[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:44

Goedeavond

Wij zijn gister ook in onstwedde geweest. Dressuur ging wel aardig voor het eerst wedstrijd buiten. Dus nog slingernd door de baan voor ons gevoel ging de 2de proef beter maar in de eerste proef 180 punten en in de 2de 165.
De vaardigheid ging iets minder. Laten we zeggen dat we dat nog even moeten oefenen thuis :D

In de vrachtwagen stalletje gemaakt voor las Vegas. Had ie nog nooit ingestaan maar met een beetje hooi Vindt hij veel goed *\o/*

Helaas begon het te regen toen de kür begon en zijn we niet helemaal tot het eind gebleven ook omdat las Vegas de vrachtwagen op z'n kop aan het zetten was.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:54

Vaardigheid was ook een heel lastig parcours. Van de 34 starts waren er maar 2 starts (= 1 menner) foutloos. Maar oefenen is nooit verkeerd ;-)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:58

Gelukkig gaf de pony er niks om. Hij moet alleen nog leren dat je tussen de kegels door moet en niet er overheen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:00

@Tine: wat mooi en goed gereden _/-\o_ , tjee, wat een regen :(:) , muziek is ook erg mooi én leuk, idd super zo'n kür op muziek, dat trekt ook veel toeschouwers :j .

@Aks: sterkte met je voet :(:) .

@VHU: weer een lekker ritje *\o/* . Ik heb al jaren dezelfde pony's, maar hier ook nooit door kunnen trainen en dat ligt dan niet aan de pony's.

@Gem: heb je wat meer info m.b.t. het paard?

Hier een fijne Moederdag gehad en ben lekker verwend.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:47

lanouska schreef:
Gelukkig gaf de pony er niks om. Hij moet alleen nog leren dat je tussen de kegels door moet en niet er overheen.

Daar hadden wij ook nog wat moeite mee.. Het viel nog mee achteraf maar in het eerste parcours hadden we 4 ballen en in het tweede 7.....
Dressuur ging beter dan onze dip laatst maar nog niet je van het. Ik wilde een beetje rustig aan doen ivm zijn tandarts bezoek van laatst. Maar in de eerste proef was ik te lief en daardoor 175 punten. Dus in de tweede proef wat strenger en toen eerste met 186 punten. Dus tevreden.

Omdat wij thuis een uur voordat ik s ochtends richting onstwedde vertrok ons derde veulen hadden gekregen. En ik in onstwedde hoorde dat het daar niet helemaal goed mee ging heb ik niet de hele kur afgekeken. Toen het ging regenen ben ik naar huis gegaan.

Het derde veulen heet Icoon. Een Hengstje met een mooie bruine kleur, vier witte voeten en bles. Alleen de voorste pezen in de voorbenen staan te strak. De DA heeft er wat tegen gegeven maar afwachten of dat het is op dat er nog meer aan gedaan moet worden. Hij loopt links voor op zijn teen. Moeder bleef ook aan de nageboorte staan. Ging dus niet helemaal goed dit keer.

Vandaag de hele dag weer in Ermelo geweest bij de endurance. Melissa starten weer onze zelko. Helaas bij de finish 2 min gewacht met aanbieden daardoor net buiten de prijzen. Maar een mooi gem van 12.94 km per uur.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 22:19

tine....geweldig wat een mooie kur,wel jammer van de regen,maar top gereden *\o/*
zag een mooie foto van poeltje in de waterbak :j
baudyh: hoe gaat het met het veulen,ik heb die stand wel vaker gezien en kwam steeds goed
las vegas heeft cursus op de wagen blijven staan gehad
vhu heeft heerlijk genoten met een bosritje (lol met ol)
en lanouska's peerd gaat over de kegels ipv erdoor,ach ik rij balletjes van poortjes die ik passeer om :=
aks heeft een zielepootje :(:)
iedereen een leuke Moederdag gehad?
ik heb mijn moeder meegenomen naar kasteel de Haar, erg mooi zo'n rondleiding binnen het kasteel....een aanrader +:)+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 06:57

Hier een spannende dag, janouk gaar vandaag naar de kliniek. Ze is zo kreupel sinds de duinrit. Hoefsmid en veearts lukt het niet om diagnose te stellen. Vandaag dan maar fotos laten maken. Ik hoop zo dat het meevalt, ze liep juist zo super de laatste tijd.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 07:22

Goedemorgen!!

Tine ook vanuit hiero complimenten voor je super kur! Echt balen van de regen!
VHU lekker ritje met Ol gehad.
Lanouska ook in Onstwedde geweest.
Bij Baudyh veulen nummer 3! Hopelijk komt het helemaal goed met zijn beentjes!
Aks hoe kom je aan een ontstoken voet?
Poeltje stoere foto én stoere moeder!

Hoe gaat het met Ollie?? Al op controle geweest? En nog met Bruutje wezen mennen?

Janouk heel veel sterkte en hopelijk valt het allemaal mee!!! We duimen voor je.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 07:45

Goedemorgen

Frensie: nog weer bezig geweest met Gwin?
Baudy: 3e veulen. Hopelijk komt het helemaal goed. En logisch dat je dan niet tot einde van de kür bent gebleven
Aks: voet al weer beetje beter. Lijkt me erg pijnlijk.
Ollie: inderdaad, hoe gaat ie met je? Klopt het dat district zuid ook met kur aan de slag gaat/is?
Janouk: wat een ellende. Het ging juist zo goed.
HT: moeder verwend

Hier erg verwend, en bij schoonmoeder langs geweest. Mijn moeder woont te ver, daar gaan we volgende week heen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 08:16

Ik moet nog tine haar kur kijken, doe ik lekker tijdens het ontbijten! :)

@janouk; oei :oo ik duim dat je diagnose krijgt en dat er wat aan te doen is!

Mijn voet is gewoon een simpele blaar geweest, maar prachtig flink ontstoken :=
Ben intussen van het geklop en een grote kloppende ader naar m'n hiel toe af :) Jammer, want wilde 2 daagjes avond4daagse meehobbelen met vriendlief.. Maar ik vrees dat 'm dat niet gaat worden :o

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 08:25

Janouk, sterkte~!! Ga je naar Bodegraven?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 08:36

Oh jeetje Janouk.... wat naar .... 1e wat me in mijn hoofd schiet (maar er zal al van alles in jullie hoofd rondschieten en je zit er vast niet op te wachten) is verrekte banden. Heb ik met Nebraska zelfs paar x gehad na ritten door Meyendel en de Dikke Bart = zandverstuiving op Veluwe. Kon toen ook niet worden vastgesteld door DA's/hoefsmid dus soms na paar dagen maar laatste keer pas na 2, 3 weken rust was het weer goed. Laarakkers heeft haar toen uiteindelijk doorgelicht en kwam op verrekte banden en daarna dus maar niet meer daarheen (plus besloten dat ze dus niet geschikt was voor endurance).
Zou ook al vervelend genoeg zijn als het zoiets is maar dat is dus te genezen.
Duim voor jullie dat het toch nog meevalt :(:)

Baudy met veulentje afwachten... :\
Aks met voetje omhoog.... :\
HT leuke dag gehad :) leuk idee trouwens
Lanouska buiten debuut met Las Vegas :)
Tine verwend :)
Rest weet ik niet meer en ook niet of er nog een rest was :+

Hier heel programma af te werken en ondertussen afwachten wanneer hoefsmid langskomt.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:18

wauw.. tine.. Dat was mooi om te kijken! :)
Alleen wat een pokkenweer had je erbij zeg.. bleh!

Vandaag schoenen voor ollie VHU? :)
Zit er bij Dids ook over na te denken :) Straks als de prikbeesten er zijn...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:23

@Janouk: er wordt vanuit hier geduimd en aan jullie gedacht :(:) , hoop zo dat het mee valt.

@Poeltje: wat stoer je moeder mee :j en wat een leuke pony in de verkoop <3

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:56

@Tine: Wat een mooie proef zeg! Ziet er goed uit en een terechte eerste plaats!
@Aks: Ontstoken voet is niet best. :(:)
@Janouk: Succes bij de kliniek, ik duim ook voor jullie mee! Hoop zo dat het meevalt.

Hier gisteren een rustig dagje gehad. Pony's hadden allemaal lekker een dagje vrij.
Twee van onze pony's gingen wel mee naar de cross, maar dat is helaas niet zo leuk afgelopen.
In het springparcours gleed de pony uit en viel bovenop het meisje, bij het opstaan raakte die haar in het gezicht en was ze bewusteloos. Vannacht een nacht in het ziekenhuis geweest, vandaag nog wat onderzoekjes en dan hopen dat ze naar huis mag om te herstellen van haar hersenschudding.

Nog een gave foto voorbij zien komen van de marathon van zaterdag. <3

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6374_n.jpg

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:13

:wave:

*komt ook weer eens even binnenvallen als het nog mag.... Y;( *

kwam tines filmpje tegen, wow, wat super gedaan zeg, top!! +:)+ *\o/*

oei janouk naar de kliniek, sterkte...
duimen maar dat het mee zal vallen...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:18

Nouvel! :) Wat een prachtige plaatjes van jou met fifi in 't bos heb je zeg! :)
Jammer dat je bij thuis/stal die omgeving niet hebt, het staat jullie prachtig! :)

Ik moet nog gauw wat afmaken, wil vanmiddag even een flinke ronde met de wagen doen. Dids beetje aan het werk zetten :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:44

Bedankt allemaal.

Ik ben reuze nerveus. Ik weet echt niet wat ik er van moet denken.
Wij dachten ook eerst aan kneuzing of verrekte banden door het struikelen, Majesteit is alleen de harde weg gewend of prachtig gladde dressuurringen. Maar het is nu 2 weken en het wordt eerder slechter dan beter.
Paul heeft een infrarood apparaat waarmee hij vloerverwarmingsbuizen kan detecteren onder de vloer en die hebben wij op haar hoef gezet:
alle 3 de hoeven zijn 16 graden, maar de pijnlijke hoef is tegen de 30 graden, kogel is 25 gr. Duidelijk veel warmer; ontsteking? de hoefsmid kan niets vinden.

Eens kijken wat er straks op de foto's of scan te zien is.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:44

Janouk naar de kliniek.......ik duim heeel hard voor je dat het meevalt...sterkte in ieder geval alvast..nooit leuk zoiets...balen zeg...en vreemd 1 zo'n heeel warme hoef..ik ben benieuwd of ze bij de kliniek weten wat er is..we heel slim om dat apparaat daarvoor te gebruiken ! :)*

Nouvel...weer terug, gezellig, ik zag schitterende fief foto's op fb..en je zwarte man word echt heel mooi !!
verder..moet ik nog dringend bijlezen..maar ben druk, schoonmaken, notulen maken, hondjes zijn uit geweest..en wil eigenlijk nog airbrushen aan een projectje vandaag...daar is het wel weer voor..en dan word mijn hoofd weer mooi leeg... :j

succes vandaag en sterkte voor wie het nodig heeft...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:17

Akshay schreef:
Nouvel! :) Wat een prachtige plaatjes van jou met fifi in 't bos heb je zeg! :)
Jammer dat je bij thuis/stal die omgeving niet hebt, het staat jullie prachtig! :)

thanx! ;)
ja zou als het kon echt zo verhuizen!

echt balen van janouk zeg...
naar welke kliniek gaan jullie?

wij hadden het vorig jaar met Fifi, na de eerste bosrit op vakantie stokkreupel...
bleek bij haar in de kogel te zitten...
hoop voor jullie echt dat het mee valt!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:30

Allemaal bedankt voor de lieve complimenten :o

Janouk: ben heel benieuwd. Denk aan jullie.
Nouvel: welkom terug. Alles goed met Fief? Mennen ook weer helemaal als vanouds?
Bianca: drukdrukdruk.... heb trouwens nog geen mooie foto kunnen vinden. Dus als het mooi weer wordt, maar eens wat gaan proberen te schieten.

Vanmorgen kort gemend met Amerigo en ohz buitenritje gemaakt met Rembrand. Nu snel eten en naar bed, moet nog bijtanken van afgelopen weekend/week. En straks maar eens gaan opruimen, strijken en dat soort "leuke"dingen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:35

Ik zit nog steeds thuis..
Vandaag eerste 13 mei die ik me kan herinneren waarop ik de kat geen happy B-day kan knuffelen..
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:51

Wat een prachtige foto, aks <3 :(:) .
Nouvel komt ook weer even langs, alles goed met de knapperds?
Hopelijk komt alles goed met het veulen, baudyh :(:) .

Hier ook echt maandag, pfff, zeker zo na de vakantie, kantoorwerk, afspraken en huishouden en dan probeer ik al te minderen, hahaha. Wel al veel gedaan, gelukkig.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:02

Aks wat een leuke foto, sterkte!
Nouvel :wave:
Tine ik heb Gwin zaterdag gelongeerd en toen heb ik er even op gereden. Ze is haar balans helemaal kwijt, hopelijk komt dat snel terug, ze moet een hoop spierkracht terug krijgen.
Janouk sterkte nogmaals!
Avaluna drukke maandag!

Vanochtend Bieb gereden. Ga het vanmiddag even rustig aan doen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:04

@frensie: nog steeds zo vermoeid :(:) ? Wordt idd weer even opbouwen voor gwin. Doe jij nog aan dukan, trouwens?