons tegen.
Nu zag ik van de week op bokt markt een tweespantuig met messing en lakleer :D (bling bling) helemaal compleet te koop voor een klein prijsje. Voor dat geld kan ik me geen buil vallen. Maat cob. Wel achterstallig onderhoud, maar niet wat een lik olie en veel poetswerk niet kan oplossen.
Tatata het past alsof het op maat is gemaakt.
Dus gekocht.
Nu trots eigenaar van een tweespantuig dat nodig gepoetst moet worden.
Voor de prijs van nieuw tweespan leidsel. *\o/* *\o/*

Voor de sissi wagen. Nu de fjord verder beleren

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:35

wat gaaf janouk !! ik ben heeeel benieuwd, leuke uitdaging !! *\o/*

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:48

Gaaf Janouk, tweespan is leuk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:35

Super leuk Janouk (kan dit nog in het boek mee :P )
Even tussenjaartje voor Biancacoo. Prima toch? (afgezien van de pijn voor jezelf en nu voor Kootje uiteraard) Soms is het niet anders, is soms zo in sport, zeker met dieren. Jullie komen er vast (nog!) sterker uit +:)+ :(:)
Het was vanochtend hier ook maar koud. Die wind :brr: stond dus met de regendekens klaar voor de pony's. Ging het me toch hozen.... ja dan zijn ze toch al nat en een pony onder een natte deken leek me geen succes.
Dus ik naar de wei met alleen hooi en ander voer.
Maar ze staan er gewoon prima bij. Mooi vol en niet rillen. Ondanks de buien en het koudere weer.
Dus dekens liggen klaar maar gaan er nog niet op. Het schijnt ook weer wat warmer te worden eind van de week.

Verder weer eens last van meelezers :roll: dus als ik even wat minder actief op bokt ben/in dit topic weten jullie waarom.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:59

Janouk tweespan inspiraties.
Klinkt niet fijn Bianca, sterkte.
Rembrand 7 jaar bij Tine, ik ging er op de een of andere manier van uit dat dat al veel langer zou zijn. Raar hé.

Maandag weer thuis gekomen van vakantie. Db was zijn ijzer weer eens kwijt toen ik net weg was. Voetje zag er niet zo goed uit. Gelukkig kon ik vandaag al bij de hoefsmid terecht. Hij staat er nu weer mooi op. Kan die weer aan het werk.

Hij heeft alweer een mega vacht gekregen. Denk dat ik hem vw maar ga scheren. Heb ik hem mooi voor de 25 ste. Dan moet hij naar iets waar ik niks over mag zeggen. Ha ha. Een verrassing voor iemand. Lekker vaag.

Billy is mega stout geweest vandaag. Eerst sniekie op ons bed geplast en later in de schuur 4 zakken kippenvoer kapot gescheurd omdat hij denk ik wat rook onder een pallet waar het voer op lag. Gelukkig hebben we zelf kippen. Maar weer een paar onverkoopbare zakken.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 05:14

@vhu
Nee, het boek is gereed voor de drukker. Daar kunnen nu geen verhalen meer bij. Dat moet wachten op deel 2 :D als het een succes wordt natuurlijk en mensen het willen lezen. :o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:26

goedemorgen, je was lekker vroeg op janouk !
billy gaat nog kakelen......waardeloos dat hij die zakken kapot heeft gemaakt..op zoek naar muisjes ?
en succes met scheren, en ijzer weer onder en voet weer mooi !
Vhu, heeft meelezers !! scheer je weg allemaal ~~}> ~~}> ~~}> :\
fijn dat de paardjes nog zonder dekens staan !!

Mijn boodschapjes zijn weer binnen.....dakota's nieuwe dogcoat is er ook, dan kan ze veilig en met beschermde rug mee naar buiten, ze mag voorlopig nog niet met de andere honden spelen, dat is wel sneu...maar ze slaapt nog erg veel.....gisteren laatste anti biotica en laatste pijnstilling..ik hoop dat ze het zonder goed blijft doen.....duimen maar..maandag moeten de hechtingen eruit...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:36

Bianca: mag ze dan met zo'n jas wel in het tuig of is het gewoon sowieso om de wond te beschermen? Duimen draaien hier voor haar.

Janouk: dan maar 2e deel :D

Baudy: nee hoor, pas 7 jaar, waarvan bijna 1 jaar in de lappenmand, en nu dus ook alweer ruim 4 maanden. Je maakt ons nu wel erg nieuwsgierig hoor haha.

VHU: meelezers... hopeloos. Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat je alleen kunt lezen als je soort van lid bent ofzo.

Hier weer druk. Naast de menwedstrijden krijg ik nu ook nog de onderlinge op mijn bord. Degene die dat zou doen is na 1 keer alweer gestopt. Het stelt heel weinig voor, meeste wordt door anderen gedaan en toch haken mensen dan af. Zo flauw. Omdat ik wel wil dat het doorgaat, Patrick doet er tenslotte ook graag aan mee, heb ik het voor de komende wedstrijd maar opgepakt. Maar heb eigenlijk wel genoeg werk aan mijn eigen wedstrijden.

Verder geen leuk bericht gekregen van familie, dat vreet aan me, dus gezondheid keldert weer verder.

Ook nog stress om de minimarathon die we in januari organiseren. Het districtsbestuur is niet zo handig bezig zeg maar..... -O-

Nou, ik ga maar lekker de keuken soppen. Altijd leuk :\

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:30

Tine, Ik wil Dakota pas volgend winterseizoen weer gaan trainen met harnas aan...de wond is zo diep dat heeft een paar maanden tijd nodig voordat het van binnen helemaal geheeld is....dus extra voorzichtig...met d'r jas..mag ze dus ook niet gaan mee trainen..

ik vond het wedstrijdgebeuren organiseren altijd heel erg vervelend !! ..... kost veel energie en tijd...
balen van bericht van familie...dat helpt nooit....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:25

Klopt Bianca, het vreet energie.

Ik organiseer 4 menwedstrijden d/v (nu gelukkig wel met fijne hulp dmv mencommissie!!!) per jaar, 1 minimarathon, dit indoorseizoen dan ook nog de districtskampioenschappen vh en ik vrees dat het niet bij deze ene onderlinge dressuur/springwedstrijd blijft. We zoeken al heel lang iemand die dat wil oppakken. Is echt niet zoveel werk (zeker niet vergeleken met de menwedstrijden), maar er zijn er nu al 3 die na een korte periode weer afhaken. Mensen willen overal aan meedoen, maar zelf dingen organiseren....dat is ze teveel moeite.

Weet je wat nog het ergste is, dat geen mens lijkt te waarderen wat je allemaal zo voor een vereniging doet. Als er iets niet goed is, wordt het hoog van de toren geblazen. Alles wat goed gaat, daar hoor je geen mens over. Zo jammer. Mensen hebben geen idee hoeveel tijd ons gezin in de vereniging stopt (manlief is voorzitter, ik ben bestuurslid) We hoeven echt geen veren in de kont hoor, maar een beetje waardering op zijn tijd is toch wel aardig.

Voel me hier totaal gesloopt. Moet vanavond nog naar school voor info ouderavond. Zit in kascommissie dus moet er wel bij zijn. (moet sowieso vind ik zelf ;-))

Wilde eigenlijk nog even met de honden gaan wandelen, maar zie het gewoon niet zitten. -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:16

Ben bij twee verenigingen een aantal jaar wedstrijdsecretaresse geweest, was echt slopend. Was ook nog in de tijd van de papieren startcoupons. We organiseerden 4 dressuurwedstrijden en een CH per jaar. Maar goed je was toen ook nog soort van centraal punt om iedereen op wedstrijd te krijgen.
Denk dat niemand weet hoeveel werk het is totdat ze het zelf eens doen.
Dus heb diep respect voor je Tine _/-\o_

Wilde vandaag eigenlijk nog even rijden maar was erg moe. Dus vanmiddag even geslapen en nu beetje :O

Is inderdaad erg fijn dat pony's nog zonder deken staan, het is vandaag weer heerlijk weer, pakken ze toch die zon nog mee. En het scheelt toch veel werk (vind als ze met deken staan dat ze toch elke dag even moeten 'luchten' en je moet vaker poetsen, plus dekens ook af en toe wisselen als het erg nat is enzo).

Zo met zoon naar hockey en nog even langs de pony's :evaw:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 03:08

Hallo allemaal; heb eindelijk uitgevonden hoe ik hier Internet heb; gaat niet zo eenvoudig op mijn mobiel, maar ben helemaal blij. Heb afgelopen woensdag een stom ongelukje met helaas ernstige gevolgen gehad en lig dus in het zh. Gisteren meteen geopereerd. Ga een tijdje uit de running zijn

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 06:19

Jemig, Avaluna, dat is schrikken. Moet je lang in het ziekenhuis blijven? Iets gebroken?

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 07:03

Jeetja Avaluna, dat is inderdaad schrikken. Heb je veel pijn? Heel veel sterkte!

Ik moet zo de paarden naar huis halen, maar is nog donker. Eens kijken hoe we dat gaan doen hahah. Straks eerst brigadieren en dan Rembrand en Amerigo hun ding laten doen. Sam mag vanavond naar springles.

Fijne dag allemaal. Ennuh, allemaal wat meer kletsen, dan heeft Avaluna wat te lezen ;)